Gå til innhold

Liker dere svigers?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg spør fordi det er så mange som poster om grusomme svigerforeldre her. Jeg antar dog det er flere som har fine svigerforeldre, men at de naturlig nok ikke poster her. 

For å oppklare er dette da snakk om foreldre til kjæreste og samboer i tillegg til de som er gift. Ønsker ikke en diskusjon om jeg bør kalle det svigers eller ikke.

Jeg er selv veldig glad i mine svigerforeldre. De er fantastiske mennesker :) 

Anonymkode: 775a3...6ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svigerfaren min er død, jeg var veldig glad i ham da han levde. Jeg er veldig glad i svigermoren min, synes som regel hun er adskillig mer normal enn min egen mor... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, liker ikke svigermor noe særlig, men er allikevel veldig delt i følelsene mine. For jeg elsker mannen min, og han er veldig glad i henne. Og barna er glad i henne. Derfor ønsker jeg henne alt vel, og anstrenger meg ganske mye for at hun skal ha det bra syns jeg selv. Da hun ble alvorlig syk syntes jeg oppriktig det var ille, og håpte det skulle ende godt. Vi omgås en del, og svigerfar ganske mye, og jeg blir så glad hver gang det er ok, at jeg kjenner jeg liker ham eller i det minste ike mistrives i hans/deres selskap.

Anonymkode: 57647...2eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det meste ja ;) 
De er slik de er, så prøver å ikke henge meg opp i ting som de gjør som er rimelig rart.. tenker heller at det er bare slik de er. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker ikke mine svigerforeldre! Det har med at jeg aldri ble tatt inn i varmen av den familien, også mye fordi de aldri har prioritert min samboer. Dette har heldigvis min samboer innsett også så kontakten er på et veldig lavt nivå. Husker mine første svigers; der ble jeg tatt imot som en datter og jeg savner de den dag i dag!

Anonymkode: 7f2c6...5a7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde det før, men så skjedde det en del ting. Derimot så håper jeg de snart innser at oppførselen sin ikke kan fortsette...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigerfar ja, svigermor nei. Svigermor er psykisk syk og derfor en stor utfordring å forholde seg til. Det syns barna hennes og. Gjør så godt jeg kan. Hun er tross alt mammaen til min mann. 

Anonymkode: f81d1...b42

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker de veldig godt. De stiller opp og styrer og støtter oss så fort det trengs. Hvis jeg skulle måtte klage på noe så er det kanskje at de er så fryktelig generøse, både materielt og ellers. Føler liksom ikke at jeg noen gang får gitt tilbake.  Men det er vel i grunn ikke noe å klage på :P De er mer sånn typisk kjernefamilie og veldig mye mer "normale" enn min egen familie. Og selv om jeg er fryktelig glad i mine egne, så er det veldig godt å ha en trygg og stabil svigerfamilie ved siden av.

Anonymkode: 2fb9f...d8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad for at jeg fikk de svingerforeldrene jeg fikk!
Svigermor ble så inderlig glad for at vi ble sammen, at hun begynte å gråte. Hun trodde kjæresten min skulle være single for alltid. Vi hadde kjent hverandre i 8 år, og hun hadde visst om meg hele tiden (hatt en lang historie med hverandre før vi endelig fant sammen). Bare synd de bor så langt unna.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solavskjerming

Svigerfar kjenner jeg ikke noe særlig. En ok mann, men lite tid til egne barn desverre.

Er veldig glad i min svigermor, og savner henne når det er lenge siden vi har sett hverandre. Hun bor på andre siden av landet. Gleder meg masse til hun kommer i julen. Men hun kan til tider være forferdelig irriterende, sta, vanskelig og nærtagende. Det er få jeg kan bli så sint på som henne, heldigvis blir mannen minst like sint på henne i disse situasjonene, så vi kan få snakket ut frustrasjonen og le av det hele etterpå. Er stortsett i diskusjoner vi blir veldig uenige, og hun kan være rimelig uheldig i uttalelser om andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine svigerforeldre er fantastiske! Gode og snille, varme, intelligente, stabile. De er eldre enn mine foreldre, og har levd et helt annet liv, så de har også en annen bakgrunn og livserfaring enn det jeg har fått med meg hjemmefra. Føler meg veldig trygg sammen med den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Jeg er veldig glad i hele svigerfamilien. De er varme og inkluderende mennesker og de har tatt meg i mot med åpne armer. Det er veldig synd at vi bor så langt unna hverandre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Svigerfar har ingenting imot å slå ihjel uskyldige kattunger, og han lyver så det renner av ham hele tiden. Stiller ikke opp (har ALDRI stilt opp) for sitt barn eller sine barnebarn. Da min samboer ble født så gadd ikke svigerfar engang å se på babyen sin. Ga fullstendig blaffen. Han har aldri tatt i en bleie engang. Han er en kjempestor egoist uten like, hoven og ekkel, baksnakker folk og er frekk i kjeften. Uhygienisk er han og.

Svigermor er også slem, har ødelagt hele oppveksten til min samboer, manipulert, kommet med løgner, hatt jerngrep om ungene sine. Psykopat. Er ekstremt lunefull i humøret og kan finne på å ringe samboeren min og være ekkel i tlf pga noe hun har diktet opp. Hun har oppfordret samboeren min til å bare bli en dritt, ikke ha håp eller drømmer. Skikkelig jantelov. Hater meg for alt jeg er verdt, er sjalu og slem, kommer med spydigheter og er LIVREDD for å bli oppfattet som "mindre bra" enn meg. Derfor kommer det kritikk av mat (serverer dem aldri mat mer) uansett hva man lager. 

Det verste er at faren gir blaffen og moren manipulerer. Kjenner faktisk at jeg blir litt voldelig av å skrive om det :P 

så NEI, jeg liker ikke psykopatiske drittsekker som går inn for å ødelegge andres liv. 

Anonymkode: 79e49...d40

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg liker mine :)
De er flotte, generøse mennesker!

Men når jeg tenker på noen x-er og om hans foreldre hadde endt opp som svigerforeldre er det ikke sikkert jeg hadde hatt samme forhold til dem som til de jeg har i dag :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hockeyfrue

Jeg har et bedre forhold til mine svigerforeldre enn til mine egne foreldre. Jeg er kjempeglad i foreldrene mine, men jeg trives bedre hos svigers. Der er det ikke noe press på å være "rik, vellykket og vakker", men jeg får lov til å være meg selv. Jeg elsker å være hos svigerforeldrene mine, så selv om vi bor i samme by hender det stadig at vi sover over der en helg. 

De er fantastiske mennesker, og jeg er så glad og takknemlig over måten de har tatt meg imot på! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja :) Har riktignok bare truffet dem to ganger. Har ikke fått pratet så mye med henne, men de virker veldig koselige begge to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de er herlige :) Har heldigvis blitt tatt imot med åpne armer, og begynner å se på dem som en naturlig del av familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...