Gå til innhold

Syns det er vanskelig å være venninne med jenter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Grunnen til at noen jenter tror at gutter er så mye enklere å henge med, er jo nettopp at det ikke er en relasjon på lik linje med den man har med venninner. Så lenge du er en greit attraktiv jente så vil mange gutter synes det er stas å få henge med deg, og selv om de kanskje ikke prøver seg på deg direkte, så er det ofte et lite håp om at det en gang skal skje noe mer. Ikke at de nødvendigvis er forelsket i deg, men mange menn kjenner lett en liten seksuell tiltrekning når de omgås en jente hyppig.

Det er med andre ord et vennskap som ikke krever så mye av deg, for du surfer på det faktum at han er bittelitt tiltrukket av deg. Gutten er fornøyd bare du er tilstede og ikke er altfor tjukk i huet. Du trenger ikke være like sosialt "skjerpet" som det et venninneforhold krever. En venninne er vanligvis ikke tiltrukket av deg, og derfor bygges vennskapet deres på hvilke personlige egenskaper dere har og hvordan dere trives i hverandres selskap. Det er en mer kompleks relasjon, der du er forventet å by på deg selv, vise omtanke og interesse, kunne holde gående en lengre samtale, ta deg tid til å møtes jevnlig, og å få den andre til å trives i ditt selskap. Det er mer man må mestre, rett og slett, og det er dette noen ikke får til.

Anonymkode: cc396...14a

Man får det lettere om man er pen jente, men det at det er noen som ikke bidrar så mye i vennegjengen er jo ganske vanlig selv om alle i gjengen er gutter. Om jentegjenger ikke er sånn så er det lettere å komme inn i en guttegjeng enn en jentegjeng uavhengig av attraktiviteten.

Endret av Summers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei jeg håper da ikke det! Jeg er 28, dame og ikke sånn. Skjønner at det er enkelte av venninnene mine som kanskje har et ganske stort behov for bekreftelse. 

Ts

Anonymkode: 852a2...4b5

Jeg er 31, og kjenner nok av kvinner på min alder som snapchatter og instagrammer som 15-åringer. En fest med disse jentene, eh KVINNENE, er så meningsløs og intetsigende at jeg heller holder meg hjemme. 

Og bare for å presisere det: Jeg er en feminin kvinne som går i høye hæler, alltid feminint kledd, pent sminket. Jeg har silikonpupper, botox og restylane. Folk går bare automatisk ut i fra at jeg passer sammen med jålejentene, men jeg kan ikke fordra å henge med folk som lever for outfits og likes. Jeg orker rett og slett ikke SNAKKE om klær, sminke, hår og sladder; det er ikke noe jeg klarer å være entusiastisk over. Blir alltid litt brydd når folk kommenterer på de ytre tingene, og når samtalen skal handle om sånt snikksnakk. Det har gjort at jeg heller er mye alene, så forstår ts godt. 

Anonymkode: bed36...1f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...