Gå til innhold

Venninne forventer flyttehjelp og jeg orker ikke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hun skal flytte om to uker og forventer at jeg, som hennes bestevenninne stiller opp. Hun bor i fjerde etasje uten heis og skal flytte inn tredje etasje uten heis. Tidligere i sommer var jeg på flyttefot og har overlatt mesteparten til flyttebyrå, unntatt små ting som klær og sko som jeg har fraktet selv. Jeg sendte henne en tekstmelding om når jeg skulle flytte og hadde satt pris på litt hjelp. Da kunne jeg se at meldingen ble lest, men fikk aldri svar. Det tok to uker før jeg hørte noe fra henne, men da var ikke flyttingen nevnt. Og det tok en måned før hun kom og besøkte meg i den nye leiligheten. Det har ikke plaget meg nevneverdig at jeg ikke fikk hjelp. MEN, nå krever hun faktisk at jeg stiller opp. Hun flytter i nabolaget mitt. 

Jeg har rett og slett ikke tid eller ork til å hjelpe med flyttingen. Hun har til og med foreslått at jeg skal ta meg fri fra jobb for å hjelpe til. Nå har jeg bare ignorert alle meldingene hennes. Jeg blir sint og opprørt at hun kan forlange at jeg skal hjelpe henne når det passer henne. Det var dagens frustrasjon. 

 

Jeg har tenkt å ta meg fri når hun skal flytte men det er for å handle julegaver og være sammen med famile. 

Anonymkode: 3dd4d...3f1

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

bare si at du har planer.
du kan evt hinte frempå at ho kanskje bør benytte seg at et flyttebyrå og at du høyt anbefaler selskapet du selv ble tvunget til å bruke da du flyttet.

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da synes jeg du skal nevne det med at du ikke fikk hjelp av henne og at hun ikke engang gadd å svare deg. For å få tjenester, så må en gi tjenester ;) 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ser man at melding blir lest? Det skulle jeg gjerne også. 

Anonymkode: 73cb6...68f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel du er ikke noe bestevenninde om du ikke hjelper hun med å fllytte. Det fins mange andre tidspunkter å bidra på enn når du er på jobb. Jeg brøt med min "beste" venninde når hun ikke stilte opp for meg i flytting . Jeg stilte opp i ukesvis for henne både med nedpakking vasking kjøring og visninger. Når hun ikke stilte opp for meg nøle jeg ikke med å kutte hun ut. Bittert og trist etter 7 års vennskap men da er man  ikke ekte venninde .

Anonymkode: 745ca...b50

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun hjalp ikke deg, og overså deg til og med under hele flytteprosessen din, også er hun frekk nok til å prøve å forlange at du skal leke flyttebyrå..? HELL NO! Si det som det er, at hun hjalp ikke deg med din flytting da du trengte det, så du kommer heller ikke til å hjelpe henne. Dette skal du ikke ha dårlig samvittighet for overhodet - den som burde ha det er "venninna" di.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ser man at melding blir lest? Det skulle jeg gjerne også. 

Anonymkode: 73cb6...68f

Om en har iphone får en opp lesebekreftelse om meldingene er sendt via imessage. 

Anonymkode: ce649...836

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hjulpet henne med å pakke. Oppbevare noe av sakene hennes hos meg fram til hun flytter. Jeg kunne helt sikkert tatt meg fri eller kommet etter jobb for å hjelpe til, men jeg orker bare ikke. Å bære tungt og uten heis, vil jeg ikke utsette meg selv for. 

Hun er tipset om flyttebyrået jeg har brukt, men det syntes hun var for dyrt, men å kjøpe seg dyre designer interiør, har hun råd til. 

Anonymkode: 3dd4d...3f1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ser man at melding blir lest? Det skulle jeg gjerne også. 

Anonymkode: 73cb6...68f

Gå inn på meldingsinnstillinger og hak av for lest (og evt. levert).

Endret av Arabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde absolutt ikke løftet en finger for å hjelpe denne venninna! Hvis hun er frekk nok til å bare ignorere deg når du ba om hjelp, og nå FORLANGER at du skal hjelpe henne? Nope, aldri i livet. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier at du ikke har mulighet til å hjelpe til. Da har du allerede vært mer ålreit enn hun var, da hun ikke en gang svarte på din melding.

Nå skal det sies at jeg ikke skjønner hvordan folk kan forvente noe som helst... Jeg forventer aldri at mine venner skal hjelpe meg med noe, akkurat som de ikke forventer noe av meg. Selvfølgelig hjelper vi hverandre hvis det trengs, men å forvente at du skal ta deg fri fra jobb er helt utrolig. Vi har et fantastisk forhold og stiller alltid opp, men det skal aldri tas som en selvfølge.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg er dessverre opptatt, slik som du var da jeg flytta i sommer. :) Lykke til med flytting!"

Anonymkode: 6f1fd...fdb

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her tror jeg at jeg hadde løyet på meg vondt i ryggen eller noe sånt...

hvis hun ikke ville hjelpe deg å flytte så forstår jeg nesten ikke at hun tør å spørre deg engang!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel du er ikke noe bestevenninde om du ikke hjelper hun med å fllytte. Det fins mange andre tidspunkter å bidra på enn når du er på jobb. Jeg brøt med min "beste" venninde når hun ikke stilte opp for meg i flytting . Jeg stilte opp i ukesvis for henne både med nedpakking vasking kjøring og visninger. Når hun ikke stilte opp for meg nøle jeg ikke med å kutte hun ut. Bittert og trist etter 7 års vennskap men da er man  ikke ekte venninde .

Anonymkode: 745ca...b50

Denne bestevenninnen har jo alt ignorert meldigner da TS skulle flytte, så vi kan vel da konkludere med at denne venninnen ikke er en bestevenninne i utgangspunktet når hun ignorerer TS sin bønn om hjelp til lett flytting av ting som flyttebyrået ikke tok og forventer at TS skal bære møbler ned fire etasjer og opp tre???

Eller trengte du å lese hovedinnlegget en gang til? 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes det er vel drøyt av henne å ikke bare spørre, men mase om dette, når du var i samme situasjon nylig og hun ignorerte det. Da skulle hun i det minste nevnt det i forespørselen - "føler meg som en dårlig venninne nå, for jeg hjalp jo ikke deg, men jeg trenger hjelp og har ikke så mange å spørre eller anledning for å betale noen akkurat nå". En viss ydmykhet kan man forvente. 

Tror jeg hadde skrevet tilbake at jeg vet det er irriterende å betale for, og jeg skulle gjerne hatt hjelp selv da jeg flyttet, men ingen hadde anledning og da var det bare å ansette noen.  

 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Hvorfor ikke bare kommunisere med henne. Spørre hvorfor du ikke hørte fra henne da du selv trengte hjelp. En ting jeg vet er at vi aldri vet hva som foregår i folks liv, hva slags begrunnelser de har for at ting er som de er. Det er godt mulig hun hadde en god grunn for at hun ikke kunne stille opp. Det er godt mulig hun var oppi så mye at hun ikke kunne tenke/se klart. Det faktum at hun krever at du stiller opp tilsier at hun ikke helt fikk med seg hva som foregikk da. 

Du sier du ikke hørte fra henne en god stund. Har du spurt om alt har vært bra med henne? Du går automatisk ut fra at dette har omhandlet din flytting. Ikke alt omhandler alltid oss.

Poenget er: En kan ikke vite: Snakk med henne. Dette er tross alt din bestevenninne

Endret av gjestvest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg er dessverre opptatt, slik som du var da jeg flytta i sommer. :) Lykke til med flytting!"

Anonymkode: 6f1fd...fdb

Enig i at dette er en fin mld å sende til henne.

Slutter forresten aldri å bli overrasket over hva slags mennesker enkelte kaller "bestevenn"..

Anonymkode: 61534...1fd

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel du er ikke noe bestevenninde om du ikke hjelper hun med å fllytte. Det fins mange andre tidspunkter å bidra på enn når du er på jobb. Jeg brøt med min "beste" venninde når hun ikke stilte opp for meg i flytting . Jeg stilte opp i ukesvis for henne både med nedpakking vasking kjøring og visninger. Når hun ikke stilte opp for meg nøle jeg ikke med å kutte hun ut. Bittert og trist etter 7 års vennskap men da er man  ikke ekte venninde .

Anonymkode: 745ca...b50

Merkelig at TS skal hjelpe ut venninna si når hun ikke gjorde det når TS trengte hjelp. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...