Gå til innhold

Illy venter på bolla

Fremhevede innlegg

Skrevet
På 13.12.2016 den 15.03, LoveTrain skrev:

Så spennende!! Er du på jobb nå? Noen symptomer på gang? (litt vel tidlig, men man vet jo aldri:fnise:)  Håper så inderlig dere får full klaff nå! Hvilken sprøyte tok du? Regner meg jeg skal sette en selv ila uken, men har faktisk ikke lest meg opp på hvilke som er vanlige. 

PS. Luftbobler er ikke noe farlig når du setter sånne sprøyter ;) 

Skikkelig spennende :) Og det blir det jammen for deg også til uka! Stemmer at jeg er på jobb. Det ble en hektisk vakt denne gangen, med førjulsstyr i tillegg til alt annet (men siden jeg jobber jul også, er det like greit å ha kontroll på det selv). Til helga har jeg fri og skal oppdatere meg på dagbøker :)

Sprøyta var Ovitrelle, og det kan vel godt hende det er den du skal ta? Har ikke merket noe bivirkninger av den. Godt å høre at luftbobler ikke er farlige! Det stod i pakningsvedlegget at man skulle fjerne dem hvis de var der, og siden sprøyta så skummel ut ble jeg nervøs (selv om jeg vet at den ikke skal inn noen blodåre... Men hva hvis den traff en bitteliten blodåre likevel? Jeg er ikke sykepleier som du skjønner :P)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
14 timer siden, Illy skrev:

Skikkelig spennende :) Og det blir det jammen for deg også til uka! Stemmer at jeg er på jobb. Det ble en hektisk vakt denne gangen, med førjulsstyr i tillegg til alt annet (men siden jeg jobber jul også, er det like greit å ha kontroll på det selv). Til helga har jeg fri og skal oppdatere meg på dagbøker :)

Sprøyta var Ovitrelle, og det kan vel godt hende det er den du skal ta? Har ikke merket noe bivirkninger av den. Godt å høre at luftbobler ikke er farlige! Det stod i pakningsvedlegget at man skulle fjerne dem hvis de var der, og siden sprøyta så skummel ut ble jeg nervøs (selv om jeg vet at den ikke skal inn noen blodåre... Men hva hvis den traff en bitteliten blodåre likevel? Jeg er ikke sykepleier som du skjønner :P)

Ja, desember er virkelig en nervepirrende måned! Når du jobber jul, er det hele dagen? Eller har du tidlig- eller seinvakt? Jeg har faktisk fri i julen, for første gang på sikkert 6-7år =) Det blir rart! Håper julejobbingen går fort for deg uansett, er vel testing rett etter? 

Det ble Ovitrelle her også ja, ikke rart du måtte ta den i to omganger:klo: Makan til dårlig sprøyte altså! Forstår ikke hvorfor de skal lage dem så merkelige? Jaja, jeg fikk nå tatt den jeg også til slutt, og har heldigvis ikke merket noen bivirkninger. Tok den i går kveld, og tok en test i morges etter inspirasjon fra deg:fnise: Må si at etter 21 skuffelser på rad, var det litt spesielt å se en positiv graviditetstest. Jeg har jo aldri sett en slik før! Men din ble knallpositiv? Min var en relativt svak strek, håper ikke det betyr noe. Skulle du bruke Lutinus e.l. frem mot testedag/IKM?    åååh, den ventetiden altså!!:bond:

Skrevet
3 timer siden, LoveTrain skrev:

Ja, desember er virkelig en nervepirrende måned! Når du jobber jul, er det hele dagen? Eller har du tidlig- eller seinvakt? Jeg har faktisk fri i julen, for første gang på sikkert 6-7år =) Det blir rart! Håper julejobbingen går fort for deg uansett, er vel testing rett etter? 

Det ble Ovitrelle her også ja, ikke rart du måtte ta den i to omganger:klo: Makan til dårlig sprøyte altså! Forstår ikke hvorfor de skal lage dem så merkelige? Jaja, jeg fikk nå tatt den jeg også til slutt, og har heldigvis ikke merket noen bivirkninger. Tok den i går kveld, og tok en test i morges etter inspirasjon fra deg:fnise: Må si at etter 21 skuffelser på rad, var det litt spesielt å se en positiv graviditetstest. Jeg har jo aldri sett en slik før! Men din ble knallpositiv? Min var en relativt svak strek, håper ikke det betyr noe. Skulle du bruke Lutinus e.l. frem mot testedag/IKM?    åååh, den ventetiden altså!!:bond:

Jeg tok også i dag på inspirasjon fra @Illy :ler: Jeg fikk også en relativt svak strek! 

Skrevet
6 timer siden, LoveTrain skrev:

Håper desember ender fantastisk for oss alle nå! Det er jobb hele dagen for min del, i flere dager til og med. Jeg jobber skift og er på jobb flere døgn i strekk. Det blir en fet lønning neste gang om ikke annet! Jammen på tide at du har fri i jula nå da :biggrin:

Så sprøyta var dårlig, ja? Jeg syntes det, men så har jeg jo ingen peiling på sprøyter. Veldig gøy med positiv test! Og litt kjipt å måtte minne seg selv på at den ikke er ekte. Min ble veldig positiv, men jeg tror også det var en veldig sensitiv test. Vi skal jo ha fått i oss samme mengden hcg alle sammen. Jeg skal bruke crinone fram til IKM, og så skal jeg fortsette med det på uviss tid (har glemt hva legen sa) hvis jeg skulle være gravid. Den er visst litt mindre ekkel en Lutinus, men fortsatt litt ekkelt, og så blir jeg skikkelig trøtt av den.

3 timer siden, miore skrev:

Jeg tok også i dag på inspirasjon fra @Illy :ler: Jeg fikk også en relativt svak strek! 

Det må jo være lov å kose seg med positive graviditetstester når man kan :fnise: Jeg ender sikkert med å ta en i morra og...

Skrevet
På 15. desember 2016 den 16.31, Illy skrev:

Håper desember ender fantastisk for oss alle nå! Det er jobb hele dagen for min del, i flere dager til og med. Jeg jobber skift og er på jobb flere døgn i strekk. Det blir en fet lønning neste gang om ikke annet! Jammen på tide at du har fri i jula nå da :biggrin:

Så sprøyta var dårlig, ja? Jeg syntes det, men så har jeg jo ingen peiling på sprøyter. Veldig gøy med positiv test! Og litt kjipt å måtte minne seg selv på at den ikke er ekte. Min ble veldig positiv, men jeg tror også det var en veldig sensitiv test. Vi skal jo ha fått i oss samme mengden hcg alle sammen. Jeg skal bruke crinone fram til IKM, og så skal jeg fortsette med det på uviss tid (har glemt hva legen sa) hvis jeg skulle være gravid. Den er visst litt mindre ekkel en Lutinus, men fortsatt litt ekkelt, og så blir jeg skikkelig trøtt av den.

Det må jo være lov å kose seg med positive graviditetstester når man kan :fnise: Jeg ender sikkert med å ta en i morra og...

Åh sånn jobbet jeg også en periode, medleverturnus tror jeg vi kalte det? Jeg likte det i hvert fall veldig godt, en uke fri, og to-tre dager jobb. Men etterhvert så jeg hvor krevende gruppe det var å jobbe med (altså psykisk for min del), så den friuken var virkelig ikke bare kos og tjohei, det tok tid å hente seg inn igjen etter jobbing. Fet lønning kan vi like! Det trengs hvis opplegget ditt gir uttelling da, er visst dyrt med småbarn:fnise:

Tatt flere tester? Merker du bivirkninger av Crinone forresten - annet enn trøtthet? Syns Lutinus er ganske drøy på den fronten, hadde jeg ikke visst bedre så ville jeg ha trodd at jeg var gravid nå. 

Skrevet

14 timer siden, LoveTrain skrev:

Åh sånn jobbet jeg også en periode, medleverturnus tror jeg vi kalte det? Jeg likte det i hvert fall veldig godt, en uke fri, og to-tre dager jobb. Men etterhvert så jeg hvor krevende gruppe det var å jobbe med (altså psykisk for min del), så den friuken var virkelig ikke bare kos og tjohei, det tok tid å hente seg inn igjen etter jobbing. Fet lønning kan vi like! Det trengs hvis opplegget ditt gir uttelling da, er visst dyrt med småbarn:fnise:

Tatt flere tester? Merker du bivirkninger av Crinone forresten - annet enn trøtthet? Syns Lutinus er ganske drøy på den fronten, hadde jeg ikke visst bedre så ville jeg ha trodd at jeg var gravid nå. 

Medlever ja, det stemmer. Veldig behagelig med friperioder! Vi har tre eller fire døgn på jobb vi da. Jobber privat, litt hardere kår der enn i det offentlige som har to eller tre. Jjulevakta er en av dem på fire, selvsagt. Det er som du sier, jeg trenger friukene, og bruker ofte de første dagene til å hente meg inn. Det blir ny jobb når det blir baby (kan nesten ikke reise fra den begge to), og jeg gleder meg til det :)

Jeg har bestemt meg for å "teste ut" ovitrellen, så jeg begynte å teste på lørdag. Nå lurer jeg litt på om det var en god idé, for jeg har blitt sprø (som vanlig i dpo-land, bare enda litt verre). :bond:Planen er å ta en gyldig test innen julaften, så jeg slipper mensen uten tilstrekkelig mental forberedelse midt i den travle julevakta. Testene er fortsatt svakt positive. Det som gleder meg litt for mye nå, er at testene har har vært like lørdag, søndag og i dag. Hvis jeg legger godvilja til, er dagens til og med litt sterkere.  Jeg er 8 (eller 7,5) dpo i dag, og 9 dager etter sprøyta. Så jeg håper/innbiller meg/drømmer om at det betyr at kroppen har begynt å produsere hcg selv, ellers ville testene blitt svakere. Og så vet den rasjonelle delen av meg (den som krymper til et minimum hver gang IKM nærmer seg), at det mest sannsynlig ikke betyr noe. Det kan være litt ulik mengde farge i testene, det kan være litt ulik konsentrasjon på urinen også på morgenen, og det kan være at hcgen er litt ekstra treig til å forsvinne hos meg. Men så kan det hende jeg er gravid og da :biggrin:

Jeg merker ikke noe spesielt av crionen, annet enn trøttheten. Og så er ufloden et eget kapittel som jeg ikke skal utbrodere. Jeg har, i motsetning til i vanlige sykluser, ikke den minste antydning til ømme pupper. Godt du vet hvordan lutinusen virker alt, så ikke symptomene lurer deg. Når det er sagt, så har jeg på følelsen at du får ekte symptomer snart! :)

Skrevet

Ojojoj, så spennende! Gleder meg til daglige testoppdateringer fra deg fremover nå :)

Skrevet

Selvsagt er julevakten en fire-dagers, det slår vel aldri feil  :klaske: Går du på vakt lille julaften da?

Gleder meg til ny test i dag! Du må gjerne legge ut bilde, myse-etter-strek er jo hobbyen min!:fnise: og bare dytt vekk den rasjonelle Illy, hun kan tas frem igjen etter IKM:) 

PS. Tenk om det er tvillinger da! :klem1:

Skrevet (endret)
2 timer siden, LoveTrain skrev:

Selvsagt er julevakten en fire-dagers, det slår vel aldri feil  :klaske: Går du på vakt lille julaften da?

Gleder meg til ny test i dag! Du må gjerne legge ut bilde, myse-etter-strek er jo hobbyen min!:fnise: og bare dytt vekk den rasjonelle Illy, hun kan tas frem igjen etter IKM:) 

PS. Tenk om det er tvillinger da! :klem1:

48 minutter siden, miore skrev:

Enig, vi vil se bilde :nigo: 

Dagens test ble ikke like gøy:sukk: Der kan en ane en strek om en myser skikkelig, men da mener jeg myser skikkelig. Halmstrået mitt er at jeg var tom for billistrimler fra babyplan, og måtte gå over til de vanlige billigstrimlene. I følge pakningen, er de fra babyplan følsomme for 10 mIU/ml HCG, og de vanlige for 25 mIU/ml...

Det er gøy med tolkehjelp da, jeg hadde lyst til å legge ut bilde i går, men jeg skjønner ikke helt hvordan man gjør det. Nå skal jeg  prøve!

Edit: det fikk jeg ikke til! Prøver igjen!

Ok, sånn! Dette er bildet fra i går, for det i dag var så deprimerende. Nederste test er fra lørdag, midten søndag, øverst i går. Og ps., testene er nesten grå nå, men de hadde rosa farge i begynnelsen. Jeg fikk skyggestrek som så omtrent slik ut forrige pergosyklus, men den kom etter tidsfristen.

IMG_0606.JPG

Endret av Illy
Skrevet (endret)

Men så er det dagens. Konklusjonen min er at hvis plutselig hvit test skyldes forskjellig følsomhet på testene, så var også grunnen til strekene de siste dagene at de supersensitive testene plukket opp restene av HCG fra sprøyta. Jeg er bare 8 eller 9 DPO, så det kan fortsatt snu. Men i dag er jeg negativ, og må huske å kjøpe tamponger på butikken :dry:

Jeg har klart å blande testene så jeg vet ikke hvem som er hvem av de gamle mer (må få meg en tusj om jeg skal fortsette med dette!):bond:Men dagens skiller seg dessverre godt ut.

test2.JPG

Endret av Illy
Skrevet
23 timer siden, Illy skrev:

Dagens test ble ikke like gøy:sukk: Der kan en ane en strek om en myser skikkelig, men da mener jeg myser skikkelig. Halmstrået mitt er at jeg var tom for billistrimler fra babyplan, og måtte gå over til de vanlige billigstrimlene. I følge pakningen, er de fra babyplan følsomme for 10 mIU/ml HCG, og de vanlige for 25 mIU/ml...

Det er gøy med tolkehjelp da, jeg hadde lyst til å legge ut bilde i går, men jeg skjønner ikke helt hvordan man gjør det. Nå skal jeg  prøve!

Edit: det fikk jeg ikke til! Prøver igjen!

Ok, sånn! Dette er bildet fra i går, for det i dag var så deprimerende. Nederste test er fra lørdag, midten søndag, øverst i går. Og ps., testene er nesten grå nå, men de hadde rosa farge i begynnelsen. Jeg fikk skyggestrek som så omtrent slik ut forrige pergosyklus, men den kom etter tidsfristen.

IMG_0606.JPG

Her syns jeg mandagens test er sterkest. Og er superspent på hva dagens vil vise! Er ikke så rart gårsdagens var svak når den er 10 mIU/ml. Samtidig er du jo bare 9-10 dpo, så de viser fort forskjellig fra gang til gang avhengig av konsentrasjonen på urinen som du sier.. Ååh, det er for spennende dette her!:bond: 

Skrevet

De med sensitivitet på 10 var det jo utvilsomt strek på, og jeg synes også mandagens definitivt var sterkest! Da blir det jo litt vanskeligere å sammenlikne med en mindre sensitiv test. Blir ekstremt spennende å se de neste dagene :)

Skrevet

Dagens var som gårsdagens, en kan kaanskje skimte en strek, om en myser i rett lys. Men jeg tolker den helt klart som negativ. Sukk :sukk:Ca. 33 % av gravide får negativ test 10 dpo i følge countdowntopregnancy.com. Jeg vet ikke helt når eggene løsna, hvis man regner 36 timer fra sprøyta var det rundt kl. 04 mandag morgen. Da er jeg på en måte bare 9 dpo (woho, da får 50 % av gravide negativ test!), men det er bare så vidt også. Selvfølgelig, det er fortsatt et lite håp da, men ganske sannsynlig at supermensen kommer første juledag.

Så jeg forbereder meg på jobb, mas og mensen. Det blir ikke morsomt! Men så skal jeg hjem, feire jula med et glass champagne og vente på at @miore og @LoveTrain tester positivt! Det skal dere nemlig, og det kommer til å gi masse håp for oss andre slitere også! :)

Skrevet

Løpet ditt er absolutt ikke kjørt ennå, @Illy! Da jeg hadde mini-m innabords hadde jeg helt blenda test 9 dpo. 10 dpo kunne jeg kaaaanskje skimte en svak, svak strek, men den var så svak at mannen ikke var overbevist. først 11 dpo begynte vi å få troa :)

Skrevet
Akkurat nå, miore skrev:

Løpet ditt er absolutt ikke kjørt ennå, @Illy! Da jeg hadde mini-m innabords hadde jeg helt blenda test 9 dpo. 10 dpo kunne jeg kaaaanskje skimte en svak, svak strek, men den var så svak at mannen ikke var overbevist. først 11 dpo begynte vi å få troa :)

Takk :) Godt med litt ekstra håp å kose seg med i dag! Det er siste fridagen før julevakta, så mannen og jeg skal bruke den på å spise middag ute, og generelt ha det fint. Jeg skal prøve å både forberede meg på mensen og håpe litt samtidig (og det er vel prøvetida i et nøtteskall, når jeg tenker etter).

Skrevet

Ha is i magen, og husk at det fortsatt er tidlig. 10 DPO den måneden det klaffa for meg, hadde jeg null tro og testet ikke før 12 DPO, og da til en tydelig strek. Så hva med å drøye testinga en dag? Da vil du jo også antageligvis få et klart svar på om det har gått eller ikke, istedenfor den skuffelses-piningen man er laaaaangt inne i de tidligste DPO-dagene.

Jeg krysser hvertfall fingrene for deg! Og synes du skal skjemme deg bort med julefilmer, og gløgg og prøve å få tiden til å gå med å tenke på helt andre ting.  

Skrevet
20 timer siden, Marimba skrev:

Ha is i magen, og husk at det fortsatt er tidlig. 10 DPO den måneden det klaffa for meg, hadde jeg null tro og testet ikke før 12 DPO, og da til en tydelig strek. Så hva med å drøye testinga en dag? Da vil du jo også antageligvis få et klart svar på om det har gått eller ikke, istedenfor den skuffelses-piningen man er laaaaangt inne i de tidligste DPO-dagene.

Jeg krysser hvertfall fingrene for deg! Og synes du skal skjemme deg bort med julefilmer, og gløgg og prøve å få tiden til å gå med å tenke på helt andre ting.  

Tusen takk, det var noen gode råd :) Fordi jeg jobber skift i jula, ventet jeg ikke med testen. Jeg orket ikke å bygge opp forhåpningene (klarer aldri å la være samme hvor hardt jeg prøver :P), og så bli skikkelig skuffa over hvit test på jobb. Når jeg kommer hjem i romjula, blir det virkelig bortskjemming!

Testen i dag var helt hvit :sukk:Da var det sprøyta som hang litt igjen tidligere. Og på 10-11 dpo, med absolutt helt hvit test, erklærer jeg meg som ikke gravid med 98 % sannsynlighet. I går kan det ikke ha vært mye hcg igjen, 11 dager etter sprøyta, men likevel kunne jeg skimte noe på testen, så det er ikke mye som skal til. Uff, får en håpløshetsfølelse av dette. Jeg har bestemt meg for å ringe klinikken i begynnelsen av januar, og forklare at vi er lei oss og bekymra og spørre om vi får komme inn for å snakke om IVF. Legen har sagt at det er neste steg, og at det antagelig ikke er vits med flere pergorunder etter denne, men ikke noe mer konkret (i denne nedturen har jeg behov for noe håndfast, f.eks. at om to tantebesøk fra nå er vi i gang). Den tanken hjelper litt, det spørs om det er IVF som må til her :)

Skrevet

Nedtur :( Klem til deg! :klem: 

I og med at dere går privat, tipper jeg at du får starte opp så snart du vil. Kanskje allerede i slutten av januar om dere ønsker det? Jeg fikk starte på den første mensen som ikke var "pergomens", noe som tilfeldigvis var den samme dagen vi var inne på forsamtale for drøye to år siden ;) 

Skrevet

(Selv om jeg ikke er enig i at håpet er ute helt ennå, altså. Sjekket akkurat når implantasjon skjer, og for 84 % av tilfellene skjer det mellom dag 8 og 10. Etter det tar det litt tid før hCG stiger i urinen. Såh. Men skjønner godt at du vil skjerme følelsene litt og ikke anta noe.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...