Gå til innhold

Når ba han deg flytte inn til seg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og typen har vært sammen i 1 år nå, vi er snart 30 begge to. Jeg bor sammen med min tante etter onkel døde for 2 år siden da hun slet litt etter det. Jeg og kjæresten ble sammen ett år etter jeg flyttet inn hos tante, jeg var da mye hos kjæresten og tenkte derfor at det ville være dumt å finne en ny leilighet/bolig ettersom jeg var mye hos han. 

Men nå etter ett år så virker det fortsatt ikke som han har noen som helst planer om å ville be meg flytte inn. 

Jeg er hos han ofte, og sover hos han 5-6 dager i uken, men jeg har omtrent alle tingene mine hos min tante. Jeg vil heller ikke spør han om å få flytte inn, jeg vil la han bestemme selv og jeg ønsker ikke å presse han, men jeg blir usikker på hva han vil.

Når flyttet dere sammen? Hva syns dere om denne situasjonen? 

Anonymkode: b90bb...202

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skaffet oss et eget sted sammen etter 4 mnd som offisielle kjærester. Hadde kjent hverandre i 3 år før det. Vi var da 23 og 26. Bor sammen enda, 2 år etter.

Hva med å skaffe dere et sted sammen enn at du skal flytte til han? Har du tenkt å kjøpe deg inn? Leie hos han? Bo gratis? Vil du føle at det er ditt hjem, deres eller hans?

Anonymkode: 35537...67d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han tok det opp etter ca 4 mnd. Da ble vi enige om at vi flyttet inn (jeg og min sønn) etter at vi hadde vært på ferie sammen alle tre. Så 6 mnd inn I forholdet flyttet vi inn I hans leilighet. 1 år senere kjøpte vi hus sammen. Har nå snart vært sammen I 4 år og samboere da 3.5.

 

Anonymkode: 77a34...941

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skaffet oss et eget sted sammen etter 4 mnd som offisielle kjærester. Hadde kjent hverandre i 3 år før det. Vi var da 23 og 26. Bor sammen enda, 2 år etter.

Hva med å skaffe dere et sted sammen enn at du skal flytte til han? Har du tenkt å kjøpe deg inn? Leie hos han? Bo gratis? Vil du føle at det er ditt hjem, deres eller hans?

Anonymkode: 35537...67d

vi har kjent hverandre veldig lenge. 

Jeg tenker at jeg kunne flyttet inn og vi kunne delt utgift på det nødvendige. Han eier huset og jeg kjøper meg foreløpig ikke inn. Vi ville funnet en løsning på det. Men det viktigste er at det skal føles som vårt hjem uansett. 

Anonymkode: b90bb...202

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynte å snakke om det etter noen måneder, og så fant vi oss en leilighet sammen da vi hadde vært sammen i litt over ett år. Vi var begge tidlig i 20 årene og ingen av oss eide noe.

Jeg synes det er rart at dere ikke har snakket om det. Du kan jo ikke bare gå å vente på en "innflyttingsinvitasjon", det må være en dialog. Snakker dere ikke om andre ting heller da? Hvor dere ser forholdet gå, hva dere tenker om ekteskap, barn, økonomi osv? Alt sånt hører jo med å snakke om i et seriøst forhold. Jeg har i alle fall snakket om alt slikt første halvår, for å være sikker på at forholdet er et å satse på (ville jo ikke kastet bort tiden på en mann som ville helt andre ting i livet enn meg)

Anonymkode: 6fc7b...1fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyttet sammen etter 3 mnder. Det ble naturlig ettersom jeg allerede var der hele tiden, ordnet og vasket huset. Hva med å foreslå å finne noe sammen? forhåpentligvis spør han kanskje deg om du vil flytte inn istedet? Jeg ville ihvrtfall snakket med han om det, hvis du føler deg klar.

Anonymkode: 239be...277

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vi var sammen et år, typen min var å litt sånn tok ikke samtalen om å flytte sammen selv om jeg var her ofte.Og i starten var han ikke klar for det. Jeg var lei av å ha en leilighet som jeg leide å aldri var i, tilslutt tok jeg å fortalte han akkurat hva jeg følte å at jeg syntes det var vanskelig og litt sløsing av penger. han eier leilighet. Etter litt prating og tenking var han enig og sa at jeg kunne flytte inn. Jeg startet samtalen men var ikke min beslutning. Så ts bare ta å snakk med han selv om du tar opp tema så presser du han ikke. Greit å finne ut hvor han står eller hva han tenker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ønsket at jeg skulle flytte inn etter noen måneder. Jeg ønsket å være "bare" kjærester en stund, og bli godt kjent. Jeg synes det er viktig å være helt sikker på avgjørelsen. Jeg flytter til ham til sommeren. Da har vi vært sammen i omtrent to år. Vi gleder oss veldig til det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi så etter felles ny bolig. Fant ikke noe i området vi ville bo, så da sa han at jeg kunne flytte inn hos han. Da hadde vi vært sammen i 4 mnd..

Anonymkode: 02478...21f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi flyttet inn etter 2,5 år sammen. Han leide og jeg eide en større bolig, så det ble naturlig at han skulle flytte og ikke jeg.

Han  har ikke kjøpt seg inn.

31 og 36 år.

 

Når det gjelder din situasjon, så må du tenke hva som er viktig for deg nå: flytte inn hos kjæresten eller flytte ut fra tanta. For hvis det er det andre, så trenger du ikke høre med ham.Det er mulig han foreslår å flytte til ham hvis du sier du skal flytte og leie selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sa vel etter noen uker: " For min del kan vi flytte sammen i dag og gifte oss i morgen."  :ler:  så for hans del var det ikke snakk om å vente veldig lenge.  

Flytta inn etter et halvt år. Hadde flyttet inn et par mnd  tidligere hvis ikke det var for at jeg ikke hadde førerkort, kan ikke bo her uten. 

Man er jo forskjellige, men du kan jo spørre hvis du ønsker å flytte inn. Noen menn er jo bare litt treige og kan jo være han ikke spør fordi han ikke vil presse deg..  Noen må jo ta skrittet, hvis ikke kommer dere ingen vei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han spurte om jeg ville flytte inn etter nesten ett år, men for meg virket det som at det var mest pga pengene han ville spare (han delte med en annen før, som plutselig flyttet ut). Jeg sa derfor nei. Etter 7-8mnd til spurte jeg om vi skulle flytte sammen, han sa ja (men var veldig usikker). Flyttet to mnd senere(altså etter 1,5 år) og det gikk veldig fint.

Anonymkode: 1f357...15f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke hvorfor du bare ikke kan være ærlig å spørre?Man skal liksom kunne være ærlig med kjæresten sin uansett. Mulig han bare ville blitt positiv.Jeg spurte kjæresten min bare etter 4 måneder, jeg bodde hos min mor i ett år før det i den perioden.Han var bare glad til og vi var 28 da:-) 

Anonymkode: 18404...f8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjorde han aldri. Jeg ble sagt opp fra leiligheten fordi eier skulle flytte, så da sa jeg til kjæresten min at nå flyttet jeg inn til han. Og så gjorde jeg det :)

Anonymkode: e4152...de3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ventet i 5 og et halvt år før vi snakket om å flytte sammen.

Anonymkode: 3ccda...6c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Flyttet sammen etter 3 mnder. Det ble naturlig ettersom jeg allerede var der hele tiden, ordnet og vasket huset. Hva med å foreslå å finne noe sammen? forhåpentligvis spør han kanskje deg om du vil flytte inn istedet? Jeg ville ihvrtfall snakket med han om det, hvis du føler deg klar.

Anonymkode: 239be...277

Uffda ;) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Jeg er der veldig mye og jeg handler jo mat og toalettpapir og tannkrem etc om det mangler, så jeg gjør jo alt som hører til i husstell og er jo nesten som jeg bor der når jeg er der. Jeg er bare litt sliten av å aldri vite om jeg skal dra til han etter jobb eller om jeg skal hjem til tante. Jeg må liksom "pakke med meg" det jeg trenger i veska til hverdags hver eneste dag for jeg vet ikke hvor jeg kommer til å tilbringe natten og jeg vil ikke spør han hver dag om jeg skal sove hos han,og når jeg ikke spør så spør gjerne han om jeg vil komme bort til han. Jeg er lei av å være usikker. 

Men jeg er redd for å presse han opp etter ett hjørne, og er litt dumt å ha faste dager samtidig som det er gjerne greit. Har vi faste dager er jeg redd jeg kommer til å være der mindre enn jeg er nå..

Anonymkode: b90bb...202

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært sammen i ett år og åtte mnd tror jeg, og det har såvidt vært et tema å flytte sammen. Takk og pris!! Har aldri skjønt hvorfor det haster så fælt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyttet inn hos han med en gang vi ble sammen. Han ga meg reservenøkkel før jeg fikk sett leiligheten hans. Jeg hadde egen leilighet som jeg etterhvert leide ut. 

 

 

Anonymkode: f4e1f...47f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...