Gå til innhold

Hvorfor har alle menn over 30 mage?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jess! Det er riktig innstilling! Noe sier meg at du vil få pes for selvtilliten din. Men jeg synes det er bra du er både selvbevisst og nøye i dine valg.

Anonymkode: 29eae...80b

Haha ja, jeg driter i janteloven :P 

Det er ikke alle som har anlegg for å få sixpack nesten uansett hva de gjør. 

Anonymkode: d636d...8a1

Det har du helt rett i, men det viktigste her er å holde seg i form og spise sunt fordi det er bra for kroppen :) 

Anonymkode: 78150...7c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det samme kan sies om kvinner, jeg ser ufattelig mange store, overvektige kvinner som med fordel kunne gått ned en 30 kilo. Faktisk er det vanligere at jeg ser slanke/veltrente menn enn det motsatte, da jeg tør påstå at det er stikk motsatt av slik du beskriver det i min omgangskrets. Der menn i tredveårene etterhvert innser at de ikke er usårbare og justerer livsstilen med mer trening og mer sunn mat, så ser du kvinner ese ut med graviditet man hadde for 5-10 år siden som unnskyldning. 

Personlig er jeg i midten av tredveårene og er sannsynligvis bedre trent enn noen gang jeg har vært i tidligere i livet. Jeg ser virkelig ikke mange kvinner som kan si det samme. 

Anonymkode: d636d...8a1

Ja,det finnes mange damer i 30-åra som også eser ut og lar seg forfalle.Veldig trist å se på.

Anonymkode: 074ff...084

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha ja, jeg driter i janteloven :P 

Det har du helt rett i, men det viktigste her er å holde seg i form og spise sunt fordi det er bra for kroppen :) 

Anonymkode: 78150...7c9

Ja, det er selvsagt viktig å holde seg sunn, men du virker likevel åpnebart for krakilsk rundt dette. For din egen del håper jeg du har nok gode egenskaper til at mannen din blir. Er han så attraktiv som du sier så har han jo sjanse på noe bedre. Du fremstår som narsissist i innleggene dine. 

Anonymkode: d636d...8a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De mennne i denne alderen som jeg kjenner,og som har mage er de som går amok i helgene med relativt store mengder alkohol,godis og generelt usunn mat.Mange av dem er fysisk aktive på hverdager,og trener regelmessig men hva hjelper det når man setter til livs en hel langpanne med sjokoladekake,feite middager og et stort antall øl i løpet av en helg.

Anonymkode: 074ff...084

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mage på menn etter 30år skyldes et naturlig fall i testosteronnivåene. Mangel på dette akkumulerer fett raskt rundt midjen.Mye fett her er også av det usunne slaget. Får du en fettfordeling jevnt over hele kroppen så snakker du mer om den sunne varianten. Kun på magen og det er et tegn på feilernæring. 

Menn som jevnlig har brukt tid på å bygge musklatur i gymmen får nå veldig betalt for det. Tung muskelmasse er den beste fettforbrenner av dem alle. Samtidig som man over år har fått utviklet musklaturen og fysikken slik at man ser bedre ut enn man noen gang har gjort.

Så for å oppsummere så tror jeg ikke du skal satse på å bygge pondus fordi det er intet annet enn ansamling av usunt bukfett. Fett som fordeler seg jevnt over kroppen er derimot bra. Får du det kun rundt magen så må du revurdere kostholdet.

Dessuten så har alle tid til 6-7timer i uken i gymmen for å løfte og utvikle fysikken sin. Det kreves noe disiplin men det er få som egentlig kan si at de har brukt de timene i uken til noe som kunne gitt en så mye bedre avkastning. 

Når man er mannfolk på over 30år så er det vel litt spesielt å se ut som en guttunge av størrelse. Da er man en ferdigutvikla mannfolk og bør se ut som deretter. Kraftig ryggtavle, kraftige armer, V-form og kraftige bein\sete musklatur.
Klarer Arnold å ha terminator fysikk i 2015 som 70åring så må du ihvertfall ikke se ut som en med fyrstikk armer og stor mage. som 30åring og være stolt av det.(Pinnedyr) 

 

 

 

Anonymkode: e9c16...21f

Pinnedyr er det jo mange som er pga gener, og jeg trenger overhodet ingen sixpack man, holder at de ikke har den der magen 

Er sikkert mest av alt samboerflesk. Omtrent alle menn jeg kjenner som er i langvarige forhold har fått mage. Som evig singel er selvsagt min flat. :P

Ja det der tror jeg og :fnise:

Det kunne jeg selvsagt gjort, men jeg trives bedre med litt mage enn ved å trene. 

Ja du bestemmer jo selv, selvsagt

Før var folk generelt tynnere. Leste et intervju med en fyr som ville lage film om Woodstock, og han slet skikkelig med å finne nok mennesker som så, vel, troverdige ut. I dag er menn stort sett enten trente eller tjukke, veldig få er bare slanke, noe som faktisk var normen for bare 30-40 år siden. Den kroppen man får gjennom normal aktivitet er vel så sunn, men ser ganske annerledes ut enn den man får gjennom å pumpe jern på studio. Omtrent ingen gjorde det før.

Ja har lagt merke til det der jeg og, jeg vil ha en normal mann uten mage, ikke noen som nødvendigvis triver med aktiv trening og pumper jern. Er ikke det jeg skal fram til

Fordi det er den siste plassen på kroppen hvor fettet tæres bort hos mange menn. Så for å få bort magen må du da ha ekstremt lav fettprosent. Noe de færreste ser grunn til.

Tror jeg ikke noe på, må vel være greit å holde seg noenlunde i form, gå ned til normalvekt og spise sunt?

Bukfett, henger ikke det sammen med testosteron? Eldre menn har lavere verdier av testosteron, derfor får de mage. På samme måte som kvinner har lettere tendens til å få mage også.

Ja men hos kvinner legger det seg som regel rundt om på kroppen. Menn har det farlige fettet, det innvendige fettet på magen, mens vi får det underhudsfett bare som ikke er så farlig. Menns fett legger seg jo mer rundt organer og sånn. Så derfor er det flest menns om får hjerteinfark og slike ting. De bør tenke på å holde magen borte ja!

:fnise: min man på over 40 har ikke mage,m en det henger nok med at han trener mye og har et bra sunt kosthold + ikke minst noen sykt gode gener :D

Lucky you ;)

Men vil man bli kvitt magen må man uansett spise mindre.

Anonymkode: 3961e...b71

Ja det har du rett i 

Det er nok e kombinasjon av usunne matvaner,lite fysisk akrivitet og ofte arvelige anlegg for overvekt.Det er ofte i 30-årene denne livsstilen begynner å vises.Det er ufattelig trist at så mange menn i denne alderen ikke tar mer vare på seg selv,og skjerper seg når det gjelder kosthold og trening.Det hjelper heller ikke å trene et par ganger i uka når man bøtter nedpå med øl hver helg.

Jeg er en slank dame i 30 årene,og får ofte respons fra disse kulemagemennene på datingsider.Kunne aldri vært sammen med en slik mann,men det virker som mange av de tror at damer ikke bryr seg.De damene som selv er overvektige gjør kanskje ikke det,men vi som er slanke og opptatt av sunn livsstil er ihvertfall ikke interessert.

Anonymkode: 074ff...084

Samme her! Nesten samtlige har mage for de over 35 iallefall. Skjerp dere menn!

Både menn og kvinner i større byer ser bedre ut enn de på mindre steder. Nå er det bare Oslo i Norge som er av en viss størrelse, men selv i utlandet ser du flere attraktive mennesker i storbyene.

Det er mer velstand, mer karriere, mer press på utseende. Det er ikke alle som liker å ta del i det "racet", men bryr man seg om slikt så er det klart man passer bedre inn. 

Jeg har jobbet i typisk finansmiljø og alle mennene jeg har jobbet for er i kjempeform, og de er i førtiårene. Det handler om å signalisere at man er selvdisiplinert og har ambisjoner på alle områder. 

Anonymkode: 818cd...d9a

Interessant..

Hvor er det du ser etter menn da? Det fins drøssevis av menn over 30 uten "ølvom". Jeg husker en gang jeg sykla et ritt og syntes det var noe litt uvanlig med folka som var der, og så slo det meg at ingen av deltakerne hadde synlig mage, det var bare et par funksjonærer som hadde det. Hvis man tar ut 50-60 tilfeldige folk på gata er det som regel en del som har stor mage, men hvis du oppsøker miljøer der folk driver med utholdenhetsidretter som sykling og langrenn finner du mange slanke menn over 30.

Det er nok dårlig med sixpack blant oss syklister selv om vi har lite fett, man trenger ikke så veldig mye magemuskler for å sykle. Hvis du vil ha det, får du heller oppsøke fitnessgutta.

Nei jeg vil ha en vanlig normalvektig mann uten mage som står ut :fnise:

Denne tråden bekrefter bare at...

Det er fortsatt slik at det forventes at kvinner skal tilpasse seg mennene, men menn skal ikke tilpasse seg kvinner.

På høy tide at menn også lærer seg å måtte tilpasse seg kvinnenes ønsker!

Anonymkode: 29eae...80b

Jepp :)

Jeg klokker på 40 og har ikke mage. Så TS sin observasjon er ikke helt uten generalisering.

Det koster ikke all verden til innsats heller. Daglig aktivitet der bilen velges bort når det skal handles, f.eks., og mest mulig friluft. Og "gammeldags" mat - mest mulig fisk. (Beklager - du holder ikke formen på pizza og pasta.) Så går det uten å henge på spinning timevis.

Det er noe som heter samboerflesk, og er det som skjer når samboerlivet passifiserer og fyren ikke finner på noe av sitt eget liv. Eller når kjæreste/ kona trøkker i fyren mer mat enn han trenger.

Forresten så var det en kar som hadde følgende observasjon: Single menn var tynne, mens samboende/ gifte menn var tjukke. Det kom av at når den single kom hjem, så kikka han i kjøleskapet: "Nei.. Off... Nei!" (det så ikke innydende ut), og så gikk han og la seg. Når den gifte kom hjem så kikka han i senga "Nei... Off... Nei!" (...) og så gikk han i kjøleskapet.

Hehe, så bra det finnes noen av dere som tar vare på kroppen ;)

Jess! Det er riktig innstilling! Noe sier meg at du vil få pes for selvtilliten din. Men jeg synes det er bra du er både selvbevisst og nøye i dine valg.

Anonymkode: 29eae...80b

Helt enig ;)

Anonymkode: a298b...a34

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,det finnes mange damer i 30-åra som også eser ut og lar seg forfalle.Veldig trist å se på.

Anonymkode: 074ff...084

Ja det har du rett i , men jeg holder meg fin da, gjør alt jeg klarer for å opprettholde formene. Ikke morsomt når mange  menn driter i utseendet. Min ex var slank og normalvektig, normal kropp og ikke mage da vi ble sammen. Etter noen få måneder gikk han opp i vekt og fikk den magen! Grøss!

Anonymkode: a298b...a34

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker mannemager. :nigo:

Men det gjør ikke  jeg! Og spm var jo hvorfor menn har mage og ikke hvem som liker dem!

Anonymkode: a298b...a34

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er selvsagt viktig å holde seg sunn, men du virker likevel åpnebart for krakilsk rundt dette. For din egen del håper jeg du har nok gode egenskaper til at mannen din blir. Er han så attraktiv som du sier så har han jo sjanse på noe bedre. Du fremstår som narsissist i innleggene dine. 

Anonymkode: d636d...8a1

Haha, så typisk KG. Sier man at man har gode kvaliteter er man narsissist. Mitt tips til deg er at du må tåle at folk liker seg selv og heller at du selv jobber med din egen selvtillit. Jeg er attraktiv, har IQ på 130, er høyere utdannet, har interesser som de fleste menn ser på som positivt (liker jakt, friluftsliv, dyr, trening, har vært politisk aktiv i flere år) og så er jeg så og si konstant blid noe som også gjør at jeg er godt likt. Det er sånn jeg er og det gjør meg ikke til en narsissist at jeg ikke sitter og hater meg selv. Jeg vil ha en mann som elsker meg for den jeg er og at det er ingen annen dame i verden som kan ta min plass, og det har jeg også. :) Så nei, ingen mann som føler jeg er best føler han har en sjanse på noe bedre.

Jobb med å like deg selv du også og ikke bli sur og sjalu for at andre er vellykket og har fine kjærester. 

Anonymkode: 78150...7c9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I don't care. Du generaliserer ergo tar du feil. Jeg var nylig på date med en mann på 38 og han var veltrent. Og hard overalt. Ikke noe bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I don't care. Du generaliserer ergo tar du feil. Jeg var nylig på date med en mann på 38 og han var veltrent. Og hard overalt. Ikke noe bra. 

Nei jeg gjør ikke det, les deg opp fakta. Om menn ikke tar bedre vare på seg selv vil magen komme pga endring i testosteron. Den går ned. Så bare fjern deg fra tråden min når du ikke kan komme med noe konstruktivt!

Anonymkode: a298b...a34

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, så typisk KG. Sier man at man har gode kvaliteter er man narsissist. Mitt tips til deg er at du må tåle at folk liker seg selv og heller at du selv jobber med din egen selvtillit. Jeg er attraktiv, har IQ på 130, er høyere utdannet, har interesser som de fleste menn ser på som positivt (liker jakt, friluftsliv, dyr, trening, har vært politisk aktiv i flere år) og så er jeg så og si konstant blid noe som også gjør at jeg er godt likt. Det er sånn jeg er og det gjør meg ikke til en narsissist at jeg ikke sitter og hater meg selv. Jeg vil ha en mann som elsker meg for den jeg er og at det er ingen annen dame i verden som kan ta min plass, og det har jeg også. :) Så nei, ingen mann som føler jeg er best føler han har en sjanse på noe bedre.

Jobb med å like deg selv du også og ikke bli sur og sjalu for at andre er vellykket og har fine kjærester. 

Anonymkode: 78150...7c9

Helt enig med deg :) Vet selv at jeg ser bra ut for alderen og holder meg i form,  er bare positivt å like seg selv :)

Anonymkode: a298b...a34

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, så typisk KG. Sier man at man har gode kvaliteter er man narsissist. Mitt tips til deg er at du må tåle at folk liker seg selv og heller at du selv jobber med din egen selvtillit. Jeg er attraktiv, har IQ på 130, er høyere utdannet, har interesser som de fleste menn ser på som positivt (liker jakt, friluftsliv, dyr, trening, har vært politisk aktiv i flere år) og så er jeg så og si konstant blid noe som også gjør at jeg er godt likt. Det er sånn jeg er og det gjør meg ikke til en narsissist at jeg ikke sitter og hater meg selv. Jeg vil ha en mann som elsker meg for den jeg er og at det er ingen annen dame i verden som kan ta min plass, og det har jeg også. :) Så nei, ingen mann som føler jeg er best føler han har en sjanse på noe bedre.

Jobb med å like deg selv du også og ikke bli sur og sjalu for at andre er vellykket og har fine kjærester. 

Anonymkode: 78150...7c9

Jeg har ingenting imot folk som liker seg selv, bare mot de som skal fremheve det i tide og utide. Interesser og evner tilsvarende dine har jeg selv, og så måtte du trekke inn iq for å bevise noe? Haha, patetisk. De som skryter innehar sjelden de egenskapene eller posisjonene de mener de har, så jeg tipper vi heller sier at dette kommer fra noen som ikke er helt fornøyd med eget liv og som aldri kom seg noen vei :fnise:

Anonymkode: d636d...8a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Overvekt er ikke attraktivt på noe som helst vis, og fettet på magen har vist seg å ofte være farligere enn annen type fett.

Syns jeg ser overvektige folk overalt og i alle alder, det er helt klart en epidemi av Grandiosa og sofa på gang. Ikke noe kjæreste material der! Og nei, ts, man kan ikke få mage av ingenting. Det er av å spise for mye og bevege seg for lite.

Anonymkode: af7e8...57d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingenting imot folk som liker seg selv, bare mot de som skal fremheve det i tide og utide. Interesser og evner tilsvarende dine har jeg selv, og så måtte du trekke inn iq for å bevise noe? Haha, patetisk. De som skryter innehar sjelden de egenskapene eller posisjonene de mener de har, så jeg tipper vi heller sier at dette kommer fra noen som ikke er helt fornøyd med eget liv og som aldri kom seg noen vei :fnise:

Anonymkode: d636d...8a1

Igjen, slutt å vær så sjalu og sur nå da. Vær glad for at andre har det bra og jobb med at du skal ha det bra også! :) Du sier du innehar samme interesser og evner som meg, men det er en ting å si noe. En annen ting er å faktisk vise at man er som man sier. Du viser stikk motsatt, at du er sur og bitter. Kaller meg patetisk og anklager meg for å lyve. Jeg er ikke sånn, jeg er blid, lar meg ikke påvirke av andres humør og lar heller de bli påvirket av mitt gode humør, jeg er positiv og anklager ikke andre for det ene og det andre. Så du kan dermed ikke si at du har samme kvaliteter som meg :) Jobb med humøret! 

Anonymkode: 78150...7c9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg :) Vet selv at jeg ser bra ut for alderen og holder meg i form,  er bare positivt å like seg selv :)

Anonymkode: a298b...a34

Det er kjempebra! Fortsett sånn :) 

Anonymkode: 78150...7c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei jeg gjør ikke det, les deg opp fakta. Om menn ikke tar bedre vare på seg selv vil magen komme pga endring i testosteron. Den går ned. Så bare fjern deg fra tråden min når du ikke kan komme med noe konstruktivt!

Anonymkode: a298b...a34

Du generaliserer fremdeles. Ikke alle menn over 30 har mage. Ikke mitt problem at du ikke er attraktiv nok til å få deg en hunk. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo

Min eks-samboer er over 40 år, veltrent, tynn og uten mage. Han ville vært midt i blinken for deg, TS! Å ja, glemte å si at han er en manipulerende sosiopat men pytt, det spiller ingen rolle så lenge du er fornøyd med hans utseende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha ja, jeg driter i janteloven :P 

Det har du helt rett i, men det viktigste her er å holde seg i form og spise sunt fordi det er bra for kroppen :) 

Anonymkode: 78150...7c9

Så det du egentlig er ute etter er menn som tar godt vare på seg selv? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I don't care. Du generaliserer ergo tar du feil. Jeg var nylig på date med en mann på 38 og han var veltrent. Og hard overalt. Ikke noe bra. 

Noen liker morra, andre liker dattera... Mens noen tar begge deler :nisseblunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...