Gå til innhold

Prøverør 2016

FlyBabe

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, LillyBe skrev:

Så herlig at du endelig lykkes da <3

Så spennende!! Det er jo absolutt verdt å prøve...men åssen mat er det?Hvilke typiske matvarer?

Jeg kom over denne http://omhelse.com/kvinners-helse/matvarer-med-naturlig-progesteron.php

Jeg hadde egentlig tenkt å vente med å komme med dette tipset til jeg selv vet vil funke på meg, men så har jeg fulgt med i denne tråden og kjent meg igjen på skuffelsene. Kanskje funker denne bedre på andre enn meg😊

Hehe, jeg liker egentlig ikke egg, men spiser minst en per dag. Det fins flere artikler på engelsk, så det er bare å Google.😊

Anonymkode: 19690...3bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kom over denne http://omhelse.com/kvinners-helse/matvarer-med-naturlig-progesteron.php

Jeg hadde egentlig tenkt å vente med å komme med dette tipset til jeg selv vet vil funke på meg, men så har jeg fulgt med i denne tråden og kjent meg igjen på skuffelsene. Kanskje funker denne bedre på andre enn meg😊

Hehe, jeg liker egentlig ikke egg, men spiser minst en per dag. Det fins flere artikler på engelsk, så det er bare å Google.😊

Så spennende! Må jeg lese mere om :) Egg er jeg god på, går som regel 1-2 om dagen, hehe...passer bra det da ;) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, LillyBe skrev:

Så spennende! Må jeg lese mere om :) Egg er jeg god på, går som regel 1-2 om dagen, hehe...passer bra det da ;) 

http://www.syunskis.com/D03l5gMQ/

her er også en artikkel til. Spinat spiser jeg f.eks hver dag til enten lunsj eller middag. Jeg pleier å frese den med hvitløk og brekkbønner på stekepanna og blande det med soyasaus. Den er også blitt mannens favoritt😊 

Bare pass på å være forsiktig i begynnelsen i tilfelle du får for mye av det. Det har jeg fått merket, men så lenge spiren sitter så er det verdt det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.11.2016 den 20.34, LittleBabyBlue skrev:

Hei og velkommen. Egenandelen er på 16642kr, alt over det vil dere få tilbakebetalt. Når grensen er nådd må dere sende inn spesifiserte kvitteringer sammen med skjemaer dere får på Hausken. 

Har ingen erfaring med fryst sperm, men Ullevål tillater ikke at kvinnen styrer skuta alene. I tilfelle samlivsbrudd må mannen være med på deler av prosessen. Husker ikke hvilken del da min var med på alt, men de sa rett ut at hvis mannen var bortreist da ble forsøket avbrutt. Kan være greit å dobbeltsjekke reglene på Hausken.

Tusen takk for svar! Jeg fant frem egenandelen selv til slutt, men skjønner fremdeles ikke om den gjelder per forsøk eller per år?
Jeg kan delvis forstå at de ikke ønsker det alene, men det er jo ikke alle som fysisk får til at begge er der mtp jobb. Så de kan da ikke være sååå rigide på det vel? Og en privatklinikk tar seg jo klekkelig betalt, så jeg antar at jeg som kunde får lov å velge slikt selv - så langt det er fysisk mulig med fryst sperm og det som hører til. Mannen min skal vekk i seks måneder, så det er ikke mulig å få datoene til å klaffe før om leenge.

På 14.11.2016 den 16.46, Pentu skrev:

Dere har valgt en fantastisk klinikk. Her er storesøster en Hauskenbaby. Bare et lite tips. Håper du ikke drar alene selv om mannen ikke er der. For jeg var helt ute etter mine forsøk. Så ville ikke vært alene. Så at det var en del som dro alene på innsett, men på uttaket ville jeg hatt med meg en. Hvis du må prioritere. Lykke til! :) 

Så kjekt å høre! Og takk for tips! Jeg har både søstre og nære venninner som har sagt seg villig til å bli med på det meste, så jeg tenker å benytte meg av tilbudene:) Alene vil nok føles litt ensomt for min del, det er tungt nok at mannen ikke får ta del i det, om ikke jeg må være helt for meg selv i tillegg.

Ellers fikk vi et "hyggelig" brev fra gynekologen som utredet oss. Etter å ha sagt at alt var bra, og at han skulle ringe hvis det kom noe kontrabeskjeder, fikk vi nå skriftlig beskjed om at mannens sædprøve hadde "noe nedsatt antall av raske spermier". Uten å utdype verken det ene eller andre - ingen eksakte verdier, ingen tall på andre ting de sjekker for. Kun en kort setning, og informasjon om at henvisning for ny prøve om 2-3 mnd var sendt til sykehuset. Gjett om vi ser frem til litt mer profesjonelle forhold hos Hausken! Kjenner jeg blir sint som fy av slik arroganse og mangel på empati. Her er man prøver i en liten evighet, og når man så ENDELIG kommer til utredning, så klarer de ikke løfte av røret når du skal få dårlig nytt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, LoveTrain skrev:

Tusen takk for svar! Jeg fant frem egenandelen selv til slutt, men skjønner fremdeles ikke om den gjelder per forsøk eller per år?
Jeg kan delvis forstå at de ikke ønsker det alene, men det er jo ikke alle som fysisk får til at begge er der mtp jobb. Så de kan da ikke være sååå rigide på det vel? Og en privatklinikk tar seg jo klekkelig betalt, så jeg antar at jeg som kunde får lov å velge slikt selv - så langt det er fysisk mulig med fryst sperm og det som hører til. Mannen min skal vekk i seks måneder, så det er ikke mulig å få datoene til å klaffe før om leenge.

Så kjekt å høre! Og takk for tips! Jeg har både søstre og nære venninner som har sagt seg villig til å bli med på det meste, så jeg tenker å benytte meg av tilbudene:) Alene vil nok føles litt ensomt for min del, det er tungt nok at mannen ikke får ta del i det, om ikke jeg må være helt for meg selv i tillegg.

Ellers fikk vi et "hyggelig" brev fra gynekologen som utredet oss. Etter å ha sagt at alt var bra, og at han skulle ringe hvis det kom noe kontrabeskjeder, fikk vi nå skriftlig beskjed om at mannens sædprøve hadde "noe nedsatt antall av raske spermier". Uten å utdype verken det ene eller andre - ingen eksakte verdier, ingen tall på andre ting de sjekker for. Kun en kort setning, og informasjon om at henvisning for ny prøve om 2-3 mnd var sendt til sykehuset. Gjett om vi ser frem til litt mer profesjonelle forhold hos Hausken! Kjenner jeg blir sint som fy av slik arroganse og mangel på empati. Her er man prøver i en liten evighet, og når man så ENDELIG kommer til utredning, så klarer de ikke løfte av røret når du skal få dårlig nytt? 

Egenandelen er for alle de tre offentlige forsøkene man får sammenlagt, uavhengig av hvor mange år det tar. Nå vet jeg som sagt ikke hvordan reglene på Hausken er, men Ullevål er rigide på at mannen må være der for å gi samtykke. De vil ikke risikere å gjøre en hevngjerrig, nysingle dame gravid, så der hjelper det ikke om man har startet på medisiner og er full av hormoner. Ingen mann ingen innsett. Det hjelper ikke at kvinnen er kunde hvis man urettmessig har brukt mannens sperm. Bare sjekk med Hausken så dere ikke setter igang en prosess dere ikke kan fullføre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, LillyBe skrev:

Takk :) bare å håpe mensen kommer snart nå, hehe! Gjør du noe spesielt i rugetiden? 

Jeg tenkte jeg skulle kutte ut kaffe, pepsi max og sukker i alle fall. Og så tenkte jeg å prøve få gått meg en tur hver dag. Jeg fikk selvsagt migrene i går, og det er ikke særlig gøy når jeg ikke vil ta sjangsen på å ta noe smertestillende. Fikk gått en liten tur likevel.

23 timer siden, miore skrev:

Lykke til med rugingen :) Var det blastocyst? Eller to-/tredagersegg?

Tusen takk! Det er en blastocyst :)

12 timer siden, Mirabella76 skrev:

Gratulerer så mykje Mayah og FlyBabe! :hoppe: Då ligg me vel ganske likt an i løypa, me tre. :)

Dette blir spennende! Håper det går bra for alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, LoveTrain skrev:

Jeg merker også at flere leger i det offentlige gir dårlig informasjon og følger meg dårlig opp. De gjør bare sen konkrete jobben de er satt til å gjøre og er ikke særlig flinke til å oss pasienter og våre behov. Jeg vil tro at de private klinikkene er bedre. Men jeg må påpeke at vi har god erfaring med vår offentlige klinikk (Porsgrunn) da de svarer når me spør, men der er all kontakt opp til oss. 

Jeg ble blant annet operert (fjernet en eggleder) på et sykehus etter henvisning fra klinikken, men hverken sykehuset eller klinikken har tatt en skikkelig prat med meg om hva som ble gjort og hva det vil si for meg, og da spesielt hvilke sjanser me nå har til å bli gravide...

9 timer siden, LittleBabyBlue skrev:

Egenandelen er for alle de tre offentlige forsøkene man får sammenlagt, uavhengig av hvor mange år det tar. Nå vet jeg som sagt ikke hvordan reglene på Hausken er, men Ullevål er rigide på at mannen må være der for å gi samtykke. De vil ikke risikere å gjøre en hevngjerrig, nysingle dame gravid, så der hjelper det ikke om man har startet på medisiner og er full av hormoner. Ingen mann ingen innsett. Det hjelper ikke at kvinnen er kunde hvis man urettmessig har brukt mannens sperm. Bare sjekk med Hausken så dere ikke setter igang en prosess dere ikke kan fullføre.

Dette var ikke jeg heller klar over. Trodde det egenandelstaket gjaldt for et år av gangen. Men hvis det gjelder for alle forsøk så er jo det bra! Kom jo opp i ca. 10 000 i medisiner bare i forsøk 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på klinikken og blitt tappet for 2,1 liter væske fra buken! Helt sykt å se de mengdene som bare rant og rant oppi flaskene, men det forklarer heldigvis de sterke smertene jeg har slitt med de siste dagene. Er egentlig lettet for at det var noe mer enn bare forstoppelse. Blitt satt på blodfortynnende injeksjoner også, så er jammen ikke kvitt medisinregimet ennå... 

Mye rart vi prøverørsdamer skal gjennom gitt! Forhåpentligvis får vi belønningen vår ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mayah skrev:

Da har jeg vært på klinikken og blitt tappet for 2,1 liter væske fra buken! Helt sykt å se de mengdene som bare rant og rant oppi flaskene, men det forklarer heldigvis de sterke smertene jeg har slitt med de siste dagene. Er egentlig lettet for at det var noe mer enn bare forstoppelse. Blitt satt på blodfortynnende injeksjoner også, så er jammen ikke kvitt medisinregimet ennå... 

Mye rart vi prøverørsdamer skal gjennom gitt! Forhåpentligvis får vi belønningen vår ❤

Huff...bra du fikk det sjekka, nå blir det nok bedring :) Godt man er vandt til sprøyter, hehe...jeg ble aldri helt venn med Fragminen (den blodfortynnende injeksjonen jeg tok), men må man så må man ;)  Å når man lykkes så er det verdt ALT <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

Er jo i gang med 3.frys nå. Har startet opp med Estradot plaster...UL først om 12 dager. Har jo slitt litt med slimhinnen, vi har jo fått den tykk nok etter litt tid.. Har dere her innen noen tips? Gjorde dere noe spesielt i denne perioden? Kommer til å ta akupunktur er par ganger nå fram til innsett

Gratulerer igjen alle som er gravide, utrolig gøy at det skjer masse positivt her nå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mayah skrev:

Var dette jeg fryktet pga venninen min, men så bra at du har fått tappet deg. Krysser fingrene for at spiren sitter denne gangen😊

Anonymkode: 3c708...b17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, LillyBe skrev:

Huff...bra du fikk det sjekka, nå blir det nok bedring :) Godt man er vandt til sprøyter, hehe...jeg ble aldri helt venn med Fragminen (den blodfortynnende injeksjonen jeg tok), men må man så må man ;)  Å når man lykkes så er det verdt ALT <3

Hehe, ja, vi har jo stukket oss selv i magen et par ganger nå 😉 Hvor lenge brukte du den? ☺ Og kan jeg spørre om graviditeten gikk bra? 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var dette jeg fryktet pga venninen min, men så bra at du har fått tappet deg. Krysser fingrene for at spiren sitter denne gangen😊

Anonymkode: 3c708...b17

Tusen takk! 😊 Er godt å kunne dele erfaringer ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Mirabella76 skrev:

Eg har testa positivt i dag og i går! :hoppendeglad: Testdag i dag, 15 dpo. Testa med BT i går, og CB- test i dag. Dette var heilt uventa! :ohmy: Eg hadde heilt gitt opp dette forsøket, for eg har ikkje hatt eit einaste symptom så langt. Men eg er ekstremt oppblåst, og har veldig mykje luft i magen.

Eg tør absolutt ikkje gleda meg over positiv test enda, for eg har som sagt ingen graviditetssymptom. :sjenert:  Eg har også mista tidlig to gangar før, så eg veit at ein positiv graviditetstest ikkje nødvendigvis endar med baby i magen. :riste: Men akkurat no er eg iallfall gravid - og eg har for første gang fått positiv graviditetstest i løpet av dei 5 prøverørsforsøka me har hatt. :) Dette er vårt tredje ferskforsøk. Kryssar fingrane for at spiren klorar seg godt fast der inne, heilt fram til sommaren! :hjerte:

Gratulerer! Det er så fint med positive resultat her inne! Får en til å ikke miste håpet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, Mayah skrev:

Hehe, ja, vi har jo stukket oss selv i magen et par ganger nå 😉 Hvor lenge brukte du den? ☺ Og kan jeg spørre om graviditeten gikk bra? 

Tusen takk! 😊 Er godt å kunne dele erfaringer ☺

Jeg husker ikke helt jeg, men var ganske mange uker. Til uke 8 eller 10 mener jeg?! Var helt ødelagt i magen etterhvert, hehe...graviditeten gikk strålende, fødte ei nydelig prinsesse som nå snart er 2 år <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, LillyBe skrev:

Ahh, så FANTASTISK😄😍😍❤️ Nå blei jeg utrolig glad! Er så godt å høre noen solskinnshistorier når man tester negativt selv! Håper virkelig spira holder seg der denne gangen, det har jeg troa på :) 

Her kom mensen i dag, så da kjører vi på med østrogen...og 3.(og siste for nå) fryseforsøk. Please, la meg følge i deres spor neste mnd🙏🙏

Tusen takk, LillyBe:hug: Ja, dette var utrulig kjekt, og veldig overraskande. :) No får eg berre kryssa fingrane for at det endar bra denne gangen! :tommel:

Masse lykke til med fryseforsøk! :tommelsmil: Håpar at det blir din tur no. :)

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, miore skrev:

Gratulerer så mye her også, @Mirabella76! Mange gode nyheter i tråden for tiden!

@LillyBe, krysser fingrene for at dette fryseforsøket gjør susen :)

Tusen takk for det, miore:klemmer:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 timer siden, Mayah skrev:

Tusen takk, @Mirabella76 og gratulerer så mye selv! 😊 Som jeg skrev i dagboka di så hadde jeg det på følelsen at det ville klaffe for deg!:bolledeig:

Tusen takk for det, Mayah:hug: Ja, det var heilt topp at du hadde rett, og at eg tok feil! :nigo: Eg var virkelig 100% sikker på at eg ikkje var gravid denne gangen heller. :sjenert:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, FlyBabe skrev:

Gratulerer! Det er så fint med positive resultat her inne! Får en til å ikke miste håpet :)

Tusen takk, FlyBabe:hug: Eg føler meg langt frå trygg enda, men ein positiv graviditetstest er iallfall ein veldig god begynnelse! :Nikke:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! 

Nå er det ca 4 måneder siden vi var ferdige med prøverør og bestemte oss for å gi opp. Meeen vi var en tur innom på Hausken i august og vi er i tenkeboksen på om vi skal ta et fjerde forsøk hos dem. 

Er det vits? Kjenner jeg er litt sliten av hele greia og har vært langt nede siden vi hadde bestemt oss for å leve uten et barn. 

Jon Hausken mener jeg må opereres før et nytt forsøk. Blant annet så sitter den venstre eggstokken fast i livmora. Men jeg er livredd operasjon og det er bare 2,5 år siden forrige. Jeg må dessuten alene til oslo siden mannen har disponibel periode offshore. Er så himla usikker på om jeg vil. Fått dato 28. november så det er ikke lenge til! Og hvis vi går for et forsøk etter operasjonen så skal jeg begynne på synarela med en gang så vi har ikke mange dagene på å bestemme oss :(

Hva tenker dere? 

P.S beklager om det ble rotete, men hodet mitt er rotete for tiden.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, LillyBe skrev:

Jeg husker ikke helt jeg, men var ganske mange uker. Til uke 8 eller 10 mener jeg?! Var helt ødelagt i magen etterhvert, hehe...graviditeten gikk strålende, fødte ei nydelig prinsesse som nå snart er 2 år <3

Oi, da rekker nok magen å bli ganske bra oppstukket 😝 

Åh, så koselig! 😊😊 Fint å høre at det har gått bra før ☺ Heier på deg denne runda! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...