Gå til innhold

Prøverør 2016


FlyBabe

Anbefalte innlegg

12 timer siden, glassmanet skrev:

Nå er jeg på rugedag 4. Og jeg liker dårlig disse hormonene altså. Jeg gråter så mye, har vondt, får ikke sove, er trøtt, tenker katastrofetanker.. Virkelig ikke gøy. Jeg føler meg så langt nede i kjelleren. Har mått bli hjemme fra jobb noen dager, gjemme meg på do for å grine, og sånn går no dagan.

Jeg tenker mye på at dette på en måte "føles feil", det har alltid gjort det. Hele IVF-greia. Jeg reagerer vilt mye på kunstige hormoner. Har ikke kunnet gå på p-piller pga depresjonene hormonene gir meg. Og jeg liker ikke å tilføre kroppen masse greier den ikke skal ha :angry:. Æææ. Jeg HATER dette. Og håper så inderlig at det går. For jeg begynner å bli temmelig sikker på at det blir med denne ene stimuleringen.

 

Hilsen HormonHurpe

Jeg håper det går bra for deg, og at følelsen din er feil :):troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, glassmanet skrev:

Æh! Så kjipt å ikke vite hva som skjer da.

Krysser fingre og tær for at det skal gå bra, og at ikke hele forsøket blir avbrutt hvertfall

 

12 timer siden, VirreVapp skrev:

Uff, så kjedelig. Håper forsøket kan gå som planlagt, vet godt hvor motløs man kan bli av avbrutt forsøk :( Masse, masse lykke til. 

 

10 timer siden, Askmeagain89 skrev:

Så utrolig kjipt :( Håper du får positive nyheter. 

Takk skal dere ha :) Jeg blør såpass mye nå at jeg har slått helt fra meg håpet om at forsøket skal gå som normalt. Jeg har fremdeles et bittelite håp om uttak og egg rett på frys, men håpet er ikke kjempestort ettersom blødningene tyder på dårlig eggmodning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, miore skrev:

 

 

Takk skal dere ha :) Jeg blør såpass mye nå at jeg har slått helt fra meg håpet om at forsøket skal gå som normalt. Jeg har fremdeles et bittelite håp om uttak og egg rett på frys, men håpet er ikke kjempestort ettersom blødningene tyder på dårlig eggmodning.

Så dumt :/ Samme medisiner nå som sist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Askmeagain89 skrev:

Så dumt :/ Samme medisiner nå som sist?

Jepp! Marginalt høyere dose, bare. Og sist fikk jeg raskt fine follikelstørrelser og tykkelse på slimhinnen så det holdt med 9 dager stimulering (dette blir stimuleringsdag 15...), så jeg aner ikke hva kroppen min driver med denne gangen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk telefon fra sykehuset i dag og vi har fått 2 egg på frys :laugh: Veldig glad for det, har aldri fått frys før da eggene mine tidligere har vært av dårlig kvalitet og sluttet å utvikle seg på dag 3. Så nå håper jeg de blir brukt til søskenforsøk og egget jeg ruger på gir positiv test om en ukes tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

57 minutter siden, miore skrev:

Jepp! Marginalt høyere dose, bare. Og sist fikk jeg raskt fine follikelstørrelser og tykkelse på slimhinnen så det holdt med 9 dager stimulering (dette blir stimuleringsdag 15...), så jeg aner ikke hva kroppen min driver med denne gangen ;)

Hmm.. Skjedde meg på andre forsøk og. Ingen egg overhodet. Det er skikkelig nedtur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, stefanie skrev:

Fikk telefon fra sykehuset i dag og vi har fått 2 egg på frys :laugh: Veldig glad for det, har aldri fått frys før da eggene mine tidligere har vært av dårlig kvalitet og sluttet å utvikle seg på dag 3. Så nå håper jeg de blir brukt til søskenforsøk og egget jeg ruger på gir positiv test om en ukes tid :)

Så bra stefanie! Krysser fingrene for positiv test om en uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Askmeagain89 skrev:

Hmm.. Skjedde meg på andre forsøk og. Ingen egg overhodet. Det er skikkelig nedtur.

Gjorde du store endringer fra #2 til #3? Responderte du bedre da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, miore skrev:

Gjorde du store endringer fra #2 til #3? Responderte du bedre da?

Ja, nesten dobbel dose med medisiner. 12 egg ut. 

Denne gangen var resultatet mye bedre og eggene bedre, men var helt andre medisiner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå på rugrdag 6 vel. Fra igår så har jeg hatt litt mensenvondt innimellom og litt forskjellig vondt innimellom.  Og til tider ingen :P blir grusomt slapp og kunne sikkert greid å sove det mesteparten av dagen.  Flere som har hatt det slik og at egget har festet seg og blitt gravide?

Går på skole så ikke så lett å sykemelde seg :P dager fra 8-4, så lurer på hvordan dette skal gå! hehe håper bare så inderlig at det setter seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Nerdina skrev:

Jeg er nå på rugrdag 6 vel. Fra igår så har jeg hatt litt mensenvondt innimellom og litt forskjellig vondt innimellom.  Og til tider ingen :P blir grusomt slapp og kunne sikkert greid å sove det mesteparten av dagen.  Flere som har hatt det slik og at egget har festet seg og blitt gravide?

Går på skole så ikke så lett å sykemelde seg :P dager fra 8-4, så lurer på hvordan dette skal gå! hehe håper bare så inderlig at det setter seg..

Jeg var utslitt sist da jeg ble gravid, men har ingenting å sammenligne med. Er også helt utslitt nå, sliter med bekkenet, sover dårlig, drømmer mye osv, men det er nok bare pga progesteron og andre medisiner her samt at pauser er ikke-eksisterende med en ett-åring, lat mann og hund i hus. 

Det er liksom umulig å vite hva som er hva, men håper du lykkes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, stefanie skrev:

Fikk telefon fra sykehuset i dag og vi har fått 2 egg på frys :laugh: Veldig glad for det, har aldri fått frys før da eggene mine tidligere har vært av dårlig kvalitet og sluttet å utvikle seg på dag 3. Så nå håper jeg de blir brukt til søskenforsøk og egget jeg ruger på gir positiv test om en ukes tid :)

Så utrolig bra!! Krysser finga for at du ruger på et gullegg også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Nerdina skrev:

Jeg er nå på rugrdag 6 vel. Fra igår så har jeg hatt litt mensenvondt innimellom og litt forskjellig vondt innimellom.  Og til tider ingen :P blir grusomt slapp og kunne sikkert greid å sove det mesteparten av dagen.  Flere som har hatt det slik og at egget har festet seg og blitt gravide?

Går på skole så ikke så lett å sykemelde seg :P dager fra 8-4, så lurer på hvordan dette skal gå! hehe håper bare så inderlig at det setter seg..

Ja, jeg følte meg helt ødelagt! Men jeg ble lett overstimulert, pluss at progesteronen ga også mange bivirkninger. Husker jeg hadde mye mensvondt, og venta på blødning hele tiden, hehe. 

Krysser finga for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så dårlig følelse angående dette forsøket. Venter egentlig bare på menstruasjon. Har ingen tro på at det kommer til å fungere og jeg blir sprø av tankekaoset. Den dagen her har vært en skikkelig drittdag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Askmeagain89 skrev:

Jeg har så dårlig følelse angående dette forsøket. Venter egentlig bare på menstruasjon. Har ingen tro på at det kommer til å fungere og jeg blir sprø av tankekaoset. Den dagen her har vært en skikkelig drittdag. 

I feel you! Har føltes "feil" hele veien her og. Akkurat som om jeg bare vet at det ikke går. Rare greier. Jeg vil bare bli ferdig med all denne ventingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

30 minutter siden, glassmanet skrev:

I feel you! Har føltes "feil" hele veien her og. Akkurat som om jeg bare vet at det ikke går. Rare greier. Jeg vil bare bli ferdig med all denne ventingen!

Føler med dere begge to, og krysser det jeg har for at dere føler feil! Jeg var så dum å teste altfor tidlig ved forrige forsøk, og var helt sikker på at det hadde gått galt... Ventingen er så forferdelig tung, kjemmer at jeg gruer meg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, LillyBe skrev:

Føler med dere begge to, og krysser det jeg har for at dere føler feil! Jeg var så dum å teste altfor tidlig ved forrige forsøk, og var helt sikker på at det hadde gått galt... Ventingen er så forferdelig tung, kjemmer at jeg gruer meg :(

Takk. Ja, ventingen er helt grusom

9 timer siden, glassmanet skrev:

I feel you! Har føltes "feil" hele veien her og. Akkurat som om jeg bare vet at det ikke går. Rare greier. Jeg vil bare bli ferdig med all denne ventingen!

Jeg og. Vi lykkes aldri med noe første gang, alltid uflaks og masse styr, derfor tenker jeg at dette heller ikke kan gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Askmeagain89 skrev:

Jeg har så dårlig følelse angående dette forsøket. Venter egentlig bare på menstruasjon. Har ingen tro på at det kommer til å fungere og jeg blir sprø av tankekaoset. Den dagen her har vært en skikkelig drittdag. 

 

9 timer siden, glassmanet skrev:

I feel you! Har føltes "feil" hele veien her og. Akkurat som om jeg bare vet at det ikke går. Rare greier. Jeg vil bare bli ferdig med all denne ventingen!

:klem: til dere begge! Det er tungt for psyken med de greiene vi holder på med. Ventingen og uvissheten er det aller verste, etter min mening. Håper magefølelsen er helt gal for dere begge to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎22‎.‎08‎.‎2016 at 9.52, prover87 skrev:

Så kjekt! Er veldig bra når det går den veien at ventetiden blir kortere enn det man først tror/forventer :) Hvor er det dere får behandling?

Når vi først ble henvist til sykehus for behandling, ble vi henvist til Haugesund - da jeg snakket med de på telefon sa det at de hadde over et års ventetid (ca. 9-12 mnd til første samtale, så 3-4 mnd til før de startet en eventuell behandling). De anbefalte oss å ta kontakt med St. Olav eller Porsgrunn for der var ventetiden kortere. Vi kontaktet Porsgrunn og der fikk vi time 6 uker etter at henvisningen ble sendt :) Behandlingen startet rett etter første samtale/undersøkelse! Vi ble skikkelig positivt overrasket over hvor raskt det gikk.

Vi er i Porsgrunn. Var der i går, veldig positiv opplevelse :) Jeg hadde allerede startet på Letrozol denne syklusen i samarbeid med gynekologen min, så det ble besluttet at vi forsøker inseminering allerede denne syklusen, da sædkvaliteten til mannen min på magisk vis var blitt veldig god siden sist! Så da er det bare å krysse fingrene for at ikke EL havner i helgen. Hadde blitt så glad om vi slapp masse hormonbehandling og uttak, misunner ikke dere som står midt i det nå :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...