Gå til innhold

Venninne forventer flyttehjelp og jeg orker ikke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor er denne personen bestevennen din? Synes ikke det høres ut som dere har et "bestevenninneforhold" i det heletatt. Du virker bitter og negativ overfor henne, og hun er tydeligvis uinteressert i å hjelpe deg. Jeg er ikke med her.

Anonymkode: 8aec2...e55

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er vel drøyt av henne å ikke bare spørre, men mase om dette, når du var i samme situasjon nylig og hun ignorerte det. Da skulle hun i det minste nevnt det i forespørselen - "føler meg som en dårlig venninne nå, for jeg hjalp jo ikke deg, men jeg trenger hjelp og har ikke så mange å spørre eller anledning for å betale noen akkurat nå". En viss ydmykhet kan man forvente. 

Tror jeg hadde skrevet tilbake at jeg vet det er irriterende å betale for, og jeg skulle gjerne hatt hjelp selv da jeg flyttet, men ingen hadde anledning og da var det bare å ansette noen.  

 

Ja, den var fin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er denne personen bestevennen din? Synes ikke det høres ut som dere har et "bestevenninneforhold" i det heletatt. Du virker bitter og negativ overfor henne, og hun er tydeligvis uinteressert i å hjelpe deg. Jeg er ikke med her.

Anonymkode: 8aec2...e55

Mulig jeg kan virke bitter i innlegget mitt, men jeg er faktisk ikke det. Jeg er bare irritert over at hun forlanger at jeg stiller opp. 

 

Alt var som normalt etter at jeg var ferdig med å flytte og jeg nevnte ikke det mer at jeg ikke fikk hjelp av henne. 

Anonymkode: 3dd4d...3f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en har iphone får en opp lesebekreftelse om meldingene er sendt via imessage. 

Anonymkode: ce649...836

Dette kan man heldigvis skru av. 

Anonymkode: 894b1...319

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg kan virke bitter i innlegget mitt, men jeg er faktisk ikke det. Jeg er bare irritert over at hun forlanger at jeg stiller opp. 

Alt var som normalt etter at jeg var ferdig med å flytte og jeg nevnte ikke det mer at jeg ikke fikk hjelp av henne. 

Anonymkode: 3dd4d...3f1

Tør du ikke si til denne såkalte venninnen at du ikke vil hjelpe til med flyttingen hennes? Hva er du redd for skal skje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er så veldig snilt av deg. At du skal ta fri fra jobb dr kanskje mye forlangt, men være hevngjerrig og ikke ville hjelpe virker smålig. Hva slags venninne er du? Vil du ikke hjelpe venninna di og gjøre gode ting for henne, så synes jeg vel dere to er på samme nivå...

Anonymkode: 2c095...de5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mrs. Random Nick

Om man er bestevenninne med noen så bør man kunne si rett ut at man ikke ønsker å hjelpe til da hun ikke hjalp deg med flytting over hodet da du var i den prosessen. Dette bør man også kunne si rett ut til en person man "bare" er venninne med. Karma is a bitch. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har allerede hjulpet henne å pakke. Det er selve flyttingen hun forlanger at jeg skal hjelpe til. 

Anonymkode: 3dd4d...3f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig barnslig av dere begge å bare la være å svare hverandre. Hvor gamle er dere egentlig? Skulle tro dere var 14.

Jeg ville sagt til henne at du kan hjelpe henne noen timer den og den dagen, men du kan ikke bære tungt, og det er det eneste du har tid til nå. Si til henne at det beste hun gjør er å leie et flyttebyrå for du har verken ork eller tid til å hjelpe henne med alt.

Men å hjelpe henne med noe, det gjør en god venn. Du trenger ikke å være en dårlig venn selv om hun var det da du flyttet.

Anonymkode: e7389...4e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg hadde ledd høyt tilbake dersom noen av mine venner hadde befalt meg til å ta fri fra arbeid for å hjelpe en de med flytting. 

Jeg hadde nok sagt at dersom hun 1) overtalte sjefen min til å få fri fra jobb 2) betalte meg lønnen for tapte arbeidstimer 3) spanderte på meg en massasjetime grunnet slitne muskler, kunne jeg eventuelt bidratt.

Eller enkelt svart "Det gidder jeg ikke." (Høres ikke akkurat ut som et vennskap verdt å samle på)

 

Anonymkode: 9310e...d02

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da synes jeg du skal nevne det med at du ikke fikk hjelp av henne og at hun ikke engang gadd å svare deg. For å få tjenester, så må en gi tjenester ;) 

Nettopp hva et vennskap handler om. Man skal gi og ta. Ikke bare ta ta ta. Hun kan faktisk ikke kreve at ts skal stille opp, når hun ikke gjorde det samme.  Helt vilt hun forventer ts skal ta fri fra jobb for å hjelpe. 

Endret av LeilaS
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som du har dørmattetendenser når hun tror du skal hjelpe henne med flyttingen, til tross for at hun ignorerte deg når du trengte hjelp. Jeg fatter egentlig ikke at du gadd å fortsette med henne som venninne etter det der. Dette minner om den tråden om hun som har en venninne som forventer at hun skal stille opp for henne under abort for andre gang, selv om hun ikke bruker prevensjon. Egoistiske venninner uten selvinnsikt som bare tar dere for gitt. Dere legger jo opp til det selv også, når dere lar venninner behandle dere slik, og så skal liksom vennskapet fortsette som før etterpå.

Anonymkode: 03c16...b92

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke hjulpet med en eneste kasse selv...! Kan hun ignorere dine mld ang å flytte så kan du gjøre det samme. Skulle hun mase mer og muntlig får du stille henne det ultimate spm, hvorfor hjalp hun ikke deg?

Anonymkode: 37a87...f3b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Venner i full jobb bruker ikke andre venner som flyttebyrå. Jeg ville helt seriøst latt det ligge. I hvert fall ikke sendt passivaggressive meldinger for å gjøre et poeng av at andre venner ikke hjelper. Si som sant er: "Jeg kommer ikke til å ta meg fri, jeg orker ikke og har ikke lyst". For det har du ikke. 

Jeg har hjulpet venner å flytte jeg altså, men jeg har aldri tenkt at det har ligget en FORVENTNING i relasjonen at man skal hjelpe. Og det er så mye krangling og bitterhet som kommer ut fra dette! I likhet med at jeg ikke forventer at venninner plutselig forventer at jeg skal klippe håret deres, vaske ned leiligheten, lage middag til konfirmasjonen de arrangerer e.l. som også hadde vært en tilsvarende måte å spare noen småpenger på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode venner stiller opp for hverandre. Virker egentlig ikke som om dere er så gode venninner som dere/du tror. 

Dersom dere faktisk ikke har mulighet til å stille opp når den andre trenger hjelp så er det normalt å gi beskjed og forklare hvorfor. Dere to har bare ikke lyst å hjelpe hverandre, det må være greit.

Hva med at hun får familie og andre venner til å hjelpe når hun skal flytte? 

 

Endret av Coolaid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare svare: "Du vet godt at du ignorerte meg når jeg spurte deg om hjelp til å flytte tidligere. Da kan du ikke be om flyttehjelp fra meg nå." Ved å ikke svare i det hele tatt synker du bare til hennes nivå.

 

Anonymkode: 03c16...b92

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Spør henne om hvordan hun kan forvente at du skal stille opp for henne når hun ikke gadd å stille opp for deg. Evt "sorry jeg er opptatt. Jeg må mate moskusen" 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et proff flyttebyrå er ikke aldeles gratis, men når vi snakker om ned fra 4. etasje og opp i 3.etasje med store møbler så mener jeg dette er en jobb man bare må finne seg i å betale for å få gjort dersom man ikke har sterke karer som frivillig tilbyr seg å hjelpe til.

Om det ikke er snakk om milevis mellom gammel og ny leilighet så kan man legge jobben ut på Finn under småjobber.

Å la seg kommandere til å ta fri fra jobb fordi noen krever at man skal være flyttehjelp er ikke innenfor i min verden.

Da beklager du pent, men har ikke anledning.

 

Endret av Mis(s)Understood
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode venner stiller opp for hverandre. Virker egentlig ikke som om dere er så gode venninner som dere/du tror. 

Dersom dere faktisk ikke har mulighet til å stille opp når den andre trenger hjelp så er det normalt å gi beskjed og forklare hvorfor. Dere to har bare ikke lyst å hjelpe hverandre, det må være greit.

Hva med at hun får familie og andre venner til å hjelpe når hun skal flytte? 

 

Jeg har svart henne at jeg ikke har tid og anledning og det burde være greit og ikke mase noe mer om det. Hun reagerte med å være sur. Greia er at hun bruker bestevenninne-kortet når det passer henne. Det er ikke greit. 

 

Jeg har fått hjelp av andre venner med å flytte småting, da jeg flyttet. Men aldri i verden om jeg ville bruke dem som flyttebyrå.   De samme vennene har selv fått samme behandling når de ber om hjelp fra henne. Da blir hun plutselig fraværende og noe kom opp i siste liten typ "det var salg på den og den butikken og jeg måtte bare dra dit"

 

 

Anonymkode: 3dd4d...3f1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har svart henne at jeg ikke har tid og anledning og det burde være greit og ikke mase noe mer om det. Hun reagerte med å være sur. Greia er at hun bruker bestevenninne-kortet når det passer henne. Det er ikke greit. 

 

Jeg har fått hjelp av andre venner med å flytte småting, da jeg flyttet. Men aldri i verden om jeg ville bruke dem som flyttebyrå.   De samme vennene har selv fått samme behandling når de ber om hjelp fra henne. Da blir hun plutselig fraværende og noe kom opp i siste liten typ "det var salg på den og den butikken og jeg måtte bare dra dit"

 

 

Anonymkode: 3dd4d...3f1

Ditt problem og ikke hennes hvis du lar deg presse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...