Gå til innhold

Stebarn i dobbelsengen

Fremhevede innlegg

Skrevet
22 timer siden, Sivna skrev:

Nei. Jeg har aldri hatt min egen datter i dobbelsengen heller, fordi jeg sover best når jeg får ligge litt for meg selv (jeg og mannen sover på hver vår side av sengen). Hvorfor skulle det plutselig være greit å ha et annet barn i dobbelsengen? ☺ 

..fordi  JEG JEG JEG sover best da oss. Et me-monsters bekjennelse!.  Kaldt. 

Anonymkode: 21394...475

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

TS bor også der, og hennes regler gjelder også! Det er hennes og mannens seng. Hvis ungen har det så fælt at han ikke kan sove alene i det hele tatt, så får de oppsøke hjelp. Og så får far ta med seg en madrass og sove på gulvet inne på barnets rom. Godt ikke mannen har 3 unger da som ikke kan sove alene! 

Anonymkode: caa62...eae

• Liker 4
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS bor også der, og hennes regler gjelder også! Det er hennes og mannens seng. Hvis ungen har det så fælt at han ikke kan sove alene i det hele tatt, så får de oppsøke hjelp. Og så får far ta med seg en madrass og sove på gulvet inne på barnets rom. Godt ikke mannen har 3 unger da som ikke kan sove alene! 

Tror aldri en mamma ville ha tenkt eller formulert seg slik om ungen sin. Man trenger ikke oppsøke hjelp fordi om barnet av og til vil ligge sammen med foreldrene.

Anonymkode: d3f21...9e1

Skrevet
Den Sunday, December 27, 2015 at 11.13, AnonymBruker skrev:

Men en mamma ville vel heller ikke latt ungene sove i sengen sin til fordel for mannen? 

Anonymkode: 9fcdc...9da

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men en mamma ville vel heller ikke latt ungene sove i sengen sin til fordel for mannen? 

Eh, jo? Barnas behov går generelt forran. Det skal en vite FØR en flytter inn. 

• Liker 2
Skrevet

Hadde tenkt at hun kunne kommet inn om morgenen. Men at kvelden skulle vært "hellig" av den grunn at man som par og foreldre gjerne ønsker litt tid for seg selv. Evt at hun innimellom kan legges i deres seng, men når hun er sovnet kan faren løfte henne inn i sin egen seng. Men uansett så bør jo jenten klare å sove alene på sitt rom. Fort gjort å bli for vant til å sove i samme rom som far. Men å en og annen gang sove sammen med dere bør gå fint. Men at du og samboeren din bør ha noen regler i mellom dere slik at det blir greit for begge. For det skader ikke at en 5åring en og annen gang sover med dere. 
Kanskje dere kan lage hennes rom litt koseligere? Slik hun heller har lyst å sove der og faren slipper dårlig samvittighet? Dersom det ikke er koselig/tillaget som barnerom fra før da...Og ellers sørge for egen far-datter-tid innimellom :)

Skrevet
3 timer siden, Kontormus skrev:

Eh, jo? Barnas behov går generelt forran. Det skal en vite FØR en flytter inn. 

Ja vel. Blir ikke mange samboere da hvis store barn ikke kan ligge i sin egen seng. Forskjell på mareritt eller sykdom og det å ligge der fordi ingen har sagt at man skal ligge i egen seng. Det hadde ikke vært aktuelt for meg å hive ut mannen min (barnas stefar) for at barna på 5, 7 og 9 skal ligge der. Da legger jeg meg heller sammen med barnet på barnets rom. De har lov til å komme inn til oss, men vi har ikke stor nok seng til at 4, 5 eller 6 stk kan sove der.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja vel. Blir ikke mange samboere da hvis store barn ikke kan ligge i sin egen seng. Forskjell på mareritt eller sykdom og det å ligge der fordi ingen har sagt at man skal ligge i egen seng. Det hadde ikke vært aktuelt for meg å hive ut mannen min (barnas stefar) for at barna på 5, 7 og 9 skal ligge der. Da legger jeg meg heller sammen med barnet på barnets rom. De har lov til å komme inn til oss, men vi har ikke stor nok seng til at 4, 5 eller 6 stk kan sove der.

Sånn til vanlig så har vel de fleste tanker om at barna sover i egne senger. Men noen ganger så oppstår det situasjoner der noen ønsker å sove sammen med foreldre. Og det burte det være rom for.

Jeg mente ikke at 3 halvstore barn skal sove i foreldresengen på fast basis. 

• Liker 1
Skrevet
Den 27. desember 2015 at 2.04, AnonymBruker skrev:

Dere er helt utrolige! Dere må være en gjeng med bitre "bio-mødre" (betegnelsen dere liker så godt). NEI, far skal ikke ta mer hensyn til sitt barn enn til sin samboer. TS bor der, og de skal bli enige og inngå kompromiss. Uansett hva det gjelder. Barnet har ikke automatisk førsterett på alt av "goder" bare fordi han ikke bor der 100%. Skjerp dere. Det er TS og samboer sin seng, barnet har trolig egen. Hilsen ei som er mor selv, og skjønner godt hvis mine barns stemor IKKE vil dele seng med de over 2 år. Det må være utrolig trist hvis dere faktisk tilrettelegger ALT i livet deres etter hva barnet ønsker og vil. Det burde finnes en gylden middelvei, hvor alle parter lever godt sammen. En normal 5 åring trenger ikke den nærheten om natta, det er noe barnet er vendt seg til. Og det kan like fort vendes av.

Anonymkode: b5b39...0a4

Jeg mener helt bestemt at biofar plikter å alltid la hensynet til sine biobarn gå først! Punktum. 

Anonymkode: 85451...046

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo, selvsagt! Biobarn kommer ALLTID først.

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo!

• Liker 1
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror aldri en mamma ville ha tenkt eller formulert seg slik om ungen sin. Man trenger ikke oppsøke hjelp fordi om barnet av og til vil ligge sammen med foreldrene.

Anonymkode: d3f21...9e1

Det er ikke av og til. Datteren skal ligge der fast når hun er hjemme hos faren. Det er normalt for barn å ha egne senger. At man kommer inn til foreldresengen om det er noe spesielt. TS trodde jo sikkert at gjestesengen var ment for datteren. Så feil kan man ta... 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...