Gå til innhold

Syns det er vanskelig å være venninne med jenter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har gjentatte ganger funnet meg i situasjoner hvor jeg har fått fortalt jeg er en "dårlig venninne". Kanskje ikke direkte dårlig venninne, men at jeg ikke gjør som det forventes av meg. Jeg kan dele med dere episoder hvor jeg tydeligvis ikke innfrir:

- Jeg liker ikke profilbildene til venninner. Forstå meg rett, jeg liker dem gjerne, men i motsetning til andre i venninnegjengen nedkrydrer jeg ikke andres selfies med "fina", "peneste", "nei DU er penest!!" Hjerte hjerte hjerte suss. Og når jeg ikke gjør dette på en vanlig basis kan det tikke inn en melding hvor det står "Var jeg stygg på bildet?"

- Jeg bruker ikke smileys i meldinger. Jeg kan noen ganger legge ved et smilefjes, men generelt pøser jeg ikke ut hjerter, apefjes, sussemunn, smiley smiley smiley. Når jeg ikke gjør dette kan det tikke inn en melding "er du sur på meg? Du høres sur ut!"

- Når jeg ikke alltid svarer på snapchat, hvor det spres ut fellesmeldinger som "Oiiiii, ny hårfarge!! Blondes have more fun",  kan det tikke inn meldinger som "Seriøst, jeg har sendt deg 14 snaps de siste to dagene og du har svart på 2! Er det noe i veien? Er du sur på meg?"

- Når jeg ikke alltid har tid til cafédate med mine venninner, så føler jeg meg i alle fall råtten. Mine venninner er studenter, men jeg er i fast jobb med mye overtid, og har sjeldent tid til å stikke ut midt på dagen for 1-2 timer på café. Vi får til dette en gang i blant selvsagt, men flere ganger i uka har jeg ikke tid til. Jeg jobber 100% og er konkurrerende utøver i en idrett som gjør at jeg må trene 4-5 dager i uka (da går fritiden). 

Vi er forresten mellom 27-29 år gamle. Ingen har barn enda. Er det noen flere som meg der ute? Eller kanskje det er noen der ute som likner på venninnene mine, som kan gi meg noen råd? Jeg ønsker å legge frem på en fin måte at jeg ikke forstår denne "sosiale normen" om jeg kan kalle det det. 

Når det er sagt har jeg alltid hatt lettere for å henge med gutter. Vennskapet krever sjeldent like mye vedlikehold og de leser ikke mellom linjene på alt jeg sier og gjør. 

Anonymkode: 852a2...4b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt ærlig høres venninnene dine ganske rare ut, jeg har aldri møtt folk som oppfører seg slik. :vetikke: Jeg tror ikke det er deg det er noe galt med her, for å si det sånn.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler vel om at de venninnene du har oppfører seg som om at de var 13 år gamle. Jeg har i alle fall aldri opplevd det du skriver. 

Anonymkode: 6fb9c...6a4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir sliten bare av å lese om dine venninner.

Og jeg tipper også at du er mere på den introverte siden kontra dem.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg med Bippo. Dette hørtes bare utrolig slitsomt ut, skulle aldri trodd dere var i slutten av 20-årene! Hvis det hadde vært den sosiale normen i min venninnegjeng hadde jeg ikke klart å leve opp til det (og hadde ikke villet )

Hvordan er de ellers? Får du energi av å være med dem, eller er det like mye drama som det kan høres ut som? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette handler ikke om at det er vanskelig å være venninne med jenter, det er vanskelig å være venninne med de spesifikke personene du er venn med.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det er jo ikke mulig for menn å kun være venner kvinner - har du ikke fått med deg det?? :P

 

Nei, helt ærlig så syns jeg det høres slitsom ut å skulle måtte skrive harry kommentarer på hvert eneste profilbildet(Hallo, folk bytter jo det bilde nærmest hver dag, bare det i seg selv er teit), og sende trutmunn osv. Er glad jeg kun har ei ordentlig venninne, og hun er som meg - ikke så opptatt av kafe og om hvorvidt jeg slenger med en smiley eller trutmunn i en sms.. Har du fortalt det til de?

Anonymkode: daaeb...7cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir sliten bare av å lese om dine venninner.

Og jeg tipper også at du er mere på den introverte siden kontra dem.

 

Morsomt at du tror det, jeg er nemlig veldig ekstrovert! Men kanskje ikke like mye som de. 

Jeg blir veldig sliten selv, men da er det godt å høre at min venninnegjeng skiller seg litt ut fra resten!

Anonymkode: 852a2...4b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo ikke mulig for menn å kun være venner kvinner - har du ikke fått med deg det?? :P

 

Nei, helt ærlig så syns jeg det høres slitsom ut å skulle måtte skrive harry kommentarer på hvert eneste profilbildet(Hallo, folk bytter jo det bilde nærmest hver dag, bare det i seg selv er teit), og sende trutmunn osv. Er glad jeg kun har ei ordentlig venninne, og hun er som meg - ikke så opptatt av kafe og om hvorvidt jeg slenger med en smiley eller trutmunn i en sms.. Har du fortalt det til de?

Anonymkode: daaeb...7cd

Jeg er kvinne altså, hvis det ikke kom frem godt nok!

Jeg vet! Jeg syns det er flaut.. Min kusine på 18 oppfører seg likt og det føler jeg er mer akseptabelt. Jeg har forsøkt å si at jeg er mye opptatt og ikke så aktiv på sosiale medier, men får tilbake "Men du åpnet jo snappen?"

Anonymkode: 852a2...4b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der er grunnen til at jeg generelt ikke gidder å bli kjent med damer.

Det er synd for da kan du gå glipp av massevis av flotte mennesker. Hvor gammel er du?

Anonymkode: f9fc2...6e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg med Bippo. Dette hørtes bare utrolig slitsomt ut, skulle aldri trodd dere var i slutten av 20-årene! Hvis det hadde vært den sosiale normen i min venninnegjeng hadde jeg ikke klart å leve opp til det (og hadde ikke villet )

Hvordan er de ellers? Får du energi av å være med dem, eller er det like mye drama som det kan høres ut som? 

Vi er en venninnegjeng på 10-11 stk, og dette gjelder rundt 4-5 personer. De er kjempehyggelige venninner! Et par kan lage litt drama, men aldri innad i venninnegjengen. Om jeg får energi? Tja, jeg får mye energi med å være med andre, men merker at det til tider kan bli litt mye.. 

Anonymkode: 852a2...4b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at det er venninnegjenger der det er en del drama og der folk er redde for å bli utestengt, som har den kulturen du beskriver. Jeg har hatt noen slike i omgangskretsen, men gadd ikke følge opp alle disse kravene som liksom skal bekrefte at man fortsatt er venner og ikke har funnet noe å være fornærmet for. 

Jeg har stort sett holdt meg rundt udramatiske mennesker og har hatt mange gutter og menn som venner, selv om de nærmeste vennene stort sett har vært damer.

 Når jeg tenker meg om, så har jeg kanskje et par gamle venninner, som har den kulturen, med andre venninner av seg, men de kjenner meg så godt at de vet at vi fortsatt er venner selv om vi ikke skulle snakke ned hverandre eller omgås på lang, lang tid. De vet at de ville merket det om jeg tok avstand fordi jeg var sint på dem eller lignende. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er synd for da kan du gå glipp av massevis av flotte mennesker. Hvor gammel er du?

Anonymkode: f9fc2...6e7

21. Føler ikke jeg går glipp av noe særlig når det jeg hører at andre jenter på skolen snakker om ikke interesserer meg overhodet. Jeg går greit overrens med de fleste, egentlig alle jeg kjenner, men det som kjennetegner mine egne veninner er at de oppfører seg som menn. Sminker seg minimalt, pc-spill istedetfor instagram og gir en fin faen i hvor mange likes de har på face

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd akkurat det samme, TS. Har faktisk endt med at jeg har følt meg utestengt fordi de mener jeg er sur, lite engasjert og kjipt bare fordi jeg ikke småhyler "Åååååå såååå floooottt" for de minste ting, men bare smiler litt og sier noe på en vanlig måte. Eller som du beskriver, tusen hjerter og suss og "du er sååå flott!". Vi snakker jenter i alderen 24-27 her. Jeg er ikke den typiske jenta som på død og liv må hyle ut komplimenter (jeg gir komplimenter altså, men på en mer nøktern måte).  Føles bare så falskt ut!

Har i det siste innsett at de vennene som alltid er der, selv om vi ikke har hatt kontakt de siste to-ti månedene er venner som er like nøkterne og ikke oppfører seg som de er 14. Sistnevnte jenter har en tendens til å forsvinne ut av livet så fort man ikke har hatt kontakt på en uke.

Anonymkode: 8a7be...596

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd akkurat det samme, TS. Har faktisk endt med at jeg har følt meg utestengt fordi de mener jeg er sur, lite engasjert og kjipt bare fordi jeg ikke småhyler "Åååååå såååå floooottt" for de minste ting, men bare smiler litt og sier noe på en vanlig måte. Eller som du beskriver, tusen hjerter og suss og "du er sååå flott!". Vi snakker jenter i alderen 24-27 her. Jeg er ikke den typiske jenta som på død og liv må hyle ut komplimenter (jeg gir komplimenter altså, men på en mer nøktern måte).  Føles bare så falskt ut!

Har i det siste innsett at de vennene som alltid er der, selv om vi ikke har hatt kontakt de siste to-ti månedene er venner som er like nøkterne og ikke oppfører seg som de er 14. Sistnevnte jenter har en tendens til å forsvinne ut av livet så fort man ikke har hatt kontakt på en uke.

Anonymkode: 8a7be...596

Helt enig! 

Jeg blir ofte tagget i bilder på instagram over "tagg den fineste jenta du vet om" eller "tagg noen med en deilig rumpe", og jeg blir bare flau. Jeg er 100% sikker på at det er fordi de ønsker at jeg skal tagge dem i like bilder. Vi er over 27! Føler jeg mister kontakten med noen av dem, og det er skikkelig trist fordi de er virkelig snille mennesker, men jeg er bare ikke der..  Føler meg litt ekskludert, men jeg ønsker ikke pøse over med hjerter da det blir falskt for meg?

Anonymkode: 852a2...4b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Morsomt at du tror det, jeg er nemlig veldig ekstrovert! Men kanskje ikke like mye som de. 

Jeg blir veldig sliten selv, men da er det godt å høre at min venninnegjeng skiller seg litt ut fra resten!

Anonymkode: 852a2...4b5

Bare jeg som koblet litt feil ut i fra den lille informasjonen som forelå. Dro det ikke opp av en flosshatt, altså. Bare nesten!

Kanskje dere ikke er helt på bølgelengde med hverandre. Lett for å kræsje da!

Enten får du finne noen fra din egen planet, eller så får du forklare dem at du gir en lang blaffen i det overfladiske og ikke har noe behov for å skrive som en fjortenåring på et hvert profilbilde de legger ut. Ser ikke poenget i at du skal endre deg for dem (som i at du for eksempel skal begynne med smileys i meldinger for å "tilfredssstille" dem osv. De burde ha skjønt det selv... derav min kommentar om at de ikke er helt på bølgelengde med deg).

Men jeg er mann så jeg har egentlig ikke peiling. Men du skal ha takk for åpningsinnlegget, det førte jo til et riktig så morsomt bilde av dine venninner i hodet mitt. Drama er noe herk!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne, har venninner og ganske mange kvinnelige bekjentskaper, og har aldri opplevd det TS beskriver. De kvinnene jeg har som venner, er hyggelige, intelligente og reflekterte damer med langt viktigere ting å tenke på enn antall likes på Facebook. Har opplevd ytterst få krangler og veldig lite drama med venninner i voksen alder.

Tror dette har mer med typen mennesker å gjøre, ikke kvinner i seg selv. Det finnes hønsehjerner blant begge kjønn. Jeg er 100% sikker på at det også finnes slitsomme guttegjenger som oppfører seg som tullinger, men gjerne på en annen måte enn kvinnelige tullinger oppfører seg. 

Ville heller brukt energi på å bli kjent med en annen type mennesker som du har mer til felles med, enn å konkludere med at det er kvinner som kjønn som er problemet. 

Anonymkode: cc396...14a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der er grunnen til at jeg generelt ikke gidder å bli kjent med damer.

Er du en kvinne?
Er du som de som trådstarter beskriver?

Hvis ja på det første spørsmålet, og nei på det andre, hva er det som får deg til å være så unik sammenlignet med andre?

Dette er ikke ment som kritikk, men jeg lurer oppriktig på hvorfor enkelte, i dette tilfellet du, setter alle andre individer i bås, og mener "alle andre damer er slik, men ikke jeg. Jeg er ikke som alle andre".  (Og alltid når det er snakk om negative stereotyper.)

 

Anonymkode: a8545...912

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...