Gå til innhold

Celestisk


Celeste

Anbefalte innlegg

Javel, da var det lørdag, og jeg kan nesten ikke beskrive hvor behagelig det var å bli vekt av andre ting enn den forbaska vekkerklokka til en forandring !

Dagens program består av ingen verdens ting, annet enn å kanskje leie en film eller tre når mannen finner det for godt å våkne opp av dvalen han kollapsa i på sofaen midt i svenske-Robinson.

Jeg for min del er møkk lei hele Robinson, og har vært det en stund.

Vasker litt klær, har støvsugd litt, og justert høyden på pc-skjermen, rengjort tastaturet og blitt servert vaffel med brunost på av mannen, kjørt Ad-Aware, Spybot og Trend Micro (sistnevnte bare halvveis, så den måtte jeg avinstallere og installere på nytt igjen)

Pc'en har hengt seg opptil flere ganger i dag, og startsida mi blir hele tida bytta ut med noe jeg ikke skjønner stort av, så det er visst noe humbug ute og går en plass her.

I dag tenkte vi å leie The Day After Tomorrow.

Jeg vet jeg både har hørt navnet og sett reklame for den, men hva den handler om husker jeg ikke.

Greit med en overasskelse også.

Gothika tror jeg ikke jeg gidder å leie, tror ikke det er film for meg, det er vel en skrekkfilm tror jeg, og det er ikke min stil.

Mannen kunne også fortelle at han syns Halle Berry er oppskrytt, og absolutt gjør seg best med klær.

Just a pretty face, mente han.

Okay sa jeg da. :ler:

På mandag skal jeg til optikeren, har endelig fått fingern ut av øret og fått bestilt time til synsprøve.

Jobben dekker deler av summen om jeg trenger databriller.

Trenger jeg briller på heltid, må jeg dekke alt selv.

Men om jeg trenger briller hele tiden, så må jeg nesten vurdere hva jeg skal gjøre, for linser er både dyrt og mye styr, så da ender det nok med at jeg bare bytter ut glassene i de brillene jeg har nå, som bare brukes til tv-titting, pc-bruk og lesing.

Har skrevet et kort til min bestemor som snart har bursdag, samboeren foreslo jeg skulle ta et bilde av meg og sende med.

Da må jeg ta et med digitalkameraet da, og stikke innom en fotobutikk, så jeg kan få sendt bildet i posten til henne.

Heller tvilsomt om de har mail på gamlehjemmet. :wink:

Jeg tenker jeg sender en blomst til henne også på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min søster hadde prøvd å ringe halv sju.

Jøss, tenkte jeg, det var tidlig på en lørdag.

Det viste seg at hun hadde ringt meg i søvne.

:tunge1:

Hverken The day after tomorrow eller Van Helsing (som mannen har lyst til å se) var ledige, så derfor tok jeg en film jeg har lurt litt på å se en stund: Taking Lives.

Fikk brev fra banken i går med disposisjonsskjema, så nå skal samboeren få disposisjonsrett til kontoen min.

Siden vi sjelden/aldri har muligheten til å gå i banken sammen, og for å gjøre det mest mulig lettvint, tar vi en gammel konto jeg har og som for tiden kun oppbevarer sparepengene mine, til felleskonto for regninger, mat o.l

Siden han ikke har kundeforhold i den banken fra før av, må han innom en av filialene i byen og levere kopi av legitimasjon.

Dette måtte banken gjøre for han. :-?

Etterpå, når banken har godkjent og tatt kopi av gyldig legitimasjon, kan vi ta papirene ferdig utfylt med min underskrift og sende avgårde.

Regna forsåvidt med at det ikke var så enkelt som å returnere papirene.

Men da ordner det seg iallefall, og det blir litt greiere enn å sitte på kun hver vår konto og betale litt dann og vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag.

I forbausende bra humør i dag.

Helgen var fin, selv om været var begredelig, as usual.

Taking Lives var helt grei - hverken mer eller mindre.

Det regner så det spruter, og jeg som selvfølgelig glemte paraplyen min i farten, ser på ingen måte frem til å ut å gå i byen etterpå.

Ang. Double Extension mascara fra Lòreal, så har jeg følgende å meddele: :o :-? :wink:

Dette var helt klart et impulskjøp, kun gjort fordi den lå rett foran nesa mi ved kassa da jeg skulle kjøpe andre ting.

Tenkte at "jaja, det er jo lov å prøve"

Første gang jeg prøvde den, var resultatet absolutt helt :o

Andre gang, renset jeg kosten for mascara, dyppet den på nytt og påførte, så ble det bedre.

Vippene får et ganske fake-preg av den syns jeg, og har fortsatt tendens til å klistre seg sammen.

Grei nok, men kommer nok ikke til å kjøpe den igjen.

Tror jeg holder meg til mascara fra Shiseido, fornøyd med den jeg har, men kunne tenkt meg en med mer volum neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nais..

Jeg har for skeive hornhinner til å få databriller som delvis sponses av jobben.

Har også trøbbel med øyemuskelen, som med fordel kan & bør trenes opp.

For å gjøre det billigst mulig, beholder jeg innfatningen jeg har, og bytter ut styrken i glassa.

I underkant av 1500,- blås.

Jaja, det må til, så det så.

Lurer litt på hvordan det skal gå uten brillene mine på jobben foran skjermen i flere dager. Det betyr vel vondt i hue det.

The day after tomorrow var en bra film det, om man da ser bort ifra at jeg er litt lei den typen filmer..

Halvveis i filmen sovna samboeren min, han våkna ikke engang da jeg vaska opp og prøvde å bråke litt med vilje ista, så jeg tipper jeg slipper å ha Van Helsing rullende i bakgrunnen i kveld :tunge1:

Ryggen min er seriøst kranglete om dagen.

Faktisk så kranglete at jeg vurderer å gå til behandling om det ikke gir seg snart.

I den jobben jeg har så er jeg avhengig av å sitte foran pc'en store deler av dagen, og selv om kontorstolen er stilt riktig av en fysioterapeut og bordet også skulle være greit, så holder det ikke mål i lengden.

Jeg kan ikke sitte bakoverlent og passe på ryggen hele tiden (må jo få gjort noe også, og alt skjer ikke på pc), det skjer ofte at jeg må sitte lent forover en time eller to av gangen, og da slår ryggen seg vrang etter bare noen minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg jobbet inn 50 min av de timene jeg må jobbe inn før jul.

Det er da noe.

Har jo ikke dårlig tid enda.

Trene i dag.

Knaskje jeg går hjem etterpå også, kanskje ikke.

Antakelig ikke, om værmeldingen slår til som den er spådd.

I går sov jeg 7 timer, og følte meg ganske uthvilt.

I natt sov jeg 7 timer og er ikke våken enda.

Jeg prøver å kartlegge søvnmønsteret mitt, hvor mye søvn jeg trenger og hva som er for mye.

Tidligere har mellom 8 og 9 timer vært mest gunstig.

Over 9 timer har bare gjort meg trøtt, sliten og utafor.

Men i det siste har det ikke hjulpet med 8 timers søvn heller, har vært like sliten som når jeg tidligere har sovet over 9.

I morgen skal jeg treffe en venninne.

Jeg er nok mest motivert for å reise rett hjem etter jobben og ha en avslappende kveld i sofaen foran TV'en, men jeg har ikke tenkt å avlyse(d.v.s jeg har tenkt tanken, men det blir med tanken)

Jeg får snart en rekvisisjon på arbeidsklær, kunne ikke passa bedre akkurat nå når jeg ikke har råd til å shoppe for egne penger :sjarmor:

Føler meg helt naken uten brillene mine i dag, trente øyemuskelen littegranne i går, og fingeren sklei jo ut og blei til to før jeg var kommet halvveis til nesa.

Irriterende.

Optikeren sa at jeg muligens bruker bare det ene øyet av og til uten at jeg merker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag var det kaldt.

Ikke regn, ikke vind, bare rett og slett kaldt.

Jeg har ringt en kunde som har sendt en purring på en faktura som er betalt.

Han skulle sjekke det opp og ringe meg tilbake (det var på fredag)

Har jeg hørt noe enda ?

Ikke en lyd.

Hva skal jeg liksom tolke det som da ?

1. At beskjeden aldri ble videreformidlet til rett person som lovet.

2. At vedkommende fant ut at innbetalingen likevel var registrert, og gav blaffen i å ringe meg og informere om det.

Vel, purringen henger fortsatt og venter på en tilbakemelding den, og jeg må jo faktisk ha et svar, for om de ikke har mottatt den innbetalingen, så kommer det en purring til/inkassovarsel, og det bør jo kunne unngås når fakturaen er betalt for 3 uker siden.

Jeg irriterer meg ganske ofte over folk som lover en tilbakemelding også hører man aldri noe.

Det samme gjelder leiligheten jeg ringte på for en stund siden.

Han som lovte å ringe tilbake for å avtale visning når hun som bor i leiligheten nå er blitt frisk igjen.

Tviler sterkt på at hun er sengeliggende enda, og har jeg hørt et eneste pip ?

Ikke en stavelse, faktisk.

Kan man ikke gi f i å love noe som helst da, om man ikke har tenkt å holde det. :evil:

I dag tidlig 0530 stod jeg opp til en strålende fornøyd mann.

"God morgen" kvitra han.

Jeg så litt rart på han, jeg syns nemlig at 0530 er litt tidlig å skulle være så fryktelig fornøyd, men han hadde sitti oppe halve natta og studert den nye Dreambox'en han har slitt på seg stor frustrasjon over å ikke få til i flere dager nå, så han var særdeles fornøyd med seg selv i dag, for nå hadde han fått det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvorfor humøret mitt er så mye bedre skulle jeg gjerne hatt et svar på.

Hvis det jeg har hatt en stund nå kan være noe i nærheten av pms, da er jeg seriøst hardt angrepet :o

Ringte ang purringen igjen.

De hadde motatt innbetaling de.

Så spar dere å send ut purring da, tenkte jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde jeg så mye å si da jeg pratet med min kjære far i telefonen at han til slutt kom med kommentaren: "Men du, nå begynner jeg å bli veeldig varm på øret mitt her"

Stakkaren har vært hjemme fra jobb noen dager nå, så det var nok en viss påkjenning å få så mye info på en gang. :ler:

Dagens shoppingliste:

Gensere (UTEN høy hals!)

Hårfarge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært en fin kveld.

Har kjøpt:

3 gensere (uten høy hals) , 1 stk hårfarge, type L'oreal Exellence Cream

Shampo og balsam

Jeg var også innom en butikk som heter Dropsen, med godt utvalg i drops og sjokolade.

Så en kjempesjokoladenisse til 500 kroner.

Jeg kjøpte banansjokolade til meg selv, og en boks med kjæresten min sin yndlingssjokolade Ferrero Rocher.

Middagen besto av vafler, med sjokolade til dessert.

Har tatt sol, sett litt på TV og tatt en dusj, og nå sitter jeg her i min hvite silkepysj (som fortsatt ikke er silke, men polyester :ler: )

Har også lest et kapittel i boka. Har blitt lite lesing i det siste.

Fikk mail om at det var kommet en reservert bok til meg på biblioteket som må hentes innen ti dager, men siden jeg allerede har 2 bøker og ikke har fått lest så mye i det siste, så avbestilte jeg den.

Var foressten flink å trente på tirsdag, gikk 45 min etterpå også, siden værmeldingen til mitt store hell slo feil.

I morgen skal jeg til pers igjen.

Det er ingen kjære mor nå lengre nei. :wink:

Syns uka har gått ganske fort, men den er jo ikke over enda da.

Torsdag alt i mårra.

I helga er det full Halloweenfeiring over alt tenker jeg, men om vi skal på det, får tiden, formen og humøret der og da avgjøre.

Jeg har bestemt at vi/jeg skal en tur på Jysk (som fortsatt heter sengetøylageret for meg) og kjøpe nye puter og kanskje litt sengetøy.

Er lei av puter med fyll i bare den ene enden og laken som ikke passer.

Så en ganske syk grøsser i dag, den het Wrong Turn.

Vanligvis liker jeg ikke grøssere.

Denne var en blanding av helt ok og latterlig.

Nå er klokka snart 22 og jeg tenker på å legge meg.

Skal tross alt opp 05.55, og i det siste, f.eks i dag, våkna jeg 0520.

Det gjør jo sitt til at man ikke er så sprek om kvelden.

Han jeg bor sammen med sovna på sofaen,Dreambox'en har jeg ikke fått satt meg inn i ennå, og ikke snakk om at jeg har tenkt til å begynne å klå på den kontrollen uten en utfyllende veiledning først.

Så kanalen får stå der den er, til han som begynner å få greie på det våkner og føler for å skifte selv.

Når den tid kommer, har nok jeg vært i drømmeland en god stund allerede.

Han er ivirig fan av 71 grader nord, farmen, robinson o.l, og jeg er så lei, så lei.

Samme oppattat og oppattat år etter år.

Når han i tillegg følger med på både norsk, dansk OG svensk robinson, så betyr det at det går robinson nesten hver dag, det.

I dag var det Farmen da.

Da benytta jeg sjansen til å vaske opp isteden.

Så mye engasjerte det meg. :ler:

Vi er hotell cæsar-slaver begge to, og det er jo igrunn like flaut som å lese se & hør.

Men så er jeg en av de få som innrømmer at når jeg leser se og hør, så er det IKKE pga TV-guiden, men p.g.a at jeg har en viss sans for å lese sladder.

På mandag så jeg Bill m.r.k bryllup, og er ikke helt sikker på om jeg skal :ler: eller :grine:

Jeg håper å høre fra optikeren snart, så jeg får henta brillene mine.

Det er godt jeg får lønning snart, jeg har husleie å betale også, mat skal jeg også ha, og i tillegg nye glass i brillene.

Det er i slike stunder man er litt lei seg for at man har vist seg fra sin noe shoppegale side i det siste, og i tillegg har lånt bort 12.000 til sin beste venn.

Sistnevnte angrer jeg foressten ikke på.

Jeg skulle også hatt en ny fjernkontroll til TV'en vi har tenkt å ha på soverommet.

Kontrollen er ødelagt (jeg tror den fikk seg en rask luftetur i veggen en gang for lenge siden), og ikke vet jeg hvor man får tak i fjernkontroll til en Tandberg TV.

Men nå er det kvelden her i huset.

God natt !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt sov jeg som en stein fra ca 2245, til jeg bråvåkna da klokka ringte 0550.

Våkna riktignok rundt 0500 og rakk akkurat å sjekke klokka og tenke "pokker også, skal jeg ikke få sove igjen nå", før lyset gikk.

I morgen er det faktisk HELG ! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hysjda, ikke si det...

Jeg blir så tvers igjennom :o når jeg hører telefonen ringe bak meg og damen i ene enden av gangen ringer damen i andre enden for å spørre "Har du hørt fra XXX ?"

Det er ca 13 meter å gå... :roll:

Er folk dårlige til beins eller er de rett og slett bare late.

Jeg vet svaret og det er ikke spesielt imponerende.

En liten hodepine truer med å komme snikende.

Tenk om den optikeren kunne se å bli ferdig snart.

Jeg er foressten strålende fornøyd med meg selv i dag, skryt av sjefen har man også fått :sjarmor:

Flinke meg.

Jeg er ganske imponert over bedriftens overhode.

I dag overhørte jeg nemlig at h*n i dag tidlig var ute og GIKK TUR mellom klokka 0600 og 0645 i dag tidlig.

Jeg har maila TL-butikken og bedt dem om å sende meg den nyeste produktkatalogen i posten (den jeg har er fra 2000... :roll: ), men jeg har hverken hørt eller sett et kvidder.

Det som er litt tungvint, er at prisene de oppgir er ekskl. mva....

Nå får jo jeg varene til innkjøpspris, men likevel er det sjelden billig å handle derfra.

Klokka er bare ti på tre, og det begynner allerede å bli mørkt ute :evil:

Hvor mørkt er det ikke da når jeg skal ut å gå ved 17 tida.

Jeg skulle absolutt vært en tur til frisøren også, får se om jeg tar meg råd til det i helga (har funnet en frisør som tar 200,- for klipp, og som i tillegg både er og snakker skikkelig norsk)

Jeg skal innrømme at jeg er litt skeptisk til utenlandske frisører som snakker dårlig norsk, jeg har prøvd noen av dem og har så langt ikke hatt den største følelsen av at de er helt sikre på det de holder på med.

Også syns jeg det er veldig greit å føle meg trygg på at frisøren faktisk har forstått hva det er jeg sier at jeg vil ha gjort og ikke bare sier ja og ha, tipper og tar en råsjans.

I dag gikk kortet til familiens eldste i posten, forhåpentligvis rekker det fram til den store dagen.

Noe bilde vedlagt ble det ikke denne gangen, men jeg får heller prøve å være litt mer kreativ ved en senere anledning.

Venninnen min skal kanskje flytte til en annen kant av landet. :-?

Er det ikke typisk. :roll:

Jeg jobber litt diskrè med å prøve å få bestekompisen min til å flytte nærmere, og han er på gli, han har faktisk også diskutert saken med kona.

Men den karen er ikke den kjappeste jeg vet, så siden ting bare er på "det hadde jo vært en mulighet"-stadiet, så må man nok smøre seg med en solid porsjon tålmodighet før det kommer til å skje noe som helst. Om det da skjer noe.

Jeg har ikke sett min beste venn på snart et halvt år faktisk.

Vi har så å si daglig mailkontakt, prater også i telefonen dann og vann, men med over 60 mils avstand er det ikke bare å stikke innom. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal være flink og trene i dag! :sjarmor:

Ja det syns jeg absolutt du skulle....

Du har jo fått en viss konkurranse nå, så pass deg så jeg ikke blir sprekere enn deg ! :sjarmor:

Jeg trente i går, merker godt at leggen min eksisterer i dag for å si det sånn :ler: , er litt misfornøyd at det siste apparatet var opptatt når jeg bare hadde et igjen i går, og vedkommende ikke så ut til å skulle bli ferdig med det med det første, så da droppa jeg det og dro.

Hadde ikke roa i ræva til å stå der og blomstre særlig mye lenger. :-?

Fikk sms fra Interoptik i dag, brillene mine er ferdige og kan hentes ved en passende anledning.

Den passende anledningen kan være på vei hjem fra jobb i dag ,men jeg vurderer å vente til jeg får lønning.

Det er noen dager til, så jeg får se.

Diskuterte eventuell ryggbehandling med min mor i går, hun har en viss erfaring på området, og ville anbefale fysioterapeut fremfor kiropraktor.

Neste uke skal jeg være alene, da drar samboeren bort.

Om et kvarter har jeg lunsj, håper det er salat igjen til meg i kantina i dag. (jeg sliter sterkt med å klare å holde meg til min kjedelige nistepakke når det florerer av fristelser i kantina..)

Men jeg prøver å begrense meg, og planen er å kun handle en dag i uka i kantina, resten matpakke, også syns jeg det er greit med en tekopp til frokosten, siden jeg ikke drikker kaffe.

Mango te og nype te har jeg sansen for.

Hjemme har jeg kjøpt en noe spesiell te som inneholder eple og kanel, det gir visse assosiasjoner til barndommens stekte eple med sukker og kanel.

Jeg er temmelig økonomisk anlagt av meg vil jeg påstå, samboeren mener jeg nesten er for flink.

Vel, har man levd med dårlig råd i mange år, så er det ikke så lett å snu vanene man har lagt seg til, selv om man i senere tid har en ganske annen økonomisk situasjon.

Jeg syns nemlig at jeg bruker mye penger på ting jeg ikke helt kan skjønne hva er, så jeg tenker å begynne å spare på alt som heter kvitteringer, også av matinnkjøp.

Det er ingen hemmelighet at jeg er fryktelig glad i å shoppe, men jeg er som nevnt en smule gjerrig av meg, og holder meg til det billigste jeg finner av det meste, og kjøper helst på salg.

Hvis ikke, får jeg fort en dårlig følelse.

Selv om enkelte hevder at det kanskje på sikt er mer økonomisk å kjøpe færre, men dyrere ting, som kanskje også holder lengre, så ser jeg jo poenget, men hjernen min er som sagt programmert inn på "du har dårlig råd, aldri glem det", uavhengig av om det stemmer eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...