AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #41 Skrevet 20. desember 2015 Nok en tråd som skal belære menn om hva vi skal tenke. Kvinner, holder det virkelig ikke med mobbing og nedrakking av menn som ikke holder deres høye standard i media og på sosiale medier? Nei, det er ikke likt fordi det er en stor andel av menn som forblir barnløse gjennom hele livet, som flere andre her allerede har påpekt så "gjenbrukes" de mennene som allerede har barn. Anonymkode: 370e0...203
Gjest Mats Skrevet 20. desember 2015 #42 Skrevet 20. desember 2015 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Wow, imponert over argumentasjonen! Dere må lære dere å takle å bli avvist. Anonymkode: 50be2...c98 Å det sier ei kvinne som gråter i flere uker etter hun er blitt avvist og synes synd på seg selv? Mens hun desperat må finne seg en ny? Menn kan nyte singellivet mer. Ikke noe desperat jakt på et forhold.
Gjest Mats Skrevet 20. desember 2015 #43 Skrevet 20. desember 2015 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nok en tråd som skal belære menn om hva vi skal tenke. Kvinner, holder det virkelig ikke med mobbing og nedrakking av menn som ikke holder deres høye standard i media og på sosiale medier? Nei, det er ikke likt fordi det er en stor andel av menn som forblir barnløse gjennom hele livet, som flere andre her allerede har påpekt så "gjenbrukes" de mennene som allerede har barn. Anonymkode: 370e0...203 Visse kvinner må holde på sånn for å føle seg selv bedre. De fleste holder seg unna mobbing og nedrakking men så har vi de her bittre kvinnene som ikke liker menn. De har vel opplevd noe og skal hevne seg.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #44 Skrevet 20. desember 2015 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Påstanden din om at menn og kvinner har det like lett, er direkte motbevist av WubWub, da ca. 25% av alle menn under 45 år ikke har barn/forhold. Dersom man for morsomhetens skyld ser på hvor lett det er for menn og kvinner til å få seg uforpliktende sex, med en tiltrekkende parner, da vil jeg påstå at kvinner her har det en god del lettere. Kvinner kan i større grad sikre seg, og med liten innsats, en mann som er mer tiltrekkende enn seg selv hvor formålet er sex. Slik sett vil jeg påstå at TS sitt utsagn er motbevist på begge relevante punkter hva forhold mellom mann og kvinne er relevant. Anonymkode: 29dc3...9e6 Det er fordi kvinner er mindre interessert. Anonymkode: 50be2...c98
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #45 Skrevet 20. desember 2015 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nok en tråd som skal belære menn om hva vi skal tenke. Kvinner, holder det virkelig ikke med mobbing og nedrakking av menn som ikke holder deres høye standard i media og på sosiale medier? Nei, det er ikke likt fordi det er en stor andel av menn som forblir barnløse gjennom hele livet, som flere andre her allerede har påpekt så "gjenbrukes" de mennene som allerede har barn. Anonymkode: 370e0...203 Kanskje på tide å se seg selv i speilet? Jeg ser og hører menn mobbe og trakasere kvinner hele jævla føkkings tia. De som sitter å skryter høylytt "fyfaenass pula hu med de digre muggene i helga. Og etterpå ba jeg hun bare stikke av" og lignende. Så mange menn som holder på slik. Hvordan tror du vi jenter reagerer på slikt? Hvordan tror du jenter orker å stole på menn etter slike hendelser? Og dette skjer ofte. Alt for ofte. Jeg tror bortimot 80 % av mine venninner har opplevd trakasering av menn på denne måten. Anonymkode: 5e5ef...319 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #46 Skrevet 20. desember 2015 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kanskje på tide å se seg selv i speilet? Jeg ser og hører menn mobbe og trakasere kvinner hele jævla føkkings tia. De som sitter å skryter høylytt "fyfaenass pula hu med de digre muggene i helga. Og etterpå ba jeg hun bare stikke av" og lignende. Så mange menn som holder på slik. Hvordan tror du vi jenter reagerer på slikt? Hvordan tror du jenter orker å stole på menn etter slike hendelser? Og dette skjer ofte. Alt for ofte. Jeg tror bortimot 80 % av mine venninner har opplevd trakasering av menn på denne måten. Anonymkode: 5e5ef...319 Det er fordi dere bare løper etter de kjekke drittsekkene. Dere er jo så dumme og overfladiske, så da er det jo bare deres egen feil. Anonymkode: d9f86...0a0 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #47 Skrevet 20. desember 2015 46 minutter siden, Mats skrev: Visse kvinner må holde på sånn for å føle seg selv bedre. De fleste holder seg unna mobbing og nedrakking men så har vi de her bittre kvinnene som ikke liker menn. De har vel opplevd noe og skal hevne seg. Nei vet du - slike kvinner som har opplevd mye, skyr menn. Vi er pissredde menn faktisk. Jeg skulle ønske jeg turte å stole på en mann igjen, men jeg sliter veldig med dette. Men jeg er ikke bitter. Ja jeg er sint akkurta nå for dette provoserte meg, men jeg møter alltid menn med åpent sinn. Det er først når vi begynner å utvikle noe jeg får totalt angst pga tidligere hendelser og løper som faen det er ikke lett. Men hadde du visst hva menn har gjort, så hadde du skjønt hvorfor jeg er redd. Anonymkode: 5e5ef...319 2
ajarRun Skrevet 20. desember 2015 #48 Skrevet 20. desember 2015 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere bitre menn som klager over at det er så lett å være kvinne. Det er faktisk like mange menn som kvinner i Norge. Alle vil ha en partner, og det er ingen grunn til at det skal være lettere for det ene kjønnet enn det andre. Det sier seg selv. Den kabalen går ike opp. Anonymkode: 50be2...c98 Det er flere menn enn kvinner i Norge.
Gjest Mats Skrevet 20. desember 2015 #49 Skrevet 20. desember 2015 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei vet du - slike kvinner som har opplevd mye, skyr menn. Vi er pissredde menn faktisk. Jeg skulle ønske jeg turte å stole på en mann igjen, men jeg sliter veldig med dette. Men jeg er ikke bitter. Ja jeg er sint akkurta nå for dette provoserte meg, men jeg møter alltid menn med åpent sinn. Det er først når vi begynner å utvikle noe jeg får totalt angst pga tidligere hendelser og løper som faen det er ikke lett. Men hadde du visst hva menn har gjort, så hadde du skjønt hvorfor jeg er redd. Anonymkode: 5e5ef...319 Jeg har opplevd mye vondt av eksene mine (kvinner) jeg er ikke redd kvinner av den grunn. Jeg havner i samme fella gang på gang og lurer på om den rette gode og snille kvinnen finnes der ute. Jo de finnes men de er alltid opptatt.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #50 Skrevet 20. desember 2015 Hver 5. nordmann har nedsatt sædkvalitet En av fem norske menn har dårligere sædkvalitet enn det Verdens Helseorganisasjon (WHO) mener er grensen for å kunne kalles nedsatt fruktbarhet. Årsakene er mange, men forskerne ser på miljø- og livsstilsfaktorer som vesentlige bidragsytere til at sædkvaliteten er urovekkende dårlig. Hvis man i tillegg tar høyde for at endel menn også er homofile og sjeldent får barn (lesbiske får oftere barn) så er det ikke så rart at endel menn er barnløse. Menn faller vel også i større grad enn kvinner utenfor samfunnet tidlig i livet, med rus, og risikofull adferd, gaming, ustabil ift jobb etc, og slike menn vil ikke normale damer ha. DET kan menn skylde seg selv for. Anonymkode: 6877a...614 5
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #51 Skrevet 20. desember 2015 12 minutter siden, Mats skrev: Jeg har opplevd mye vondt av eksene mine (kvinner) jeg er ikke redd kvinner av den grunn. Jeg havner i samme fella gang på gang og lurer på om den rette gode og snille kvinnen finnes der ute. Jo de finnes men de er alltid opptatt. Samme som at de gode mannfolka er opptatte Og de damene som sitter på slike, niholder på de. Mens de utro og ufine blir kasta ut. Og det er disse vi har å velge mellom... Anonymkode: 5e5ef...319 4
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #52 Skrevet 20. desember 2015 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hver 5. nordmann har nedsatt sædkvalitet En av fem norske menn har dårligere sædkvalitet enn det Verdens Helseorganisasjon (WHO) mener er grensen for å kunne kalles nedsatt fruktbarhet. Årsakene er mange, men forskerne ser på miljø- og livsstilsfaktorer som vesentlige bidragsytere til at sædkvaliteten er urovekkende dårlig. Hvis man i tillegg tar høyde for at endel menn også er homofile og sjeldent får barn (lesbiske får oftere barn) så er det ikke så rart at endel menn er barnløse. Menn faller vel også i større grad enn kvinner utenfor samfunnet tidlig i livet, med rus, og risikofull adferd, gaming, ustabil ift jobb etc, og slike menn vil ikke normale damer ha. DET kan menn skylde seg selv for. Anonymkode: 6877a...614 Kvinner har rett og slett en sunnere livsstil enn menn og er derfor mer attraktive partnere. Anonymkode: 50be2...c98 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #53 Skrevet 20. desember 2015 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kanskje på tide å se seg selv i speilet? Jeg ser og hører menn mobbe og trakasere kvinner hele jævla føkkings tia. De som sitter å skryter høylytt "fyfaenass pula hu med de digre muggene i helga. Og etterpå ba jeg hun bare stikke av" og lignende. Så mange menn som holder på slik. Hvordan tror du vi jenter reagerer på slikt? Hvordan tror du jenter orker å stole på menn etter slike hendelser? Og dette skjer ofte. Alt for ofte. Jeg tror bortimot 80 % av mine venninner har opplevd trakasering av menn på denne måten. Anonymkode: 5e5ef...319 Jeg har ikke rakket ned på noen uprovosert jeg. Det du beskriver skyldes jo at nesten alle kvinner vil ha det samme, de kjekkeste mennene som også behandler kvinner som dritt. Mens dere ser ned på mindre attraktive menn. Anonymkode: 370e0...203
waco Skrevet 20. desember 2015 #54 Skrevet 20. desember 2015 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det et samfunnsproblem? Skyld på de mennene som tar alle damene, ikke skyld på damene. Anonymkode: 50be2...c98 Det er jo kvinner som velger! Du vil heller på pule på han mannen som har tre barn fra før med tre forskjellige damer, kontra han enslige mannen helt uten barn.
WubWub Skrevet 20. desember 2015 #55 Skrevet 20. desember 2015 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kvinner har rett og slett en sunnere livsstil enn menn og er derfor mer attraktive partnere. Anonymkode: 50be2...c98 Enda en feil påstand fra deg. Det er flere menn enn damer som trener. Du har hatt feil i alle påstandene dine i tråden her, er det et bevisst valg for å få frem en reaksjon eller er du sånn ellers i det daglige hvor det spys ut påstander i hytt og gevær som ikke har rot i virkeligheten?
Gjest Mats Skrevet 20. desember 2015 #56 Skrevet 20. desember 2015 1 time siden, AnonymBruker skrev: Samme som at de gode mannfolka er opptatte Og de damene som sitter på slike, niholder på de. Mens de utro og ufine blir kasta ut. Og det er disse vi har å velge mellom... Anonymkode: 5e5ef...319 Jeg er heller singel og lever livet. Holder meg til knulle venner og ons. Mye bedre enn å gå i et forhold med utro jævler. De kan finne hverandre å være utro mot hverandre dagen lang. Sånn må kvinner også tenke. Mye bedre å være singel. De desperate må roe seg litt å nyte singel livet.
WubWub Skrevet 20. desember 2015 #57 Skrevet 20. desember 2015 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Just Google it. Anonymkode: 50be2...c98 Så du greier ikke engang hoste opp noen dokumentasjon på de kunnskapsløse påstandene dine. Uansett, jeg googlet det og det viste seg at du har feil - nok en gang. Ufrivillig barnløse har høyere selvmords statistikk enn voksne med barn. Ufrivillig barnløse er oftere også mer deprimerte. Men som sagt, med alle disse fakta feilene du serverer hvor du ikke engang gidder lese reell fakta som jeg gir deg eller ta det innover deg så tenker jeg du bare laget tråden her for å fremprovosere frem reaksjoner - og ikke for å ha en reell diskusjon om hvordan tingenes tilstand egentlig er.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #58 Skrevet 20. desember 2015 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke rakket ned på noen uprovosert jeg. Det du beskriver skyldes jo at nesten alle kvinner vil ha det samme, de kjekkeste mennene som også behandler kvinner som dritt. Mens dere ser ned på mindre attraktive menn. Anonymkode: 370e0...203 Nei! Menn som sier vi damer bare vil ha de kjekke mennene bruker dette kun for å overføre all skyld på oss fordi de er single. Mine venninner i gode forhold med bra menn har langt ifra valgt de kjekkeste mennene. Men de mannfolka der har baller. De turde å satse og de turde å gjøre seg selv sårbare. Og de fikk de flotteste damene. Anonymkode: 5e5ef...319 4
Sofia123 Skrevet 20. desember 2015 #59 Skrevet 20. desember 2015 4 timer siden, WubWub skrev: Jeg fremstår ikke bare intellektuell, jeg er intellektuell. Hvilke deler av innholdet mitt i tråden her er "urasjonell" narsissistisk ikke-fakta? SSB sin tall og statistikker? Psykologers studier om hva barnløshet og ensomhet kan føre til? Disse under er eksempel på ikke-fakta presentert av deg. Du skriver om ufrivillig barnløshet og henviser til SSBs tall, hvor det ikke står noe om ufrivillig barnløshet. Det er du som drar "feilaktige konklusjoner fra tynn luft.", for å sitere deg selv. Nytter ikke å Google deg frem til svar når du ikke gidder å lese det du finner. 17 timer siden, WubWub skrev: Nei det går ikke opp. Over en fjerdedel av menn under 45 år er ufrivillig barnløse. Tallet for ufrivillig barnløse kvinner er LANGT lavere. 16 timer siden, WubWub skrev: Ja, og forklaringen står i linken til Statistisk Sentralbyrå. Les, sug til deg kunnskap. Lær deg noe istedenfor å dra feilaktige konklusjoner fra tynn luft. http://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/stadig-flere-menn-i-norge-er-barnlose Den årlige statistikken over fødsler viser at andel barnløse menn ved 45-år har økt fra 14 til 23 prosent mellom 1985 og 2012. Denne økningen har vært gjenstand for mye oppmerksomhet fordibarnløshet blant kvinner er lav og relativt stabil. Forskning har analysert fruktbarhetsadferd blant grupper av menn etter utdanning (Kravdal og Rindfuss 2008), sosioøkonomiske kjennetegn (Lappegård, Noack og Rønsen 2013; Lappegård og Rønsen 2012) og personlige nettverk (Jensen 2013). I denne artikkelen spør vi om den høye barnløsheten kan skyldes endring i befolkningens sammensetning. Det betyr ikke at vi får færre barn: Antall fødsler har økt i Norge siden midten av 1980-tallet. Fødselstallene holdes altså oppe ved at menn som har barn fra før, blir resirkulert som fedre.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #60 Skrevet 20. desember 2015 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei! Menn som sier vi damer bare vil ha de kjekke mennene bruker dette kun for å overføre all skyld på oss fordi de er single. Mine venninner i gode forhold med bra menn har langt ifra valgt de kjekkeste mennene. Men de mannfolka der har baller. De turde å satse og de turde å gjøre seg selv sårbare. Og de fikk de flotteste damene. Anonymkode: 5e5ef...319 Nå handler ikke attraksjon bare om utseende, men også andre egenskaper som er med på å gjøre en mann attraktiv i kvinners øyne. Disse mennene har nok noen ganske attraktive egenskaper uansett, hvis ikke hadde de ikke vært sammen med venninnene dine. Jeg har ikke skyldt på noen, jeg bare forklarer deg mekanismene i kjønnsmarkedet som også til dels er underbygd med tall fra SSB. Tallene ligger der uansett, det kan du ikke kverulere deg vekk fra. Når snart 1/4 del av menn er barnløse så har SSB allerede reflektert over flere grunner, bla. at de mest attraktive mennene "gjenbrukes". Nå er selvfølgelig noen av disse mennene også frivillig barnløse, men samtidig er det heller ikke logisk at så mange flere menn enn før ønsker å være frivillig barnløs i 2015 enn f.eks. i 1985. Den menneskelige psyke og behovet for å være to har ikke forandret seg nevneverdig, derfor skulle det heller ikke være noen grunn til at en så mye større andel menn faktisk ønsker å være alene i dag. Til sammen tyder disse faktorene på at flere menn enn før blir valgt bort, og forskerne i SSB har argumentert på samme måte. Anonymkode: 370e0...203
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå