applestories Skrevet 1. mars 2017 #13341 Skrevet 1. mars 2017 (endret) 23 minutter siden, Byjenta! skrev: Ja, er lenge sida sist! Aaah =) Har ikke sett så mye av noen av de egentlig, har sett noe av friends, men ikke så mye. Mine favorittserier er : Prison Break. - Tenkte først at det absolutt ikke var noe for meg, da jeg ikke er den typiske personen som ser på krim, politiserier, fengselserier osv....... Men prøvde, min forlovede hadde da sett på disse sesongene når de gikk på tv for 10 år siden. Jeg prøvde en episode og var helt hekta, dette begynte vi med i slutten av januar, og nå er vi på sesong 4 som er siste sesongen. Heldigvis kommer faktisk sesong 5 ut nå i april! 10 år etterpå. Gleder oss veldig, vi ser på denne serien sammen. En annen er Pretty Little Liars, den er også fengslende, mystisk, og spennende serie. Grey's Anatomy. Jeg elsker jo alt som har med helse, sykehuser osv... å gjøre, det interesserer meg jo, så disse drama og intrigene som er på Grey's anatomy er jo midt i blinken for meg. Siste er Home And Away. Det er jo en gammel serie, men den har jeg fulgt med på helt siden jeg kunne lese og forstå sammenhengen i en serie. Rett og slett, fulgt med i veldig mange år. @applestories Har du sett en film/filmtype som du likte, men som du overhode ikke trodde var noe for deg? Og hvem, og hvorfor? Er det ti år siden Prison Break gikk på TV? Kan ikke komme på noen spesiell film... er ikke glad i fantasy/science fiction så det ville sannsynligvis vært noe sånt, om det var noe. Men jeg ble sittende å se på filmen om Amelie fra Montmartre en dag i julen, har sett den før, tror jeg har den på DVD et sted, men det er litt for... sakte for meg. Men denne gangen likte jeg den godt, det overrasket meg litt @Byjenta! Ser du mest på vanlig TV eller streaming? Endret 1. mars 2017 av applestories
Kruset Skrevet 1. mars 2017 #13342 Skrevet 1. mars 2017 18 timer siden, Dr. A. Kula skrev: Tar selvsagt bare nødvendige blodprøver ikke vits i å sløse med ressursene @padawan er du blodgiver? Kommer ikke på noe tidspunkt jeg ville gå tilbake til. Det er nok enkelthendelser som kunne vært ugjort,men å gå tilbake å endre noe ville endret alt, og det er jeg ikke komfortabel med. Eller jo når jeg tenker meg om så finnes det faktisk et punkt jeg ville dratt tilbake til (med alt som følger med), men det deler jeg ikke i tråden. Er du nysgjerrig får du spør på PM. @Kruset hva med deg da? Ja, jeg har ringt både 112 (trafikkulykke) og 113 (mulig forgiftning), men ikke hatt behov for å ringe 110. Erfaringen tilsier at jeg tar det rolig, og går inn i nå-må-jeg-ta-ansvar-og-håndtere-dette-som-en-ansvarlig, men jeg får skjelven etterpå. @calavi hvilket nødnummer frykter du mest å måtte ringe og i hvilken situasjon? Ville ikke gått tilbake for å endre noe, tror jeg, for det hører verdifulle erfaringer med. Men det er ting jeg kunne tenke meg å oppleve igjen, sånn som deler av friåret etter vgs. @Dr. A. Kula Har du noen guilty pleasures?
Dr. A. Kula Skrevet 1. mars 2017 #13343 Skrevet 1. mars 2017 28 minutter siden, Kruset skrev: Ville ikke gått tilbake for å endre noe, tror jeg, for det hører verdifulle erfaringer med. Men det er ting jeg kunne tenke meg å oppleve igjen, sånn som deler av friåret etter vgs. @Dr. A. Kula Har du noen guilty pleasures? Det har jeg helt sikkert, har vi ikke alle det? - uten at jeg kommer på noe konkret. @Kruset hvilke eksempler kan du gi for "Guilty pleasures"?
Gjest padawan Skrevet 1. mars 2017 #13344 Skrevet 1. mars 2017 @Dr. A. Kula Gav båd eblod og blodplater før men nå kan jeg ikek lenger. @Kruset Hva så du sist på kino?
Kruset Skrevet 1. mars 2017 #13345 Skrevet 1. mars 2017 52 minutter siden, Dr. A. Kula skrev: Det har jeg helt sikkert, har vi ikke alle det? - uten at jeg kommer på noe konkret. @Kruset hvilke eksempler kan du gi for "Guilty pleasures"? Mine er å se Keeping up with the Kardashians og Say Yes to the Dress, og frossenpizza Blir litt flau av å nevne det, og så er det veldig lite typisk meg. @Dr. A. Kula Klarer du nå å komme på noen? 17 minutter siden, padawan skrev: @Dr. A. Kula Gav båd eblod og blodplater før men nå kan jeg ikek lenger. @Kruset Hva så du sist på kino? Det siste jeg så var Bridget Jones's Baby, tror jeg @padawan Hva så du sist og hva synes du om filmen?
Gjest padawan Skrevet 1. mars 2017 #13346 Skrevet 1. mars 2017 (endret) @Kruset Den siste var vel den siste Star Wars-filmen. Beste i franchise så langt. @Caduceus Hva gjør du aller helst på en onsdagskveld? Endret 1. mars 2017 av padawan
Dr. A. Kula Skrevet 1. mars 2017 #13347 Skrevet 1. mars 2017 (endret) 23 minutter siden, Kruset skrev: Mine er å se Keeping up with the Kardashians og Say Yes to the Dress, og frossenpizza Blir litt flau av å nevne det, og så er det veldig lite typisk meg. @Dr. A. Kula Klarer du nå å komme på noen? Det siste jeg så var Bridget Jones's Baby, tror jeg @padawan Hva så du sist og hva synes du om filmen? At jeg er litt skuffet over at minsten ikke ser barne-Tv lenger, for da kan ikke jeg følge med (måtte se gjennom hele "To gode naboer" på NRK Nett-TV nylig) Elsker "Med Grimm og Gru". Og er jeg i Danmark, bare må jeg ha en "Gammel/Dansk Vaffel" (Iskrem) @Kruset Vanilje, Krokan, Tress eller hvilken annen (boks)is liker du best? Endret 1. mars 2017 av Dr. A. Kula
Kruset Skrevet 1. mars 2017 #13348 Skrevet 1. mars 2017 13 minutter siden, Dr. A. Kula skrev: At jeg er litt skuffet over at minsten ikke ser barne-Tv lenger, for da kan ikke jeg følge med (måtte se gjennom hele "To gode naboer" på NRK Nett-TV nylig) Elsker "Med Grimm og Gru". Og er jeg i Danmark, bare må jeg ha en "Gammel/Dansk Vaffel" (Iskrem) @Kruset Vanilje, Krokan, Tress eller hvilken annen (boks)is liker du best? Det må være vaniljeis, tror jeg Ellers har cappuccino vært en stor suksess, det er helt fantastisk! Er jeg forresten fri til å velge akkurat hvilken som helst is på boks? I tilfelle er kanskje Iskremgarden i et par ulike varianter noe av det beste jeg har smakt! Mener variantene jeg har prøvd er Crème Brûlèe, vanilje og karamell. Nam! @Dr. A. Kula Hva er det beste du vet av søte saker (kaker, desserter, godteri eller hva som helst)?
Dr. A. Kula Skrevet 1. mars 2017 #13349 Skrevet 1. mars 2017 5 minutter siden, Kruset skrev: Det må være vaniljeis, tror jeg Ellers har cappuccino vært en stor suksess, det er helt fantastisk! Er jeg forresten fri til å velge akkurat hvilken som helst is på boks? I tilfelle er kanskje Iskremgarden i et par ulike varianter noe av det beste jeg har smakt! Mener variantene jeg har prøvd er Crème Brûlèe, vanilje og karamell. Nam! @Dr. A. Kula Hva er det beste du vet av søte saker (kaker, desserter, godteri eller hva som helst)? Åh de hørtes gode ut alle tre! Tenker Napoleonskake (vaniljekrem seff) og "Verdens beste" (Kvæfjordkake?) kommer høyt på listen. Vaniljekrem skårer høyt generelt. Berlinerboller med syltetøy er IKKE Berlinerboller Ellers er det godteri med salt smak som gjelder. @Kruset hva synes du om "Tyrkisk Pepper" (velg selv form og styrke)?
Kruset Skrevet 1. mars 2017 #13350 Skrevet 1. mars 2017 51 minutter siden, Dr. A. Kula skrev: Åh de hørtes gode ut alle tre! Tenker Napoleonskake (vaniljekrem seff) og "Verdens beste" (Kvæfjordkake?) kommer høyt på listen. Vaniljekrem skårer høyt generelt. Berlinerboller med syltetøy er IKKE Berlinerboller Ellers er det godteri med salt smak som gjelder. @Kruset hva synes du om "Tyrkisk Pepper" (velg selv form og styrke)? Helt fantastisk god is, rett og slett! Kjente jeg ble smått fysen av å svare på dette Sist jeg smakte Tyrkisk Pepper må være flere år siden, og jeg mener jeg ikke syntes det var noe godt. Jeg var en kresen unge, det har heldigvis kommet seg! Jeg hadde sikkert likt det om jeg smakte det nå, men jeg kommer ikke til å kjøpe for å finne det ut. @Dr. A. Kula Hvor viktig er pris, smak og kvalitet for deg, veid opp mot hverandre, når det gjelder mat?
calavi Skrevet 1. mars 2017 #13351 Skrevet 1. mars 2017 På 28.2.2017 den 23.00, Kruset skrev: @calavi Er du romantisk anlagt? Nei, kan ikke skryte på meg det. Jeg er heller typen som sier noe superteit kun for at stemningen ikke skal bli for klissete. Orker ikke klisjeer... Men jeg er fan av hverdagsromantikk, da! 23 timer siden, Dr. A. Kula skrev: @calavi hvilket nødnummer frykter du mest å måtte ringe og i hvilken situasjon? Jeg frykter nok mest å ringe 113.. Situasjonen kan være så mangt i grunn, men jeg tror jeg ville hatt problemer med å holde hodet kaldt om en av de som står meg nærmest ikke hadde hatt puls. @Dr. A. Kula Har du noen gang blitt hentet i ambulanse? @Kruset Hva stod det på siste sms'en du sendte? @Strixa Hvilken parfyme er din signaturduft?
Dr. A. Kula Skrevet 2. mars 2017 #13352 Skrevet 2. mars 2017 1 time siden, Kruset skrev: Helt fantastisk god is, rett og slett! Kjente jeg ble smått fysen av å svare på dette Sist jeg smakte Tyrkisk Pepper må være flere år siden, og jeg mener jeg ikke syntes det var noe godt. Jeg var en kresen unge, det har heldigvis kommet seg! Jeg hadde sikkert likt det om jeg smakte det nå, men jeg kommer ikke til å kjøpe for å finne det ut. @Dr. A. Kula Hvor viktig er pris, smak og kvalitet for deg, veid opp mot hverandre, når det gjelder mat? Fikk du ikke med deg at jeg ga deg muligheten til å nevne Tyrkisk Pepper i andre former en godtepose (som det finnes i hvertfall 3 varianter av), slik som slikkepinne eller Hot Shot (lurer på om det også finnes is-variant). Hot Shot varianten kan sammenlignes med Jaegermeister. Smak kommer først Gidder ikke kjøpe noe som jeg ikke liker. Litt usikker på rangering av kvalitet, da den gjerne er et premiss for smak. Handler gjerne på tilbud, men kjøper ikke alternative, billige varer om de ikke smaker godt (fruen kan nok gjøre det dog). Da kjøper jeg heller den jeg vil ha til fullpris. Eksempelvis så kjøper jeg heller et godt grovbrød til fullpris enn en loff på tilbud. @Kruset som student, blir du litt misunnelig på at jeg kan velge på smak/kvalitet, når du (antar jeg) må prioritere pris? Eller er jeg på bærtur her? 55 minutter siden, calavi skrev: Nei, kan ikke skryte på meg det. Jeg er heller typen som sier noe superteit kun for at stemningen ikke skal bli for klissete. Orker ikke klisjeer... Men jeg er fan av hverdagsromantikk, da! Jeg frykter nok mest å ringe 113.. Situasjonen kan være så mangt i grunn, men jeg tror jeg ville hatt problemer med å holde hodet kaldt om en av de som står meg nærmest ikke hadde hatt puls. @Dr. A. Kula Har du noen gang blitt hentet i ambulanse? @Kruset Hva stod det på siste sms'en du sendte? @Strixa Hvilken parfyme er din signaturduft? Tror jeg har svart også på det spørsmålet før, og svarer igjen ja, flere ganger, inkludert i utlandet. Har du vært på sykehus/lege i utlandet, @calavi?
annebanane Skrevet 2. mars 2017 #13353 Skrevet 2. mars 2017 (endret) Dr. A. Kula skrev (På 27.2.2017 den 20.42): Endret 14. januar 2023 av annebanane
Dr. A. Kula Skrevet 2. mars 2017 #13354 Skrevet 2. mars 2017 8 timer siden, Moonwalker skrev: Nå har jeg grublet litt av og på i noen dager, og jeg sliter med å komma på noen slike sære oppgaver @Dr. A. Kula er det naturlig for deg å holde tale i konfirmasjonen til barna dine? <…> Ingen har sluppet unna farens talerne så langt, og det vil neppe skje. Og i tillegg blir det gjerne en sang også, selvskreven på rim. @Moonwalker har du skrevet sang til konfirmant/brudepar/jubilant/etc?
annebanane Skrevet 2. mars 2017 #13355 Skrevet 2. mars 2017 (endret) Dr. A. Kula skrev (På 2.3.2017 den 10.32): Endret 14. januar 2023 av annebanane
Hermine Grang Skrevet 2. mars 2017 #13357 Skrevet 2. mars 2017 @Winza Hvor mye gleder du deg til Nintendo Switch?
Kruset Skrevet 2. mars 2017 #13358 Skrevet 2. mars 2017 21 timer siden, calavi skrev: Nei, kan ikke skryte på meg det. Jeg er heller typen som sier noe superteit kun for at stemningen ikke skal bli for klissete. Orker ikke klisjeer... Men jeg er fan av hverdagsromantikk, da! Jeg frykter nok mest å ringe 113.. Situasjonen kan være så mangt i grunn, men jeg tror jeg ville hatt problemer med å holde hodet kaldt om en av de som står meg nærmest ikke hadde hatt puls. @Dr. A. Kula Har du noen gang blitt hentet i ambulanse? @Kruset Hva stod det på siste sms'en du sendte? @Strixa Hvilken parfyme er din signaturduft? "Nei? Er du seriøs?!" @calavi Hvem var den siste du ringte? 20 timer siden, Dr. A. Kula skrev: Fikk du ikke med deg at jeg ga deg muligheten til å nevne Tyrkisk Pepper i andre former en godtepose (som det finnes i hvertfall 3 varianter av), slik som slikkepinne eller Hot Shot (lurer på om det også finnes is-variant). Hot Shot varianten kan sammenlignes med Jaegermeister. Smak kommer først Gidder ikke kjøpe noe som jeg ikke liker. Litt usikker på rangering av kvalitet, da den gjerne er et premiss for smak. Handler gjerne på tilbud, men kjøper ikke alternative, billige varer om de ikke smaker godt (fruen kan nok gjøre det dog). Da kjøper jeg heller den jeg vil ha til fullpris. Eksempelvis så kjøper jeg heller et godt grovbrød til fullpris enn en loff på tilbud. @Kruset som student, blir du litt misunnelig på at jeg kan velge på smak/kvalitet, når du (antar jeg) må prioritere pris? Eller er jeg på bærtur her? Tror jeg har svart også på det spørsmålet før, og svarer igjen ja, flere ganger, inkludert i utlandet. Har du vært på sykehus/lege i utlandet, @calavi? Jeg fikk med meg valgmuligheten, men har ikke smakt noe annet enn originalvarianten, så jeg måtte nesten bare ta utgangspunkt i det. Kunne kanskje ha spesifisert Det med mat er et høyt prioritert punkt på budsjettet, jeg er opptatt av å spise godt, variert og relativt sunt. Likevel blir det jo noen avveininger: jeg kjøper helst ferske grønnsaker for smakens del, men velger både frukt og grønt etter pris og sesong, for eksempel. Noen produkter kan man kjøpe billig uten at det går ut over smak, mens for eksempel ost kjøper jeg ikke billig, da kan jeg like gjerne droppe ost. Drøyer dog til den er på tilbud på en butikk i nærheten og hamstrer da. Med andre ord, jeg prioriterer stort sett god smak så lenge jeg har råd til det. Det jeg kanskje er misunnelig på, er muligheten til å gjøre det uten at det går ut over andre poster på budsjettet. Jeg handler for eksempel sjelden klær (ikke et stort offer, siden jeg ikke liker shopping, men garderoben kunne trengt en oppgradering ). Puh, det ble et langt svar! @Dr. A. Kula Kan/vet du noen ting som ikke så mange andre kan?
Byjenta! Skrevet 2. mars 2017 #13359 Skrevet 2. mars 2017 På 1.3.2017 den 18.33, applestories skrev: Er det ti år siden Prison Break gikk på TV? Kan ikke komme på noen spesiell film... er ikke glad i fantasy/science fiction så det ville sannsynligvis vært noe sånt, om det var noe. Men jeg ble sittende å se på filmen om Amelie fra Montmartre en dag i julen, har sett den før, tror jeg har den på DVD et sted, men det er litt for... sakte for meg. Men denne gangen likte jeg den godt, det overrasket meg litt @Byjenta! Ser du mest på vanlig TV eller streaming? Egentlig begge deler =) Hehe... . @applestories Er det noen her inne du kunne tenke deg prate og bli bedre kjent med? 20 timer siden, Moonwalker skrev: Har ikke en klar favorittserie, men veldig mange "panelshows" fra storbritannia kommer høyt opp! Bare elsker den humoren Ler lite av andre serier. @Byjenta! har det blitt en skitur og to i år? Det har det ikke, har ikke gått på ski på en 10 år tenker jeg @Moonwalker Hva er det du ALDRI går ut av døra uten?
annebanane Skrevet 2. mars 2017 #13360 Skrevet 2. mars 2017 (endret) Byjenta! skrev (På 2.3.2017 den 22.22): @Moonwalker Endret 14. januar 2023 av annebanane
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå