Gå til innhold

Sjefen sendte meg hjem fra julebordet fordi jeg ikke aksepterte å bli tafset på


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I kveld var det julebord på jobben.  Vi er en liten bedrift med under 10 ansatte som jobber tett sammen og jevnt over trives vi i hverandres selskap. Vi pleier å be med to-tre representanter for firmaer vi jobber tett sammen med på julebordet og årets julebord var ikke et unntak.  

Vi møttes på en restaurant klokka 19 og etter å ha spist (og drukket) oss gjennom fem retter gikk turen videre til et utested.  Da var allerede en av "gjestene" ganske full, en ikke fullere enn at han kom inn på utestedet.  Han ble sittende ved siden av meg og etter å ha fått i seg et par drinker ble han ekstremt innpåsliten og begynte å tafse på meg.  Jeg ble irritert og ba ham om å slutte. Først en gang på en hyggelig måte. Da ga han seg et par minutter før det var på'n igjen.  Andre gangen sa jeg mye klarere fra at jeg ikke syntes det var greit (han er dobbelt så gammel som meg og vi er begge i forhold, jeg har samboer og han er familiefar) og fjernet fysisk hånda hans fra BH'n min.

Reaksjonen til (den fulle) sjefen min var at jeg fikk beskjed om å slutte å være så prippen og sur. Om jeg skulle ha den holdningen kunne jeg dra hjem og la de som var innstilt på å ha det gøy hygge seg videre uten at jeg la en demper på stemningen.  Jeg gikk umiddelbart og tok en taxi hjem. Kjenner jeg er skikkelig forbanna nå og føler meg veldig urettferdig behandlet. Nå gruer jeg meg til å dra på jobb i morgen siden dette ble så kleint.

Anonymkode: c410e...75e

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når sjefen våkner i morgen fyllesyk og husker hva han har gjort så har han forhåpentligvis lyst å grave seg ned i et hull. Klein oppførsel av han. 

Anonymkode: c190d...dd0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinneundertrykkende oppførsel både på tafseren og sjefen......  Og hva sa og gjorde de andre kollegaene?  

Anonymkode: 4e70c...473

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig rart ut med et julebord hvor det blir konsumert så mye alkohol på, midt i uka...

Er du sikker på at du ikke bare ønsker å skape en debatt her?

Anonymkode: fcff9...e47

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres veldig rart ut med et julebord hvor det blir konsumert så mye alkohol på, midt i uka...

Er du sikker på at du ikke bare ønsker å skape en debatt her?

Anonymkode: fcff9...e47

Som nattevakt i sentrum har jeg sett mange drita julebord de siste ukene. På ukedager også.

Anonymkode: fee72...153

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger. Godt å høre at jeg ikke her helt på viddene. Får se hva som skjer i morgen...

Høres veldig rart ut med et julebord hvor det blir konsumert så mye alkohol på, midt i uka...

Er du sikker på at du ikke bare ønsker å skape en debatt her?

Anonymkode: fcff9...e47

Jeg skal ta "tidligvakta" og åpner onsdag og konsumerte mindre alkohol enn de andre. Jeg drakk ikke opp all vinen som ble servert med maten og passet på å drikke mye vann ved siden av.  På utestedet vi gikk til etter vi hadde spist gikk jeg over til alkoholfritt. Mulig jeg ble litt ekstra irritabel siden jeg var "edru" og de andre i selskapet etterhvert var veldig fulle.

Anonymkode: c410e...75e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre sjefen legger seg helt flat og unnskylder seg uforbeholdent synes jeg du skal ta dette opp med leder over ham. Hvis det er snakk om øverste leder ville jeg anmeldt ham for trakassering. Sånn oppførsel kan man rett og slett ikke finne seg i!

Anonymkode: 83854...f0c

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

I kveld var det julebord på jobben.  Vi er en liten bedrift med under 10 ansatte som jobber tett sammen og jevnt over trives vi i hverandres selskap. Vi pleier å be med to-tre representanter for firmaer vi jobber tett sammen med på julebordet og årets julebord var ikke et unntak.  

Vi møttes på en restaurant klokka 19 og etter å ha spist (og drukket) oss gjennom fem retter gikk turen videre til et utested.  Da var allerede en av "gjestene" ganske full, en ikke fullere enn at han kom inn på utestedet.  Han ble sittende ved siden av meg og etter å ha fått i seg et par drinker ble han ekstremt innpåsliten og begynte å tafse på meg.  Jeg ble irritert og ba ham om å slutte. Først en gang på en hyggelig måte. Da ga han seg et par minutter før det var på'n igjen.  Andre gangen sa jeg mye klarere fra at jeg ikke syntes det var greit (han er dobbelt så gammel som meg og vi er begge i forhold, jeg har samboer og han er familiefar) og fjernet fysisk hånda hans fra BH'n min.

Reaksjonen til (den fulle) sjefen min var at jeg fikk beskjed om å slutte å være så prippen og sur. Om jeg skulle ha den holdningen kunne jeg dra hjem og la de som var innstilt på å ha det gøy hygge seg videre uten at jeg la en demper på stemningen.  Jeg gikk umiddelbart og tok en taxi hjem. Kjenner jeg er skikkelig forbanna nå og føler meg veldig urettferdig behandlet. Nå gruer jeg meg til å dra på jobb i morgen siden dette ble så kleint.

Anonymkode: c410e...75e

Ta det opp med sjefen din når han blir edru.Åfyf...jeg hadde hudfletta ham.For en usmakelig møkkaoppførsel! Håper han har litt skam i livet sånn at han angrer hardt.Samme med gjesten.Hadde tatt dette videre.Skjønner ikke at sånt er mulig,å bli bedt om å gå fordi gjesten ikke fikk tafse på deg!

Hadde jeg vært på fb,og dette hadde hendt meg,hadde jeg skrevet innlegg og bedt folk dele.Dette var grovt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prippen og sur fordi man ikke tillater å få uønskede hender på BH'en???!!!!  NOK en gang så ser man hvordan holdningene til menn tvinger kvinner til å akseptere sånt, og nettopp derfor er "Kjære Pappa" kampanjen til Dagbladet så utrolig viktig og onpoint!!!
Til tross for at enkelte gutter "ikke ser problemet" *roll eyes*

Fy faen dette er du NØDT til å trampe inn på kontoret til sjefen din på jobb asap å konfrontere han med!

Anonymkode: 56265...76c

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad for at så mange reagerer på dette og ber deg ta tak i dette. Jeg er helt enig med de andre som har svart her i tråden, og jeg håper du følger rådene som er gitt. 

Anonymkode: 308c9...09a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig rart ut med et julebord hvor det blir konsumert så mye alkohol på, midt i uka...

Er du sikker på at du ikke bare ønsker å skape en debatt her?

Anonymkode: fcff9...e47

Det må nesten til det. Hadde vært kaos på utestedene om alle skulle arrangert julebord fredag og lørdag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Badebuksa

Som nattevakt i sentrum har jeg sett mange drita julebord de siste ukene. På ukedager også.

Anonymkode: fee72...153

drita julebord hørtes skummelt ut, glad mine bord er edru.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar og tilbakemeldinger. :)

Pussig nok har ikke sjefen dukket opp i dag... Det hadde visst blitt veldig sent og veldig fuktig i går og flere av kollegaene mine kom veldig sent i dag.  Et par av dem har gitt uttrykk for at de ikke synes sjefens oppførsel i går var grei og at det var den klåfingra "gjesten" og ikke meg som burde vært sendt hjem.  

Sjefen er uheldigvis "øverste leder". Han eier omtrent halve bedriften jeg er ansatt i og vi er ikke en del av en kjede/større konsern, så det er ingen over ham jeg kan gå til.  Vet ikke hvordan jeg skal håndtere dette.

TS

Anonymkode: c410e...75e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det må nesten til det. Hadde vært kaos på utestedene om alle skulle arrangert julebord fredag og lørdag.

Vi var sent ute med å bestille bord pga en misforståelse og da vi begynte å ringe rundt var det fullt i helgene (og enkelte ukedager) på alle restaurantene i byen. Derfor endte vi opp med tirsdagsjulebord.

TS

Anonymkode: c410e...75e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Spiller ingen rolle om han er øverste sjef osv. Den slags holdninger han utviste på julebordet er aldri akseptabelt uansett....  Kanskje en anmeldelse hadde vært noe. Sexuell trakassering skal tas på alvor! Ikke finn deg i noe som helst! 

Anonymkode: 4e70c...473

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar og tilbakemeldinger. :)

Pussig nok har ikke sjefen dukket opp i dag... Det hadde visst blitt veldig sent og veldig fuktig i går og flere av kollegaene mine kom veldig sent i dag.  Et par av dem har gitt uttrykk for at de ikke synes sjefens oppførsel i går var grei og at det var den klåfingra "gjesten" og ikke meg som burde vært sendt hjem.

Sjefen er uheldigvis "øverste leder". Han eier omtrent halve bedriften jeg er ansatt i og vi er ikke en del av en kjede/større konsern, så det er ingen over ham jeg kan gå til.  Vet ikke hvordan jeg skal håndtere dette.

TS

Anonymkode: c410e...75e

Kom den klåfingra på jobb, og har han bedt om unnskyldning?

Hvis ikke sjefen din vil ordne opp ved å beklage og få herr klåfingra til å unnskylde seg, så synes jeg du skal være tøff nok til å informere herr klåfingra sin kone om at du måtte gå hjem fra julebordet, og akkurat hvorfor. Fortell i detalj hvor han hadde hendene og hvordan (ordrett) du ba han stoppe.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle som har julebord i helgene da. Det finnes bedrifter som tar det i ukedagene. Helt vanlig. 

Men for en oppførsel! Hadde aldri godtatt det og faktisk krevd en unnskyldning fra de begge. Det er helt vanvittig hvordan enkelte oppfører seg på julebord! Han er på toppen av det hele familiefar?  Grøss!  Kona hadde sikkert likt å vite hvordan gubben oppfører seg på fylla.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du organisert? Eller har dere noe verneombud eller noe slikt, som kan være med deg til sjefen? Tenker det kan være greit å ha et vitne på hvordan han forsvarer oppførselen sin. 

En ting er at en kunde oppfører seg langt over streken, men en sjef!! bør ivareta sine ansatte, uansett alkoholnivå!!

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...