WubWub Skrevet 20. desember 2015 #21 Skrevet 20. desember 2015 Hvorfor er det et samfunnsproblem? Skyld på de mennene som tar alle damene, ikke skyld på damene. Anonymkode: 50be2...c98Hvorfor det er et samfunnsproblem? Det greier du vel tenke deg frem til selv, det er ikke så vanskelig. Hvor skylder jeg på noen som helst? Har du drukket idag/inatt? For du kommer med mange veldig... hva skal jeg si... rare påstander og du tar ikke til deg fakta eller informasjon som jeg gir deg? 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #22 Skrevet 20. desember 2015 Hvorfor det er et samfunnsproblem? Det greier du vel tenke deg frem til selv, det er ikke så vanskelig. Hvor skylder jeg på noen som helst? Har du drukket idag/inatt? For du kommer med mange veldig... hva skal jeg si... rare påstander og du tar ikke til deg fakta eller informasjon som jeg gir deg? Er avholds. Det er et problem for 25 prosent av menn. Samfunnsproblem er å ta i. Anonymkode: 50be2...c98
WubWub Skrevet 20. desember 2015 #23 Skrevet 20. desember 2015 Er avholds. Det er et problem for 25 prosent av menn. Samfunnsproblem er å ta i. Anonymkode: 50be2...c98Når det får store økonomiske ringvirkninger for Norge så er det i aller høyeste grad et samfunnsproblem. Hvorfor kommer du hele tiden med påstander som er feil? Uansett, hovedinnlegget ditt er knust av SSB sin statistikk, det er lettere for et kjønn å få seg kjæreste og barn. Kabalen går opp om man bruker hodet å leser diverse rapporter og forklaringer. 3
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #24 Skrevet 20. desember 2015 Når det får store økonomiske ringvirkninger for Norge så er det i aller høyeste grad et samfunnsproblem. Hvorfor kommer du hele tiden med påstander som er feil? Uansett, hovedinnlegget ditt er knust av SSB sin statistikk, det er lettere for et kjønn å få seg kjæreste og barn. Kabalen går opp om man bruker hodet å leser diverse rapporter og forklaringer.Hvorfor får det øk konsekvenser? Belær meg, herr siviløkonom. Anonymkode: 50be2...c98 5
WubWub Skrevet 20. desember 2015 #25 Skrevet 20. desember 2015 Ja du trenger virkelig å belæres , det skinner tydelig igjennom i hele tråden.Barn og parforhold har en direkte korrelasjon til helse , sosial status, velvære og velstand. De som faller utenfor og ikke greier danne familie har veldig mye høyere tilbøyelighet for å utvikle psykiske lidelser, rus relaterte problemer, selvmord, arbeidsløshet og kriminalitet. Dette ER samfunnsproblemet jeg siktet til - som jeg trodde du var smart nok til å komme frem til på egen maskin.Nå er ikke dette luftige påstander hentet fra tynn luft slik du gjør. Dette er konkrete fakta som psykologer, sosiologer og forskere har kommet frem til.Nå har du din gyldne sjangse til å bli bittelitt smartere :Den helt klare tendensen er at menn som faller utenfor økonomisk og helsemessig tidlig i voksenlivet, i større grad ender opp uten barn og samlivserfaring, sier Kenneth Aarskaug Wiik.Funn fra tidligere studier har vist tydelige sammenhenger mellom å havne utenfor og familieetablering. Undersøkelser viser at menn sjeldnere begår lovbrudd og lever kriminelle liv når de får partner eller barn.– Det er en ond sirkel, mener Wiik. – Utenforskap øker risikoen for fravær av samliv og barn, mens samliv og barn reduserer risikoen for utenforskap.Ulikhet skaper utrygghet, spenninger og sosial uro, som igjen kan føre til stor samfunnsmessig skade. Det gjelder ikke bare økonomiske forskjeller, men også ulikeverdig status.Menn topper ikke bare statistikkene for samfunnets lederposisjoner, de er på toppen også i statistikkene for selvmord, alvorlige psykiske lidelser og rusmisbruk, i statistikkene for trafikkulykker og tidlig død, i kriminalstatistikken, i voldsstatistikken, i statistikken for langtidsledighet og i statistikken for barnløshet. Flere studier har pekt på at parforhold og barn påvirker livskvaliteten positivt. Både norske og internasjonale studier viser at et stabilt parforhold har positive innvirkninger på helse, livskvalitet og livslengde. 3
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #26 Skrevet 20. desember 2015 Ja du trenger virkelig å belæres , det skinner tydelig igjennom i hele tråden.Barn og parforhold har en direkte korrelasjon til helse , sosial status, velvære og velstand. De som faller utenfor og ikke greier danne familie har veldig mye høyere tilbøyelighet for å utvikle psykiske lidelser, rus relaterte problemer, selvmord, arbeidsløshet og kriminalitet. Dette ER samfunnsproblemet jeg siktet til - som jeg trodde du var smart nok til å komme frem til på egen maskin.Nå er ikke dette luftige påstander hentet fra tynn luft slik du gjør. Dette er konkrete fakta som psykologer, sosiologer og forskere har kommet frem til.Nå har du din gyldne sjangse til å bli bittelitt smartere :Den helt klare tendensen er at menn som faller utenfor økonomisk og helsemessig tidlig i voksenlivet, i større grad ender opp uten barn og samlivserfaring, sier Kenneth Aarskaug Wiik.Funn fra tidligere studier har vist tydelige sammenhenger mellom å havne utenfor og familieetablering. Undersøkelser viser at menn sjeldnere begår lovbrudd og lever kriminelle liv når de får partner eller barn.– Det er en ond sirkel, mener Wiik. – Utenforskap øker risikoen for fravær av samliv og barn, mens samliv og barn reduserer risikoen for utenforskap.Ulikhet skaper utrygghet, spenninger og sosial uro, som igjen kan føre til stor samfunnsmessig skade. Det gjelder ikke bare økonomiske forskjeller, men også ulikeverdig status.Menn topper ikke bare statistikkene for samfunnets lederposisjoner, de er på toppen også i statistikkene for selvmord, alvorlige psykiske lidelser og rusmisbruk, i statistikkene for trafikkulykker og tidlig død, i kriminalstatistikken, i voldsstatistikken, i statistikken for langtidsledighet og i statistikken for barnløshet. Flere studier har pekt på at parforhold og barn påvirker livskvaliteten positivt. Både norske og internasjonale studier viser at et stabilt parforhold har positive innvirkninger på helse, livskvalitet og livslengde.Barn er utrolig slitsomt og mange forhold burde aldri vært inngått. Forskning viser jo at barnløse er lykkeligst. Uten barn har man også BEDRE økonomi. Mer på seg selv. Anonymkode: 50be2...c98
WubWub Skrevet 20. desember 2015 #27 Skrevet 20. desember 2015 Barn er utrolig slitsomt og mange forhold burde aldri vært inngått. Forskning viser jo at barnløse er lykkeligst. Uten barn har man også BEDRE økonomi. Mer på seg selv.Anonymkode: 50be2...c98Okey, kom med dokumentasjon på det. Eller er det her enda flere påstander hentet fra fri fantasi? Tipper det. 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #28 Skrevet 20. desember 2015 Just Google it. Anonymkode: 50be2...c98
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #29 Skrevet 20. desember 2015 Just Google it. Anonymkode: 50be2...c98God diskurs er at den som presenterer en påstand, selv hjemler dette i kilden hvor påstanden er hentet fra. Henvisning til google, slik du selv gjør her, er uhøflig ovenfor din meddebattant. Skjerpings! Anonymkode: 29dc3...9e6 6
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #30 Skrevet 20. desember 2015 Dere bitre menn som klager over at det er så lett å være kvinne. Det er faktisk like mange menn som kvinner i Norge. Alle vil ha en partner, og det er ingen grunn til at det skal være lettere for det ene kjønnet enn det andre. Det sier seg selv. Den kabalen går ike opp. Anonymkode: 50be2...c98Påstanden din om at menn og kvinner har det like lett, er direkte motbevist av WubWub, da ca. 25% av alle menn under 45 år ikke har barn/forhold.Dersom man for morsomhetens skyld ser på hvor lett det er for menn og kvinner til å få seg uforpliktende sex, med en tiltrekkende parner, da vil jeg påstå at kvinner her har det en god del lettere. Kvinner kan i større grad sikre seg, og med liten innsats, en mann som er mer tiltrekkende enn seg selv hvor formålet er sex.Slik sett vil jeg påstå at TS sitt utsagn er motbevist på begge relevante punkter hva forhold mellom mann og kvinne er relevant. Anonymkode: 29dc3...9e6 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #31 Skrevet 20. desember 2015 Dere bitre menn som klager over at det er så lett å være kvinne. Det er faktisk like mange menn som kvinner i Norge. Alle vil ha en partner, og det er ingen grunn til at det skal være lettere for det ene kjønnet enn det andre. Det sier seg selv. Den kabalen går ike opp. Anonymkode: 50be2...c98Nei, det er ikke like mange kvinner som menn i Norge, i det minste ikke i "forplantningsalder". Siden slutten av andre verdenskrig har det blitt født omtrent 2000 flere gutter enn jenter hvert år, hvert årskull har ligget på rundt 60 000, dvs. ca. 31000 gutter og 29000 jenter. Om vi antar at en like stor andel er homofile hos begge kjønn betyr det at det er mange gutter som ikke kan få seg en partner.Riktignok er varer de fleste forhold ikke livet ut, så det vil bli en viss rundgang, men generelt vil det være vanskeligere for menn å finne seg en partner, fordi det er færre kvinner enn menn i vår aldersklasse. Menn har noe høyere dødelighet enn kvinner, slik at det jevner seg ut oppover i aldersklassene, men det er ikke før ved ca. 60 års alder at det er jevnt. Anonymkode: 55245...da8
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #32 Skrevet 20. desember 2015 Et barn har en fra og en mor. Anonymkode: 50be2...c98Selvsagt. Når antallet ufrivillig barnløse er mye høyere blant menn skyldes det i hovedsak at mange kvinner får barn med menn som har barn fra tidligere forhold. Disse mennene er de mest attraktive, nettopp fordi kvinner foretrekker å få barn med dem enn med en som ikke har barn fra før av. Og før du kommer med noen innvendinger om hva du selv foretrekker, dette er de store talls lov. Det er hva man kan slutte seg til ved å studere hovedmønstre, det gjelder ikke alltid på individnivå. Anonymkode: 55245...da8 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #33 Skrevet 20. desember 2015 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Selvsagt. Når antallet ufrivillig barnløse er mye høyere blant menn skyldes det i hovedsak at mange kvinner får barn med menn som har barn fra tidligere forhold. Disse mennene er de mest attraktive, nettopp fordi kvinner foretrekker å få barn med dem enn med en som ikke har barn fra før av. Og før du kommer med noen innvendinger om hva du selv foretrekker, dette er de store talls lov. Det er hva man kan slutte seg til ved å studere hovedmønstre, det gjelder ikke alltid på individnivå. Anonymkode: 55245...da8 Min erfaring er at menn er useriøse til de er langt oppi åra. De vil ikke forplikte seg. De vil selvrealisere seg og har kun fokus på karriere og det å leve livet. Brått innser de at de har begynt å bli voksne og får panikk. Jeg kjenner flere menn som fikk sitt første barn godt oppi 40-årene. Jeg er ufrivillig barnløs fordi jeg var så dum at jeg brukte min tid på disse mannfolka. De som ikke ville roe ned. Og jeg gikk der og håpet dette skulle skje. Jeg kastet bort mine beste år på disse mannfolka og jeg angrer. Veldig. Menn har faktisk all makt når det gjelder å innlede et seriøst forhold. Vi damer har muligheten for å selektere menn ved første møte, men når det gjelder å innlede et seriøst forhold med barn, så styrer menn dette showet. I realiteten vil alle damer ha et seriøst forhold mens menn vil ha uforpliktende gøy. Anonymkode: 5e5ef...319 5
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #34 Skrevet 20. desember 2015 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min erfaring er at menn er useriøse til de er langt oppi åra. De vil ikke forplikte seg. De vil selvrealisere seg og har kun fokus på karriere og det å leve livet. Brått innser de at de har begynt å bli voksne og får panikk. Jeg kjenner flere menn som fikk sitt første barn godt oppi 40-årene. Jeg er ufrivillig barnløs fordi jeg var så dum at jeg brukte min tid på disse mannfolka. De som ikke ville roe ned. Og jeg gikk der og håpet dette skulle skje. Jeg kastet bort mine beste år på disse mannfolka og jeg angrer. Veldig. Menn har faktisk all makt når det gjelder å innlede et seriøst forhold. Vi damer har muligheten for å selektere menn ved første møte, men når det gjelder å innlede et seriøst forhold med barn, så styrer menn dette showet. I realiteten vil alle damer ha et seriøst forhold mens menn vil ha uforpliktende gøy. Anonymkode: 5e5ef...319 Men dette er jo helt og holdent din egen feil. I likhet med så mange andre damer har du konsekvent gått for de kjekkeste rundbrennerne, som kun er en liten prosent av den mannlige befolkning. Anonymkode: d9f86...0a0 2
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 20. desember 2015 #35 Skrevet 20. desember 2015 Verden er full av bitre kvinner og bitre menn. Det er bare å ignorere dem. Det er hva jeg gjør
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #36 Skrevet 20. desember 2015 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men dette er jo helt og holdent din egen feil. I likhet med så mange andre damer har du konsekvent gått for de kjekkeste rundbrennerne, som kun er en liten prosent av den mannlige befolkning. Anonymkode: d9f86...0a0 Ja og det er jo det jeg sier også at jeg angrer veldig. Men det var så gøy å henge med disse mennene. Det var spennende og mye liv og røre. Men jeg hadde hele tiden ønske om noe mer og kastet bort tid på å håpe at de ville falle til ro. Anonymkode: 5e5ef...319 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #37 Skrevet 20. desember 2015 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Ja og det er jo det jeg sier også at jeg angrer veldig. Men det var så gøy å henge med disse mennene. Det var spennende og mye liv og røre. Men jeg hadde hele tiden ønske om noe mer og kastet bort tid på å håpe at de ville falle til ro. Anonymkode: 5e5ef...319 Men hvorfor skylder du da dette på "menn" når du vet selv at det er din egen feil? Anonymkode: d9f86...0a0 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #38 Skrevet 20. desember 2015 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Ja og det er jo det jeg sier også at jeg angrer veldig. Men det var så gøy å henge med disse mennene. Det var spennende og mye liv og røre. Men jeg hadde hele tiden ønske om noe mer og kastet bort tid på å håpe at de ville falle til ro. Anonymkode: 5e5ef...319 Må legge til at det er mer enn en liten prosentandel av mannfolka. Det er faktisk en veldig stor prosentandel av menn som er slik. Og de som ikke er det, ønsker å være det Anonymkode: 5e5ef...319 1
PeeWee Skrevet 20. desember 2015 #39 Skrevet 20. desember 2015 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere bitre menn som klager over at det er så lett å være kvinne. Det er faktisk like mange menn som kvinner i Norge. Alle vil ha en partner, og det er ingen grunn til at det skal være lettere for det ene kjønnet enn det andre. Det sier seg selv. Den kabalen går ike opp. Anonymkode: 50be2...c98 Nei, det er ikke like mange menn som kvinner i "aktuell alder". Det er faktisk flere menn enn kvinner fra fødselsen av i forhold på rundt 105 til 100, men dette jevner seg ut når man blir eldre slik at det totalt er omtrent like mange i populasjonen som helhet. Det er uansett en skjevhet i tyve og tredveårene som på en måte er "aktuell alder".
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #40 Skrevet 20. desember 2015 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må legge til at det er mer enn en liten prosentandel av mannfolka. Det er faktisk en veldig stor prosentandel av menn som er slik. Og de som ikke er det, ønsker å være det Anonymkode: 5e5ef...319 Vel, du kan nok heller ikke regne med at alle menn som er roligere og sindigere ønsker å bruke tida på å plukke opp det som er restene av deg, etter at du nå har blitt rundspilt og brukt av rundbrennerne i en årrekke. Anonymkode: 370e0...203
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå