Gå til innhold

Illy venter på bolla

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
13 timer siden, miore skrev:

Det gir jo litt ekstra spenning likevel, da! Og ja, jeg er HELT enig i at det er bedre å la realiteten synke sakte inn gjennom dagevis av negative tester enn å få alt slengt i trynet på én gang etter at man kanskje har bygget seg opp litt håp. 

12 timer siden, Havrekjeksen skrev:

Jeg krysser alt jeg har! ! Håper du får tydeligere svar en av de neste dagene :)

12 timer siden, Marimba skrev:

Oioi, spennende!

Jeg tok også av og til vare på mine strimler i prøveperioden, og det ble aldri noe strek på de blendahvite der altså! 8 DPO er jo dessuten tidlig tidlig tidlig, så jeg krysser alt jeg har :) 

10 timer siden, Weebs skrev:

8 DPO er kjempetidlig! Jeg krysser alt så jækla hardt for at denne måneden blir din! :opplyser: :hjerte:

Tusen takk for støtte og fingerkryssing! :) :hjerte: Det var ikke noe strek på testen innen tidsfristen i dag 9 DPO. Det er fortsatt tidlig, men så har jeg også endt opp med noen fryktelig sensitive tester, som skal reagere på en lavere mengde HCG enn de fleste andre. Jeg liker dem ikke, neste gang skal jeg sørge for å få tak i de vanlige billigstrimlene. Akkurat nå angrer jeg på den tidlige testinga. Det hadde jo vært godt å håpe litt til! Argh, jeg er så utålmodig og lei. Men samtidig, greit å ikke få denne skuffelsen på jobb. Jeg skal prøve å ikke begynne å tro at det kanskje kan være noe likevel nå, men rette blikket mot neste måned. Dette skal gå til slutt!

Endret av Illy
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har fortsatt håp, jeg hadde hvit 9 dpo, klarte å ikke teste 10 dpo og strek 11 dpo. Det langt være at egget såvidt har fått festa seg. :) krysser fortsatt , jeg altså! 

Skrevet

Takk :) Jeg trengte et sånn lite snev av håp å klamre meg fast i. Jeg var i ferd med å ta helt av i negativitet og ta dette som et bevis på at pergo ikke (aldri!) funker på oss. Med litt håp er det lettere å takle om det ikke gikk, og ikke minst, blir det en bedre søndag.

Skrevet

9 dpo er alt for tidlig til å konkludere med noe som helst :) Du har fremdeles en god sjanse! Første IVF-forsøket vårt fikk jeg ikke tydelig strek før 11 dpo. 10 dpo hadde jeg en tja-kanskje-hvis-man-myser-i-godt-lys-strek. 

Skrevet
36 minutter siden, miore skrev:

9 dpo er alt for tidlig til å konkludere med noe som helst :) Du har fremdeles en god sjanse! Første IVF-forsøket vårt fikk jeg ikke tydelig strek før 11 dpo. 10 dpo hadde jeg en tja-kanskje-hvis-man-myser-i-godt-lys-strek. 

Du har rett i det :) Jeg ble ekstra skuffa fordi testen fra i går har en ordentlig tydelig skyggestrek. Men i dag fikk den ikke noe strek hverken før eller etter tidsfrist, og det er egentlig like greit. Jeg SKAL bli flink til å kaste testene når fristen er ute.

Gjest Cartina
Skrevet

Her vil jeg følge med! :) Krysser fingrene, det er fremdeles håp!

Skrevet

Så koselig :) Velkommen skal du være!

Skrevet

Å hjelpes hvor (for) spennende dette må være for deg, Illy. Jeg forstår tankegangen din rundt hvorfor du tester tidlig, samtidig så må du ikke miste håpet for fort. It ain`t over till the tante is here! :klem:Mange, mange, mange gode tanker sendes til deg - håper de manifesterer seg i en positiv test! 

Og tusen takk for de veldig gode svarene du ga på alle pergo-spørsmålene mine - du er en knupp!

Skrevet

Du hadde jammen en dagbok også! 10dpo i dag? Da krysser vi alt vi har for en strek ila noen dager ;)

Skrevet
22 timer siden, Snotra skrev:

Å hjelpes hvor (for) spennende dette må være for deg, Illy. Jeg forstår tankegangen din rundt hvorfor du tester tidlig, samtidig så må du ikke miste håpet for fort. It ain`t over till the tante is here! :klem:Mange, mange, mange gode tanker sendes til deg - håper de manifesterer seg i en positiv test! 

Og tusen takk for de veldig gode svarene du ga på alle pergo-spørsmålene mine - du er en knupp!

Ja, det ble skikkelig spennende, altså! Tusen takk for gode tanker, det hjelper, om ikke direkte på testen så i hvert fall på motet :)

17 timer siden, LoveTrain skrev:

Du hadde jammen en dagbok også! 10dpo i dag? Da krysser vi alt vi har for en strek ila noen dager ;)

Tusen takk for det! Ja, den dagboka begynner å bli alt for lang nå, men den er jammen god å ha og tømme ut alt av tanker i. Satser på at vi snart kan flytte over til graviditetsdagbok A-L :)

Skrevet (endret)

Jeg har lagt fra meg alle testene en hjemme og reist bort på jobb. Det kjentes veldig smart i går, men nå er jeg nysgjerrig og angrer. Det er ikke noe særlig å ta test på jobb forsåvidt, særlig ikke når den blir hvit (det har jeg prøvd før). Og nå som jeg er 11 DPO, så er det veldig sannsynlig at hvit test betyr ingen graviditet, og da kommer testeangsten min tilbake.

Nå er jeg ganske innstilt på at det ikke gikk denne gangen. Puppene mine har blitt større enn vanlig, men de er ikke i nærheten av ømme. Det tror jeg skyldes medisinene. Og så må jeg krysse av på "cranky" og "emotional" i Ovia hver dag for tida. Jeg har skikkelig pms-humør, og tror det er crinonen som gjør meg slik. Jeg føler meg som en elendig medarbeider, som ikke får til noe, og dessuten er jeg sur på kollegene mine og overbevist om at de også mener at jeg ikke får til noe. Jammen godt jeg husker at dette kan være bivirkninger, så jeg ikke sier opp i affekt. Jeg tror ikke det er pergoen som virker inn, så jeg ikke skremmer dere som kanskje skal i gang med det. Dette kom etter pergokuren, og litt etter at jeg startet opp med Crinonegel.

Men, for å trøste meg selv, så betyr det ikke noe om kuren ikke virket denne gangen. Pergo gir ikke magisk 100 % sjanse for klaff. Ikke 50 eller 25 heller. Jeg fikk EL-slim denne gangen. Pergo kan visst ødelegge for slimet, men det skal øke østrogennivået og mer østrogen = mer slim. Jeg tar det som et tegn på at noe virket bedre nå.

Endret av Illy
Skrevet

Det er mulig jeg er psyko, men jeg har en god magefølelse for denne PP'en din ennå, jeg... Ikke at jeg har vunnet i lotto eller vært synsk før, men noe i meg nekter å gi opp håpet på dine vegne. At puppene og humøret er annerledes kan godt være av akkurat de årsakene du tenker, for det skal noe til å få veldige reaksjoner på gravidhormoner såpass tidlig. Men voldsomt PMS-humør hadde jeg i uke ca 3,5 - ca 5 i begge mine svangerskap. Ikke den gangen jeg hadde kjemisk.Kombinert med skikkelig overbevisende mensmurringer. Løp på do hele tiden og tenkte at nå er papirer rødt. Nå er mensen her. NÅ har den vel startet? Denne krampefølelsen kjenner jeg, nå starter mensen. Hver bidige dag til nesten uke 6, tror jeg. Travelt!

Skrevet

Oi, tøft av deg å legge igjen testene hjemme. Hvor lenge blir du bortreist? Eller er det bare jeg som leser innlegget ditt feil kanskje. :) Er det en ting jeg har skjønt etter å ha startet prøvinga, så er det at det er mye forskjellig som kan være symptomer på graviditet, man vet rett og slett aldri. Så ikke gi opp - men jeg skjønner godt at det blir mer og mer nervepirrende for hver dag som går. Hold oss oppdatert! Jeg sjekker dagboka di hver dag nå i spenning. :) 

Skrevet

Jeg er også superspent på dine vegne! Tror ikke jeg hadde hatt selvkontroll nok til å legge igjen testene hjemme. Dvs, jeg vet det strengt tatt - jeg har testet på hotellrom i mange eksotiske deler av Norge mens jeg har vært på jobbreiser ;)

Skrevet

Jeg krysser også fingrene for deg! Når er IKM, dersom denne syklusen oppfører seg likt som tidligere? 

Skrevet (endret)
21 timer siden, Havrekjeksen skrev:

Det er mulig jeg er psyko, men jeg har en god magefølelse for denne PP'en din ennå, jeg... Ikke at jeg har vunnet i lotto eller vært synsk før, men noe i meg nekter å gi opp håpet på dine vegne. At puppene og humøret er annerledes kan godt være av akkurat de årsakene du tenker, for det skal noe til å få veldige reaksjoner på gravidhormoner såpass tidlig. Men voldsomt PMS-humør hadde jeg i uke ca 3,5 - ca 5 i begge mine svangerskap. Ikke den gangen jeg hadde kjemisk.Kombinert med skikkelig overbevisende mensmurringer. Løp på do hele tiden og tenkte at nå er papirer rødt. Nå er mensen her. NÅ har den vel startet? Denne krampefølelsen kjenner jeg, nå starter mensen. Hver bidige dag til nesten uke 6, tror jeg. Travelt!

Jeg liker magefølelsen din! Nå har jeg jo selvfølgelig googlet, og puppene kan endre seg i sykluser med pergo. Mange sliter visst med at de blir ekstra ømme. Det er jo upraktiske bivirkninger for folk som prøver. Jeg tenker fortsatt på at 9 DPO var for tidlig for deg, så jeg er fortsatt i gamet.

20 timer siden, Snotra skrev:

Oi, tøft av deg å legge igjen testene hjemme. Hvor lenge blir du bortreist? Eller er det bare jeg som leser innlegget ditt feil kanskje. :) Er det en ting jeg har skjønt etter å ha startet prøvinga, så er det at det er mye forskjellig som kan være symptomer på graviditet, man vet rett og slett aldri. Så ikke gi opp - men jeg skjønner godt at det blir mer og mer nervepirrende for hver dag som går. Hold oss oppdatert! Jeg sjekker dagboka di hver dag nå i spenning. :) 

Det var nok tanken på å stå på badet på jobb, med dokø utenfor og med en hvit test i handa som fikk meg til å legge dem igjen. Du leste det rett :) Det er ikke så lett når jeg prøver å være kryptisk og ugjennkjennbar. Jeg er bortreist til fredag, og jobber mer eller mindre kontinuerlig fram til da (skiftarbeid). Så jeg tenker ikke så veldig mye på at IKM nærmer seg. Eller ok.. jeg tenker en del på det om kveldene og i pausene, som nå. Men nå er jeg nødt til å vente og se om mensen kommer, hvis jeg ikke kjører på apoteket og kjøper en dyr test da. Men magefølelsen min sier ikke gravid, og jeg har ikke lyst til å få den bekreftet før jeg må.

17 timer siden, miore skrev:

Jeg er også superspent på dine vegne! Tror ikke jeg hadde hatt selvkontroll nok til å legge igjen testene hjemme. Dvs, jeg vet det strengt tatt - jeg har testet på hotellrom i mange eksotiske deler av Norge mens jeg har vært på jobbreiser ;)

Hehe, jeg har tatt en test på kafé en gang, det er det mest eksotiske for min del. Den gangen var jeg ung og naiv og veldig lettet da testen viste negativ. Det hadde vært noe å gått tilbake til samme kafeen og fått positiv nå! Men det er ikke selvkontroll, det er unnvikelse og frykt for sannheten :tongue:

17 timer siden, Marimba skrev:

Jeg krysser også fingrene for deg! Når er IKM, dersom denne syklusen oppfører seg likt som tidligere? 

Takk! :) IKM er på fredag hvis lutealfasen er som vanlig. Jeg tror, og er forberedt på at den kan bli litt lenger med crinone.

Det er intet nytt melde om. BHen min er for trang, og jeg er glad usikre, 14-årige meg med flate pupper ikke hadde tilgang til pergo eller andre fertilitetsmedisiner. Jeg har ikke noe murringer, stikkinger eller andre vondter, og utfloden har forandret seg og blitt akkurat som jeg har lært at den pleier å bli i dagene før tanta. Ovia pleier å mene at det er et graviditetstegn, men det har kroppen min motbevist sånn ca. 10 ganger. Jeg er veldig trøtt da, men så blir det også for lite søvn på jobb, så jeg kan nesten ikke regne det med.

Endret av Illy
Skrevet

Snakk om viljestyrke da! Jeg er 6dpo, og har *kremt* allerede tatt en test 😖 fikk en ny batch i posten og klarte ikke la være.. Jeg VET jo at det umulig kan vises om det skulle være noe på gang. 

Gleder meg veldig til å titte innom her når du har testet!! Håper det går deres vei:)

Skrevet

Lykke til de siste to dagene av arbeidsuka. Veldig bra at du har masse å gjøre slik at du slipper å fokusere kun på prøvinga. Stoor skviseklem! :klem:

Skrevet (endret)
På 2.11.2016 den 21.29, LoveTrain skrev:

Snakk om viljestyrke da! Jeg er 6dpo, og har *kremt* allerede tatt en test 😖 fikk en ny batch i posten og klarte ikke la være.. Jeg VET jo at det umulig kan vises om det skulle være noe på gang. 

Gleder meg veldig til å titte innom her når du har testet!! Håper det går deres vei:)

Jeg er faktisk mest fristet til å teste fra sånn rundt 6dpo, når man vet at det ikke blir noen ekstra strek, og fram til 9dpo. Da trenger jo ikke hvit test å bety noe. Jeg hadde helt testeangst før, og ventet helst til dagen etter IKM. Det vil si, dit kom jeg jo aldri da. Men nå kjenner jeg at testegalskapen har sneket seg innpå meg og, og hadde jeg hatt billigtestene tilgjengelig, hadde jeg brukt dem!

10 timer siden, Snotra skrev:

Lykke til de siste to dagene av arbeidsuka. Veldig bra at du har masse å gjøre slik at du slipper å fokusere kun på prøvinga. Stoor skviseklem! :klem:

Tusen takk! Stor skviseklem tilbake:klem:

En dag igjen til jeg kan reise hjem! Det skal blir så godt med helg nå. Jeg er 99,8 % sikker på at det ikke gikk denne gangen heller. Rosaskjær på papiret, det er et veldig dårlig tegn. Og så kjenner jeg det på magen og puppene. Skulle ønske jeg hadde en test nå, så jeg kunne få bekrefta mistanken og sluppet å klynge meg fast i det siste halmstrået. På toppen av alt, ble det nettopp klart at neste syklus har vi ikke sjans. Mannen ble kalt ut på jobboppdrag, litt uventet. Vi kommer ikke til å være i samme land en gang :icon_frown: Dritt!

Endret av Illy
Skrevet (endret)
9 timer siden, Illy skrev:

Jeg er faktisk mest fristet til å teste fra sånn rundt 6dpo, når man vet at det ikke blir noen ekstra strek, og fram til 9dpo. Da trenger jo ikke hvit test å bety noe. Jeg hadde helt testeangst før, og ventet helst til dagen etter IKM. Det vil si, dit kom jeg jo aldri da. Men nå kjenner jeg at testegalskapen har sneket seg innpå meg og, og hadde jeg hatt billigtestene tilgjengelig, hadde jeg brukt dem!

Tusen takk! Stor skviseklem tilbake:klem:

En dag igjen til jeg kan reise hjem! Det skal blir så godt med helg nå. Jeg er 99,8 % sikker på at det ikke gikk denne gangen heller. Rosaskjær på papiret, det er et veldig dårlig tegn. Og så kjenner jeg det på magen og puppene. Skulle ønske jeg hadde en test nå, så jeg kunne få bekrefta mistanken og sluppet å klynge meg fast i det siste halmstrået. På toppen av alt, ble det nettopp klart at neste syklus har vi ikke sjans. Mannen ble kalt ut på jobboppdrag, litt uventet. Vi kommer ikke til å være i samme land en gang :icon_frown: Dritt!

Det er jo de samme symptomene som ved graviditet da! Så man vet aldri 😉

Men skulle det ikke gå kan vi deppe sammen over neste syklus siden jeg også har en teit mann med en teit jobb som ikke tar hensyn til at jeg vil ha en baby NÅ! Eller helst i fjor :fnise: masse lykke til med siste døgn før du er hjemme!:)

EDIT: Jeg er SÅÅÅ spent på den Pergoen altså! Klamrer meg fast til håpet om at det skal bli en mirakelkur som fikser alt, så du må gå foran med et godt eksempel. Hadde du oppfølging med UL for å se hvor mange egg som modnes og sånt?

Endret av LoveTrain

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...