Gå til innhold

Han sa jeg burde slanke meg.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har samme høyde og hun veier 22 kg mer enn meg. Jeg er normalvektig. Det er klart at det er ikke optimalt for skjelett, hjerte og kar med 75 kg på 168 cm. 

Anonymkode: f8168...123

Men nå veier jo du ganske lite da. Du kan ikke se på høyde og vekt og se om en person er tykk eller ikke. Selv veier jeg snart 60 kilo og er 160 høy. Har en fettprosent på 19 (som egentlig skal være på 20-25), men er muskuløs. Marit Bjørgen er like høy som deg og veier 64 kg. Altså 10 kilo mer enn deg. Men hun har likevel sikkert lavere fettprosent enn deg.

BMI er noe man kan gå etter hvis man ikke trener. Hvis man trener er det bare tullball. 

Anonymkode: 76798...42d

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns det er innenfor å ønske seg normalvektig kjæreste. Du har 27,55 i bmi, så spar meg for det ben bygg tullet. du er overvektig og de færreste syns det er attraktivt. Jeg er bare ærlig, ser at KG er klar for høygaffelene, men jeg forstår at han ikke vil det. Det var vel verdt et forsøk fra hans side..

Du kan nå enten ta tak i livet ditt og ordne i kostholdet (noe som gir deg mye enklere liv OG en kjæreste), eller så kan du bli fornærmet og singel.

Anonymkode: 74488...918

• Liker 8
Skrevet (endret)

Synes ikke du skal føle deg dårlig, hvor mange ganger overrøser menn damer de ikke tenner på med komplimenter?

I tillegg er vekt noe man enkelt over tid kan gjøre noe med.

Endret av Summers
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Dette her gjorde meg ganske sint!

Veldig respektløs å forlage at en du vil bli sammen med skal slanke seg for at dere kan bli sammen. Virkelig, dropp han. Han kommer bare til å tråkke på deg. Om utseende virkelig er så viktig for han, er han altfor overfladisk, og ikke vært å satse på. Og om han virkelig tror at han er så viktig at du må endre seg for han som, kommer det nok ikke til å stoppe der..

Han minner meg om eksen til veninna mi, som slo opp pga slike teite grunner hele tiden, "du har ikke jobb (hun hadde en peroide hvor hun ikke fikk jobb)", "du vet ikke hva du vil med livet ditt", "du tar ikke vare nok på deg selv". han slo sikkert opp 5-6 ganger i løpet av de 6 årene de var "sammen". Noe jeg tror egentlig bare var for å kunne rote med andre damer.. Stakkars veninna mi ble helt knust, og hadde selvtillit lik null i flere år (noe hun ikke har noen grunn til, helt fantastisk jente). Han derimot var en maipulativ drittsekk. Ikke fall i samme fella sier jeg. 

Endret av mlifjeld
  • Liker 6
Skrevet

Vi har samme høyde og hun veier 22 kg mer enn meg. Jeg er normalvektig. Det er klart at det er ikke optimalt for skjelett, hjerte og kar med 75 kg på 168 cm. 

Da har du en BMI på 18.78, som er i nederste skikt av normalvektskalaen (BMI på 18.5 og lavere regnes som undervektig). Som helsefarlig/helseskadelig overvekt regnes BMI fra 30 og oppover, og TS er dermed nærmere normalvekt enn (skadelig) overvekt. 5 kg "overvekt" er ikke i nærheten av å være helseskadelig.

Skrevet

Han minner meg om eksen til veninna mi, som slo opp pga slike teite grunner hele tiden, "du har ikke jobb (hun hadde en peroide hvor hun ikke fikk jobb)", "du vet ikke hva du vil med livet ditt", "du tar ikke vare nok på deg selv". 

Synes ikke det er så teite grunner. 

Skrevet

Da har du en BMI på 18.78, som er i nederste skikt av normalvektskalaen (BMI på 18.5 og lavere regnes som undervektig). Som helsefarlig/helseskadelig overvekt regnes BMI fra 30 og oppover, og TS er dermed nærmere normalvekt enn (skadelig) overvekt. 5 kg "overvekt" er ikke i nærheten av å være helseskadelig.

hvorfor bullshiter du sånn? 30 og oppover er FEDME, dvs mer enn overvektig.  Ts er overvektig. 

• Liker 4
Skrevet

Synes ikke det er så teite grunner. 

Inntrykket mitt av kg nå er : hvis en kvinne har sider som trekker henne ned ,må hun akseptere det! 

og hvis en mann ikke har jobb, plan for livet og alvorlige helseproblemer som overvekt: DUMP HAN

Skrevet

Syns det er innenfor å ønske seg normalvektig kjæreste. Du har 27,55 i bmi, så spar meg for det ben bygg tullet. du er overvektig og de færreste syns det er attraktivt. Jeg er bare ærlig, ser at KG er klar for høygaffelene, men jeg forstår at han ikke vil det. Det var vel verdt et forsøk fra hans side..

Du kan nå enten ta tak i livet ditt og ordne i kostholdet (noe som gir deg mye enklere liv OG en kjæreste), eller så kan du bli fornærmet og singel.

Hvis man ønsker en normalvektig kjæreste så burde man i grunn ikke date noen som er overvektig da. Da er det i grunn mye lettere og bare finne noen som er normalvektig. 

• Liker 8
Skrevet

Hvis man ønsker en normalvektig kjæreste så burde man i grunn ikke date noen som er overvektig da. Da er det i grunn mye lettere og bare finne noen som er normalvektig. 

Det er helt sant, men nå har jo de god kjemi allerede og det virker som om typen virkelig syns at ts er flott. Hvorfor kaste bort alt dette kun for å si "jeg bøyer meg ikke for noen" og eneste man ender opp med er å fremdeles være singel og overvektig?

Skrevet

hvorfor bullshiter du sånn? 30 og oppover er FEDME, dvs mer enn overvektig.  Ts er overvektig. 

Hvorfor kan ikke du lese? Det eneste jeg har påpekt er at TS ikke er helseskadelig overvektig. BMI på 30 og oppover - fedme - er det som regnes som skadelig overvekt. Passe teit å krangle når jeg ikke er uenig med deg en gang..... men 5 kg overvekt er uansett ikke noe å snakke om i forhold til helsefarer.

Skrevet

Det er helt sant, men nå har jo de god kjemi allerede og det virker som om typen virkelig syns at ts er flott. Hvorfor kaste bort alt dette kun for å si "jeg bøyer meg ikke for noen" og eneste man ender opp med er å fremdeles være singel og overvektig?

Da kunne han tenkt seg om før de fikk god kjemi og heller få god kjemi med noen som er normalvektig.

Da jeg ble sammen med samboeren min visste jeg at han var tynn, men jeg kunne da ikke be han legge på seg. Hvis det var et stort problem så kunne jeg heller finne meg en mann som hadde litt høyere fettprosent. Skjønner? 

• Liker 1
Skrevet

Jeg holder på med en type, har gjort det i noen uker. Men vi har kjent hverandre litt siden vi var små. Igår kveld så sitter han å overøser meg med flotte ord om at jeg er så pen og har en fantastisk personlighet og at jeg var drømmedama han endelig hadde fått etter å ha vært forelsket i meg i mange år. MEN så sier at- hvis vi skal bli sammen så setter jeg pris på at du går ned i vekt. For ellers vil dette ikke funke, jeg tenner bare på ansiktet ditt nå og ikke kroppen.. Altså jeg har noen kg for mye, men er alikevel stram i kroppen. Jeg er 1,68 høy og veier 75 kg. Men beinbygningen min har også litt å si. Jeg har bare litt å gå ned i lårene og overarmene. Jeg ble ekstremt såret av dette. Han beklaget seg, men måtte være ærlig sa han. Nå går jeg rundt å føler meg stygg rett og slett. 

Anonymkode: 9f49f...96e

Vel, det der er ikke drømmetypen, for å si det sånn.

Anonymkode: 2315d...528

• Liker 3
Skrevet (endret)

⭐️

Endret av a l'orange
Skrevet

Hvorfor kan ikke du lese? Det eneste jeg har påpekt er at TS ikke er helseskadelig overvektig. BMI på 30 og oppover - fedme - er det som regnes som skadelig overvekt. Passe teit å krangle når jeg ikke er uenig med deg en gang..... men 5 kg overvekt er uansett ikke noe å snakke om i forhold til helsefarer.

jo, det er hun. Ser du? vi er uenig. Det er farlig med både overvekt og fedme. uff

• Liker 2
Skrevet

Jeg holder på med en type, har gjort det i noen uker. Men vi har kjent hverandre litt siden vi var små. Igår kveld så sitter han å overøser meg med flotte ord om at jeg er så pen og har en fantastisk personlighet og at jeg var drømmedama han endelig hadde fått etter å ha vært forelsket i meg i mange år. MEN så sier at- hvis vi skal bli sammen så setter jeg pris på at du går ned i vekt. For ellers vil dette ikke funke, jeg tenner bare på ansiktet ditt nå og ikke kroppen.. Altså jeg har noen kg for mye, men er alikevel stram i kroppen. Jeg er 1,68 høy og veier 75 kg. Men beinbygningen min har også litt å si. Jeg har bare litt å gå ned i lårene og overarmene. Jeg ble ekstremt såret av dette. Han beklaget seg, men måtte være ærlig sa han. Nå går jeg rundt å føler meg stygg rett og slett. 

Anonymkode: 9f49f...96e

Er det noe å bli sur for da? Du er jo overvektig, og han ønsker at du ikke er det.

Da kan du enten gjøre noe med vekta, eller finne deg en som liker overvekt.

Jeg er for øvrig dame på 165 og veier 56kg, og kunne ikke tenkt meg en overvektig mann.

Anonymkode: 8e75a...18c

• Liker 1
Skrevet

Greia er ikke at hun er overvektig eller ikke. Greia er at det er frekt og respektløst å si noe sånt. 

Han er virkelig ikke drømmemannen når han før de engang er kjærester finner på å si at jeg ikke tenner på deg før du er slank. 

TS. Jeg vet ikke hvor mye han veier, men jeg hadde tatt utgangspunkt i hans vekt og sagt at du i løpet av deres neste samtale så har du planer om å kvitte deg med ca xx antall kilo overvekt.... han... 

Anonymkode: 4656d...8cf

• Liker 5
Skrevet

hva er det som gjør denne mannen så flott da? Finnes nok andre menn som mener hun er "god nok".

Jeg tipper han er en manipulerende drittsekk. ..først er det dette så må hu forandre klesstil,så er det No galt med håret osv...tilsluttet er det "ingen er glad I deg,bare jeg som orker å være med stygge deg"mange slike manipulerende drittsekker der ute som bryter deg ned og holder deg nede.

• Liker 4
Gjest chisandra
Skrevet

Når gikk dette fra å være en fryktelig frekk date til å faktisk handle om at ts er sånn eller sånn? Litt typisk her inne, men likevel.....

Ts, dette ville jeg ikke godtatt på det stadiet dere er nå. Da sier det meg at han sannsynligvis kommer til å ville endre på ting etter ting hos deg. Det er ikke normalt å oppføre seg som han gjør. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...