Gå til innhold

Er drittlei bf som gir f i ungene sine!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Blomsterert
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, overskriften sier vel sitt! Drittlei av at han gir inntrykk til andre at han ikke får ha barna! Han har de 7 overnattinger i mnden... (Jada, bedre enn ingenting!) Har spurt han TO ganger ila 6 mnder om han kan ha de en ekstra dag da jeg må jobbe men det gidder han ikke... Bare masse tette unnskyldninger! Men å sitte å syte i møte med barnevernet om at han savner barna sine gjør han! Rart det der... Han har ALDRI spurt meg om å se de EN gang utenom samværet han har... 

Anonymkode: 0fb56...68b

Hva med at du spurte uten at det var til din fordel? Som å si at barna har lyst til å treffe ham uten noen spesifikk grunn? Ettersom barnevernet er inne i bildet så er det tydelig at det har vært problemer. Føler han seg på defensiven? Hvordan ting ser ut fra hans ståsted er jo relevant for å mene noe her. Men han gir ikke faen da,for han har dem. Og hvorfor sier han at han savner ungene? Det er så mye som mangler for å få et helhetlig bilde her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, Sasandra skrev:

Denne tråden ble veldig forvirrende for meg.. Han sier til barnevernet at han savner barna, men til deg så vil han helst ikke ha dem? Eller sier han bare nei når du spør om ekstradager? 

For da kan han faktisk savne barna, og være lei av å bli behandlet som en forelder som er tilsidesatt og bare kan ha samvær med barna når det passer deg. Kanskje det gjør han bitter som gjør at han ikke vil passe barna bare for at du skal ha tid til å gjøre hva du enn må gjøre de dagene. 

Innvikla historie... Men han fikk valget av barnevernet om å ha samvær med barna sine eller at stedatteren skulle bo i huset hans... Han valgte dama og ungen hennes... 

Jeg har aldri nektet han samvær! (Hadde 50/50 før) Men pga situasjonen så kan ikke barna være der samtidig sol stesøstra... Så jeg har sagt til han fler ganger at han bare må komme å hente de å ha de når stedatteren er hos pappa'n sin men det har han aldri gjort... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner godt til den problematikken der, dessverre. Far til mine barn kunne også godt finne på å dra uten å ta med seg barna til samvær dersom han skjønte at jeg hadde noen planer for meg selv, og da hørte vi ikke fra han på en lang lang stund.

Men han satt alltid å gråt for at han ikke fikk sett barna så mye som han ønsket. Han forsøkte seg med BV, han tok meg til retten jeg har aldri nektet han samvær med barna, så jeg var selvfølgelig villig til å lage en samværsavtale med han jeg,

Men å følge opp  nei- se det ville han ikke..han ville jo ikke være "barnepike" for meg

Og det var selvfølgelig alltid min skyld.

Dessverre så er det ikke en dritt du får gjort, selv om mange påstår at mor har all makt. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Innvikla historie... Men han fikk valget av barnevernet om å ha samvær med barna sine eller at stedatteren skulle bo i huset hans... Han valgte dama og ungen hennes... 

Jeg har aldri nektet han samvær! (Hadde 50/50 før) Men pga situasjonen så kan ikke barna være der samtidig sol stesøstra... Så jeg har sagt til han fler ganger at han bare må komme å hente de å ha de når stedatteren er hos pappa'n sin men det har han aldri gjort... 

Da høres det ikke ut som at han tar noe virkelig initiativ til å få være mer med barna sine. Situasjonen høres komplisert ut i og med at barna deres ikke kan være der sammen med stesøstera.. kommer de ikke overens? Ihvertfall så burde jo han som far faktisk ta initiativ direkte til deg og barna hvis han virkelig vil ha mer tid med barna, ikke sutre om det til barnevernet.. Forstår godt frustrasjonen din i denne situasjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for noen fine svar å takk til dere andre som tydeligvis er en sånn pappa som ikke stiller opp selv! 

Nei... Denne stedattera har store problemer etter et turbulent liv nor hun dessverre tar ut på mine barn... :( Det blei til slutt så ille at legen til min eldste kontaktet barnevernet... 

Men at far velger dette barnet fremfor sine egne hadde jeg faktisk ikke trodd..... Han var verdens beste pappa før.... Nå er det ingen som kjenner han igjen :( 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 13.1.2016 at 14.50, AnonymBruker skrev:

Herrgud!! Må du ha det inn med snøskuffe eller?? Han vil jo ikke ha de 50/50! Han vil ha de minst mulig! 

Så hvorfor snakker han da med barnevernet? Skjønner godt at han ikke vil ha barna kun når det passer deg.

Anonymkode: 353c5...4a6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så hvorfor snakker han da med barnevernet? Skjønner godt at han ikke vil ha barna kun når det passer deg.

Anonymkode: 353c5...4a6

Min x snakket med barnevernet for å lage kvalme for meg,. han la inn bekymringsmeldinger sånn ca 3-4 ganger i året, Men å selv ha samvær eller omsorg for barna- nei det ville han ikke.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du sier: 7 dager er ikke lite.. 

At han ikke vil hjelpe eksen sin betyr ikke at han driter i barna... vi kan jo faktisk snu det og si at du driter i barna fordi du ikke vil ha dem på dine dager ..

Anonymkode: 6ca8c...81c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom barnevernet og en eventuell forhandling om barnefordeling er med i bildet kan jeg tenke meg at han muligens har fått beskjed av BV/advokat om å ikke ha samvær med  barna på den måten du skisserer.

Anonymkode: aa045...bd9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kunne ha bytta uke så barna var hos han når stedatteren var hos faren sin, men da fikk ikke han fri så det ble ikke noe. 

Å jo, han driter i ungene sine!!!! Han sier på møte med bv at han skal ha de 50/50... Jeg sier at han bare må komme å ha de men han har ikke kommet EN gang! 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på hvordan denne historien hadde vært om far fortalte den...

ser for meg at en litt sjalu ex brukte alle midler for å ødelegge forholdet mellom far og ny dame -deriblant barna: ved å påstå at nytt stebarn ikke var bra for hans barn . Når hun hadde greid å fremtvinge et ultimatum: hans egne barn eller den nyes så ble skuffelsen stor når hun ikke lengre hadde makt ..

Anonymkode: f021b...798

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1/12/2016 at 21.04, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig gidder han ikke å passe barna når det måtte passe deg. Om du gir inntrykk av at det er han som er vanskelig som ikke vil passe barna når han kansje har planer, bare fordi det passer deg bedre tror jeg du skal se i speilet en gang til!

Anonymkode: 8de34...c40

Herregud for en dumme, frekk og helt idiotisk svar.  

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 12.1.2016 at 20.49, AnonymBruker skrev:

Ja, overskriften sier vel sitt! Drittlei av at han gir inntrykk til andre at han ikke får ha barna! Han har de 7 overnattinger i mnden... (Jada, bedre enn ingenting!) Har spurt han TO ganger ila 6 mnder om han kan ha de en ekstra dag da jeg må jobbe men det gidder han ikke... Bare masse tette unnskyldninger! Men å sitte å syte i møte med barnevernet om at han savner barna sine gjør han! Rart det der... Han har ALDRI spurt meg om å se de EN gang utenom samværet han har... 

Ts.du gir inntrykk av et anstrengt forhold til barnas far. Jeg dømmer ikke noen  av dere. Vil bare legge til at en sak har alltid flere sider enn din oppfatning. 

Jeg legger også merke til at barnevernet er involvert. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på hvordan denne historien hadde vært om far fortalte den...

ser for meg at en litt sjalu ex brukte alle midler for å ødelegge forholdet mellom far og ny dame -deriblant barna: ved å påstå at nytt stebarn ikke var bra for hans barn . Når hun hadde greid å fremtvinge et ultimatum: hans egne barn eller den nyes så ble skuffelsen stor når hun ikke lengre hadde makt ..

Anonymkode: f021b...798

Hva har dette med makt å gjøre?

Nå er det ikke eksen som har ødelagt noen ting, det er faktisk fastlegen  og BV som har gitt far valget.. at han da velger stedatter og ny dame foran sine egne barn er jo bare super trist.

Den største skuffelsen er det nok barna hans som sitter med

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han kunne ha bytta uke så barna var hos han når stedatteren var hos faren sin, men da fikk ikke han fri så det ble ikke noe. 

Å jo, han driter i ungene sine!!!! Han sier på møte med bv at han skal ha de 50/50... Jeg sier at han bare må komme å ha de men han har ikke kommet EN gang! 

Har dere skriftlig avtale om 50% samvær eller 50% delt bosted siden du skriver som her? 

Vil barna være på en 50/50 ordning? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 13.1.2016 at 17.23, xinnia skrev:

Kjenner godt til den problematikken der, dessverre. Far til mine barn kunne også godt finne på å dra uten å ta med seg barna til samvær dersom han skjønte at jeg hadde noen planer for meg selv, og da hørte vi ikke fra han på en lang lang stund.

Men han satt alltid å gråt for at han ikke fikk sett barna så mye som han ønsket. Han forsøkte seg med BV, han tok meg til retten jeg har aldri nektet han samvær med barna, så jeg var selvfølgelig villig til å lage en samværsavtale med han jeg,

Men å følge opp  nei- se det ville han ikke..han ville jo ikke være "barnepike" for meg

Og det var selvfølgelig alltid min skyld.

Dessverre så er det ikke en dritt du får gjort, selv om mange påstår at mor har all makt. 

Mor har all makt I praksis til å nekte samvær men  ikke  pålegge. 

Når det føles som far er barnepasser. Stiller han selvfølgligger ikke opp. Det er ikke slik en ønsker å bli oppfattet som far. 

Men siden TS.skrev at far der var verdens  beste pappa tidligere. Så spør jeg hva er årsaken til det er blitt slik nå. Det må være en årsak til at dette er endret brått.

Da spør jeg: Hva har hendt? 

Endret av Peter007
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Peter007 skrev:

Mor har all makt I praksis til å nekte samvær men  ikke  pålegge. 

Når det føles som far er barnepasser. Stiller han selvfølgligger ikle opp. Det er ikke slik en ønsker å bli oppfattet som far. 

Men siden TS.skrev at far der var verdens  beste pappa tidligere. Så spør jeg hva er årsaken til det er blitt slik nå. Det må være en årsak til at dette er endret brått.

Da spør jeg: Hva har hendt? 

Nå må du holde deg til hva som blir skrevet. I en samværsavtale med faste dager er det naturlig at mor legger planer de dagene far skal ha samvær. Hun skriver jo her at far dro uten å ta med seg barna om han skjønte hun hadde planer, for han ville ikke være "barnepike". Man er ikke barnevakt for sine egne barn! En far som ønsker samvær oppfører seg ikke på denne måten.

Når det gjelder ts her virker det somfar har valgt ny dame og hennes barn over eget barn, det skjer dessverre, selv om det er helt utrolig. 

Anonymkode: 3a782...142

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du holde deg til hva som blir skrevet. I en samværsavtale med faste dager er det naturlig at mor legger planer de dagene far skal ha samvær. Hun skriver jo her at far dro uten å ta med seg barna om han skjønte hun hadde planer, for han ville ikke være "barnepike". Man er ikke barnevakt for sine egne barn! En far som ønsker samvær oppfører seg ikke på denne måten.

Når det gjelder ts her virker det somfar har valgt ny dame og hennes barn over eget barn, det skjer dessverre, selv om det er helt utrolig. 

Hvor har du dette fra at mor legger opp til fars samværs dager. Unnskyld må le litt her. 

At far ikke har barna ekstra når mor vil dette betyr ikke noe negativt så lenge han holder seg til avtalen. Det føles som om en er barnevakt for mor. Dette spesielt om forholdet er anstrengt og en allerede føler seg utnyttet av mor i andre sammenhenger. 

Far har ikke valgt det ene eller det andre. Her har barnevernet valgt at det skal være slik I praksis.  Dette etter at far hadde fått ny samboer. Altså forholdet til ny partner var opprettet .

Så lenge ingen avtaler brytes er alt det juridiske rundt samvær på plass. Dette må begge foreldrene forholde seg til 

Jeg skjønner nå at det er flere ting som skurrer her. Ikke bare en ting. Når barnevernet er inne så er ikke ting  de skal være. 

Jeg tenker her er flere bakenforliggende årsaker som vi ikke kjenner til som er årsaken til situasjonen og konflikten. En kan ikke bare skylde på den ene parten. 

Jeg har tidligere skrevet at slike saker har sider  årsaker. Ikke bare som den er fremstilt her. 

Jeg ser at det her kan være feil og farlig av far og ha barna mer siden barnevernet har fastsatt samvær. Her kan det bli problemer juridisk om barna er der mer. Spesielt om noe skulle hende. 

I tillegg virker samarbeidet med mor ganske ustabilt. Hva aksen forholde seg til. Avtalen er det en skal forholde seg til. 

Endret av Peter007
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Peter007 skrev:

Hvor har du dette fra at mor legger opp til fars samværs dager. Unnskyld må le litt her. 

At far ikke har barna ekstra når mor vil dette betyr ikke noe negativt så lenge han holder seg til avtalen. Det føles som om en er barnevakt for mor. Dette spesielt om forholdet er anstrengt og en allerede føler seg utnyttet av mor i andre sammenhenger. 

Far har ikke valgt det ene eller det andre. Her har barnevernet valgt at det skal være slik I praksis.  Dette etter at far hadde fått ny samboer. Altså forholdet til ny partner var opprettet .

Så lenge ingen avtaler brytes er alt det juridiske rundt samvær på plass. Dette må begge foreldrene forholde seg til 

Jeg skjønner nå at det er flere ting som skurrer her. Ikke bare en ting. Når barnevernet er inne så er ikke ting  de skal være. 

Jeg tenker her er flere bakenforliggende årsaker som vi ikke kjenner til som er årsaken til situasjonen og konflikten. En kan ikke bare skylde på den ene parten. 

Jeg har tidligere skrevet at slike saker har sider  årsaker. Ikke bare som den er fremstilt her. 

Jeg ser at det her kan være feil og farlig av far og ha barna mer siden barnevernet har fastsatt samvær. Her kan det bli problemer juridisk om barna er der mer. Spesielt om noe skulle hende. 

I tillegg virker samarbeidet med mor ganske ustabilt. Hva aksen forholde seg til. Avtalen er det en skal forholde seg til. 

Vet du, en engasjert far som ønsker samvær med barna sine, tar dem jo da gjerne i mot når mor gjentatte ganger forteller at han kan ha mer samvær. At barnevernet her har bedt far velge mellom stedatter og egne barn, og at far ikke har valgt å prioritere egne barn, det sier ett og annet om far. Menn (og kvinner) trenger ikke unnskyldes i det vide og det brede, sentralt her er vel barna. Det er vel dem man ønsker å være med, uavhengig av forholdet til den andre forelderen. Er møkk lei å se unnskyldninger for voksne mennesker som har satt barn til verden men ikke vil følge dem opp fordi mor eller far er så vanskelig. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...