Gå til innhold

Stebarn i dobbelsengen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sønnen min sovet i senga mi til vanlig, men hvis jeg får en kjæreste som flytter inn må nok sønnen over til sin egen seng. Han kan gjerne komme inn om morgenen eller hvis han har hatt mareritt. Men ikke sove sammen med meg og en evt mann hele natten.

Anonymkode: 9fcdc...9da

Videoannonse
Annonse
Skrevet
29 minutter siden, Klaveret skrev:

Jeg skjønner at stemor ikke ønsker stebarnet skal sove i senga si.

Samtidig synes jeg det er trist om det er slik det ER for stebarn - at de "aldri" får sove i sengen med sin mor eller far pga en steforelder. I verste fall har begge foreldrene nye partnere som ikke vil ha stebarnet i senga. Barn som bor sammen med begge foreldrene sover jo innimellom hos foreldrene. Og det er kos, trygt og varmt og godt. 

Vårt barn, som bor med begge foreldrene, har ALDRI fått sove i vår seng. Så det er det ingen automatikk.

Anonymkode: 7815d...fba

• Liker 9
Skrevet
1 time siden, Sivna skrev:

Vi har to soverom. Gjesterommet er jenterommet, og begge jentene må ha sine ting der. De har ikke vært her samtidig så langt, så foreløpig går det fint. Ingen av jentene bor fast hos oss. 😊

Fordi jenta hadde sin egen seng på det ekstra rommet når jeg flyttet inn. Gikk vel bare ut fra at hun sov der...og siden jeg aldri har hatt jentungen min i dobbelsengen, falt det meg vel ikke inn....

Hva når begge jentene skal være der samtidig? For  det er vel naturlig nå når dere er en familie? 

Betyr det at du aldri sov over hos kjæresten når jenta var der før du flyttet inn??  Hvor lenge var dere sammen før du flyttet inn, og hvor godt var jenta forberedt på denne flyttingen? 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Klaveret skrev:

Jeg skjønner at stemor ikke ønsker stebarnet skal sove i senga si.

Samtidig synes jeg det er trist om det er slik det ER for stebarn - at de "aldri" får sove i sengen med sin mor eller far pga en steforelder. I verste fall har begge foreldrene nye partnere som ikke vil ha stebarnet i senga. Barn som bor sammen med begge foreldrene sover jo innimellom hos foreldrene. Og det er kos, trygt og varmt og godt. 

Barn skal lære seg til å sove i egen seng. Både far og jeg som stemor har nektet barnet å sove i vår seng. Om barnet kommer om natten, er det tilbake til egen seng, hvor meg eller far er der til barnet sovner igjen eller ut natten om barnet har behov for det. 

Barn skal ikke sove sammen med foreldrene. Koselig at barnet kom innom på morgenen, men det er det. 

Anonymkode: 8a1b7...1ed

• Liker 1
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sønnen min sovet i senga mi til vanlig, men hvis jeg får en kjæreste som flytter inn må nok sønnen over til sin egen seng. Han kan gjerne komme inn om morgenen eller hvis han har hatt mareritt. Men ikke sove sammen med meg og en evt mann hele natten.

Anonymkode: 9fcdc...9da

Noe så tullete. Om barnet ditt får sove i sengen din frem tilitt en mann 'ødelegger' for barnet, så for all del.... Lykke til med å få sønnen til å godta at han plutselig må sove i egen seng. 

Hvorfor har foreldre ungene i senga si?? Idioti og barn skal lære å sove på eget rom. 

Min søster var 13 (!!!) før hun la seg inn på eget rom, fordi hun ville sove inne hos mamma. Helt utrolig... Hun hadde et stort og fint rom, men nektet å sove der, for mamma var ikke der. Utover at hun hadde fått sove i mors seng for lenge,  er det ingenting som tilsier at hun hadde behov for det etter fylte 2 år. 

• Liker 1
Skrevet

Det er jo helt uaktuelt ! Ikke bare har barn best av å sove i sin egen seng,men som voksen mannsperson hadde jeg aldri i verden godtatt dette. Det kan som noen nevnte høres veldig feil ut når barnet forteller det. Hverken jeg eller søskene mine fikk komme opp i sengen til mor og far, og vi respekterte da vel dette.  Det var slettes ikke vanlig før ( er snart 40) Er bare tulle å ha barn i sengen .

Med hilsen fra:

Jon Are

Skrevet

Jeg tenker jeg; barna først!

Hvis de har for vane å sove sammen så sender det litt av et signal når du legger deg på gjesterommet! 

Her handler det ikke om hva du er komfortabel med, men hva som får henne til å føle deg trygg og velkommen!

Anonymkode: 76d13...8ae

• Liker 3
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker jeg; barna først!

Hvis de har for vane å sove sammen så sender det litt av et signal når du legger deg på gjesterommet! 

Her handler det ikke om hva du er komfortabel med, men hva som får henne til å føle deg trygg og velkommen!

Anonymkode: 76d13...8ae

Hadde selv lagt meg inn på gjesterommet, for det er ikke ok at barn sover i foreldrenes seng. Gjorde aldri det som barn og kommer ikke til å la mine barn gjøre dette... 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vårt barn, som bor med begge foreldrene, har ALDRI fått sove i vår seng. Så det er det ingen automatikk.

Anonymkode: 7815d...fba

Da har han ikke behovet på samme måte.

Og ett eneste barn gir ikke et godt sammenligningsgrunnlag. Han slipper jo blant annet å leve med en fremmed eller ha sin far på deltid. I det hele tatt så er svaret  ditt så irrelevant i sammenhengen.

• Liker 1
Skrevet
58 minutter siden, Jon Are skrev:

Det er jo helt uaktuelt ! Ikke bare har barn best av å sove i sin egen seng,men som voksen mannsperson hadde jeg aldri i verden godtatt dette. Det kan som noen nevnte høres veldig feil ut når barnet forteller det. Hverken jeg eller søskene mine fikk komme opp i sengen til mor og far, og vi respekterte da vel dette.  Det var slettes ikke vanlig før ( er snart 40) Er bare tulle å ha barn i sengen .

Med hilsen fra:

Jon Are

Det er jo faren selv som har tillat dette. Det gikk jo fint for han til det kom en ny dame....Man må jo se dette helhetlig, og ikke utfra hva en selv foretrekker.

Skrevet

Skjønner deg veldig godt, TS. En ting er å komme oppi sengen ved f eks mareritt, men det og praktisk talt dele seng med stedatter den perioden hun er hos far, hadde jeg vært ukomfortabel med.

• Liker 1
Gjest Klaveret
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barn skal lære seg til å sove i egen seng. Både far og jeg som stemor har nektet barnet å sove i vår seng. Om barnet kommer om natten, er det tilbake til egen seng, hvor meg eller far er der til barnet sovner igjen eller ut natten om barnet har behov for det. 

Barn skal ikke sove sammen med foreldrene. Koselig at barnet kom innom på morgenen, men det er det. 

Hvor står det? 

Skrevet
Et øyeblikk siden, Klaveret skrev:

Hvor står det? 

Burde være en del av menneskers tankegang og logikk.... Må der stå noe sted for at folk skal forstå at barn skal sove i egen seng? 

Å sove med barn synes jeg virkelig ikke er ok, men mange gjør det jo, og det får være opp til hver enkelt hva de ønsker. Likevel takknemlig for at mine foreldre lærte meg å sove i egen seng på eget rom. Å komme inn på morran betyr for meg at barna vekker foreldrene. Ikke at de ligger og sover de siste to timene av natten der. Det er koselig å drikke kaffe i senga, hvor barnet koser seg sammen med oss med en leke eller samtale med oss. Men det handler om noe sosialt. 

• Liker 1
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Burde være en del av menneskers tankegang og logikk.... Må der stå noe sted for at folk skal forstå at barn skal sove i egen seng? 

Å sove med barn synes jeg virkelig ikke er ok, men mange gjør det jo, og det får være opp til hver enkelt hva de ønsker. Likevel takknemlig for at mine foreldre lærte meg å sove i egen seng på eget rom. Å komme inn på morran betyr for meg at barna vekker foreldrene. Ikke at de ligger og sover de siste to timene av natten der. Det er koselig å drikke kaffe i senga, hvor barnet koser seg sammen med oss med en leke eller samtale med oss. Men det handler om noe sosialt. 

Så du har ikke barn selv... ZzzZzzz

Anonymkode: 21aae...1a3

• Liker 2
Skrevet

Hva i alle dager skal et barn opp i sengen til foreldrene egentlig?  Barna våre får ikkje krype opp i sengen, den er privat. Skjønner virkelig ikke problemet til far her. En sover med sin kone/samboer, og barna sover på sitt eget rom. Å holde de reglene burde være ganske så enkelt. Handler om respekt, og føler ikke far respekterer dine grenser og intimsone her overhodet.

Anonymkode: 5f8cd...3e3

• Liker 1
Skrevet
22 timer siden, Sivna skrev:

Jeg flyttet inn hos kjæresten for 2 mnd siden. Vi har begge en datter fra tidligere forhold. Min er nå tenåring, hans er fem år. Når hun er hos oss vil samboer at hun skal sove i sengen vår mellom oss, fordi det er det hun er vant til når hun besøker ham. Jeg har sagt ifra at det er ukomfortabelt å sove sammen med henne, mye på grunn av at hverken jeg eller samboer liker å ligge tett inntil noen når vi skal sove. Resultatet er at jeg sover på gjesterommet nå i jula, der jenta har alle lekene sine. Hun kommer inn der tidlig om morgenen, så jeg føler meg tvunget til å stå opp samtidig med henne.

Hva er normalt egentlig? Jeg føler meg ukomfortabel med å måtte sove på gjesterommet, men føler ikke at det er riktig å sove sammen med stedatteren min heller. Selv har jeg aldri bedt min tidligere samboer om å flytte ut av soverommet fordi datteren min skulle sove der. Jeg har heller lagt meg på hennes rom når hun har hatt behov for litt ekstra nærhet.

Fader da...du er nettopp flyttet inn, og ungen skal snu om sånn kontant? Hun er vant til det, og hun er ikke noe stebarn til din samboer. Du viste vel om dette før du flytta inn? Skjerp deg

Anonymkode: 6463c...96e

• Liker 1
Skrevet

Mine søsken og jeg fikk ikke ligge i senga til våre foreldre når vi vokste opp, annet enn om vi hadde hatt mareritt etc. Men vi sov aldri i senga deres. Mannen her gjorde heller ikke det. Ser ingen grunn til at det skal bli annerledes med eget barn.

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, FruN skrev:

Mine søsken og jeg fikk ikke ligge i senga til våre foreldre når vi vokste opp, annet enn om vi hadde hatt mareritt etc. Men vi sov aldri i senga deres. Mannen her gjorde heller ikke det. Ser ingen grunn til at det skal bli annerledes med eget barn.

Det er jo ikke det som er tema her.

Skrevet
15 minutter siden, MapleSirup skrev:

Det er jo ikke det som er tema her.

Poenget med mitt innlegg (som ikke er ulikt slik andre har kommet med), er å støtte TS i at barn ikke skal få 

bestemme i foreldres seng, uansett om det er mor/far, mor/stefar eller far/stemor.

• Liker 2
Skrevet
20 minutter siden, FruN skrev:

Poenget med mitt innlegg (som ikke er ulikt slik andre har kommet med), er å støtte TS i at barn ikke skal få 

bestemme i foreldres seng, uansett om det er mor/far, mor/stefar eller far/stemor.

Nettopp.

Og derfor er det fr feil vinkel.

barnet har fått lov av sin forelder i 5 år. Dette skal ikke endres av TS etter 2 måneder. At hun ikke liker det er ikke relevant.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...