Gå til innhold

Drittsur venninne.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Denne situasjonen skjedde for rundt 5 min siden, den er ikke veldig dramatisk, men jeg synes det var en utrolig smålig oppførsel.

I går avtalte jeg og venninna mi at vi skulle trene sammen. Men i dag sendte jeg melding i god tid og fortalte at jeg var for trøtt. Jeg lider av kronisk insomni, og når jeg først blir trøtt og får sove, tar jeg sjansen. Det vet også venninna mi, og skjønner av søvnen betyr ganske mye mer for min psyke og velvære enn for folk flest, fordi jeg får så lite av den. 

Uansett, jeg sendte den meldinga. Responsen var "Nei, ikke sovne nå, jeg kommer!", og helt plutselig var hun på døra mi. Jeg forklarte at jeg hadde jo sagt fra på forhånd at jeg ikke kunne bli med, og at jeg skal på jobb i morgen og jeg vil helst få noen timers søvn i løpet av døgnet før en hard arbeidsdag.

Responsen var et surt "Jaja, da drar jeg alene da." før hun gikk. Hun vet alt om hvor mye dette går ut over hverdagene mine, men hun viste nå så lite forståelse og ble SUR på meg, fordi jeg ikke ble med henne når jeg allerede hadde sendt melding om at jeg ikke kunne. Overreagerer jeg, eller? Jeg ble egentlig bare satt ut. 

Anonymkode: 10d24...4cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 år?

Anonymkode: daf67...8cb

Hva med å svare på det jeg spør om? TS

Anonymkode: 10d24...4cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å svare på det jeg spør om? TS

Anonymkode: 10d24...4cd

Ab svarte jo på en måte på det du spurte om da h*n lurer på om du er 14 år. Ja, du overreagerer. 

Anonymkode: fbfb2...e90

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ab svarte jo på en måte på det du spurte om da h*n lurer på om du er 14 år. Ja, du overreagerer. 

Anonymkode: fbfb2...e90

Nei, jeg er ikke 14 år. Så er det ute av verden. 

Anonymkode: 10d24...4cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er ikke 14 år. Så er det ute av verden. 

Anonymkode: 10d24...4cd

Jeg lurte ikke på det. 

Anonymkode: fbfb2...e90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurte ikke på det. 

Anonymkode: fbfb2...e90

Nei, men det gjorde den første AB'en tydeligvis, selv om jeg skriver at jeg har jobb :P  

Anonymkode: 10d24...4cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at jeg er imponert over modenheten din. Har lest så mange dumme tråder på KG i det siste.
Men du setter din psyke først, og selv om venninne din setter deg i en komfortabel situasjon, så har du nok ryggrad til å sette grenser og forsvare deg selv. Bra!

 

Du har egentlig ikke gjort noe galt,med andre ord. Det er bare venninne din som er ganske umoden. 

Jeg hadde bare latt henne være til hun roer seg ned

 

 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at jeg er imponert over modenheten din. Har lest så mange dumme tråder på KG i det siste.
Men du setter din psyke først, og selv om venninne din setter deg i en komfortabel situasjon, så har du nok ryggrad til å sette grenser og forsvare deg selv. Bra!

 

Du har egentlig ikke gjort noe galt,med andre ord. Det er bare venninne din som er ganske umoden. 

Jeg hadde bare latt henne være til hun roer seg ned

 

 

Takk! Jeg var absolutt ikke ufin mot henne, jeg ga beskjed på forhånd, som hun faktisk responderte på, og når hun dukket opp forklarte jeg hvorfor jeg ikke kunne komme.

Ble litt satt ut av det, skjønte ikke helt hva jeg hadde gjort for å få henne sur på meg. Ja, det er planen. Orker ikke noe drama altså :P 

TS

Anonymkode: 10d24...4cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes ikke denne venninnen virket så sur, utifra kommentaren hennes. Du overreagerer! 

 

 

Anonymkode: 71d4e...d8c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger søvn og det burde venninnen respektere! Skjønner ikke hvorfor hun tropper opp på døren etter du avlyser? 

Til dere anonyme brukere,  ts overreagerer ikke. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider


Uansett, jeg sendte den meldinga. Responsen var "Nei, ikke sovne nå, jeg kommer!", og helt plutselig var hun på døra mi. Jeg

Anonymkode: 10d24...4cd

Slik du ordlegger deg her høres det ut som hun omtrent var på vei innen du ga beskjed om at du ikke orket. Kjedelig med bomtur for venninna di om det var tilfellet.

Anonymkode: 4c115...8ea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du trenger søvn og det burde venninnen respektere! Skjønner ikke hvorfor hun tropper opp på døren etter du avlyser? 

Til dere anonyme brukere,  ts overreagerer ikke. 

Det var akkurat det jeg reagerte på! Jeg skjønner det om jeg ikke hadde sagt ifra nok lenge før vi skulle ut, eller lignende, men jeg sa jo klinkende klart i meldingen at jeg ikke ble med ut. Og da hun likevel kommer innom og forventer at jeg blir med, synes jeg det er latterlig at hun skal bli irritert når jeg ikke blir med.

TS

Anonymkode: 10d24...4cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik du ordlegger deg her høres det ut som hun omtrent var på vei innen du ga beskjed om at du ikke orket. Kjedelig med bomtur for venninna di om det var tilfellet.

Anonymkode: 4c115...8ea

Oi, så det selv nå når jeg leste over. Hadde det vært tilfellet hadde jeg virkelig skjønt hvorfor hun ble sur (dog ikke hvorfor hun kom likevel, men det er en annen sak)

Jeg ga beskjed rundt 1,5 time før vi skulle dra, men hun svarte ikke før lenge etter, og plutselig var hun på døra. Ble litt forvirrende formulert i HI :P

TS

Anonymkode: 10d24...4cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes ikke denne venninnen virket så sur, utifra kommentaren hennes. Du overreagerer! 

 

 

Anonymkode: 71d4e...d8c

Det var mer holdningen og tonen hun sa det i. Når hun skjønte at jeg fortsatt ikke ville være med, noe hun burde visst siden jeg hadde skrevet melding, endret ansiktet hennes seg, og hun så tydelig irritert ut. Nesten som om jeg hadde sveket henne, selv om hun var veldig klar over at jeg ikke kunne bli med. 

TS

Anonymkode: 10d24...4cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det var mer holdningen og tonen hun sa det i. Når hun skjønte at jeg fortsatt ikke ville være med, noe hun burde visst siden jeg hadde skrevet melding, endret ansiktet hennes seg, og hun så tydelig irritert ut. Nesten som om jeg hadde sveket henne, selv om hun var veldig klar over at jeg ikke kunne bli med. 
TS

Anonymkode: 10d24...4cd

Nei, stakkars deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, stakkars deg.

Hva er det med deg og de oppgulpene absolutt over alt på forumet? Jeg er da ikke ute etter sympati, mer å verifisere at jeg ikke overreagerer. Om dette er patetisk/teit/dumt av meg, er det bare å overse tråden min og hoppe over til neste. Du får heller komme med noe konstruktivt, så kan vi prate. 

TS

Anonymkode: 10d24...4cd

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Hei. Denne situasjonen skjedde for rundt 5 min siden, den er ikke veldig dramatisk, men jeg synes det var en utrolig smålig oppførsel.

I går avtalte jeg og venninna mi at vi skulle trene sammen. Men i dag sendte jeg melding i god tid og fortalte at jeg var for trøtt. Jeg lider av kronisk insomni, og når jeg først blir trøtt og får sove, tar jeg sjansen. Det vet også venninna mi, og skjønner av søvnen betyr ganske mye mer for min psyke og velvære enn for folk flest, fordi jeg får så lite av den. 

Uansett, jeg sendte den meldinga. Responsen var "Nei, ikke sovne nå, jeg kommer!", og helt plutselig var hun på døra mi. Jeg forklarte at jeg hadde jo sagt fra på forhånd at jeg ikke kunne bli med, og at jeg skal på jobb i morgen og jeg vil helst få noen timers søvn i løpet av døgnet før en hard arbeidsdag.

Responsen var et surt "Jaja, da drar jeg alene da." før hun gikk. Hun vet alt om hvor mye dette går ut over hverdagene mine, men hun viste nå så lite forståelse og ble SUR på meg, fordi jeg ikke ble med henne når jeg allerede hadde sendt melding om at jeg ikke kunne. Overreagerer jeg, eller? Jeg ble egentlig bare satt ut. 

Anonymkode: 10d24...4cd

Er det virkelig noe å bry seg om? Hun ble skuffet,og sur,javel. Det er alltid sånn med noen som "feiler"noe,at alle må forstå og akseptere,mens andres følelser og reaksjoner blir en oppbragt over.Ja,du har behov for søvn,men bryter du avtaler andre har sett fram i mot,så ja,de blir skuffet der og da.Det må du skjønne,like myecsom hun skal forstå deg.

Dette er ikke kritikk mot deg sånn sett,men du må også forstå,og ikke bare forvente å bli forstått. Så ro ned,hun blir jo blid igjen,og da kan det hende hun ber om unnskyldning også.Men sov nå,for det er jo nå blitt en god stund siden du var glad du var trøtt og ville få sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med deg og de oppgulpene absolutt over alt på forumet? Jeg er da ikke ute etter sympati, mer å verifisere at jeg ikke overreagerer. Om dette er patetisk/teit/dumt av meg, er det bare å overse tråden min og hoppe over til neste. Du får heller komme med noe konstruktivt, så kan vi prate. 
TS

Anonymkode: 10d24...4cd

Forstår du ikke at jeg reagerer når du oppfører deg som en 12 åring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...