Gå til innhold

Spør en bruker


Gjest incognita

Anbefalte innlegg

51 minutter siden, Kruset skrev:

Har jeg lyst på dessert, så bestiller jeg dessert. Litt prøvesmaking av hverandre er likevel helt greit, synes jeg :)

@Dr. A. Kula Hva gjør du når du skal slappe helt av?

Gjensidig prøvesmaking er innafor :tommelopp: Men det er ikke innafor å ikke selv bestille dessert for deretter å "prøvesmake" halve desserten.

Slappe helt av => sove. Kan gjøres på sofa, gulvet i solseng etc.

@Kruset hva er den beste desserten du har smakt/spist :nigo:

44 minutter siden, Moonwalker skrev:

Det har jeg sett. Er enig at det er unødvendig å gå ute over lengre tid i mange minusgrader med bare ben, men ellers bryr det meg ikke i det hele tatt. Gidder ikke dra på meg joggebukse for en kortere transportperiode til neste sted, heller :frkk:

@Dr. A. Kula Lærer du nye ting raskt?

Jeg har fått inntrykk av at det er fy-fy med bare ben også innendørs i vintersesongen, men jeg har aldri skjønt meg på slike betraktninger. Jeg synes nok det er finest med nylanserte ben, men dømmer ikke de som velger å gå uten. Det er jo deres valg og preferanse. Ja til mangfold.

Vil mene jeg oppfatter ting rimelig raskt, men det finnes selvsagt unntak. Noe er vanskeligere å lære, enten fordi teorien bak er svært ulik til hva man oppfatter som naturlig og/eller logisk, eller fordi det kreves en fysisk håndtering som krever øvelse.

@Moonwalker hvilket antrekk (og da ben-bekledning spesielt) bruker du ved begravelse/besettelse?

15 minutter siden, EpleDrue skrev:

Hun er nok en ekte vestlending! :) Tusen takk, @Dr. A. Kula! Vi har ikke bestemt oss enda, mye som skal skje fremover. :)  Skal du se kampen i kveld kl 21? Og hva synes du om VM resultatene i ski til nå, @Dr. A. Kula?

"winners never quit and quitters never win". Liker jeg godt. @Strixa Hvor mange boller spiste du i går?

Litt usikker på om jeg orker å se kampen i kveld, da jeg er på søvnunderskudd, men får se hvor lenge jeg holder ut.

@EpleDrue hvilket resultat må jeg satse på, all den tid Vardy er denne rundens FPL kaptein (egentlig visekaptein, men nå spiller jo ikke Sanchez denne runden)? Og Clyde er i back-rekken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

33 minutter siden, Moonwalker skrev:

Nå har jeg ikke vært i en begravelse på en 12+ år, så er ikke så oppdatert rundt hva en bruker. Blir vel en dekkende svart kjole eller bukse med topp.

@Dr. A. Kula Hvor mange bryllup har du deltatt i gjennom ditt liv?

Tror det er tett oppunder 10, mitt (vårt) eget inkludert. Noen kun til kaffeselskapet., men flesteparten som "fullverdig" gjest. Har også vært tolk i ett enkelt bryllup og ble da invitert med ut på middag. Dette var for helt ukjente, og det hele var ved en ren tilfeldighet. 

@Moonwalker har du hatt noen sære oppgaver ala tolkehistorien min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Dr. A. Kula skrev:

Gjensidig prøvesmaking er innafor :tommelopp: Men det er ikke innafor å ikke selv bestille dessert for deretter å "prøvesmake" halve desserten.

Slappe helt av => sove. Kan gjøres på sofa, gulvet i solseng etc.

@Kruset hva er den beste desserten du har smakt/spist :nigo:

(...)

 

 

Det spørsmålet er jo umulig! Men jeg er veldig glad i Diplom-Is sin sjokoladefromasj, faktisk, mye fordi jeg har gode minner knyttet til den. Nei, det aller beste må kanskje være hjemmelaget karamellpudding :)

Jeg er forresten ikke noe særlig til å spise dessert, ofte er det vel så godt med en ekstra porsjon middag. Det er godt sånn innimellom.

@Dr. A. Kula Har du en "signaturrett"? Eventuelt hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Kruset skrev:

Det spørsmålet er jo umulig! Men jeg er veldig glad i Diplom-Is sin sjokoladefromasj, faktisk, mye fordi jeg har gode minner knyttet til den. Nei, det aller beste må kanskje være hjemmelaget karamellpudding :)

Jeg er forresten ikke noe særlig til å spise dessert, ofte er det vel så godt med en ekstra porsjon middag. Det er godt sånn innimellom.

@Dr. A. Kula Har du en "signaturrett"? Eventuelt hva?

Føler jeg har svart på denne før, men kanskje ikke fra deg.

Signaturretten min er nok en "Chili-con-Carne" med gulerøtter og eplebiter i (i tillegg til bønner og chili).

@Kruset fjerner du frøene fra chilien når du bruker det i maten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Dr. A. Kula skrev:

Føler jeg har svart på denne før, men kanskje ikke fra deg.

Signaturretten min er nok en "Chili-con-Carne" med gulerøtter og eplebiter i (i tillegg til bønner og chili).

@Kruset fjerner du frøene fra chilien når du bruker det i maten?

Mulig jeg har spurt om det før, ja. Det høres i hvert fall veldig godt ut! :spise: Ja, jeg gjør det :)

@Dr. A. Kula Hvis du kunne gå tilbake til et tidspunkt i livet, ville du gjort det? Når ville det eventuelt være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Strixa skrev:

Oi, er nok ikke så veldig original, men liker Game of thrones, Outlander, The Fall og The Vikings. @Byjenta! sett dem?

Har ikke det nei =) Tror jeg ser på litt annerledes serier, hehe. Men min kjære har iallefall sett både the vikings og game of thrones. =) 

@Strixa Sett Prison Break? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annetnavn_
På 27.2.2017 den 19.30, EpleDrue skrev:

Ja, for dere kvinner er det nok gøy. Jeg liker å spise det dere baker:fnise:

Reiser kanskje. Vil oppleve mest mulig. :) @Strixa Har du noen gode råd mot kviser?

Går mest i boller og sjokoladekake her - ungen bestemmer.

Reising er fint.

Kvisekrise-råd: ikke klem på dem...

Jeg har alltid kalde føtter. Hva kan jeg gjøre med det, @EpleDrue?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Annetnavn_
12 minutter siden, Byjenta! skrev:

Har ikke det nei =) Tror jeg ser på litt annerledes serier, hehe. Men min kjære har iallefall sett både the vikings og game of thrones. =) 

@Strixa Sett Prison Break? 

Nei @Byjenta! bør jeg? Og hvorfor/hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Strixa skrev:

Nei @Byjenta! bør jeg? Og hvorfor/hvorfor ikke?

Det burde du absolutt =) Jeg trodde ikke den serien var noe for meg i det heeele tatt, nå har jeg vært fengsla til tv, er helt avhengig av den serien nå, min samboer hadde sett den for 10 år sida, nå ser han på den med  meg igjen, utrolig bra. Nå er vi snart ferdig med alle sesongene da, dessverre.... Men heldigvis komme faktisk sesong 5 ut snart, 10 år etter den gikk på tv! 

 

@Strixa Skal fremover da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, calavi skrev:

@Dr. A. Kula Har du noen gang ringt nødnummer? Hvordan reagerer du i en krisesituasjon?
@EpleDrue Hvilken hendelse under ski-vm har engasjert deg mest? 
@Kruset Tror du på kjærlighet ved første blikk? 
@padawan Beste tv-serie? 

Nei, ikke egentlig. Jeg tror man kan ha en anelse, bli betatt og kanskje til og med smått forelsket, men kjærlighet stikker dypere enn som så. Kjærligheten kommer når man blir kjent med personen, tenker jeg, og handler også mye om et valg.

@calavi Er du romantisk anlagt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Byjenta! skrev:

Gjorde ikke det nei  =) 

@Lady, @minister-mio , @applestories @Strixa og @Moonwalker Hva er deres absolutte favorittserie, og hvorfor? :) Kan si flere.

Hei! Lenge siden sist :)

MASH er en absolutt favoritt. Den spiller på så utrolig mye, det er komedie som aldri blir helt det, det går fra hysterisk latter til død og fortvilelse på sekunder. Det er den tvungne humor for å dekke over det livet det lever, den verden de lever i. Og de gjør det helt perfekt. Deres theme song er jo perfekt. Tittelen sier alt. Men det er ikke alt.

Fawlty Towers er den neste. John Cleese. Ingen fan av Monty Python. Skjønner fortsatt ikke at serien kun hadde 12 episoder.

Og Friends. Voks opp med den, hver tirsdag rundt 22.35, på sengekanten da jeg fikk mini-TV på rommet. Tirsdager fikk jeg være lenge oppe for å se Friends, og den er jo like bra i dag når jeg bestemmer leggetidene helt selv. Skulle bare ønske jeg ikke kunne alle episodene nærmest utenatt..

Veldig forskjellige serier, men alle er komedier. 

Hva med dine favoritter, @Byjenta!? Nysgjerrig på forklaringene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.2.2017 den 19.14, EpleDrue skrev:

Hun er nok en ekte vestlending! :) Tusen takk, @Dr. A. Kula! Vi har ikke bestemt oss enda, mye som skal skje fremover. :)  Skal du se kampen i kveld kl 21? Og hva synes du om VM resultatene i ski til nå, @Dr. A. Kula?

"winners never quit and quitters never win". Liker jeg godt. @Strixa Hvor mange boller spiste du i går?

Vestlendinger er best! Gratulerer :)

Betyr det at du mister @EpleDrueFan og de andre? Har fanbasen blitt redusert i det siste? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, padawan skrev:

Dr. A Kula: Tar du mange unødvendige blodprøver?

Tar selvsagt bare nødvendige blodprøver :nigo: ikke vits i å sløse med ressursene :opplyser: 

@padawan er du blodgiver?

3 timer siden, Kruset skrev:

Mulig jeg har spurt om det før, ja. Det høres i hvert fall veldig godt ut! :spise: Ja, jeg gjør det :)

@Dr. A. Kula Hvis du kunne gå tilbake til et tidspunkt i livet, ville du gjort det? Når ville det eventuelt være?

Kommer ikke på noe tidspunkt jeg ville gå tilbake til. Det er nok enkelthendelser som kunne vært ugjort,men å gå tilbake å endre noe ville endret alt, og det er jeg ikke komfortabel med. Eller jo når jeg tenker meg om så finnes det faktisk et punkt jeg ville dratt tilbake til (med alt som følger med), men det deler jeg ikke i tråden. Er du nysgjerrig får du spør på PM.

@Kruset hva med deg da?

2 timer siden, calavi skrev:

@Dr. A. Kula Har du noen gang ringt nødnummer? Hvordan reagerer du i en krisesituasjon?
@EpleDrue Hvilken hendelse under ski-vm har engasjert deg mest? 
@Kruset Tror du på kjærlighet ved første blikk? 
@padawan Beste tv-serie? 

Ja, jeg har ringt både 112 (trafikkulykke) og 113 (mulig forgiftning), men ikke hatt behov for å ringe 110. Erfaringen tilsier at jeg tar det rolig, og går inn i nå-må-jeg-ta-ansvar-og-håndtere-dette-som-en-ansvarlig, men jeg får skjelven etterpå.

@calavi hvilket nødnummer frykter du mest å måtte ringe og i hvilken situasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, applestories skrev:

Hei! Lenge siden sist :)

MASH er en absolutt favoritt. Den spiller på så utrolig mye, det er komedie som aldri blir helt det, det går fra hysterisk latter til død og fortvilelse på sekunder. Det er den tvungne humor for å dekke over det livet det lever, den verden de lever i. Og de gjør det helt perfekt. Deres theme song er jo perfekt. Tittelen sier alt. Men det er ikke alt.

Fawlty Towers er den neste. John Cleese. Ingen fan av Monty Python. Skjønner fortsatt ikke at serien kun hadde 12 episoder.

Og Friends. Voks opp med den, hver tirsdag rundt 22.35, på sengekanten da jeg fikk mini-TV på rommet. Tirsdager fikk jeg være lenge oppe for å se Friends, og den er jo like bra i dag når jeg bestemmer leggetidene helt selv. Skulle bare ønske jeg ikke kunne alle episodene nærmest utenatt..

Veldig forskjellige serier, men alle er komedier. 

Hva med dine favoritter, @Byjenta!? Nysgjerrig på forklaringene :)

Ja, er lenge sida sist!

Aaah =)  Har ikke sett så mye av noen av de egentlig, har sett noe av friends, men ikke så mye. :)

Mine favorittserier er :

Prison Break. - Tenkte først at det absolutt ikke var noe for meg, da jeg ikke er den typiske personen som ser på krim, politiserier, fengselserier osv....... Men prøvde, min forlovede hadde da sett på disse sesongene når de gikk på tv for 10 år siden. Jeg prøvde en episode og var helt hekta, dette begynte vi med i slutten av januar, og nå er vi på sesong 4 som er siste sesongen. Heldigvis kommer faktisk sesong 5 ut nå i april! 10 år etterpå. Gleder oss veldig, vi ser på denne serien sammen. :)

En annen er Pretty Little Liars, den er også fengslende, mystisk, og spennende serie. 

Grey's Anatomy. Jeg elsker jo alt som har med helse, sykehuser osv... å gjøre, det interesserer meg jo, så disse drama og intrigene som er på Grey's anatomy er jo midt i blinken for meg.

Siste er Home And Away. Det er jo en gammel serie, men den har jeg fulgt med på helt siden jeg kunne lese og forstå sammenhengen i en serie. Rett og slett, fulgt med i veldig mange år. :)

 

@applestories Har du sett en film/filmtype som du likte, men som du overhode ikke trodde var noe for deg? Og hvem, og hvorfor? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...