Gå til innhold

Illy venter på bolla

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 time siden, Atziri skrev:

Sender deg en god klem :hug: Den tanta kan ta seg en bolle! 

Tusen takk! :hug:Hun skal få en skikkelig tørr bolle av meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette høres tungt ut Illy, så jeg er glad du har gode kolleger rundt deg. Tror det hjelper veldig å bare få luftet seg litt andre steder enn her innimellom også, for jammen er det tungt å gå og bære på aleine! En skikkelig :klem: til deg, også krever jeg at du bruker helga og fridagen på mandag til å bare kose deg så mye du kan! 

Skrevet (endret)
1 time siden, Marimba skrev:

Dette høres tungt ut Illy, så jeg er glad du har gode kolleger rundt deg. Tror det hjelper veldig å bare få luftet seg litt andre steder enn her innimellom også, for jammen er det tungt å gå og bære på aleine! En skikkelig :klem: til deg, også krever jeg at du bruker helga og fridagen på mandag til å bare kose deg så mye du kan! 

Tusen takk! :klem: Det hjalp mye å være åpen om det. Jeg fortalte hele greia. Først at jeg trodde at jeg var gravid, så at jeg ikke trodde det mer og til slutt at jeg definitivt ikke var det. Jeg fikk en god klem, en sjokolade og D-vitaminer :) Og takk, da tør jeg ikke annet enn å kose meg! :) 

1 time siden, Weebs skrev:

Fuck :( :klem:

Skikkelig dritt altså! Men da er det dag 1 i ny periode med nye muligheter. Og samboeren gikk med på tipset ditt :) Takk!

Endret av Illy
Skrevet

Tante rød er rar denne perioden, og det er fremdeles bare spotting. Kan det bety kjemisk? At blødningen 6 DPO faktisk var en festeblødning, men at det aldri festet seg ordentlig? Jeg har heldigvis fulgt litt med på temperaturen, og den har gått ned på før-el-nivået nå, så jeg får ingen flere forhåpninger. 

Skrevet

Det er snart på tide å sette alt inn på neste prøverunde! Nok en gang lurer jeg på om vi kommer til å miste el. Teite jobber! Denne gangen er det min "skyld". Det kan se ut som jeg kommer hjem fra jobb på el-dagen, eller dagen etter. Men da kan vi jo rekke det  i siste liten :) Nå er mannen helt med, på stillinger, vitaminer, alt jeg foreslår. Jeg tror ikke en gang han kommer til å se rart på meg om jeg står på hodet i 15 min. etter en runde senga. Vi skal prøve hardt gjennom sommeren, med aksjer på så riktig tid som det lar seg gjøre! 

Jeg er litt lei meg og bekymret etter utredningstimen. Men samtidig litt lettet. De har satt oss opp på en eller annen assistert befruktning til høsten, om vi kommer tilbake da og det ikke har skjedd noe. Jeg vet ikke helt hva :P Men det var visst det minst kompliserte alternativet, i og med at alt så fint ut hos meg. Jeg venter på blodprøvesvar enda. Så det er jo en mulighet for at alt er helt på tur i blodet mitt selvsagt... Men i så fall håper jeg de kan hjelpe oss med det og. Jeg har tiltro til legevitenskapen! 

Skrevet

Det er morsomt å høre om mannen som plutselig er helt med :)  Det er sikkert det som skal til, tenker jeg! Også plutselig så klaffer det. Skal du bruke el-tester denne perioden? 

Skrevet
18 timer siden, Marimba skrev:

Det er morsomt å høre om mannen som plutselig er helt med :)  Det er sikkert det som skal til, tenker jeg! Også plutselig så klaffer det. Skal du bruke el-tester denne perioden? 

Ja, det var nesten litt merkelig, men veldig koselig! Jeg tror kanskje det kan hjelpe :) Flere aksjer på rett tid. Jeg har ikke villet mase for mye om det tidligere. Men nå har han begynt å spørre om jeg ikke har eggløsning snart :P

Det blir ikke el-tester denne runden. Jeg tror jeg vet ganske nøyaktig når eggløsning er, siden både el-tester og gynekologen bekreftet at det stemte. Et par dager til og fra kan det jo bli, men vi skal sørge for sengehygge fra syklusdag 8 og utover (når ikke jobb ødelegger). 

Skrevet (endret)

EL! Det tror jeg i hvertfall nesten sikkert. Jeg har vondt i magen, på motsatt side av sist. I tillegg har jeg tempet denne perioden, og i morges hadde temperaturen sunket ganske mye. Jeg har lest om EL-dipp, som kommer rett før eggløsningen. Håper det var en sånn jeg så. 

Ser ut til at det blir en 25 dagers syklus denne gangen, hvis EL-teoriene mine stemmer og lutealfasen er stabil. Jeg har vært fornøyd med disse korte syklusene, det går jo raskt mellom sjansene. Men her om dagen begynte jeg plutselig å tenke på at jeg bruker opp eggene mine :sjokkbla: 

Det ble litt dårlig med aksjer denne gangen, men vi traff i hvert fall på selve EL-dagen:biggrin: Vi har faktisk nesten ikke lagt inn aksjer akkurat på dagen jeg tror jeg har eggløsning tidligere. To ganger på elleve prøveperioder, eller noe sånt. Har lest at sjansen er størst for klaff 1-2 dager innen, og det har vi truffet mye oftere. Men siden svømmerne er i litt dårlig form, hjelper det kanskje å treffe EL så presist som mulig?

Endret av Illy
Skrevet

Håper dere traff perfekt denne gangen. Da er det bare å komme seg igjennom den lange perioden i DPO-land. ;)

Jeg skjønner godt at du har mange tanker rundt videre utredning til høsten, jeg kjenner meg veldig godt igjen i akkurat den biten der. Har du hørt mer rundt blodprøvene dine nå?

Skrevet

Du bruker ikke opp eggene dine, de fleste har vel tusenvis igjen når de kommer i overgangen :) men jeg kjenner til det der å bekymre seg for alt på en gang.

Har lest litt om det der med best sjanse de siste dagene og har også lest at sæd trenger 5-7 timer inne i kvinnen for å forberede seg på å smelte sammen med et egg. Og ettersom egget lever i rundt 24 timer eller litt mer, så er kanskje muligheten størst så nære EL som mulig for dere? Når man tenker sånn, så er det kanskje bedre litt etter, så egget har reist langt ned i egglederne og sæden ikke har fult så lang reisevei? 

Det er så mye tilfeldig med dette befruktningsgreiene at man kan bli gal! Krysser uansett fingrene for dere, kanskje vi har kappløp over nyttår om hvem som får først :D

Skrevet
1 time siden, Snotra skrev:

Håper dere traff perfekt denne gangen. Da er det bare å komme seg igjennom den lange perioden i DPO-land. ;)

Jeg skjønner godt at du har mange tanker rundt videre utredning til høsten, jeg kjenner meg veldig godt igjen i akkurat den biten der. Har du hørt mer rundt blodprøvene dine nå?

Satser på at det endelig ble en perfekt klaff, som til og med klarer å feste seg, ja :) Så er det bare å prøve å holde ut gjennom DPO-land, uten å tenke alt for mye. Jeg har ikke hørt noe mer om blodprøvene, men de skulle være klare etter to uker, så jeg skal ringe og spørre til uka :) 

52 minutter siden, Havrekjeksen skrev:

Du bruker ikke opp eggene dine, de fleste har vel tusenvis igjen når de kommer i overgangen :) men jeg kjenner til det der å bekymre seg for alt på en gang.

Har lest litt om det der med best sjanse de siste dagene og har også lest at sæd trenger 5-7 timer inne i kvinnen for å forberede seg på å smelte sammen med et egg. Og ettersom egget lever i rundt 24 timer eller litt mer, så er kanskje muligheten størst så nære EL som mulig for dere? Når man tenker sånn, så er det kanskje bedre litt etter, så egget har reist langt ned i egglederne og sæden ikke har fult så lang reisevei? 

Det er så mye tilfeldig med dette befruktningsgreiene at man kan bli gal! Krysser uansett fingrene for dere, kanskje vi har kappløp over nyttår om hvem som får først :D

Åh, takk for den informasjonen om eggene! Jeg innbilte meg at overgangen kom når det var tomt, og at en syklus som speeder opp, gjør at det går fort dit :PSelv om jeg på et nivå forstod at det var ulogisk (da burde jo p-piller også forsinket overgangen), men jeg trengte det inn med teskje. 

Jeg liker teorien din om timing. Kanskje vi har vært litt tidlig ute fram til nå, og hvis vi prøver hardere på å treffe rett på EL, så er det det som skal til. Skader ikke å prøve i hvert fall :) Etter mange skuffelser, har jeg en trang til å gjøre noe litt annerledes, for å ha kontroll og øke sjansene. Men som du sier, mye er tilfeldig også. Et kappløp mot fødsel hadde vært veldig gøy! :D

Skrevet

5 DPO, og den mest spennende delen av DPO-land begynner snart. Skjønt, det er begrensa hvor spennende det egentlig er den 11. gangen. Jeg veksler mellom å ha trua på at det ordner seg denne sommeren, at det ikke går, men at vi får hjelp til høsten og å være mer motløs, og se for meg livet uten barn. 

Alle prøvene viste seg å være fine :) Det er flott. Og samtidig skulle jeg nesten ønske de fant en verdi helt på tur. Selvfølgelig kombinert med at jeg fikk resept på en pille som fiksa det. Noe ala: "Ikke rart ikke du blir gravid! Men ta denne, så ordner det seg med én gang!". 

Skrevet

Håhå, den pillen hadde vært fin, du. :)

Men så bra at alle prøvene er normale! Jeg elsker statestikk, og 11 prøveperioder er "innafor" normalen. Om enn noe frustrerende. I know. Jeg talte ikke PP'er sist gang, da vi lagde mini, men jeg vet vi prøvde i over et kalenderår. Jeg er 2 DPO i dag. Førstemann til positiv G-test i juni? :P

Skrevet
2 timer siden, Havrekjeksen skrev:

Håhå, den pillen hadde vært fin, du. :)

Men så bra at alle prøvene er normale! Jeg elsker statestikk, og 11 prøveperioder er "innafor" normalen. Om enn noe frustrerende. I know. Jeg talte ikke PP'er sist gang, da vi lagde mini, men jeg vet vi prøvde i over et kalenderår. Jeg er 2 DPO i dag. Førstemann til positiv G-test i juni? :P

Jeg er med :biggrin:

Fint å få litt statistisk input! :) Gjelder dette med at 90 % blir gravide innen et år par som har ubeskyttet sex, og hvor alt står bra til, eller par som prøver aktivt og vet de har sex rundt EL? Det kan jo være de litt treige svømmerne som gjør at det tar tid hos oss. Men de var visst ikke håpløse de heller, uten at vi har sett tallene.  Vi runder ikke et kalenderår før august/september, men med korte sykluser, blir det noen prøveperioder mer enn gjennomsnittet i løpet av det året. 

Skrevet

Ja, det gjelder friske par.. skal vi se om jeg kan finne noen tall på dette.. 

Innen første måned 25 prosent
Innen seks måneder 60 prosent
Innen ni måneder 75 prosent
Innen 12 måneder 80 prosent
Innen 18 måneder 90 prosent

http://www.babyverden.no/Prover/Syklusen/Nar-er-sjansen-storst/Hvor-lang-tid-tar-det/

Denne statestikken er i følge lenken basert på tall rapportert inn av aktive prøvere. Da må man anta at dette er par som har gjort sitt beste, litt som oss her i dagbøkene og på forumet. 

Det er utrolig mye som skal klaffe. Av en god dose med mange friske svømmere kan det være kun 100 som når egglederene. Egget kan ha litt hardt skall, ting kan dele seg feil, eller ikke i det hele tatt. Egget deler seg fint, men fester seg inne. Egget slippes ikke i det hele tatt, det produseres for lite progestoron i lutealfasen, livmorslimhinnen er for tynn en måned. De fleste har ikke sånne feil ofte. Men det er liksom bare én ting som skal svikte før man misser vinduet den måneden. 

Men søk hjelp når året er omme. For enkelte er uforklarelig ufrivillig barnløse også. Kanskje det er nok med progestoronstøtte.. hvem vet. Eller kanskje det bare er en syklus til som skal til? :jepp:

Skrevet
6 timer siden, Havrekjeksen skrev:

Ja, det gjelder friske par.. skal vi se om jeg kan finne noen tall på dette.. 

Innen første måned 25 prosent
Innen seks måneder 60 prosent
Innen ni måneder 75 prosent
Innen 12 måneder 80 prosent
Innen 18 måneder 90 prosent

http://www.babyverden.no/Prover/Syklusen/Nar-er-sjansen-storst/Hvor-lang-tid-tar-det/

Denne statestikken er i følge lenken basert på tall rapportert inn av aktive prøvere. Da må man anta at dette er par som har gjort sitt beste, litt som oss her i dagbøkene og på forumet. 

Det er utrolig mye som skal klaffe. Av en god dose med mange friske svømmere kan det være kun 100 som når egglederene. Egget kan ha litt hardt skall, ting kan dele seg feil, eller ikke i det hele tatt. Egget deler seg fint, men fester seg inne. Egget slippes ikke i det hele tatt, det produseres for lite progestoron i lutealfasen, livmorslimhinnen er for tynn en måned. De fleste har ikke sånne feil ofte. Men det er liksom bare én ting som skal svikte før man misser vinduet den måneden. 

Men søk hjelp når året er omme. For enkelte er uforklarelig ufrivillig barnløse også. Kanskje det er nok med progestoronstøtte.. hvem vet. Eller kanskje det bare er en syklus til som skal til? :jepp:

Takk! Den var informativ. Og litt til trøst også. Noen ganger får jeg inntrykk av at de fleste enten blir gravide nesten med én gang de begynner å prøve, eller at de må ha mye hjelp og sliter lenge. Det er godt å se at det fortsatt kan gå. Selv om det godt kan hende vi må ha hjelp, blir sommeren mye bedre av å tenke at muligheten er der :)  

Skrevet

Åh, den pilla vil jeg ha! :fnise: Kan ikke du finne den opp? ^^ 

Dagboka di ble forresten helt rar på mobil etter at Havrekjeksen la inn den tabellen :klo:

Skrevet
37 minutter siden, Atziri skrev:

Åh, den pilla vil jeg ha! :fnise: Kan ikke du finne den opp? ^^ 

Dagboka di ble forresten helt rar på mobil etter at Havrekjeksen la inn den tabellen :klo:

Jeg skal prøve! Den skal selvfølgelig smake godt og. Som sjokolade, tror jeg! :) 

Hmh, merkelig, håper dagboka retter seg opp av seg selv. Eller kanskje det hjalp nå med to innlegg uten tabell? Hele KG er jo rar på mobilen. Jeg har mer eller mindre gitt opp å gjøre annet enn å lese fra mobil, for det skjer alltid noe rart. 

Skrevet

Åh, sjokolade! Jeg stiller meg fremst i køa for den :biggrin: Ja, det er helt håpløst på mobil!! Teksten skriver seg av seg selv, og setningene blir endret midt i. For ikke å snakke om smileys, som bare klikker hele greia... Akkurat nå sitter jeg på pc, mye bedre :tongue:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...