Gå til innhold

Celestisk


Celeste

Anbefalte innlegg

Det kan være fint å ha et sted å rable ned tanker og ideèr som melder seg iløpet av dagen, som ikke er av såpass betydelig art at det er noe større poeng å nevne dem andre steder enn her.

Jeg har vært på KG lenge, og det slår meg stadig at forumet har gått gjennom en temmelig radikal forandring siden jeg skrev mitt første innlegg en gang i 2000.

Pauser har jeg hatt flere ganger underveis, når jeg blir litt for lei av snikk-snakk, personangrep og annet tull, og når jeg har kommet tilbake er forvirringen total.

Nick-bytte, pauser, nye brukere.

Omtrent ingen av de som var her da jeg kom er her nå, iallefall ikke under samme nick.

Men det er jo ikke jeg heller så :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er stadig på forgjeves jakt etter ny vinterjakke, og like viktig, varm genser uten høy hals.

Sistnevnte er umulig å finne.

Jeg gjorde en ny oppdagelse her om dagen.

Jeg finner aldri (d.v.s svært sjelden) gensere i min størrelse (XS) i butikkene.

På min ukentlige handletur sist lørdag, fant jeg derfor ut at jeg skulle ta meg en tur i barneavdelingen og se om jeg fant noe der.

Jeg dro hjem med 2 gensere i str. 158 !

Det er 12 år det. :o

Det var faktisk en sjokkerende oppdagelse.

Hadde i det minste trodd at de ville være for korte på armene, men den ene var faktisk for lang !

Det er jo økonomisk.

Lett å finne noe i jungelen av typiske knallrosa, glitter gensere med Minnie Mus-motiv er det jo ikke, men det går da an å slumpe over noe mer nøytralt også,med helt ok farger uten at man ser ut som om man kommer rett fra karneval i barnehagen av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt noe i nærheten av hekta på DC++.

Bytta ut min 13 GB harddisk med en 160 GB, og har begynt å laste ned film.

Har Gothika, Shrek 2, Bruce Almighty & Lilja 4 ever under nedlastning.

Hadde Ripper. Letter from hell nesten ferdig også, men klarte å slette den. Greit nok, hadde sett den før likevel.

Men fikk da sett nok i DivX til å registrere at både lyd og bilde var forbausende bra.

Jeg leser mye bøker.

Der er jeg ganske så enspora.

Det går i spenning, og aller helst noe som er basert på virkelige hendelser. Biografier eller bøker rundt psykologi slukes også rått.

Nettopp ferdig med en ganske spesiell/interessant bok.

Jason Moss-Sinnets mørke.

Om en ung gutt som tror han kan hamle opp med seriemordere som Gacy, Manson, Ramirez og Dahmer ved å skrive til dem og innbille dem at han er deres ideelle venn eller det perfekte offer, for å få bedre innsikt i hva som driver dem og helst få dem til å avsløre detaljer de ikke har avslørt for noen andre tidligere.

Det holdt på å gå skikkelig skeis da han besøkte Gacy i fengselet.

Om den er basert på en sann historie fikk jeg aldri klarhet i. Det skulle jeg likt å visst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var denne kvelden også forbi.

Trening umiddelbart etter jobb i mårra.

Det er nemlig eneste måten å ikke finne på en god unnskyldning for å finne på noe annet isteden på.

Noen mener treningsprogrammet mitt er for hardt for meg, selv om det er satt opp- og anbefalt- av instruktør.

Jeg fikk litt hakeslepp selv, faktisk.

Men jeg ba jo om å få et program og det fikk jeg, selv om det var endel mer omfattende enn hva jeg kanskje så for meg i mitt eget hode.

Men på den annen side... Denne instruktøren skal jo ikke akkurat fotfølge meg og sjekke at jeg gjør slik han foreslo (og et forslag er jo bare et forslag), så man skal ikke se bort ifra at jeg tar det litt mer piano i begynnelsen for å ikke miste motet fullstendig før jeg har begynt.

Jeg har brukt noen tusen på dette, og ikke pokker om jeg skal feige ut nå.

Nå går jeg og legger meg. Ingen mann og ingen bok å lese i. :-(

Klokka er bare ni- men det blåser jeg i.

Over og ut for i dag.

Poff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :P

Lang dag, kom hjem halv sju.

Har rukket en halvtime i sola, en kjapp middag bestående av pølser og pommes frites (sunt... :o ) & that's it.

Etter å ha rådført meg litt med en som har mere greie på generell trening enn hva undertegnede har, kom vi fram til at treningsprogrammet instruktøren satte opp for meg, ikke helt er i tråd med hva jeg ønsker å oppnå med treningen min.

Jeg har det klinkende klart for meg hva jeg vil oppnå med dette og hvordan jeg IKKE vil se ut.

Jeg sa hva jeg ønsket, nemlig bedre kondis, sterkere rygg og nakke og strammere kropp.

Jeg vil IKKE ha større lår (selv om de er aldri så muskuløse) eller trene så mye armer at det syns at jeg har gjort nettopp det, og definerte muskler vil jeg enkelt og greit ikke ha.

Instruktøren derimot, var opptatt av definerte muskler.

Det er jo en ærlig sak det, men jeg vil ha kroppen min som den er, med unntak av et par småjusteringer som nevnt over.

Så jeg tenker jeg tar min egen lille vri på det programmet hans jeg.

Så får jeg det som jeg vil, for det er viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er nå hellig overbevist om at solhatt, det virker.

Min mor har predikert om nettopp det i alle år, mens jeg bare har ledd av henne.

Møtte meg sjøl i døra der ja.

Jeg tar sjelden ting for god fisk sånn helt uten videre, så jeg måtte teste det ut selv før jeg trodde på det.

Og nå har jeg 2 ganger kurert influensa med solhatt, så nå er det ingen tvil.

Greit mamma, jeg gir meg.

Du hadde rett denne gangen. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner varmen å spre seg i rommet. Har ikke på ovnen når ingen er hjemme, så det tar litt tid før det er levelig her.

Det har flyttet inn en ny leieboer hos oss.

På kjøkkenet.

H*n har lang hale, korte bein og er liten og brun.

H*n er ikke velkommen, jeg vil ha brødskuffen min i fred !

Det er to hull i veggen på kjøkkenet, et rett over brødboksen, og et ved en glippe ved skapet.

Der løp rabbagasten fram og tilbake mellom hullet og kjøleskapet, før vi i et heldig øyeblikk fikk stengt blindpassasjeren inne.

Han er ikke spesielt blid om dagen, hører at han krafser for å fjerne avispapiret og stålullen vi har tetta hullene med. (sikkert noe tungfordøyelig kost vil jeg anta..)

Iherdig liten tass.

Dessverre så er det ikke plass til både meg og musa i huset vårt, så nå er jeg så lite barmhjertig at neste gang han kommer ut, så må han dø.

Antakelig ender han sine dager der inne i veggen når mor sjøl får hamstra litt rottegift.

Men nuh er det tid for en dusj !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal
Jeg er nå hellig overbevist om at solhatt, det virker.

Hei, Celeste :) Kanskje du kan ta en test på meg? For influensa har jeg garantert :( (siden i dag morges).

Ellers vil jeg bare ønske deg velkommen til KG (og husk å lukke ørene når ting blir FOR irriterende)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Ethereal :P

Jeg har hatt stor suksess med mine Echinagard sugetabletter. Jeg tygger dem da, men det er jo opp til hver enkelt.

Du skal ta 1 stk tre ganger om dagen.

Om man takler smaken, kan man jo heller kjøpe ei flaske og drikke solhatten istedenfor..

Det takler ikke jeg, derfor sugetabletter.

De smaker ikke spesielt godt de heller.

Men jeg tygde tre stk rett etter hverandre, og det fungerte like fint, og neste dag tok jeg et par i slengen.

Dag tre (i dag) har jeg tatt slik det stod på pakka, og nå har jeg ingen antydning til halsevondt lengre.

Det er verdt et forsøk :P

Influensa er ikke godt.

God bedring !

Jeg har vært her noen år så jeg vet hvordan det kan være her til tider.

Men jeg er som regel forholdsis god til å høre det jeg vil høre, så det går stort sett greit. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovna nesten på vei til jobb i dag.

Man kan jo trygt si jeg begynner å merke at jeg trente i går.

Skal vel få svi for det i mårra tenker jeg.

Pleier jo ta et par dager før stølheten melder sin ankomst.

Hadde vel tenkt å kreke meg bort dit i mårra også, men det spørs om jeg er istand til å gå :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vanskelig det skulle være å våkne i dag da.

Sitter jo her og halvsover og gjesper om hverandre jo.

Så lenge telefonen er stille så er det greit for meg, jeg sitter nå her og "vikarierer" for en som ikke følte seg helt bra.

Kommer ikke på tale å sitte her hele dagen, jeg har andre ting å gjøre.

I dag skal jeg en tur i byen og handle meg:

*Jakke (har 1 lang, en kort og 1 kåpe, men trenger en til)

Den må rekke meg til rumpa, ikke være i boblestoff, ikke i "knirkestoff", være forholdsvis varm (gjerne fora med fleece) og absolutt ikke hvit.

Klart hvite/lyse jakker er fine det første kvarteret, men det er også som regel så lenge de holder seg presentable.

*Treningstøy (har egentlig treningsbukser så det holder, men syns de er vel tettsittende til at jeg føler meg helt vel i dem ute blandt folk)

Også kanskje, om jeg er riktig så utholdende at jeg kommer meg en tur til frisøren.

Er da ikke så lenge siden sist, men mitt stakkars hår har vært gjennom en ganske tøff behandling, så det er nok på sin plass å fjerne endel av det som er mest slitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg så LEI av å sitte her og venta på at tida skal gå så jeg kommer meg hjem !

Eller..hjem skal jeg ikke.

Jeg har et VISA-kort som ligger og vibrerer i veska og jeg tenkte å fri det fra dets lidelser og bruke litt pæng

Er ikke jeg hensynsfull kanskje ? :sjarmor:

Må handle mat også, det var nemlig en som ympta frampå om at "brød bør det være til enhver tid, og det er fint om jeg slipper å tenke på det når jeg ramler inn døra etter 13 timers arbeidsdag"

Det er jeg jo enig i, men så kunne han jo sagt at han ville ha mat likevel da, istedenfor å først si jeg ikke skulle tenke på mat til han, for så å motsi seg selv på den måten.

Brød er da også mat, er det ikke ?

Mannfolk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Siden du var misfornøyd med vinkingen min, så skribler jeg litt.

Ærlig talt, har du lagt merke til den mascaraen på reklameøynene over? Jeg er helt opphengt i det. :o Lagde til og med en egen tråd. Hehe. Jeg synes det er vanvittig morsomt - skikkelig komisk at et forsøk på vakre øyne (det var de riktignok) ble ødelagt av talentløs mascarapåføring. Eller kanskje det var med vilje? Jeg la merke til reklamen, ihvertfall. :tunge1:

Jeg testa en ny mascara i dag, Helena Rubinstein. Virket kjempebra - skal jeg kjøpe meg. Har kjøpt en fra "stam-merket" mitt nå, men den er elendig.

Var det ikke særdeles givende med en liten mascara-diskusjon nå? Ja?

Tenkte jeg det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HR mascara...Har jeg dårlig erfaring med.

Men jeg har ennå ikke funnet en mascara jeg er 100 % fornøyd med da.Men om du er fornøyd er jo ingenting bedre enn det.

Jeg la ikke merke til øynene før du skrev det i en tråd jeg leste.

Men nå har jeg sett på dem flere ganger i dag.

Horribelt :o

Nå står pizzaen i ovnen.

Har vært på biblioteket og henta en bok, så nå kan jeg dykke ned i død og fordervelser noen timer igjen.

Handleturen blir jeg gretten bare av å tenke på.

Jeg fant INGENTING !

Jeg prøvde, vurderte og var innom en haug med butikker, men det kom ikke noe resultat ut av letingen denne gangen heller.

Er lei av å ikke finne det jeg leiter etter nå.

Prøvde et par jakker. De var helt OK, men "OK" er ikke bra nok.

Så da lot jeg heller være, istedenfor å gjøre som jeg har gjort så mange ganger før: Tatt en råsjans og blitt misfornøyd.

Det skal mye til for å tilfredsstille min smak på pris, kles og skofronten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HR mascara...Har jeg dårlig erfaring med.

Men jeg har ennå ikke funnet en mascara jeg er 100 % fornøyd med da.Men om du er fornøyd er jo ingenting bedre enn det.

Jeg har funnet en annen tidligere; Versace Fab, men denne virka nesten likens.

Har tenkt å prøve den, ihvertfall.

Nå står pizzaen i ovnen.

Har vært på biblioteket og henta en bok, så nå kan jeg dykke ned i død og fordervelser noen timer igjen.

Det hørtes koselig ut.

(Kanskje med unntak av det aller siste... hehe)

Det skal mye til for å tilfredsstille min smak på pris, kles og skofronten.

:ler: Det er rart! Du er jo verre enn Onkel Skrue! :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var IKKE fornøyd med min Versace, men det var jo ikke fabolous.

Det er avslappende å bare forsvinne litt i en annen verden en stund, selv om den består av mord og mysterier.

Spesielt når boka er så spennende at det er vanskelig å legge den fra seg.

Har lest endel av den sorten i det siste.

Onkel Skrue du :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...