Gå til innhold

Liker dere svigers?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Svigerfar ja, svigermor nei. Svigermor er psykisk syk og derfor en stor utfordring å forholde seg til. Det syns barna hennes og. Gjør så godt jeg kan. Hun er tross alt mammaen til min mann. 

Anonymkode: f81d1...b42

Samme hos meg =(

Anonymkode: c55fb...f4f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg liker svigerfamilien min. Vi er ikke alltid enige om ting, men vi er da alle voksne mennesker og oppfører oss deretter. De har selvfølgelig sider jeg ikke nødvendigvis elsker, men regner med at det går begge veier. Svigermor er i tillegg ei fantastisk farmor for barnet vårt, noe som betyr utrolig mye for meg. Forholdet til svigerfar er ikke like nært, men helt uproblematisk. 

Skrevet

Nei. Svigerfar har ingenting imot å slå ihjel uskyldige kattunger, og han lyver så det renner av ham hele tiden. Stiller ikke opp (har ALDRI stilt opp) for sitt barn eller sine barnebarn. Da min samboer ble født så gadd ikke svigerfar engang å se på babyen sin. Ga fullstendig blaffen. Han har aldri tatt i en bleie engang. Han er en kjempestor egoist uten like, hoven og ekkel, baksnakker folk og er frekk i kjeften. Uhygienisk er han og.

Svigermor er også slem, har ødelagt hele oppveksten til min samboer, manipulert, kommet med løgner, hatt jerngrep om ungene sine. Psykopat. Er ekstremt lunefull i humøret og kan finne på å ringe samboeren min og være ekkel i tlf pga noe hun har diktet opp. Hun har oppfordret samboeren min til å bare bli en dritt, ikke ha håp eller drømmer. Skikkelig jantelov. Hater meg for alt jeg er verdt, er sjalu og slem, kommer med spydigheter og er LIVREDD for å bli oppfattet som "mindre bra" enn meg. Derfor kommer det kritikk av mat (serverer dem aldri mat mer) uansett hva man lager. 

Det verste er at faren gir blaffen og moren manipulerer. Kjenner faktisk at jeg blir litt voldelig av å skrive om det :P 

så NEI, jeg liker ikke psykopatiske drittsekker som går inn for å ødelegge andres liv. 

Anonymkode: 79e49...d40

Trodde nesten du beskrev mine svigerforeldre, men så innså jeg at det fins flere gærninger 

Anonymkode: de6a8...fc6

• Liker 1
Skrevet

Nei

Anonymkode: e78e3...cf3

Skrevet

Svigermor døde fire dager etter at eg hadde møtt ho. Svigerfar bor i Ålesund så han ser vi ikkje så ofte men samtalen går lett når vi først ser han. 

Anonymkode: c968c...74e

Skrevet

Ja. De har selvfølgelig noen særheter som kan irritere hvis vi er i samme hus over flere dager, men det gjelder mine egne foreldre også. ;) De er egentlig ganske like foreldrene mine. Slapper veldig godt av med dem. 

Gjest Enhjørning
Skrevet

Jeg er kjempeglad i og veldig heldig med svigerforeldrene mine, de er fantastiske mennesker og jeg er veldig glad for det, vet godt at det kunne vært helt motsatt. 

Skrevet

Her kommer det jo virkelig fram hvor mange som faktisk har et godt forhold til svigerfamilien sin. Hyggelig altså! 

jeg får vel si som Jolene da, jeg likte de veldig godt inntil noen hendelser som ødela mye.. 

Anonymkode: 15468...9c0

• Liker 1
Skrevet

Er veldig glad i min svigerfar,kaller ham bare Father, siden det er normalt i landet dem er fra. Svigerar er veldig snill behandler meg alltid som en datter, han har bodd hos oss i perioder, flytter nok permanent inn hos oss i vinter, det setter jeg pris på. Han forguder barnebarnet sitt og tar seg alltid av ham, lager mat og steller i hybelen også, han er godt utdannet og snakker flere språk så har alltid noe interessant  å prate om. Det eneste negative er at han har litt alkoholiker-tendenser, kan gå 2 måneder uten at han rører alkohol, så plutselig er det drikking 24/7  kanskje 2 uker i strekk....han er ikke ekkel eller slem, bare slitsomt for han sier så mye rart og blir helt emo

Skrevet

Svigerfar liker jeg greit, og bedre med årene. Han er en taus mann med få interesser, og engasjerer seg lite i det meste, inkl barnebarna. Han har imidlertid en tørr, litt britisk humor, og har faktisk ganske god kunnskap om en del ting. 

Svigermor derimot... Hun har vel lav selvtillit og et sterkt oppmerksomhetsbehov. Elsker å belære andre med selvfølgeligheter, og ser svart/hvitt på alt. Samtaleemnene hennes ellers handler stort sett om at hun kjenner noen som kjenner noen som (fyll inn et eller annet uinteressant), samt klaget over egen helse (som sikkert ville vært ti ganger bedre om hun ikke hadde vært så overvektig). Hun er heller ikke spesielt interessert i barnebarna, men kompenserer overfor omverdenen med bilde- og kommentarras på Facebook de få gangene hun ser/passer dem. Fasaden er jo viktig... Og så kommer hun jo ikke bedre ut av det faktum at jeg er veldig nær min egen familie, og sammenlikner med den gode tonen vi har. 

Anonymkode: 9beba...e31

Skrevet

Jeg liker de veldig godt! De er ganske mye eldre enn mine egne foreldre, og er veldig annerledes enn min egen familie. Vi kan ikke snakke om annet enn overfladiske ting, og selv om de er veldig inkluderende overfor meg er de lite interessert i meg og mitt, vi kommer aldri til å kjenne hverandre bedre enn sånn du kjenner en eldre filletante i familien på en måte. Men de er bare snille og vil meg bare vel, så hva betyr nå forskjellene? Til tider hender det at jeg har ønsket meg annerledes svigerforeldre, særlig siden jeg bor nærme de og langt fra egen familie, noen jeg kan komme nærmere på et mer personlig plan, men jeg setter stor pris på de svigerforeldrene jeg har. De har tross alt oppdratt verdens flotteste mann! 

Anonymkode: b2e8c...d2f

Skrevet

Jeg liker de ikke lenger, de første årene syns jeg de var greie. Men de siste årene har de forandret seg, særlig mot meg.

Anonymkode: 7b9cc...232

Skrevet

Nei, men det er det ingen som vet om og ingen som merker ;) Jeg bor tross alt ikke sammen med henne, men med sønnen hennes som jeg liker ekstremt godt, så jeg skåner han for det. 

Anonymkode: 24674...2a9

Skrevet

Her kommer det jo virkelig fram hvor mange som faktisk har et godt forhold til svigerfamilien sin. Hyggelig altså! 

jeg får vel si som Jolene da, jeg likte de veldig godt inntil noen hendelser som ødela mye.. 

Sånt er i grunn veldig trist synes jeg :( Skulle gitt mye for at det ikke var sånn :(

Skrevet

Sånt er i grunn veldig trist synes jeg :( Skulle gitt mye for at det ikke var sånn :(

Det er kjempetrist! Kan jeg spørre, handlet hendelsene hos dere om deg? I mitt tilfelle kom det et voldsomt angrep på meg og vårt forhold fra alle kanter. Og det er det som gjør det så vanskelig å glemme. Etter å ha det jeg trodde var en god relasjon, til å merke at det skurret mer og mer og tilslutt bli møtt med et voldsomt angrep. Det er vanskelig! 

Skrevet

Det er kjempetrist! Kan jeg spørre, handlet hendelsene hos dere om deg? I mitt tilfelle kom det et voldsomt angrep på meg og vårt forhold fra alle kanter. Og det er det som gjør det så vanskelig å glemme. Etter å ha det jeg trodde var en god relasjon, til å merke at det skurret mer og mer og tilslutt bli møtt med et voldsomt angrep. Det er vanskelig! 

Selvsagt kan du spørre! Det er/var noe det samme som du skisserer. Kombiner det med ekstrem forskjellsbehandling mellom søsken, i tillegg til foreldre som ikke forstår at sønnen deres blir voksen en gang. Vi står midt oppi det nå, ikke så lett kan du si. Send meg gjerne en PM dersom du vil.

Skrevet

Trodde nesten du beskrev mine svigerforeldre, men så innså jeg at det fins flere gærninger 

Anonymkode: de6a8...fc6

Ja, dessverre. Hadde vært kjekt å utveksle erfaringer med folk i samme båt, da, noen ganger blir jeg litt målløs og vet ikke hva jeg skal gjøre. De kommer snart på besøk (eller, ikke svigerfar da, han har ingen interesse av å SITTE PÅ i en bil noen andre kjører i 30 min for å hilse på barnebarna sine og utveksle julegaver) og jeg prøver å forberede meg psykisk på frekkheter fra svigermor. Og den psykiske knekken min samboer får i ettertid. Ikke spør meg hvorfor vi utveksler gaver, vi leker familie eller noe. Fasaden. Jeg bare dilter etter min samboers ønske ift dette

forsøker dog å holde barna mest mulig unna de haiene der, men på en rett måte

Anonymkode: 79e49...d40

Skrevet

Mine foreldre er folk som aldri tar kontakt eller viser interesse for noe. Svigermor er rake motsetning. Min samboer syns det er slitsomt. Hvis han ikke svarer på tlf tar det 5 min så har jeg fått melding. Syns det er koselig jeg. De er stadig på besøk og omvendt. Snakker sammen flere gange i uken. Mange kan nok se på det som slitsomt. Men syns kjæresten min er heldig som har vokst opp med foreldre som bryr seg så masse. 

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg er veldig glad i svigers. De bryr seg om meg og familien på min side og det betyr mye for et godt forhold.

Skrevet

Selvsagt. Svigers er jo foreldre til mannen min. De er store deler av årsaken til at han har blitt så fantastisk som han er :)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...