Gå til innhold

Hva slags fordommer har dere mot sykepleiere ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva slags fordommer har dere mot sykepleiere ?

Tenker dere at dette er personer som ikke er smarte nok til å bli leger ?

Anonymkode: 553fe...0ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De tror de har så mye hardere/tøffere jobber enn alle andre.

Anonymkode: 2c37d...cf3

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overhodet ingen fordommer mot sykepleiere! Flotte folk som sykehusene og samfunnet ikke hadde klart seg uten!
Dessuten vet jeg de jobber mye turnus og overtid og utsettes for mye stress på jobb så det er beundringsverdig å holde ut som sykepleier syns jeg :)

Anonymkode: 8738e...935

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overhode ingen fordommer mot sykepleiere. Takker for den utrolig gode og vktige jobben de gjør.  

Anonymkode: 37f86...ca9

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De tror de har så mye hardere/tøffere jobber enn alle andre.

Anonymkode: 2c37d...cf3

Vel, noen avdelinger er svært harde å jobbe på, mens noen er veldig greie. Jeg som utdanner meg til å bli sykepleier har f.eks en jobb som er veldig lett og grei der jeg har 1-2 brukere på en vakt og jeg gjør ting som å se Tv, spille, dra på kino eller fotballkamp med dem osv. Det er naturligvis stell og slike ting, og jeg har av og til pasienter som er så tunge du bare kan få dem, men jeg synes det er helt greit.

Og jeg bøyer meg i støvet for de som jobber på akutten eller på medisinsk (jeg ser på sistnevnte som tungt fordi det i mine øyne er mye som er trist og pasientene er ofte veldig syke) for det er tøft. Har hatt en del jobber før som ikke var i helsevesenet og de var lettere enn den jobben jeg har nå, så hadde jeg ville hatt en jobb jeg ser på som lett så hadde jeg jobba i butikk eller noe. Men så velger jeg ikke etter hvor lett jobben er. Det er ikke lett å jobbe med syke mennesker, men guri så givende! 

Anonymkode: bf531...8d6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke greia med å sammenligne sykepleiere med leger, det er vidt forskjellige yrker?? Legene sitter på et kontor med masse papirarbeid(stort sett), mens sykepleierene er den som er nær pasientene, og som gir tilbakemelding til legen om pasientens dagligdagse funksjonsevne mm. 

 

Har ingenting i mot sykepleiere, men skjønner at det kan bli mye snakk om "hvite engler" og "varme hender" osv. Dette er egentlig helt feil spør du meg, det virker som det eneste sykepleieren gjør er å gå rundt og gi klemmer og å holde hender. Men det er fagforbundet sin feil at det fremstilles så voldsomt, ikke sykepleierene i seg selv.

Anonymkode: 29537...cd5

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke greia med å sammenligne sykepleiere med leger, det er vidt forskjellige yrker?? Legene sitter på et kontor med masse papirarbeid(stort sett), mens sykepleierene er den som er nær pasientene, og som gir tilbakemelding til legen om pasientens dagligdagse funksjonsevne mm. 

 

Har ingenting i mot sykepleiere, men skjønner at det kan bli mye snakk om "hvite engler" og "varme hender" osv. Dette er egentlig helt feil spør du meg, det virker som det eneste sykepleieren gjør er å gå rundt og gi klemmer og å holde hender. Men det er fagforbundet sin feil at det fremstilles så voldsomt, ikke sykepleierene i seg selv.

Anonymkode: 29537...cd5

Omsorg er jo en veldig stor del av yrket, og oftest den egenskapen pasientene setter mest pris på. Derfor tror jeg det er "reklamert" for yrket på den måten :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen fordommer mot sykepleiere. Hvorfor skulle jeg ha det? Er ikke alle som har et behov for å være lege. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ingen fordommer mot sykepleiere inntil i forrige uke, da jeg så at to sykepleierstudenter ikke synes noen var gode nok for dem, så de måtte legge ut en annonse på finn.no for å skaffe seg dater.

Da tenkte jeg at det kanskje har gått til hodet på noen at de tror de er så jævla sexy i sykepleierkostymene sine, at de får seg til å legge seg ut gratis på finn.no for å skape overskrifter.

Det er patetisk.

Rent bortsett fra det, så har jeg ingen fordommer mot sykepleiere. Det er forøvrig (for meg) et veldig feminint yrke, og at menn ønsker å være sykepleiere er for meg uforståelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykepleieryrket, hvor skal man starte. Dette er en av yrkestitlene som kan diskuteres i det vide og brede.. Selv er jeg sykepleierstudent. Som i mange andre yrker, møter man på mennesker som har valgt feil jobb. De hvite uniformene er ikke for alle. Grunnen til at mange prøver å omfavne sykepleierne er med tanke på hvor utrolig, utrolig viktig yrke dette er, og hvor lønn, arbeidstider etc. er ugunstige i forhold til ansvar. Dette er et yrke som blir sett negativt på, og jeg har fått mange spørsmål om "jeg bare skal bli sykepleier".. Jeg håper bare, til alle de som har fordommer, at i hvert fall jeg og mange av mine medstudenter, legger alt vi har av hjerte, tid og sjel for og kanskje hjelpe akkurat deg neste gang du blir alvorlig syk. Kanskje er det oss du møter på ekstra helgevakt neste gang du besøker din mor, eller din bestefar. Håper alle får en fin jul, og at dere får et positivt møte med sykepleierne neste gang dere møter noen <3

Anonymkode: e031d...5f2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ingen fordommer mot dem, men glad jeg ikke er det selv. Turnusjobbing har jeg prøvd, og det taklet jeg svært dårlig...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ingen fordommer mot sykepleiere inntil i forrige uke, da jeg så at to sykepleierstudenter ikke synes noen var gode nok for dem, så de måtte legge ut en annonse på finn.no for å skaffe seg dater.

Da tenkte jeg at det kanskje har gått til hodet på noen at de tror de er så jævla sexy i sykepleierkostymene sine, at de får seg til å legge seg ut gratis på finn.no for å skape overskrifter.

Det er patetisk.

Rent bortsett fra det, så har jeg ingen fordommer mot sykepleiere. Det er forøvrig (for meg) et veldig feminint yrke, og at menn ønsker å være sykepleiere er for meg uforståelig.

Sykepleieruniformer er alt annet enn sexy, da men... :laugh:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke på det sykehuset jeg tenkte på.

27dc7ad4ad111485e833cd6f3bd58fd6.jpg

Hver gang jeg ser slike ting, tenker jeg på hvor ukomfortabelt det ville vært å faktisk utføre yrket i sånne kostymer :fnise:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hver gang jeg ser slike ting, tenker jeg på hvor ukomfortabelt det ville vært å faktisk utføre yrket i sånne kostymer :fnise:

Men tenk så komfortablet det vil være for de mannlige pasientene som ser at sykepleierne har det på. Og skal vi være enige om én ting kjære Cascbah, så er det vel nettopp at sykepleierne er der for pasientenes skyld, og ikke omvendt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tenk så komfortablet det vil være for de mannlige pasientene som ser at sykepleierne har det på. Og skal vi være enige om én ting kjære Cascbah, så er det vel nettopp at sykepleierne er der for pasientenes skyld, og ikke omvendt?

Så sant, så sant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sant, så sant.

Jeg ser du var kvinne nok til ikke å påpeke at jeg stavet navnet ditt feil. I premie gjelder derfor ikke innlegget mitt deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fordom akkurat, men hvorfor har de så lang utdanning? Jeg mener de kunne lært seg det de trenger på noen kurs i stedet. 

Anonymkode: 5a3c1...f7e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...