Gå til innhold

Incest, alltid vært redd menn.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ville gjerne hatt meg noen venner som har opplevd incest.

Dette er fryktelig vanskelig.

Først var jeg redd overgriperen. Nu er jeg mer redd noen i familien min om dem vil meg noe godt. Spesielt min mor og bestemor, og andre i familien :-(

Har dere det samme??

Anonymkode: b 339e...3c1                  

Jeg vil gjerne bli kjent med noen som har opplevd incest. Jeg mener egentlig at ingen skulle ha opplevd dette. :-(:-(

Men dessverre er det noen av oss som har opplevd i barneårene, "opplever det enda" pga. Familien sier bare kast det bak deg.

Anonymkode: b339e...3c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei forstår deg godt jeg at du har det vondt,men ikke la det knekke deg,de fleste menn er snille og gode og ville forsvart deg med sitt eget liv som innsatts visst de hadde sett noen gjøre noe galt med en jente eller dame,det vil alltid være noen råttne epler innimellom,syns du skal forsette å gå til psykolog jeg og få råd om hvordan du skal håndtere dette med at han kommer på besøk,personlig syns jeg dette er skikkelig gale,han burde vært utstøtt fra deres famile,dette er ikke noe du bare kan legge bak deg,men kanskje lære å leve med det som har skjedd,jeg føler med deg og ønsker deg masse lykke til.

Varme klemmer fra meg

Hei forstår deg godt jeg at du har det vondt,men ikke la det knekke deg,de fleste menn er snille og gode og ville forsvart deg med sitt eget liv som innsatts visst de hadde sett noen gjøre noe galt med en jente eller dame,det vil alltid være noen råttne epler innimellom,syns du skal forsette å gå til psykolog jeg og få råd om hvordan du skal håndtere dette med at han kommer på besøk,personlig syns jeg dette er skikkelig gale,han burde vært utstøtt fra deres famile,dette er ikke noe du bare kan legge bak deg,men kanskje lære å leve med det som har skjedd,jeg føler med deg og ønsker deg masse lykke til.

Varme klemmer fra meg

Ja pedofilen er i familien, så han inviteres enda på besøk her og der. Han er unnskyldt, siden han er jo i familien sier dem.

Heldigis har jeg leilighet. Og ikke bor sammen med noen familie medlemer som støtter heller pedofilen.

Skrevet

Varme klemmer fra meg

Takk takk for Varme klemmer :-):-)

Skrevet

Hei TS.

Du er ikke alene. Jeg stoler heller ikke på menn etter overgrep i barndommen, for min del er ubehaget verst ifht godt voksne menn. Jeg føler et ubehag ved å f.eks få klem av en voksen kar, selv de jeg kjenner godt.
Jeg har hatt flere forhold, og stort sett alle har gått skeis pga ''bagasjen min''. Nå har jeg samboer og er etablert med hus osv, men det har tatt tid å komme hit.
For meg har det vært viktig å være åpen og ærlig i alle nye forhold. Det finnes hjelp for par også, sånn at man kan jobbe igjennom sånne ting sammen.

Det er veldig enkelt for andre å si ''ta deg sammen, gå videre osv osv'', men dette skal du ikke stresse med. La deg selv få ro til å bearbeide det du har opplevd, det er ikke uvanlig å bruke mange år på å bearbeide traumer generelt. Det som er viktig er å finne en måte å leve med det på, men i sitt eget tempo.

Håper du har godt støtteapparat i rundt deg :hug:

Anonymkode: b0777...eda

Takk for svar :-):-)

Gjest lipgloss
Skrevet

godt du har egen plass,slik du kan unngå ham,sjønner ikke hvordan han klarer å face deg og din famile,han burde være skamfull og trekkt seg unna

Ja pedofilen er i familien, så han inviteres enda på besøk her og der. Han er unnskyldt, siden han er jo i familien sier dem.

Heldigis har jeg leilighet. Og ikke bor sammen med noen familie medlemer som støtter heller pedofilen.

Skrevet

Ønsker og vil flytte unna familien.

Pedofilen gjør som han vil. Han slipper å bli straffet og annmeldt for sine seksuelle handlinger mot meg som barn i mange år, så det er han vant til.

Gjest lipgloss
Skrevet

Syns dette er veldig trist å høre,får skikkelig vondt inni meg

Skrevet

Syns dette er veldig trist å høre,får skikkelig vondt inni meg

Det er leit å ikke bli respektert av familien min :-(

Og jeg har mistet mitt barn på 4 år til barnevernet pga. Jeg har opplevd incest i familien min.

Kjempe trist :-( :-( :-( :-( :-(

Skrevet

lipgloss: Men takk for støttende ord fra deg :takke:

Skrevet

Kanskje du trenger å gjøre opp på en måte? Hva med å skrive ned til overgriperen og eventuelle familiemedlemmer hvor vondt han gjorde deg, hvilke konsekvenser dette har hatt, være ærlig om hvor usselnog ekkel du synes han er; få skikkelig utløp? Så legge vekk brevet noen dager eller uker, før du eventuelt sender det eller lar det være. (Jeg ville sendt det, men det er meg, mange psykologer mener at det ikle er så viktig; at det er prosessen som er viktig). Det kan hjelpe med å få selvrespekten tilbake og sortere de vonde følelsene. Slik det er nå er du fortsatt kuet og ofret sv familien din og det er totalt uakseptabelt. Det var du som skulle vært skånet og pedofilien tatt støyten, ikke omvendt som nå. Når du får selvrespekten tilbake vil folk sannsynligvis også vise deg mer respekt og behandle deg bedre. Også menn. Og da blir det lettere å få tillit. 

Håper du har god kontakt med barnet ditt selv om du ikke har omsorgen. Barnet vil forstå når det blir stort. 

Stor klem fra meg

Anonymkode: b2c3d...d05

Skrevet

Har du anmeldt den pedofile? Dette er ikke en familiehemmelighet, men en straffbar handling i følge loven. Du har også krav på offererstatning. Synes dette er veldig trist å lese og føler med dere :( Går det an å kutte båndene med familien? Alle vil forstå om du velger å gjøre det. Pedofile slutter aldri å være pedofile... :klemmer: 

Anonymkode: 038f9...a60

Skrevet

Ps: det er ingen foreldelsesfrist på å anmelde dette lenger.

Anonymkode: 038f9...a60

• Liker 1
Skrevet

Hva mente du med å være for hard mot deg selv??

Jeg pleide å tro at det var noe galt med meg, fordi jeg reagerte som jeg gjorde. Det var for eksempel ofte jeg var redd for noe eller noen, selv om jeg egentlig viste at det ikke var farlig.  Hodet forsto at det ikke var farlig, men følelsene hang ikke med. Og da tenkte jeg at det var noe galt med meg, fordi jeg ikke klarte å slutte å være redd. Eller hvis jeg var så redd at jeg ikke klarte å konsentrere meg om det jeg holdt på med, så tenkte jeg at det var noe galt med meg, fordi jeg ikke klarte å konsentrere meg. Da jeg tilslutt skjønte at dette var normalt når man har opplevd noe sånt, så forsto jeg også at jeg var normal. Det var ikke meg det var noe galt med , jeg reagerte helt normalt på å ha vært i en situasjon som absolutt ikke var normal. Det betydde ikke at jeg sluttet å være redd, eller at jeg plutselig klarte å konsentrere meg, men det betydde at det var litt greiere å ha det sånn, fordi jeg ikke trengte å klandre meg selv for at det var sånn. Jeg kunne plutselig"gi meg selv lov" til å ha de reaksjonene jeg hadde, og det i seg selv var en stor lettelse. Jeg tror også at det har vært en viktig forutsetning for at jeg etterhvert har klart å jobbe meg gjennom disse senvirkningene, og ikke har de lenger. Når jeg så på senvirkningene som en skade, som noe som hadde blitt påført meg, så ble det lettere å se for seg at det var mulig å forandre på det, enn da jeg opplevde at disse tingene var en del av meg og min personlighet.  

Anonymkode: b169c...d47

• Liker 2
Skrevet

Jeg kjenner at det koker i meg når du sier at familien din sier at du skal legge det bak deg! Ja, du må faktisk legge det bak deg, men det går ikke å bare legge et lokk på det! Det må ut først! Støttesenter Mot Incest hadde en kampanje for noen år siden som het Ut Med Det! De sier at det skal snakkes ihjel ikke dysses ned! Jeg anbefaler deg å ta kontakt med dem, mange av de som jobber der har opplevd incest selv og de som kommer dit er sånne som deg, helt vanlige jenter som trenger venner i samme situasjon, noen å snakke med! Eller bare å være med noen som forstår uten å snakke!

De som jobber der er helt fantastiske! Jeg har heldigvis ikke dine erfaringer selv, men jeg har snakket mye med dem i forbindelse med jobb, og fikk vite ting jeg blir helt kvalm av. Og familier er visst ofte ikke særlig støttende, de klarer ikke takle det, er mye lettere å late som ingenting. Men når de nekter å ta oppgjør med pedofilen, som du sier, så støter de jo sine egne døtre fra seg! Feige jævler, jeg blir så forbanna! En kvinne som finner ut at hennes elskede mann i alle år har forgrepet seg på barna hennes har tre valg. Enten fullt oppgjør og støtte og barna, noe som innebærer mye kvalme og skyldfølelse for at man har vært blind. Eller de kan si som din familie, å bagatellisere det, si "kom deg over det!". Det siste alternativet er å ikke tro på den som sier det, fordi da rakner hele livsløgnen, og de er så avhengige av den personen som er overgriper. Da er det den som sier det som juger. Lettere å takle en gal datter enn en overgriper til mann. Det er jo ikke til å tro at noen kan velge alternativ to eller tre, men sånn er det visst. Fuckings svake drittfolk! Null respekt til de som ikke støtter barnet her, uansett alder de får vite det i!

En av de jeg snakket med fortalte at ingen i familien trodde henne, hun hadde flere brødre og var eneste jente. Nå var hun over 30 år, og den eneste hun hadde kontakt med var en tante. Hun var litt spent nå som brødrene hennes hadde fått barn. Og på svigerinnene. For legger du virkelig tvilen til side når bestefar er anklaget for incest av sin egen datter???? Lar du han passe barna dine alene??? Det ville vise om de bare ønsket sterk at hun var gal og løy, eller om de trodde det var noe i det. Jeg kan ihvertfall si såpass at hvis min svigerinne ikke hadde kontakt med familien fordi hun anklaget min svigerfar for incest, selv om alle sa hun var oppmerksomhetssyk og gal, så ville jeg konstant lett etter tegn, og ikke latt han ha barna alene. Uansett hvor sikre resten av slekten var. Denne kvinnen jeg snakket med håpet jo at det lille frøet av tvil gjorde at han ikke fikk passe dem. Jeg håper inderlig hun har rett.

Vær så snill, ts, ta kontakt med SMI, de er varme mennesker som forstår deg og tar deg på alvor! Det er et skikkelig hyggelig sted, og der kan du få mange venner i sammesituasjon! Du trenger denne hjelpen for å kunne få en godt liv!

klem!

http://www.sentermotincest.no/nb/kontakt?target=address

• Liker 1
Skrevet

Tusen Tusen Tusen Takk for masse svar fra dere, og støtt:hug:en. :hug::hug::hug::hug:.

Setter stor pris på at derer deler med meg de fæle incest (seksuelt misbrukt inne i familen) opplevelsene.. :-( :-(

Så man slipper å føle seg ensom med de ekkle følelsene, angsten, må leve i frykt for menn og usikker på dem pga. Vi var uskyldige barn som opplevde alvorlige traumatisk og stjelte, ødeleggee så vi skulle ikke like kroppene våre og gi oss dårlig selvtillit. :-( :-(

Men takk igjen at dere deler, og det vi har opplevd BURDE SKRIKES UT, Så folk kjønner hvordan vi har nødt å leve med det og hvor fryktelig det er "AMEN" :-) :-) :-) :-) :-)

• Liker 1
Skrevet

Tusen Tusen Tusen Takk for masse svar fra dere, og støtt:hug:en. :hug::hug::hug::hug:.

Setter stor pris på at derer deler med meg de fæle incest (seksuelt misbrukt inne i familen) opplevelsene.. :-( :-(

Så man slipper å føle seg ensom med de ekkle følelsene, angsten, må leve i frykt for menn og usikker på dem pga. Vi var uskyldige barn som opplevde alvorlige traumatisk og stjelte, ødeleggee så vi skulle ikke like kroppene våre og gi oss dårlig selvtillit. :-( :-(

Men takk igjen at dere deler, og det vi har opplevd BURDE SKRIKES UT, Så folk kjønner hvordan vi har nødt å leve med det og hvor fryktelig det er "AMEN" :-) :-) :-) :-) :-)

Enig!

Men ta kontakt med SMI! Verden er full av fantastiske menn som aldri ville tenkt tanken på å gjøre noe lignende, det er synd at du hele livet skal ha et anstrengt forhold til alle menn!

Ønsker deg masse lykke til!

Skrevet

Mente det vi har opplevd og enda når vi sier noe så vondt, så får vi høre legg det bak deg.

Og dermed blir vi skviktet og opplever at det blir enda vanskeligere å glemme.

Skrevet

Enig!

Men ta kontakt med SMI! Verden er full av fantastiske menn som aldri ville tenkt tanken på å gjøre noe lignende, det er synd at du hele livet skal ha et anstrengt forhold til alle menn!

Ønsker deg masse lykke til!

Takk for svar og tipset :blomst:

Ja det er forferdelig å leve med den frykten for menn :-( :-( :-( :-( :-( :-( :-(

Nei ingen skulle opplevd å bli misbrukt inne i familien sin og enda få høre legg det bak deg, og han kommer å går som han vil og nødt å møte på han å se han..

Skrevet (endret)

Takk for svar og tipset :blomst:

Ja det er forferdelig å leve med den frykten for menn :-( :-( :-( :-( :-( :-( :-(

Nei ingen skulle opplevd å bli misbrukt inne i familien sin og enda få høre legg det bak deg, og han kommer å går som han vil og nødt å møte på han å se han..

Har du noen gang vurdert å konfrontere han? Foran flere i familien? Da MÅ de jo ser at han er skyldig! Jeg hadde ikke ønsket kontakt med en familie som ikke tok noe slikt alvorlig og lot meg møte overgriperen i hjemmene deres!!! Det er ikke til å fatte! Jeg har lyst til å dra til mammaen dit og fortelle henne hvor skapet skal stå!

Endret av Ulla Ullsokk
Skrevet

Alle vet i familien,  men det ble hysj hysj, og enda den dag i dag er det bare hysj hysj.

De later som ingenting det jeg har fortalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...