Gå til innhold

Illy venter på bolla

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 timer siden, Marimba skrev:

:klem: 

Takk:klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan går det? :hug: Og når tenker du å teste? :) 

Skrevet
5 timer siden, Atziri skrev:

Hvordan går det? :hug: Og når tenker du å teste? :) 

Takk for klem :klem: Jeg hadde tenkt å teste dagen etter IKM. Jeg syns det er så brutalt med blendahvite tester. Nå tror jeg dette er en 25 dagers syklus (mine er oftest på 26 dager), og i så fall bør IKM være på lørdag. Søndag morgen er jeg på jobb (etter nattevakt), og det frister ikke så mye å teste der. Men jeg tar med meg testen i veska i tilfelle :P

Ingen nye symptomer. Puppene mine oppfører seg som de alltid gjør før mensen, ømheten har forsvunnet helt i dag :(

Samboeren og jeg skal på utredning i morgen, så det blir veldig spennende! :) 

Skrevet
55 minutter siden, Illy skrev:

Takk for klem :klem: Jeg hadde tenkt å teste dagen etter IKM. Jeg syns det er så brutalt med blendahvite tester. Nå tror jeg dette er en 25 dagers syklus (mine er oftest på 26 dager), og i så fall bør IKM være på lørdag. Søndag morgen er jeg på jobb (etter nattevakt), og det frister ikke så mye å teste der. Men jeg tar med meg testen i veska i tilfelle :P

Ingen nye symptomer. Puppene mine oppfører seg som de alltid gjør før mensen, ømheten har forsvunnet helt i dag :(

Samboeren og jeg skal på utredning i morgen, så det blir veldig spennende! :) 

Ja det blir veldig spennende! Gleder meg til å høre hvordan det var der og hva dere gjorde!

Selv var jeg shitnervøs nå forrige fredag når jeg skulle inn til gynekologen. Hadde på fitbiten min og satt og fulgte med på pulsen min, og den hoppet opp ned mellom 80-90, selv etter jeg hadde sitti rolig i 45 min... og jeg pleier å ligge på mellom 55-65 til vanlig. Roa seg fort ned da, når jeg kom inn til gynekologen og hu var så rolig og hyggelig. 

Skrevet
16 timer siden, Marimba skrev:

Ja det blir veldig spennende! Gleder meg til å høre hvordan det var der og hva dere gjorde!

Selv var jeg shitnervøs nå forrige fredag når jeg skulle inn til gynekologen. Hadde på fitbiten min og satt og fulgte med på pulsen min, og den hoppet opp ned mellom 80-90, selv etter jeg hadde sitti rolig i 45 min... og jeg pleier å ligge på mellom 55-65 til vanlig. Roa seg fort ned da, når jeg kom inn til gynekologen og hu var så rolig og hyggelig. 

Jeg tror nok min puls var veldig langt over normalen da vi satt på venterommet i morges, det hadde vært interessant med en fitbit :PHuff så skummelt!

Nå har jeg et stort sammensurium av følelser innvendig, som jeg kanskje kan få sortert i om jeg skriver her :)

Gynekologen var hyggelig og forståelsesfull. Han tok innvendig ultralyd av meg, og alt så helt bra ut. Det er jeg veldig lettet over, jeg hadde faktisk ikke trodd det. Samboeren leverte sædprøve først, og vi fikk svar. Jeg er overrasket over det, jeg hadde sett for meg at man måtte vente noen dager. Men i hvert fall. Den var ikke like bra :( Det var ikke håpløst, men det er nok grunnen til at det drøyer. Vi ble anbefalt å ta en ny slik prøve om noen måneder, fordi kvaliteten endrer seg over tid. Vi kunne også få henvisning til prøverør nå om vi ville. 

Og så sa gynekologen en annen ting og. Det var for tidlig å si noe, men på bakgrunn av hva han så på ultralyden, skulle vi ikke se bort i fra at jeg er gravid:ohmy: Hva han egentlig så, vet jeg ikke. Og jeg fikk ikke summet meg nok til å spørre heller :bond:Jeg har jo trodd ganske hardt på det selv denne måneden fram til i går. Da forsvant puppene. De er ikke ømme mer, og jeg syns de har krympet. Det pleier å være et sikkert tegn på TR på vei. Det kan da umulig skje hvis kroppen er full av graviditetshormoner?

Uff,  jeg er et emosjonelt vrak i ettermiddag! Akkurat nå er teorien min at jeg har/har hatt en kjemisk graviditet. Noe festet seg, men det har stoppet opp. Og så håper jeg så inderlig at det skal være noe mer enn det. For nå har vi det svart på hvitt at det er trøbbel, og at det kanskje ikke vil gå på naturlig vis. 

Planen er vel å vente litt med prøverør, men å prøve hardt i sommer (og samtidig prøve å være litt avslappet:P). Jeg har jo hatt en kjemisk graviditet en gang tidligere, helt i starten av prøvingen. Så svømmerne kan klare å komme seg fram til egget. Og nå blir det enda mer sommer og lyst framover, og vi er "klare til kamp". Jeg skal også ta blodprøver i forbindelse med utredningen, når TR kommer. 

Dette blir en litt for spennende helg. To indikatorer på graviditet: festeblødning, og at gynekologen syns jeg så gravid ut innvendig. Én tydelig imot: puppene krympet og ømheten forsvant. Og ellers ingen typiske symptomer eller tegn på noen av delene. 

Skrevet

Jeg ble så desperat at jeg svidde av testen min også. Veldig negativ:icon_frown: Nå er jeg bare 12 DPO, og det er ettermiddag med utvannet urin, så kanskje det kan være likevel. Men jeg tror ikke det. 

Skrevet

Sheet, her var det mye greier! Først av alt vil jeg anbefale sink og selen til samboer ASAP. Har googlet det masse, og jeg kom frem til at dette var the shit altså. Mannen fikk dette servert hver dag etter middag ;) Han himlet med øynene, men whatever altså. Her skulle alt prøves!

409.th3.png

Så! Jeg vet ikke hva gynekologen din mente i dag, men da jeg var 4-5 uker på vei i min første graviditet var jeg på innvendig ultralyd pga sterke smerter. Fikk beskjed om at selve graviditeten var umulig å se for det var så lite, men det de kunne se var at jeg hadde spesielt tykk livmorslimhinne. Så det var liksom beviset. Kanskje det var noe sånt hos deg også? 

Jeg skal ikke gi deg noen forhåpninger nå, men dette blir i alle fall veldig spennende fremover! :) 

Skrevet

Her har det skjedd mye ja! Blir veldig spennende å følge med fremover Illy. Vi må jo bare håpe på det beste, og dersom det er kjemisk så er det virkelig bare prøve å fokusere på det positive, det ble antageligvis klaff denne måneden uten at dere gjorde noe ekstra, og da kan jo det fint skje igjen (selv om samboer trenger litt vitaminboost). 

Også må du jo bare få ut frustrasjon i dagboka om du trenger det, vi veit jo her hvordan det føles.. 

Skrevet
1 time siden, Weebs skrev:

Sheet, her var det mye greier! Først av alt vil jeg anbefale sink og selen til samboer ASAP. Har googlet det masse, og jeg kom frem til at dette var the shit altså. Mannen fikk dette servert hver dag etter middag ;) Han himlet med øynene, men whatever altså. Her skulle alt prøves!

409.th3.png

Så! Jeg vet ikke hva gynekologen din mente i dag, men da jeg var 4-5 uker på vei i min første graviditet var jeg på innvendig ultralyd pga sterke smerter. Fikk beskjed om at selve graviditeten var umulig å se for det var så lite, men det de kunne se var at jeg hadde spesielt tykk livmorslimhinne. Så det var liksom beviset. Kanskje det var noe sånt hos deg også? 

Jeg skal ikke gi deg noen forhåpninger nå, men dette blir i alle fall veldig spennende fremover! :) 

Takk for tips, kommer til å tvinge i ham sink og selen nå :PJeg tror til og med han går med på det, i hvert fall halvveis :)

Jeg tror det var den slimhinna gynekologen snakket om, ja. Den var visst tykk og fin. Hvis den bare kan holde seg sånn de neste ni månedene!

Skrevet
1 time siden, Marimba skrev:

Her har det skjedd mye ja! Blir veldig spennende å følge med fremover Illy. Vi må jo bare håpe på det beste, og dersom det er kjemisk så er det virkelig bare prøve å fokusere på det positive, det ble antageligvis klaff denne måneden uten at dere gjorde noe ekstra, og da kan jo det fint skje igjen (selv om samboer trenger litt vitaminboost). 

Også må du jo bare få ut frustrasjon i dagboka om du trenger det, vi veit jo her hvordan det føles.. 

Veldig godt å få ut frustrasjon her :) Jeg kjenner meg ganske overbevist om at det ikke gikk nå. Men det er en god del mer konstruktivt å skrive om det her enn å google som en gal etter tegn på at det kanskje kan ende godt. Det ordner seg til slutt :) Men det tar nok noen dager å få opp motet igjen om TR kommer.

Skrevet

Åh, du må ikke gi opp denne syklusen riktig enda! Syns det enda høres lovende ut (uten å gi deg for høye forhåpninger). Ta heller en test med morgenurin du :)

Det var forresten leit å høre at mannens kvalitet ikke var helt topp, men det trenger ikke bety at det ikke går. Nå vet dere i alle fall hva dere kan jobbe med, og at prøverør kan være en løsning om det ikke skulle gå. Jeg har troa, sommeren er enda lang :hug:

Skrevet
10 timer siden, Atziri skrev:

Åh, du må ikke gi opp denne syklusen riktig enda! Syns det enda høres lovende ut (uten å gi deg for høye forhåpninger). Ta heller en test med morgenurin du :)

Det var forresten leit å høre at mannens kvalitet ikke var helt topp, men det trenger ikke bety at det ikke går. Nå vet dere i alle fall hva dere kan jobbe med, og at prøverør kan være en løsning om det ikke skulle gå. Jeg har troa, sommeren er enda lang :hug:

Takk skal du ha, det er godt med litt forhåpninger og :) Jeg har ikke flere tester, med vilje. Jeg tror nok jeg ville sett et eller annet på den testen i går, hvis det var noe, selv om det var på ettermiddagen. Men siden jeg ikke kunne prøve igjen i dag, kan jeg håpe helt fram til den teite tanta kommer :) 

Skrevet (endret)

Så nærmer dagen før IKM (lille IKM?) seg slutten. Det er ingen tegn til TR enda, Ikke i form av spotting i hvert fall. Men ellers syns jeg hele kroppen skriker at hun er på vei. Jeg har en god del typiske pms-symptomer, og det kjennes ikke ut som de betyr noe annet enn nettopp pms :sur: Det er skikkelig snodig om kroppen skulle oppføre seg nøyaktig på samme måte ved graviditet som rett før mensen. Jeg vet det kan ligne. Men puppene skal ikke krympe hvis man har en spire i magen!

Jeg går ikke rundt og innbiller meg at jeg er gravid lenger. Men likevel er jeg nervevrak hver gang jeg skal på do. Spotteangst på høyt nivå! For starter spottingen, da er slaget tapt. Det skjer som regel på ”lille-IKM” det. Men ikke alltid dessverre, så jeg bør ikke lese så mye inn i at det ikke har startet enda.

I morgen er det høyt aktivitetsnivå på jobb hele dagen. Det kan komme til å bli tøft. Jeg blir jo nødt til å klemme følelsene sammen og sitte på dem fram til jeg kommer meg hjem. Jeg jobber med folk, så det er ikke bare kolleger, men først og fremst pasienter jeg må klare å møte på en god måte til tross for kjipe tanter.

Endret av Illy
Skrevet

Krysser fingrene for at TR ikke dukker opp og at en liten spire klorer seg fast :jepp: Og nå skal jeg ikke få opp forhåpningene dine altså, men jeg hadde ikke mange symptomer da jeg testet positivt forrige gang. Og jeg testet først positivt 12 eller 13 dpo, og da var det så svakt at man ikke kunne ta bilde av det engang. Håper at gynekologen hadde rett! 

Lykke til på jobb i morgen, skal sende anti-TR-tanker til både meg og deg ;) 

Skrevet

Jeg krysser alle fingre og tenker på deg i dag! Dette klarer du. Hilsen hun som spottet på jobb og måtte gråte bittelitt i garderoben. Det er liksom mye verre når det skjer på jobb. Da kan du ikke slenge deg i sofaen å trykke i deg spekeskinke og øl "bare fordi". For det gjorde jeg på kvelden! Alt ulovlig skulle konsumeres hver gang mensen kom. Blåmuggost, øl, spekemat :plystre:

Skrevet
10 timer siden, sitronkake skrev:

Krysser fingrene for at TR ikke dukker opp og at en liten spire klorer seg fast :jepp: Og nå skal jeg ikke få opp forhåpningene dine altså, men jeg hadde ikke mange symptomer da jeg testet positivt forrige gang. Og jeg testet først positivt 12 eller 13 dpo, og da var det så svakt at man ikke kunne ta bilde av det engang. Håper at gynekologen hadde rett! 

Lykke til på jobb i morgen, skal sende anti-TR-tanker til både meg og deg ;) 

Tusen takk for det! Jeg liker forhåpninger, selv om jeg blir veldig nervøs av dem :) Sender anti-TR-tanker tilbake, og håper de er skikkelig effektive :biggrin:

Skrevet
3 timer siden, Weebs skrev:

Jeg krysser alle fingre og tenker på deg i dag! Dette klarer du. Hilsen hun som spottet på jobb og måtte gråte bittelitt i garderoben. Det er liksom mye verre når det skjer på jobb. Da kan du ikke slenge deg i sofaen å trykke i deg spekeskinke og øl "bare fordi". For det gjorde jeg på kvelden! Alt ulovlig skulle konsumeres hver gang mensen kom. Blåmuggost, øl, spekemat :plystre:

Tusen takk! Det er fare for at det kan bli felt noen tårer på do i dag. Jeg har fortalt om hele greia til en kollega, det hjelper litt at hun vet om det, så slipper jeg å late som absolutt overalt. Og så hjelper jammen denne dagboka. Å kunne logge seg inn her og sutre litt er gull verdt!

På mandag har jeg helt fri, så da ligger det an til at det blir vin. Får kanskje kjøpe noe muggost og litt spekemat også! Tanta har ikke kommet enda, men hun ligger og lurer i bakgrunnen. 

Skrevet

Sender deg en stor klem! :klem:

Her har det skjedd veldig mye den siste tiden. Jeg håper som resten av gjengen her inne at tanta holder seg til h. langt borte, og at du kun feller gledestårer framover. Jeg skviser ut alt jeg har av gode tanker og sender de over til deg! 

Skrevet

Sender deg en god klem :hug: Den tanta kan ta seg en bolle! 

Skrevet
1 time siden, Snotra skrev:

Sender deg en stor klem! :klem:

Her har det skjedd veldig mye den siste tiden. Jeg håper som resten av gjengen her inne at tanta holder seg til h. langt borte, og at du kun feller gledestårer framover. Jeg skviser ut alt jeg har av gode tanker og sender de over til deg! 

Tusen takk :klem:Her ble det triste tårer på pauserommet, for tanta har banket på og spottingen har begynt. Det trøster mye med gode ønsker og klemmer. Vi har jo fått en slags plan for oppfølging vi og nå, så det blir å prøve videre i sommer, og så hjelp til høsten. Det kjennes egentlig godt, selv om det er skikkelig dritt akkurat nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...