Gå til innhold

Illy venter på bolla

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mye spennende i vente nå! EL-tester og time hos fruktbarhetsklinikk! Dette blir nok bra :) 

• Liker 1
Skrevet

Heisann! Så spennende at el-testingen er igang. Hva slags tester bruker du igjen? :-) 

Skrevet

Oi, oi! Er det Clearblue sine tester du bruker? Jeg brukte de en syklus. Veldig gøy å få det smilefjeset alså :biggrin:

Skrevet

Synes noen skal lansere el-tester hvor positiv test markeres med "time to do the baby dance:danse:

:ler: 

Skrevet
2 timer siden, Snotra skrev:

Heisann! Så spennende at el-testingen er igang. Hva slags tester bruker du igjen? :-) 

Det er Clearblue med dobbel hormonindikator :) Da får man først et blinkende smilefjes når østrogennivået stiger og man har høy fruktbarhet. Det har skjedd, veldig gøy å endelig få positivt på noe:biggrin: Og så skal det blinke helt til jeg forhåpentligvis få et fast smilefjes når LH-nivået stiger, og en vanlig el-test ville slått ut.

1 time siden, Weebs skrev:

Oi, oi! Er det Clearblue sine tester du bruker? Jeg brukte de en syklus. Veldig gøy å få det smilefjeset alså :biggrin:

Stemmer! Ikke godt for lommeboken, men veldig morsomt. Jeg gleder meg jo til å stå opp og gå på do nå. Det blir bare denne syklusen, teorien min er at jeg skal klare å finne litt bedre ut av hva el-symptomene mine betyr. Jeg fikk bittelitt ømme pupper den dagen jeg fikk blinkende smil. Gjett om jeg kommer til å klemme mye på puppene etter TR i kommende sykluser! 

1 time siden, Marimba skrev:

Synes noen skal lansere el-tester hvor positiv test markeres med "time to do the baby dance:danse:

:ler: 

Det hadde vært noe det :fnise: Hvis noen gjør det, skal jeg kutte ut kaffe-latte og sjokolade og bruke pengene på dyre el-tester i stedet!

Skrevet

Aha! Artig å høre om hvordan de clearblue-testene fungerer. Hvis det ikke klaffer denne pp, så tror jeg at jeg skal avansere litt mer på el-test-fronten. Jeg har kun brukt billige tester, og jeg syns jo de kan være litt frustrerende å tolke innimellom. :) 

Masse lykke til altså - dette blir nok en gang noen nervepirrende uker framover! 

Skrevet
38 minutter siden, Snotra skrev:

Aha! Artig å høre om hvordan de clearblue-testene fungerer. Hvis det ikke klaffer denne pp, så tror jeg at jeg skal avansere litt mer på el-test-fronten. Jeg har kun brukt billige tester, og jeg syns jo de kan være litt frustrerende å tolke innimellom. :) 

Masse lykke til altså - dette blir nok en gang noen nervepirrende uker framover! 

De fungerer bra hittill :) Men så spørs det om jeg får max noen gang da. Du som har litt el-test-erfaring. Når skjer selve eggløsningen, er det ca ett døgn etter at testen blir positiv? Når jeg tenker etter, må vel det komme litt an på, tar man testen om morgenen, vet man jo ikke om den også ville ha slått ut kvelden innen f.eks. Syns dette er komplisert, jeg! 

Skrevet

Blinkende smil i dag og. Nå har jeg fått det fire dager på rad. Jeg håper inderlig at det faste smilet kommer i morra eller seinest på tirsdag. Ellers tror jeg det tyder på at jeg har kort lutealfase. Jeg ble nesten skuffet da det blinket i dag og, men så kom jeg på at maks i dag hadde vært tidenes skuffelse, for da hadde vi ikke rukket det. Jeg skal stå i stua med sexy undertøy når mannen kommer hjem i morra, samme hva testen sier!

I det minste er eggløsningsslimet tilbake, etter å ha glimret med sitt fravær i forrige periode. Det bør jo være et godt tegn. Ovia ble vill og rekalkulerte, og mener visst at jeg har hatt el nå. Og den gjentar at jeg bør gå og lage barn med én gang. Jeg skulle ønske man kunne fortelle den hvordan det lå an, og at jeg måtte vente, sånn at den kunne sagt "åja, men dette går sikkert fint likevel, og ellers skal jeg trøste deg".

Skrevet

Sliiim! :biggrin: Det er jo bra! Sexy undertøy har jeg tro på. Dette blir bra!

:hoho:Den Oviaen altså. Søtnos. 

• Liker 1
Skrevet
Den 17.4.2016 at 14.01, Illy skrev:

De fungerer bra hittill :) Men så spørs det om jeg får max noen gang da. Du som har litt el-test-erfaring. Når skjer selve eggløsningen, er det ca ett døgn etter at testen blir positiv? Når jeg tenker etter, må vel det komme litt an på, tar man testen om morgenen, vet man jo ikke om den også ville ha slått ut kvelden innen f.eks. Syns dette er komplisert, jeg! 

Kjenner igjen frustrasjonen din - det er kjedelig å vente og vente på at det skal bli positiv. Jeg er vel i min fjerde periode med el-testing, og akk - jeg har kun fått helt klart positiv test en gang. (I februar.) Da antok jeg at selve eggløsningen skjedde dagen etter, men det blir jo bare en antakelse. 

Hehe, Ovia vil rekalkulere for andre dag på rad til meg nå - siden jeg kan rapportere om slim jeg også. :fnise: Jeg er streng med Ovia denne gangen, mener nemlig den har mest rett slik den opprinnelig tolket syklusen min. Men man får se. Jeg er veldig spent på om jeg får positiv test i morgen eller ikke jeg også! (Ikke at det hjelper - mannen er jo borte fram til fredag - aaargh!) 

Skrevet
1 time siden, Snotra skrev:

Kjenner igjen frustrasjonen din - det er kjedelig å vente og vente på at det skal bli positiv. Jeg er vel i min fjerde periode med el-testing, og akk - jeg har kun fått helt klart positiv test en gang. (I februar.) Da antok jeg at selve eggløsningen skjedde dagen etter, men det blir jo bare en antakelse. 

Hehe, Ovia vil rekalkulere for andre dag på rad til meg nå - siden jeg kan rapportere om slim jeg også. :fnise: Jeg er streng med Ovia denne gangen, mener nemlig den har mest rett slik den opprinnelig tolket syklusen min. Men man får se. Jeg er veldig spent på om jeg får positiv test i morgen eller ikke jeg også! (Ikke at det hjelper - mannen er jo borte fram til fredag - aaargh!) 

Noen ganger er Ovia litt vinglete! Og den er tross alt bare en app, så det er bra du er litt streng med den. Når på dagen tar du el-tester? Jeg leste at stigningen av LH, som gjør testene positive, ofte skjer på ettermiddagen. Nå finnes det ulike meninger om det meste innen området kvinnens syklus og unnfangelse, har jeg oppdaget, så jeg vet ikke om det er sant. Det står også noen steder at enkelte har så rask LH-stigning at de ikke alltid får den med seg om de tester på morgenen og stigningen skjer på ettermiddagen. Jeg fikk blinkende smil i morges, og fast smil (= LH stigning og positiv normalt test nå i kveld). Så teorien stemmer visst på meg denne gangen. 

Krysser fingrene for at den positive testen din kommer enten i morgen, eller venter til mannen er hjemme igjen! :) 

Skrevet (endret)

Jeg fikk "peak" på testen! :hoppendeglad:Det er ingen garanti for at jeg har eggløsning på rett tid, men det viser i hvert fall at noe funker som det skal. Og dessuten kom mannen hjem i dag, jeg tok på det sexy undertøyet og vi fikk lagt inn aksjer i tide :biggrin: Jeg fikk en innskytelse, og tok en ekstra test før jeg gikk og la meg, og jammen var den positiv. 

Jeg regner med at selve eggløsningen skjer i morgen da. Jeg er spent på om jeg får noen tegn og symptomer denne gangen.

I tillegg til fancye eggløsningstester, har jeg prøvd meg litt på temping. Det går ikke like bra, kan en si! Jeg tror det må være noe galt med termostaten min. Antagelig er problemer at jeg relativt ofte er på jobb om natta. Det er sjelden jeg har våkne nattevakter, men jeg sover "på vakt" og våkner ofte på de hvilende vaktene også. Og så skal man helst ha tre timers sammenhengende søvn før temping, og måle på samme tid hver dag. Ei natt prøvde jeg å måle da jeg våknet kl. 04.30, etter å ha sovet ei god stund, men kanskje ikke 3 timer. Så målte jeg igjen da jeg våknet av klokka kl 07.00. Jeg hadde ikke vært ute av senga i mellomtida, men det ble en temperaturforskjell på 0,6 grader:klo: Jeg tror jeg får vente med de greiene der til ferien...

Endret av Illy
Skrevet

Yay for at testene funker! Det er kjempestas! Og hurra for at det ordnet seg med kos med mannen. Da er det straks på vei inn i DPO-land med deg. ;) Temping må jeg bare innrømme at jeg neppe har tålmodighet til å prøve meg på. Det virker litt komplisert syns jeg... Men det skal bli interessant å lese om dette er noe du kommer til å fortsette med. :) 

Jeg tar forresten el-testene min på ettermiddagen, sånn mellom kl. 17-18ish. 

Skrevet

Da er jeg nesten sikker på at jeg er 1 DPO i dag. Jeg hadde egentlig ikke trengt de testene, for jeg fikk tidenes el-smerter i går. Det var virkelig vondt nederst i magen, mest på venstre side, i flere timer. Så ille at det ikke ble noe mer aksjer. I det minste vet jeg nå at de smertene der antagelig er el-smerter når de kommer. Forrige periode kjente jeg ingenting spesielt.

Dette er en av de tingene jeg skal ta opp når vi skal til legen. Jeg tviler på at jeg hadde el-smerter da jeg var yngre (jeg kan ikke ha unngått å legge merke til de greiene jeg hadde i går!). Enkelte runder med mensen har jeg også fryktelig vondt. I sommer hadde jeg to omganger med så sterke menssmerter at jeg spydde. Og det er jo ikke normalt... Jeg hadde vært så mye hos lege med andre ting da, så jeg droppet å gå for å sjekke det. Men egentlig er jeg litt redd for at jeg kan ha fått endometriose. 

Men! De få aksjene de ble denne gangen, ble i hvert fall tima bra :) Så nå er det bare å vente igjen! Jeg har eksamen på IKM, så det hadde passet perfekt med en positiv test for å booste energi og konsentrasjon (og ganske dårlig med TR)!

Skrevet

Velkommen inn i DPO-land :) 

Selv om det må være godt å få en bekreftelse på eggløsning, så er det jo ikke noe greit med sånne smerter, så det er sikkert lurt å ta opp med legen ja. 

Krysser fingrene for TB på eksamen :) 

Annonse
Skrevet

Tenk TB på eksamensdagen da! Nå fikk jeg helt sommerfugler i magen på dine vegne :nigo:

Når er legetimen din? Eller har du skrevet det forresten? :rodme:

Skrevet
6 timer siden, Marimba skrev:

Velkommen inn i DPO-land :) 

Selv om det må være godt å få en bekreftelse på eggløsning, så er det jo ikke noe greit med sånne smerter, så det er sikkert lurt å ta opp med legen ja. 

Krysser fingrene for TB på eksamen :) 

Takktakk! :) Lette eller moderate el-smerter, som forteller akkurat når det skjer, hadde vært kjekt. Men når man googler sterke eggløsningssmerter kommer det opp masse sider om endometriose, og når man googler endometriose får man opp ufrivillig barnløshet. Da er det bra at jeg kan få hjelp til å finne ut om det er noe sånt :)

4 timer siden, Weebs skrev:

Tenk TB på eksamensdagen da! Nå fikk jeg helt sommerfugler i magen på dine vegne :nigo:

Når er legetimen din? Eller har du skrevet det forresten? :rodme:

Å, takk, ja det hadde vært helt fantastisk! :biggrin: Timen er 26. mai, så litt over en mnd. til. Jeg tror ikke jeg hadde skrevet det, i så fall husket ikke jeg det en gang :) 

Skrevet

Ah, da er den "søte" ventetida igang. Håper det blir full klaff på eksamen ja! Veldig fint å tenke på at dere har truffet så bra i forhold el. Da føler man jo virkelig at man har en viss sjanse. :) Det blir veldig bra at dere får en legetime hvor man virkelig får snakket ut om saker og ting. Ser faktisk litt fram til timen vi har nå på tirsdag, selv om jeg også er redd for å bli bare avfeid. Men jeg har litt mere trua siden det er privat. Håper at når timen kommer for din del så er det en spire på plass allerede! ;)

Skrevet
2 timer siden, Snotra skrev:

Ah, da er den "søte" ventetida igang. Håper det blir full klaff på eksamen ja! Veldig fint å tenke på at dere har truffet så bra i forhold el. Da føler man jo virkelig at man har en viss sjanse. :) Det blir veldig bra at dere får en legetime hvor man virkelig får snakket ut om saker og ting. Ser faktisk litt fram til timen vi har nå på tirsdag, selv om jeg også er redd for å bli bare avfeid. Men jeg har litt mere trua siden det er privat. Håper at når timen kommer for din del så er det en spire på plass allerede! ;)

Ventetida er er litt søt innimellom, men mest lang! Det var alt på tirsdag dere hadde time, ja. Så spennende. Jeg tror det kan virke både beroligende og gi litt nytt mot når man får snakket med en lege som har peiling (forhåpentligvis i hvert fall). Det hadde vært fantastisk å måtte avbestille timen, men klaffer det ikke nå, kanskje det hjelper å tenke på at vi skal snakke med noen :)

Skrevet (endret)

4 DPO i dag. Det er denne første uka etter el som er aller kjedeligst. Siste uke før IKM kan man begynne å lete etter symptomer. Det er mer spennende, selv om jeg ikke tror det er helt sunt.

Jeg driver først og fremst på med eksamenslesning. Det morsommere å ta videreutdanning enn grunnutdanning, og jeg trives med studiet, selv om det blir en del jobb. Men akkurat denne eksamenstida kunne jeg vært foruten. Særlig nå som jeg jobber 100 % i tillegg, og ikke har fått lest alt pensum (jeg har ikke sjans til å rekke det på de 1,5 ukene som er igjen!).

Samtidig svirrer det nok en del tanker om prøving rundt der inne. Til og med når jeg tror jeg har alt fokus på pensumrelaterte saker. Jeg ble litt overrasket over hvordan jeg reagerte i går. Ei venninne som jeg snakker med i blant, har vært av og på med en fyr som ikke vil ha et seriøst forhold nå, og er naturlig nok lei seg, for hun vil ha hele pakka. Så sa hun at hun vurderte å "glemme" noen p-piller. Jeg ble så sint! Greit nok, jeg syns det er en utrolig dum ting å gjøre, mot han og mot den eventuelle ungen. Men jeg pleier å kunne svare reflektert og snakke om ting på en ordentlig måte selv om jeg personlig syns de er dumme. Det gjorde jeg ikke nå, gitt. Kanskje var det fordi alt med graviditet og babyer forsterker følelser for min del for tida. Jeg har ikke lyst til å forklare at jeg prøver til denne venninna, og vet ikke om hun ville sett sammenhengen uansett. Jaja, antagelig lurer hun ikke typen nå i hvert fall, i frykt for hvor sint jeg blir hvis det skjer :opplyser:

Endret av Illy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...