Gå til innhold

Chiquita og Bananmannen


Chiquita

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Velkommen hjem, så koselig å høre fra deg! Gleder meg til å høre enda mer om hvordan det er å være mamma!!

.. hva skal prinsen hete, forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. hva skal prinsen hete, forresten?

Bananfrøet :wink:

Nei da, han har fått et navn, men jeg har ikke lyst til å opplyse om det...

*trett og sliten etter en natt uten søvn*

Tror ikke gutten liker å sove i sprinkelsenga. Han ville ikke sove der i natt i allefall. Så her har vi vært våken fra midnatt til 09.30 - da sovnet han når jeg la ham i vogna.

Han sover i sprinkelsenga nå. Jeg flyttet han dit etter at han sovnet i vogna. Så venner han seg kanskje på å ligge der...

*skader ikke å prøve*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei da, han har fått et navn, men jeg har ikke lyst til å opplyse om det...

Det skjønner jeg godt!! ;) Vi får kalle han Lille-prinsen!

Hørtes slitsomt ut med våkenatt, håper det går seg til etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips : (ikke at jeg har noe peil - men har hørt det av andre) Det er visst ikke unormalt at bebiser ikke vil sove i sprinkelseng, men har hørt at det er fordi det er så åpent rundt dem.... Venninna mi forsøkte å legg et håndkle/teppe i en halvsirkel i hodeenden av senga ... ungen sov som en stein etterpå ...

Gratulerer med lille nurk - kos dere masse :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke uvanlig at sprinkelsenga er en dårlig start nei. Har du løs bag til vogna di? Legg han i bag'en og sett den i senga. Vi hadde den i vogga de første 3 mnd vi. Og han sov godt i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem Chiquita!

Ja, jeg vet hvor slitsomme de første ukene kan være, bare hvil deg ut og sov når du kan! :wink: Det tar ikke så veldig lang tid før du begynner å føle at du har litt mere overskudd :wink:

Kos deg masse med den lille gutten din!!

Kanskje vi er så heldige at vi får se lille nurket ditt etterhvert? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: hjem!!!!!

Så bilde av dere i avisen :Nikke::hjerte:

Prinsen kledde virkelig navnet sitt!!

Kjempe fint!!!

Nyt den nyfødte... :hjerte:

Tiden går så altfor fort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går bedre i sprinkelsenga nå - tror det var fordi det var så nytt alt sammen at han ikke ville sove der.

For i går sovnet han der flere ganger (la hem der på dagtid også i går, for å venne ham på den)

Så det er ikke poblemet noe lengre, heldigvis.

I natt har jeg også vært våken.

Han hadde masse luft i magen, så det var visst ikke noe deilig å bli lagt ned.

Men men - tåler det der også. :wink:

Nå skulle vi egentlig badet den lille prinsen vår, men han sovnet, og da har jeg ikke hjerte til å vekke ham.

(skulle bade ham etter at jeg hadde dusjet)

Ikke har han fått ny bleie heller, for vi tenkte jo å ta det samtidig som badingen. Men men - han dør jo ikke av å ligge med våt bleie i en time eller to ekstra :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, alt står bra til.

Lillingen ligger og sover i senga si.

Bananmannen står og lager middag.

Og jeg... :oops: :wink:

Er litt trett etter i natt, men en liten hvil etter middagen fikser på det vil jeg tro.

Vi prøvde å bade lillingen for første gang i dag.

Vi er ikke så flinke, men han får bare venne seg til å være prøvekanin :wink: Det vil nok gjelde på flere områder, vil jeg tro...

Han er egentlig ikke så veldig glad i å bli stelt på, så vi har en liten konsert nesten hver gang. Og konsert var det da også under badingen (badet i vasken da, for han er jo ikke større enn at det er fult mulig enda)

*oppdaterer meg litt rundomkring*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I natt har det vært en fantastisk natt.

Lillingen har sovet masse:

Fra midnatt til kl 1.

Fra kl 2 til 04.30

Fra 6 til 9

Fra 9.30 til 12.

Mammabananen ligger jo med melkespreng da, og et par bryster som spruter bare lillebananen lager den minste lyd.

Men men. Vi har fått sove godt i natt, så vi klager ikke. Hva er vel litt melkesøl :wink:

Nå har jeg spist frokost.

Har gått ned 12 kg siden fødselen, og det synes jeg er litt vel mye. Det er jo 6 kg mindre enn vekten min i begynnelsen av svangerskapet det.

Det er jo greit å gå ned, men da vil jeg helst gjøre det på lang sikt. Ikke på under en uke...

Så jeg må prøve å spise enda mer enn hva jeg gjør nå

*stappmett*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk.

Jeg nyter dagene, ja.

Men de går jo så himla raskt.

Tenk at den lille er en uke allerede i dag da :o

Slik jeg føler det, så er det ikke søndag i dag, men torsdag...

Så tiden flyr.

Nå venter jeg på at den lille prinsen min skal våkne og vil ha mat.

Har skikkelig melkespreng på den ene siden, og gleder meg til å få lettet litt på trykket...

Melket ut litt da jeg var i dusjen, men ville liksom ikke "ta for mye" heller. :roll:

Men hna våkner nok snart. Han spiste sist litt over kl 10, og det pleier ikke å gå mye mer enn 3 timer imellom. Så jeg håper det ikke gjør det nå heller.

Nå ligger begge mine prinser i dobbeltsenga og koser seg. Begge sover. (mannen hadde "nattevakt" i natt, dvs at han tok med gutten opp for raping etter at han hadde fått mat, så han er trett) :wink:

Natta som kommer nå er det min tur til å ha "nattevakt".

Det er jo ikke det at det er så slitsomt, "problemet" ligger vel heller i det at en må krype ut fra den varme senga :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...