Gå til innhold

Å være singel er ikke et problem som må løses!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

"Vi"? Snakker du på vegne av alle mennesker nå?

Jau. Det gjør jeg. Det er et lite kontroversielt utsagn å si at vi mennesker generelt ikke er laget for å leve alene. Dette blir litt som utdanning. Vi vet at det er signifikant korrelasjon mellom utdanning og inntekt. De færreste tviler på det. Likevel, alle kjenner vel én eller annen som ble velstående uten å ha fullført videregående. Det forandrer likevel ingenting rundt det generelle at utdanning gir høyere inntekt (uff, jeg kjenner jeg er så lei av å diskutere med dumme folk der ute). Når jeg sier "vi", betyr det i gjerne statistisk signifikant for en absolutt majoritet, ikke deterministisk og absolutt uten unntak. Sånn er det bare når man snakker om sosiale fenomener gjennom mennesker med fri vilje. Er det uriktig å hevde at alle mennesker ønsker seg parforhold? Nei. Til syvende og sist er det et empirisk spørsmål. Vi vet med overveldende bevis at påstanden "alle vil ha kjæreste" er riktig. Det finnes en og annen særing, men det forandrer ingenting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jau. Det gjør jeg. Det er et lite kontroversielt utsagn å si at vi mennesker generelt ikke er laget for å leve alene. Dette blir litt som utdanning. Vi vet at det er signifikant korrelasjon mellom utdanning og inntekt. De færreste tviler på det. Likevel, alle kjenner vel én eller annen som ble velstående uten å ha fullført videregående. Det forandrer likevel ingenting rundt det generelle at utdanning gir høyere inntekt (uff, jeg kjenner jeg er så lei av å diskutere med dumme folk der ute). Når jeg sier "vi", betyr det i gjerne statistisk signifikant for en absolutt majoritet, ikke deterministisk og absolutt uten unntak. Sånn er det bare når man snakker om sosiale fenomener gjennom mennesker med fri vilje. Er det uriktig å hevde at alle mennesker ønsker seg parforhold? Nei. Til syvende og sist er det et empirisk spørsmål. Vi vet med overveldende bevis at påstanden "alle vil ha kjæreste" er riktig. Det finnes en og annen særing, men det forandrer ingenting.


Bullshit. Du snakker ikke på vegne av alle, samme hvor mye du måtte tro det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bullshit. Du snakker ikke på vegne av alle, samme hvor mye du måtte tro det. 

Haha! :D Dette var det eneste du klarte å hoste opp? Jaja, noen er mer intelligente enn andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin

Takk til deg Bailan, du har prestert å kommentere et innlegg du ikke liker uten å klare å bruke motargumenter. Gratulerer! Hvordan føles det?

Idiotiske innlegg trenger man ikke komme med motargumenter til. Og takk det føles bare bra. Hvordan føles det å komme med idiotiske innlegg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er så gøy å være på byen ofte. For meg er det nok med et par ganger i året. Jeg har forøvrig mer enn nok å gjøre om dagene (samme med samboer) så vi er totalt utslitt begge to når kvelden kommer. Vi pleier å trene sammen og slikt, men ingen av oss gidder å finne på noe hele tiden. Det er godt å sette seg ned og se litt TV i en time eller to på kvelden. Jeg synes det er veldig fint å ha en samboer, og synes ikke det er bedre å være singel. Jeg trives alene, men jeg er i grunn mye alene også. Det er fint å ha noen jeg kan dele gleder og sorger med, som elsker meg og som jeg elsker tilbake :) 

Anonymkode: 4bb2b...59f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idiotiske innlegg trenger man ikke komme med motargumenter til. Og takk det føles bare bra. Hvordan føles det å komme med idiotiske innlegg ?

Ble du tre år gammel over natten eller?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jau. Det gjør jeg. Det er et lite kontroversielt utsagn å si at vi mennesker generelt ikke er laget for å leve alene. Dette blir litt som utdanning. Vi vet at det er signifikant korrelasjon mellom utdanning og inntekt. De færreste tviler på det. Likevel, alle kjenner vel én eller annen som ble velstående uten å ha fullført videregående. Det forandrer likevel ingenting rundt det generelle at utdanning gir høyere inntekt (uff, jeg kjenner jeg er så lei av å diskutere med dumme folk der ute). Når jeg sier "vi", betyr det i gjerne statistisk signifikant for en absolutt majoritet, ikke deterministisk og absolutt uten unntak. Sånn er det bare når man snakker om sosiale fenomener gjennom mennesker med fri vilje. Er det uriktig å hevde at alle mennesker ønsker seg parforhold? Nei. Til syvende og sist er det et empirisk spørsmål. Vi vet med overveldende bevis at påstanden "alle vil ha kjæreste" er riktig. Det finnes en og annen særing, men det forandrer ingenting.

Bullshit. Du snakker ikke på vegne av alle, samme hvor mye du måtte tro det. 

Jeez. Dette er vel å tolke det litt som fanden leser bibelen? At noe er statistisk signifikant betyr ikke at man ønsker at de i gruppen som ikke er statistisk signifikant (minoriteten) døde, kun at man observerer en overordnet trend på samfunns/gruppenivå.

Samtidig er det jo en del som tyder på at flere er single (i hvert fall lenger enn tidligere, med tanke på hvor lenge man venter med å etablere seg, evt. ikke i det hele tatt) så jeg vil nok ikke si at det "bare" er en og annen særing lenger. Dette fenomenet gjør seg særlig gjeldende i de større byene, mens det er en ennå større majoritet som velger tradisjonelt i grisgrendte strøk.

Om det å være singel er et problem som må løses kommer helt an på hvem man spør. Det er langt fra alle single som er ensomme, selv i godt voksen alder. Samtidig må man anerkjenne at det er en del som angrer på det blant de som ikke velger å stifte familie i tradisjonell forstand og man bør nok være forsiktig med å innprente ungdommen med en for høy andel av individualistisk tankegang. Årene har en tendens til å fly fort og jeg kjenner dessverre noen av de som sverget til singelstatus da de var yngre men som fikk nye verdier da de ble eldre, men da var det jo for sent. 

Anonymkode: a54a5...7ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...