Gå til innhold

Eksluderer èn venninne fra julebordet


The Kitten

Anbefalte innlegg

Nå skrev jo TS at hun ikke rakk å få mulighet til å komme med et annet alternativ.. 

Nettopp. De bestilte under en time etter at de hadde bestemt seg for stedet. Faktisk ventet de ikke til alle hadde sagt seg enig engang. Jeg fikk ikke sagt min mening, og det var det et par andre som ikke fikk gjort heller. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nettopp. De bestilte under en time etter at de hadde bestemt seg for stedet. Faktisk ventet de ikke til alle hadde sagt seg enig engang. Jeg fikk ikke sagt min mening, og det var det et par andre som ikke fikk gjort heller. 

Virker som de venninnene dine overkjører hverandre litt. Og sånt er ikke greit, for alle skal være med, og om en blir ekskludert er det deres feil, ikke hun med dårlig råd :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis du VET at dere pleier å gå på julebord sammen, hvorfor ikke ha tenkt over navn og slenge ut med en gang temaet kommer opp? Eller enda bedre, ta initiativ til å arrangere det selv der det passer deg? Hvis de ønsker å gå ett sted som blir fort oppbestilt så forstår jeg at de bestilte bord fort, men reservasjoner kan endres. Hvilken priskategori snakker vi egentlig her? Bare for å snu spørsmålet litt på hodet, er det greit at alle skal gå ett sted de ikke har lyst og egentlig ikke vil bruke penger på, for at den ene venninnen skal få viljen sin? 

Anonymkode: 1960f...eba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde trukket meg og invitert henne på middag i stedet. Men skjønner også godt at du vil møte opp og fortelle dem hvor dårlig de oppfører seg  

Syns faktisk drittkjerringene burde foreslått å gå sammen og spandere på henne i stedet for å ekskludere henne. Det er ikke greit å oppføre seg sånn! Og har de råd til å spise på et så fancy sted har de også råd til å være med å spleise på ihvertfall deler av regningen hennes! Det er ikke alle som har like god råd, sånn er det jo bare. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis du VET at dere pleier å gå på julebord sammen, hvorfor ikke ha tenkt over navn og slenge ut med en gang temaet kommer opp? Eller enda bedre, ta initiativ til å arrangere det selv der det passer deg? Hvis de ønsker å gå ett sted som blir fort oppbestilt så forstår jeg at de bestilte bord fort, men reservasjoner kan endres. Hvilken priskategori snakker vi egentlig her? Bare for å snu spørsmålet litt på hodet, er det greit at alle skal gå ett sted de ikke har lyst og egentlig ikke vil bruke penger på, for at den ene venninnen skal få viljen sin? : 1960f...eba

Hvorfor vrir du det til at denne jenta er "vanskelig"? At hun sier fra at et sted er for dyrt for henne er det ikke noe galt med. Her var det tydelig en del av gjengen som skulle ha viljen sin, ettersom de tok avgjørelsen uten å sjekke med alle en gang. 

Anonymkode: f1450...21e

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For den restauranten de har valgt kommer det fort opp i 800 for mat og drikke for en person. Det er mye for venninnen min, men det er ikke slik at det er snakk om å gå på McDonald's istedenfor. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten jeg drar eller ikke så kommer jeg i hvert fall til å gi dem skikkelig beskjed om at det ikke er greit å oppføre seg slik. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt delt her, selv om det sikkert ikke er videre populært å si det. På den ene siden syns jeg det er unødvendig å bestille ett sted alle ikke har råd til å gå, i alle fall når hun gir beskjed før bookingen er gjort. På den andre siden så har jeg selv et par i min vennegjeng som bare vil gå på veldig billige steder, og det er greit nok en vanlig fredag, men det er ikke der jeg liker meg best, eller der de har kvalitetsmaten og stemningen som ønskes ved ett julebord. Vi andre liker å forsøke noe nytt, og teste steder med god omtale. Paret som klager over dårlig råd har råd til utrolig mye annet som er veldig dyrt, så jeg syns det handler om prioritering. Jeg forstår godt at vennegjengen ønsker å gå ett skikkelig sted og legge litt penger i god mat, og at dersom hun ikke kom opp med ett godt alternativ så ble bord bestilt. Hvis julebordet er en årlig greie så har hun vel visst om det og kunne spart opp penger eller kommet i forkjøpet med ett sted å gå? Men det er sikkert lettere å skylde på andre i etterkant.  

Anonymkode: 1960f...eba

enig.  Er faktisk slik at  majoiriteten skal faa lov til aa bestemme hvor de vil ha julebordet sitt.  Naar man er 27 og ikke 18 har man litt andre forventninger. Leit for ene men hun klarer sikkert aa faa laant penger!. Om TS liksom skal lage et sirkus og fortelle hvor onde og faale resten av gjengen er fatter jeg ikke at hun vil spise med de. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde droppet det og heller gått på middag med hun ene venninna. Eller invitert henne på middag hjemme. Jeg hadde ikke gått ut med de som med vilje ikke hørte på henne. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde droppet å gå, eventuelt pushet resten av gjengen til å gå sammen for å dekke kuverten til venninna som ikke har råd. Hun skal jo ikke ekskluderes bare fordi gjengen skal leke fisefine folk på en overpriset restaurant. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan en 27åring ikke ha råd til middag? Synes dette er helt innafor, dere skal da ikke måtte spise sub-par mat fordi hun har ødslet bort pengene sine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For den restauranten de har valgt kommer det fort opp i 800 for mat og drikke for en person. Det er mye for venninnen min, men det er ikke slik at det er snakk om å gå på McDonald's istedenfor. 

Fortell meg gjerne hvor jeg kan gå å ha julebord med drikke for bare 800 kr.   Skal ikke være veldig dyrt før man kommer opp i en sånn sum.  

Anonymkode: d5fbc...b20

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Piiiip

Hadde trukket meg tvert i sympati med en venninne som de faktisk bevisst stenger ute. Det er så ugreit som det kan bli.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det jo i mange sammenhenger i livet, at noen bare bestemmer og overkjører andre- for noen passet det tydeligvis best å gå på den restauranten, de tenker bare på seg selv og da blir det sånn. Man må ta valget om man gidder å omgås sånne mennesker

Anonymkode: 62379...829

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig dårlig gjort å utelate ei venninne på den måten der! De ga hun ikke sjansen engang på å komme med et annet altenativ før de bestilte bord!

Hadde ikke gått hadde jeg vært ts. Eller; jeg hadde snakket med venninnen og funnet en annen plass å spise samtidig som de andre skal spise, deretter troppet opp til de andre venninnene og sagt hva jeg mener, for så å gå for å møte venninnen på den andre restauranten. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan kan en 27åring ikke ha råd til middag? Synes dette er helt innafor, dere skal da ikke måtte spise sub-par mat fordi hun har ødslet bort pengene sine.

Altså 800 kr for middag og drikke er mye. Jeg er selv 27 år, og student. Det er mange utgifter som skal dekkes i løpet av en måned og selv om jeg har en deltidsjobb så er det ikke bare bare å komme med så mye penger. Hva vet du om venninnens økonomi? Ingenting. 

Anonymkode: 8367a...e2d

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

majoriteten hadde allerede bestemt seg for hvor de ville gå før de fikk denne motstanden og uansett hvilke alternativ som ville komme opp ville ikke dette ha vært godt nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majoriteten hadde ikke bestemt seg. Flere fikk ikke sagt sin mening engang før bordet var bestilt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majoriteten hadde ikke bestemt seg. Flere fikk ikke sagt sin mening engang før bordet var bestilt.

Som jeg har nevnt tidligere så er det altså mulig å endre en reservasjon, men du vender det døve øret til og vil ikke kommentere på det. For øvrig er ikke 800 kr med drikke dyrt for julebord, prisen kan jo da justeres ut fra hva som drikkes til maten. Hvis du mener de fleste er mot dette så får dere "grow some balls" og gi beskjed da, fremfor å sutre her inne.

Men jeg spør igjen; syns du det er rett at folk skal bruke penger på et sted de ikke har lyst å gå, for at hun som ikke kan styre pengene skal være med? Eller kan det rett og slett være at hvis hun ikke har råd til julebord, så hadde det vært bedre å si "i år har ikke jeg råd til å være med, men kos dere, så blir jeg med igjen neste år". Jeg forstår godt at når folk er 27 er de lei av å gå på billige studentsteder o.l. for å spise middag, og ønsker å gå et bedre sted og gjøre det skikkelig. Hvis du i en alder av 27 har så lite kontroll på pengene at du ikke klarer å spare opp til et julebord du vet om hele året, ja da er det vel ikke ment at du skal være med da. Hvorfor er det greit at EN med dårlig råd skal holde de andre tilbake? 

Anonymkode: 1960f...eba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...