Gjest O.G. Skrevet 9. desember 2015 #81 Del Skrevet 9. desember 2015 Dette har jeg svart deg på, så hvorfor du tar det opp atter en gang skjønner jeg virkelig ikke. Det virker som om du bare vil kverulere når du tar opp ting jeg allerede har forklart både deg og flere andre i tråden. Venninna mi visste fra dag 1 at hun aldri kan stole 110% på at jeg kan holde avtaler. Dette har hun latt til å forstå, frem til i dag. Jeg kan ikke anstrenge meg for å holde meg våken, og miste den lille timen søvn dagen før jobb, fordi jeg har en avtale. Dessverre. Og når hun i tillegg er klar over dette, skjønner jeg ikke problemet.Skuffet har man lov til å bli, men å møte opp på døra og forvente at jeg skal møte opp til den allerede avlyste avtalen, for så å bli fornærmet når jeg ikke blir med, blir for dumt. Rett og slett. TSAnonymkode: 10d24...4cdOg det virker som at du ikke er interessert i å en gang prøvde å holde avtalen din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #82 Del Skrevet 9. desember 2015 Nei, jeg legger til grunn at TS kunne anstrengt seg for å bli med på trening. Det er jo noe med at man må prøve å holde det man lover venninnene, blir det for mange "kan ikke alikevel", så slutter folk å foreslå ting og kan man klandre dem i det?Og der avslører du igjen din manglende evne til å sette deg inn i TS sin situasjon. Du forstår ikke bæret av hva kronisk insomni innebærer. Angst, depresjon, overvekt, diabetes, hjerte- og karlidelser og immunsvekkelse er risikoelementer ved kronisk insomni. Redusert livskvalitet er også noe mange som lider av kronisk insomni opplever. Ved å presse seg selv langt over egen evne er det en god oppskrift på å potensielt utvikle en eller flere av disse tilstandene. Men bedre å holde avtaler enn å ta vare på sin egen helse, eller hva? TS har heller ikke lovet venninnen noe. Hun har gjort det uttrykkelig klart i tråden at hun gjerne lager litt løse avtaler med forbehold om å avlyse. Hennes egen helse er langt viktigere enn at venner skal forstå seg på dette. Anonymkode: 3de3a...96a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 9. desember 2015 #83 Del Skrevet 9. desember 2015 Og der avslører du igjen din manglende evne til å sette deg inn i TS sin situasjon. Du forstår ikke bæret av hva kronisk insomni innebærer. Angst, depresjon, overvekt, diabetes, hjerte- og karlidelser og immunsvekkelse er risikoelementer ved kronisk insomni. Redusert livskvalitet er også noe mange som lider av kronisk insomni opplever. Ved å presse seg selv langt over egen evne er det en god oppskrift på å potensielt utvikle en eller flere av disse tilstandene. Men bedre å holde avtaler enn å ta vare på sin egen helse, eller hva? TS har heller ikke lovet venninnen noe. Hun har gjort det uttrykkelig klart i tråden at hun gjerne lager litt løse avtaler med forbehold om å avlyse. Hennes egen helse er langt viktigere enn at venner skal forstå seg på dette. Anonymkode: 3de3a...96aSom igjen forbedres av trening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #84 Del Skrevet 9. desember 2015 Jeg synes det her virker bare rart.Det er rett og slett fordi du ikke har filla snøring på hva du snakker om. Anonymkode: d3a9b...2c6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #85 Del Skrevet 9. desember 2015 Som igjen forbedres av trening. Ikke etter én treningstime. Evner du ikke å se forskjell på én treningstime og en kronisk tilstand som øker risikoen før en rekke tilstander? Man får også svært lite ut av en treningstime når man ikke er restituert. TS kan trene når hun er restituert. Det er ikke slik at muligheten faller bort fordi hun valgte å sove på det aktuelle tidspunktet. Du avslører så grundig din manglende kompetanse på dette området. Hvorfor gidder du egentlig? Anonymkode: 3de3a...96a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 9. desember 2015 #86 Del Skrevet 9. desember 2015 Det er rett og slett fordi du ikke har filla snøring på hva du snakker om. Anonymkode: d3a9b...2c6Hjelpes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #87 Del Skrevet 9. desember 2015 Og det virker som at du ikke er interessert i å en gang prøvde å holde avtalen din.Det er vel ikke så vanskelig å forstå at en person som lider av kronisk insomni ønsker å prioritere søvnen når sjansen byr seg. Søvn går innunder primære behov. Anonymkode: 3de3a...96a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #88 Del Skrevet 9. desember 2015 Og det virker som at du ikke er interessert i å en gang prøvde å holde avtalen din.Selvfølgelig vil jeg jo holde avtaler. Hvorfor skulle jeg ellers lage dem i det hele tatt? Nå må du snart få med deg hva jeg skriver, fordi jeg går jo på repeat her. Alt jeg skriver under er ting jeg har sagt minst 5 ganger i tråden.Jeg kan ikke ofre søvnen min for avtaler. Venninna mi vet dette og har gitt uttrykk for at hun forstår dette. Om hun så blir fornærma/sur fordi dette skjer, visste hun hva hun hadde i vente.Jeg skjønner også at hun kan bli skuffa.Det er kanskje egoistisk, men jeg har ikke råd til å miste den ene timen med søvn. TS Anonymkode: 10d24...4cd 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #89 Del Skrevet 9. desember 2015 Som igjen forbedres av trening. Men i svarte f... Det er ikke mangel på trening som er TS sitt problem, det er mangel på søvn. Hun har forsøkt å forklare deg opp, ned og i mente at når hun først har mulighet til å klare å sove litt må hun benytte sjansen når den byr seg, uansett om hun egentlig godt kunne tenke seg å trene med en venninne akkurat da. Ellers kan det fort ta dager før hun har mulighet til å få sove en time eller to igjen. Har du virkelig så tungt for det, eller synes du bare det er gøy å tråkke på folk for å føle deg bedre selv? Hva er egentlig problemet ditt? Anonymkode: d3a9b...2c6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 9. desember 2015 #90 Del Skrevet 9. desember 2015 Selvfølgelig vil jeg jo holde avtaler. Hvorfor skulle jeg ellers lage dem i det hele tatt? Nå må du snart få med deg hva jeg skriver, fordi jeg går jo på repeat her. Alt jeg skriver under er ting jeg har sagt minst 5 ganger i tråden.Jeg kan ikke ofre søvnen min for avtaler. Venninna mi vet dette og har gitt uttrykk for at hun forstår dette. Om hun så blir fornærma/sur fordi dette skjer, visste hun hva hun hadde i vente.Jeg skjønner også at hun kan bli skuffa.Det er kanskje egoistisk, men jeg har ikke råd til å miste den ene timen med søvn. TSAnonymkode: 10d24...4cdMen hvorfor er du oppe nå hvis du sliter sånn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #91 Del Skrevet 9. desember 2015 Men hvorfor er du oppe nå hvis du sliter sånn?Er du tunglest? Anonymkode: 3de3a...96a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #92 Del Skrevet 9. desember 2015 Hjelpes. Anonymkode: d3a9b...2c6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 9. desember 2015 #93 Del Skrevet 9. desember 2015 Er du tunglest? Anonymkode: 3de3a...96aHar du egentlig insomnia? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #94 Del Skrevet 9. desember 2015 Men hvorfor er du oppe nå hvis du sliter sånn?JEG HAR SOVET. Herlighet. Jeg har nå sovet i underkant av en time, jeg får ikke sove nå. Jeg skulle ønske jeg kunne, men jeg kan ikke.Dette kjenner jeg ikke at jeg gidder mer, alt går inn ett øre og ut det andre. Du får bare diskutere med deg selv, jeg gir opp.TS Anonymkode: 10d24...4cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #95 Del Skrevet 9. desember 2015 Har du egentlig insomnia?Dette beviser vel poenget mitt om at du er tunglest. Nei, jeg har ikke søvnvansker og har heller ikke gitt uttrykk for det. Det er det TS som har. Anonymkode: 3de3a...96a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 9. desember 2015 #96 Del Skrevet 9. desember 2015 JEG HAR SOVET. Herlighet. Jeg har nå sovet i underkant av en time, jeg får ikke sove nå. Jeg skulle ønske jeg kunne, men jeg kan ikke.Dette kjenner jeg ikke at jeg gidder mer, alt går inn ett øre og ut det andre. Du får bare diskutere med deg selv, jeg gir opp.TSAnonymkode: 10d24...4cdMen hva har du gjort for å få sove i kveld sånn at du kommer deg opp i rett tid i morgen da? ER jo ikke noe rart jeg tror du overdriver insomniaen din når klokken er snart halv ett og du fremdeles sitter på forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #97 Del Skrevet 9. desember 2015 Men hva har du gjort for å få sove i kveld sånn at du kommer deg opp i rett tid i morgen da? ER jo ikke noe rart jeg tror du overdriver insomniaen din når klokken er snart halv ett og du fremdeles sitter på forumet.Jeg kommer meg opp i rett tid i morgen fordi jeg ikke skal sove verken i natt eller i arbeidstiden i morgen. Har du virkelig så tungt for det? Jeg nekter å tro at du er så tungforstått at du ikke fatter noe så åpenlyst. Om jeg fikk sove på kvelden/natta uansett hadde jeg vel ikke avlyst, hadde jeg? Om du tror at jeg "overdriver" insomniaen min er revnende likegyldig. Jeg har tross alt hatt fagfolk rundt meg hele livet, så hva en tilfeldig person på KG tror, er ikke så veldig nøye.Eller skal vi snakke litt om at jeg burde trene igjen kanskje? TS Anonymkode: 10d24...4cd 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #98 Del Skrevet 9. desember 2015 Men hva har du gjort for å få sove i kveld sånn at du kommer deg opp i rett tid i morgen da? ER jo ikke noe rart jeg tror du overdriver insomniaen din når klokken er snart halv ett og du fremdeles sitter på forumet.Det er nok på tide at du tar deg en pause fra forumet slik at du kan se at ikke verden er så enkel som du forestiller deg den er. Dersom du tror at mennesker som lider med kronisk insomni får sove ved å legge seg i sengen og slå av alle skjermer er jeg jammen bekymret over hva som foregår i hodet ditt. Har alle hjernecellene tatt juleferie? Anonymkode: 3de3a...96a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caline Skrevet 9. desember 2015 #99 Del Skrevet 9. desember 2015 Men hva har du gjort for å få sove i kveld sånn at du kommer deg opp i rett tid i morgen da? ER jo ikke noe rart jeg tror du overdriver insomniaen din når klokken er snart halv ett og du fremdeles sitter på forumet.HVOR mange ganger må ts forklare situasjonen til deg, før du forstår det? Hu har ordentlig søvnproblemer, er ikke sånn at man bare kan legge seg ned og sove som "alle" andre. Du er tydeligvis bare ute etter å provosere, skjønner ikke at du gidder en gang. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 9. desember 2015 #100 Del Skrevet 9. desember 2015 Det er nok på tide at du tar deg en pause fra forumet slik at du kan se at ikke verden er så enkel som du forestiller deg den er. Dersom du tror at mennesker som lider med kronisk insomni får sove ved å legge seg i sengen og slå av alle skjermer er jeg jammen bekymret over hva som foregår i hodet ditt. Har alle hjernecellene tatt juleferie?Anonymkode: 3de3a...96aOg dersom TS hadde dratt på trening og utsatt den der ene tima med søvn en halvannen time eller to, så hadde hun hatt ei fornøyd venninne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå