Gå til innhold

Drittsur venninne.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jo,jeg vet hva det er.

Da er din mangel av forståelse for TS ubegripelig.

Anonymkode: 1b35e...4b0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo,jeg vet hva det er.

Tydeligvis ikke, hvis du tror at det bare er å ta seg sammen og legge seg ned og sove. Når man har hatt det slik fra man var barn, og legen forteller deg at dette er kronisk, du har tatt sovepiller, du har prøvd dagslyslampe, trening, kosthold, psykolog, søvnklinikker, til og med hypnose, da sier det seg selv at det er ikke bare å legge seg ned og sove. Ingenting fungerer. Du må bare sove de timene kroppen/hodet lar deg bli trøtt.

Du aner ikke hva du snakker om.

TS

Anonymkode: 10d24...4cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Da er din mangel av forståelse for TS ubegripelig.

Anonymk

ode: 1b35e...4b0J

Kan du forklare hvor jeg skrev at jeg ikke forsto hennes lidese?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du forklare hvor jeg skrev at jeg ikke forsto hennes lidese?

"Er også lei sammenligningen du kommer med,og syns det er respektløst over de som er fysisk funksjonshemmet.Det må skje et under om en blir leget fra å sitte i rullestol og div annet! Det må ikke skje et under for at du skal klare å holde deg våken.Er rimelig lei det mantraet der gitt,for det er nemlig ikke sant.En må se realitetene,og ikke gjemme seg bak sånne utsagn uten å reflektere."

Dette skjønte jeg virkelig ikke hvor du ville med, om du virkelig forstår hva insomni er. Det er ikke noe som bare sitter i hodet ditt og kan løses, når insomnien er kronisk. Den har alltid vært der, og du må leve med det for alltid. 

TS

Anonymkode: 10d24...4cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

"Er også lei sammenligningen du kommer med,og syns det er respektløst over de som er fysisk funksjonshemmet.Det må skje et under om en blir leget fra å sitte i rullestol og div annet! Det må ikke skje et under for at du skal klare å holde deg våken.Er rimelig lei det mantraet der gitt,for det er nemlig ikke sant.En må se realitetene,og ikke gjemme seg bak sånne utsagn uten å reflektere."

Dette skjønte jeg virkelig ikke hvor du ville med, om du virkelig forstår hva insomni er. Det er ikke noe som bare sitter i hodet ditt og kan løses, når insomnien er kronisk. Den har alltid vært der, og du må leve med det for alltid. 

TS

Anonymkode: 10d24...4cd

Det skal ikke et undervtil nei,så da er det nok du som ikke vet hva Insomni er.

Jeg utrykte meg klønete ang siste,som ble misforstått.Jeg mente mantraet om å sammenligne varige fysiske funksjonshemninger med psykiske lidelser.

Med mindre en har en alvorlig psykisk sykdom,er det respektløst å sammenligne.Det var det jeg mente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skal ikke et undervtil nei,så da er det nok du som ikke vet hva Insomni er.

Jeg utrykte meg klønete ang siste,som ble misforstått.Jeg mente mantraet om å sammenligne varige fysiske funksjonshemninger med psykiske lidelser.

Med mindre en har en alvorlig psykisk sykdom,er det respektløst å sammenligne.Det var det jeg mente.

Det som er respektløst er å mene at psykiske nedsettelser ikke kan sammenlignes med fysiske nedsettelser. Dette er hele bakgrunnen for stigmaet rundt psykisk sykdom. 

Anonymkode: 3de3a...96a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ikke et undervtil nei,så da er det nok du som ikke vet hva Insomni er.

Jeg utrykte meg klønete ang siste,som ble misforstått.Jeg mente mantraet om å sammenligne varige fysiske funksjonshemninger med psykiske lidelser.

Med mindre en har en alvorlig psykisk sykdom,er det respektløst å sammenligne.Det var det jeg mente.

Vet du at det finnes flere typer insomni? Den ene typen er kronisk, og jo, da skal det faktisk et underverk til. Vær grei og les deg opp før du snakker om noe du ikke vet noen ting om, til noen som har levd med det hele livet sitt.

TS.

Anonymkode: 10d24...4cd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tydeligvis ikke, hvis du tror at det bare er å ta seg sammen og legge seg ned og sove. Når man har hatt det slik fra man var barn, og legen forteller deg at dette er kronisk, du har tatt sovepiller, du har prøvd dagslyslampe, trening, kosthold, psykolog, søvnklinikker, til og med hypnose, da sier det seg selv at det er ikke bare å legge seg ned og sove. Ingenting fungerer. Du må bare sove de timene kroppen/hodet lar deg bli trøtt.

Du aner ikke hva du snakker om.

TS

Anonymkode: 10d24...4cd

Vel, men har du prøvd å holde deg unna internett når du sliter med å sove? Å sitte med nesen ned i en skjerm nu klokken halv tolv er ikke smart hvis du skal ha sjanse til å komme deg opp til rett tid om morgenen. Likeså var det ikke smart av deg å legge deg å sove i forrmiddag, du skulle ha kjempet mot søvnen frem til halv ti og så kunne du ha lagt deg.

I det minste hadde du da prøvd å få til en fin døgnrytme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår du ikke at jeg reagerer når du oppfører deg som en 12 åring?

synes dette er umodent gjort av deg. Hun oppfører seg slettes ikke som en 12 åring på noen måter. Enkelte mennesker sliter utrolig mye med søvnvansker. Høres ikke direkte ut som du vet hvordan det er å ikke klare å slappe av eller få nokk søvn som kroppen trenger. Det er utrolig slitsomt. Så når hun først får muligheten til og kunne sove, skjønner jeg godt at hun tar den. Jeg synes at venninen skulle hatt mer respekt med tanken på at hun sa ifra i god tid før de skulle dra, og at det bare ble dumt av henne å bli sur når hun i tillegg vet hvordan hun har det. 

Anonymkode: 2f572...349

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes dette er umodent gjort av deg. Hun oppfører seg slettes ikke som en 12 åring på noen måter. Enkelte mennesker sliter utrolig mye med søvnvansker. Høres ikke direkte ut som du vet hvordan det er å ikke klare å slappe av eller få nokk søvn som kroppen trenger. Det er utrolig slitsomt. Så når hun først får muligheten til og kunne sove, skjønner jeg godt at hun tar den. Jeg synes at venninen skulle hatt mer respekt med tanken på at hun sa ifra i god tid før de skulle dra, og at det bare ble dumt av henne å bli sur når hun i tillegg vet hvordan hun har det. 

Anonymkode: 2f572...349

Har slitt selv jeg og fikk meg noen år hvor det var en kamp å komme meg opp om morgenen pga jeg hadde innsovningsproblemer om kvelden, men jeg la meg ikke på tidligmorgenen, jeg kom meg opp og slet meg gjennom dagen fordi jeg ville ikke ha for mange av slike scenario som det TS beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, men har du prøvd å holde deg unna internett når du sliter med å sove? Å sitte med nesen ned i en skjerm nu klokken halv tolv er ikke smart hvis du skal ha sjanse til å komme deg opp til rett tid om morgenen. Likeså var det ikke smart av deg å legge deg å sove i forrmiddag, du skulle ha kjempet mot søvnen frem til halv ti og så kunne du ha lagt deg.

I det minste hadde du da prøvd å få til en fin døgnrytme.

Ærlig talt, O.G., tror du virkelig at dette løses ved å unngå pc/mobiler? Jeg har selvsagt prøvd det også, som med alle andre råd, medisiner og alt imellom. Dette er jo ett av de vanligste tipsene, så det sier seg vel egentlig selv.

Om jeg ikke legger meg når jeg fremdeles er trøtt får jeg ikke sove om kvelden. Jeg har levd med dette hele livet mitt, dine råd og sikkert alle råd jeg kunne fått fra hele KG, er allerede prøvd ut. Jeg kjenner kroppen min og vet hva jeg må gjøre. Nemlig sove når jeg får til, og når jeg ikke får til, må jeg bare vente helt til jeg blir trøtt, om det så tar 3 døgn før det skjer.

TS.

Anonymkode: 10d24...4cd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ikke et undervtil nei,så da er det nok du som ikke vet hva Insomni er.

Jeg utrykte meg klønete ang siste,som ble misforstått.Jeg mente mantraet om å sammenligne varige fysiske funksjonshemninger med psykiske lidelser.

Med mindre en har en alvorlig psykisk sykdom,er det respektløst å sammenligne.Det var det jeg mente.

TS vet nok før øvrig godt hva insomni er ettersom hun selv har kronisk insomni. Problemet er ikke å holde seg våken. Man har gjerne problemer med innsovning, hyppige oppvåkninger eller søvn av dårlig kvalitet. De negative konsekvensene av dette er godt dokumentert, så du kan med fordel lese deg litt mer opp. 

 

 

 

Anonymkode: 3de3a...96a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har slitt selv jeg og fikk meg noen år hvor det var en kamp å komme meg opp om morgenen pga jeg hadde innsovningsproblemer om kvelden, men jeg la meg ikke på tidligmorgenen, jeg kom meg opp og slet meg gjennom dagen fordi jeg ville ikke ha for mange av slike scenario som det TS beskriver.

Kronisk, livslang insomni kan ikke sammenlignes med noen år med innsovingsproblemer i det hele tatt. 

TS.

Anonymkode: 10d24...4cd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt, O.G., tror du virkelig at dette løses ved å unngå pc/mobiler? Jeg har selvsagt prøvd det også, som med alle andre råd, medisiner og alt imellom. Dette er jo ett av de vanligste tipsene, så det sier seg vel egentlig selv.
Om jeg ikke legger meg når jeg fremdeles er trøtt får jeg ikke sove om kvelden. Jeg har levd med dette hele livet mitt, dine råd og sikkert alle råd jeg kunne fått fra hele KG, er allerede prøvd ut. Jeg kjenner kroppen min og vet hva jeg må gjøre. Nemlig sove når jeg får til, og når jeg ikke får til, må jeg bare vente helt til jeg blir trøtt, om det så tar 3 døgn før det skjer.

TS.

Anonymkode: 10d24...4cd

Jeg synes det her virker bare rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det her virker bare rart.

Hva virker rart? 

TS

Anonymkode: 10d24...4cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har slitt selv jeg og fikk meg noen år hvor det var en kamp å komme meg opp om morgenen pga jeg hadde innsovningsproblemer om kvelden, men jeg la meg ikke på tidligmorgenen, jeg kom meg opp og slet meg gjennom dagen fordi jeg ville ikke ha for mange av slike scenario som det TS beskriver.

Jaha, så du legger din tidligere erfaring med innsovningsproblemer til grunn for å vurdere om TS sin situasjon er reell eller ikke...Dette er en klar nybegynnerfeil. Insomni strekker seg langt i bredden. Det finnes ulike former for insomni. Årsaksforhold, hvilke og grad av symptomer, konsekvenser av søvnvansker og behandling er noe som varierer fra person til person. 

Anonymkode: 3de3a...96a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det her virker bare rart.

Hva er det som virker rart? 

Anonymkode: 3de3a...96a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha, så du legger din tidligere erfaring med innsovningsproblemer til grunn for å vurdere om TS sin situasjon er reell eller ikke...Dette er en klar nybegynnerfeil. Insomni strekker seg langt i bredden. Det finnes ulike former for insomni. Årsaksforhold, hvilke og grad av symptomer, konsekvenser av søvnvansker og behandling er noe som varierer fra person til person. 

Anonymkode: 3de3a...96a

Nei, jeg legger til grunn at TS kunne anstrengt seg for å bli med på trening. Det er jo noe med at man må prøve å holde det man lover venninnene, blir det for mange "kan ikke alikevel", så slutter folk å foreslå ting og kan man klandre dem i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg legger til grunn at TS kunne anstrengt seg for å bli med på trening. Det er jo noe med at man må prøve å holde det man lover venninnene, blir det for mange "kan ikke alikevel", så slutter folk å foreslå ting og kan man klandre dem i det?

Dette har jeg svart deg på, så hvorfor du tar det opp atter en gang skjønner jeg virkelig ikke. Det virker som om du bare vil kverulere når du tar opp ting jeg allerede har forklart både deg og flere andre i tråden. Venninna mi visste fra dag 1 at hun aldri kan stole 110% på at jeg kan holde avtaler. Dette har hun latt til å forstå, frem til i dag. Jeg kan ikke anstrenge meg for å holde meg våken, og miste den lille timen søvn dagen før jobb, fordi jeg har en avtale. Dessverre. Og når hun i tillegg er klar over dette, skjønner jeg ikke problemet.

Skuffet har man lov til å bli, men å møte opp på døra og forvente at jeg skal møte opp til den allerede avlyste avtalen, for så å bli fornærmet når jeg ikke blir med, blir for dumt. Rett og slett. 

TS

Anonymkode: 10d24...4cd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...