AnonymBruker Skrevet 25. november 2015 #21 Skrevet 25. november 2015 Øl og pizza og for mye sofasitting? Menn må være fanske nøye på trening og kosthold for å ha sixpackTenker ikke sixpack, bare vanlig flat mage Anonymkode: a298b...a34 2
Summers Skrevet 25. november 2015 #22 Skrevet 25. november 2015 (endret) Jeg må også spise veldig lite og være aktiv for å holde meg slank Hvor lite må du spise for å ha en flat mage da?Anonymkode: a298b...a34Vet ikke hvor lite jeg må spise, men lite nok til at det blir kjipt. Ikke er jeg noe glad i å trene heller og folk trener vel mindre når man er 30+ enn i 20-årene. Folk har jobb, barn, osv, osv. Endret 25. november 2015 av Summers
Maleficenta Skrevet 25. november 2015 #23 Skrevet 25. november 2015 Vet ikke hvor lite jeg må spise, men nok til at det blir kjipt. ikke lite. Du skal spise deg normalt mett på sunn mat. Være i aktivitet og ikke stuff your face til du blir stappmett til hvert måltid. 1
Mis(s)Understood Skrevet 25. november 2015 #24 Skrevet 25. november 2015 Kan ikke skjønne det der, ikke går de igjennom svangerskap som ødelegger magen heller. Men mage har de alle sammen!Hvor finner jeg en mann over 30 som ikke har den karakteristiske magen ? Er det så vanskelig å få bort den magen da?Vet jo selv at etter 30 blir det vanskelig å holde på vekten og man må legge mer innsats i å holde formen, men ærlig talt. Har datet mange menn nå men samtlige som er over 30 har mage. Datet en i slutten av 20 årene og han hadde ikke det. Merkelig fenomen Hilsen dame på 40 som holder seg i form og har flat mageAnonymkode: a298b...a34Du finner dem der jeg jobber
AnonymBruker Skrevet 25. november 2015 #25 Skrevet 25. november 2015 Du finner dem der jeg jobber og du jobber hvor?? 😊😊😊Hvis jeg går kjapt igjennom mine tidligere klassekamerater fra både ungdomsskolen og VGS, så ender jeg med samme resultat/konklusjon som TS. Mennene har pondus, mens de fleste kvinnene ikke har det, til tross for barn. De barnløse mennene og kvinnene er faktisk verst, da foreldrene er aktive sammen med kona og barna.Kanskje nok av de med pondus blir slankere når de blir fedre? Anonymkode: 93b78...8fd 2
Cancellara Skrevet 25. november 2015 #26 Skrevet 25. november 2015 Det er veldig enkelt og si at alle menn over 30 har mage, og ts bekrefter at 1) synet kan bedra 2) litt uvitenhet om menns helse og alder.Allerede i 30-årene begynner menns testosteron nivå å falle, som igjen påvirker energien og man blir lettere trøtt. Mindre energi gir mindre overskudd og lyst til å trene bl.a. Dernest øker også bukfettet hos mannen, som også er årsakene til større midjemål og mage såklart. Det oppleves derfor som et skille mellom menn i denne alderen som klarer å opprettholde balanse i kroppen med nok trening og bra kosthold - og de som ikke har ork og energi til utøve fysisk trening, og blir mer passive. Derigjennom mage eller "ølmage" som også noen kaller det. De fleste menn er jo glad i en øl eller tre også må du vite....Igjen - så blir det enkelt å si at alle menn over 30 har mage, det kalles generalisering, som jo andre har påpekt her. T.o.m kvinner over 30 kan opparbeide seg mage, eller større midjemål uten å være gravide. Men, akk ja, det er jo artig med en litt provoserende overskrift og det blir jo alltid diskusjon om det.....så er det jo noen av oss som alltid vil påpeke det som er sannheter og ofte svar på tiltale. En mage på menn, eller kvinner, er jo også smak og behag utfra de som opplever en kjæreste som har det, som jo også blir påpekt her. Alt til opplysning. 3
Hvem er dette? Skrevet 25. november 2015 #27 Skrevet 25. november 2015 Min mann har ikke. Heller ikke min far. Ikke mange i min familie har det heller. Vi lever sunt - det er vel grunnen
AnonymBruker Skrevet 25. november 2015 #28 Skrevet 25. november 2015 Vet ikke hvor lite jeg må spise, men lite nok til at det blir kjipt. Ikke er jeg noe glad i å trene heller og folk trener vel mindre når man er 30+ enn i 20-årene. Folk har jobb, barn, osv, osv.Men da tar du det igjen på aktivitet vet du . Mer aktivitet, jo mer kan du spise ikke lite. Du skal spise deg normalt mett på sunn mat. Være i aktivitet og ikke stuff your face til du blir stappmett til hvert måltid. Nettopp Du finner dem der jeg jobber Hvor jobber du ?og du jobber hvor?? 😊😊😊Hvis jeg går kjapt igjennom mine tidligere klassekamerater fra både ungdomsskolen og VGS, så ender jeg med samme resultat/konklusjon som TS. Mennene har pondus, mens de fleste kvinnene ikke har det, til tross for barn. De barnløse mennene og kvinnene er faktisk verst, da foreldrene er aktive sammen med kona og barna.Kanskje nok av de med pondus blir slankere når de blir fedre? Anonymkode: 93b78...8fdSom sagt min erfaring også Det er veldig enkelt og si at alle menn over 30 har mage, og ts bekrefter at 1) synet kan bedra 2) litt uvitenhet om menns helse og alder.Allerede i 30-årene begynner menns testosteron nivå å falle, som igjen påvirker energien og man blir lettere trøtt. Mindre energi gir mindre overskudd og lyst til å trene bl.a. Dernest øker også bukfettet hos mannen, som også er årsakene til større midjemål og mage såklart. Det oppleves derfor som et skille mellom menn i denne alderen som klarer å opprettholde balanse i kroppen med nok trening og bra kosthold - og de som ikke har ork og energi til utøve fysisk trening, og blir mer passive. Derigjennom mage eller "ølmage" som også noen kaller det. De fleste menn er jo glad i en øl eller tre også må du vite....Igjen - så blir det enkelt å si at alle menn over 30 har mage, det kalles generalisering, som jo andre har påpekt her. T.o.m kvinner over 30 kan opparbeide seg mage, eller større midjemål uten å være gravide. Men, akk ja, det er jo artig med en litt provoserende overskrift og det blir jo alltid diskusjon om det.....så er det jo noen av oss som alltid vil påpeke det som er sannheter og ofte svar på tiltale. En mage på menn, eller kvinner, er jo også smak og behag utfra de som opplever en kjæreste som har det, som jo også blir påpekt her. Alt til opplysning. Slapp av, jeg vet at ikke alle menn over 30 har mage, men de fleste har faktisk det og din forklaring er jo en sannhetMin mann har ikke. Heller ikke min far. Ikke mange i min familie har det heller. Vi lever sunt - det er vel grunnenGode gener Anonymkode: a298b...a34 1
Mis(s)Understood Skrevet 25. november 2015 #29 Skrevet 25. november 2015 og du jobber hvor?? 😊😊😊Hvis jeg går kjapt igjennom mine tidligere klassekamerater fra både ungdomsskolen og VGS, så ender jeg med samme resultat/konklusjon som TS. Mennene har pondus, mens de fleste kvinnene ikke har det, til tross for barn. De barnløse mennene og kvinnene er faktisk verst, da foreldrene er aktive sammen med kona og barna.Kanskje nok av de med pondus blir slankere når de blir fedre? Anonymkode: 93b78...8fdI et yrke hvor det er fysiske krav til yrkesutøvelsen.Mer enn det tenker jeg ikke detaljere.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2015 #30 Skrevet 25. november 2015 Men da tar du det igjen på aktivitet vet du . Mer aktivitet, jo mer kan du spise Nettopp Hvor jobber du ?Som sagt min erfaring også Slapp av, jeg vet at ikke alle menn over 30 har mage, men de fleste har faktisk det og din forklaring er jo en sannhetGode gener Anonymkode: a298b...a34ja absolutt gode gener. Men for å ha mage må du SOM REGEL ha "mer fett" enn nødvendig. Dvs mer kcal inn / ut. Min far og mann har fysisk tungt arbeid som jobb hver dag.min far er bonde og har fòret 90 kuer Med håndmakt i 40 år. Kan ikke alltid si gode gener som eneste faktor når noen ikke har mage. Anonymkode: bfc4b...4d8 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2015 #31 Skrevet 25. november 2015 ja absolutt gode gener. Men for å ha mage må du SOM REGEL ha "mer fett" enn nødvendig. Dvs mer kcal inn / ut. Min far og mann har fysisk tungt arbeid som jobb hver dag.min far er bonde og har fòret 90 kuer Med håndmakt i 40 år. Kan ikke alltid si gode gener som eneste faktor når noen ikke har mage. Anonymkode: bfc4b...4d8Nei det har du helt rett i Anonymkode: a298b...a34 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2015 #32 Skrevet 25. november 2015 Hmm, for det første litt mage er verken usunt eller noe bevis for at man har dårlig helse. Faktisk er det sunner, hvertfall ikke usunnere å ha litt mage enn ingenting. Men har man en skikkelig pondus så kan det være usunt. Men da er det snakk om en skikkelig mage. Er man sterkt overvektig så er det farlig.At man ikke flyr på helsestudio og er totalt paranoid for noen gram fett, betyr ikke at man driter i kroppen. Selv har jeg alltid hatt omvendt problem, hvor jeg har slitt med lav vekt. Nå som jeg er i midten av ro årene og har fått litt mer fett på magen er jeg faktisk storfornøyd. Jeg har mer energi og ork, trives mer med meg selv - I motsetning når jeg trenet 4 - 6 ganger i uken og alt var stress. Når jeg trenet og var "kroppsbevist" hadde jeg verken mer eller mindre draget på damene enn i dag.Hvis du ikke liker fysikken som menn har i ulike alderstrinn, så får du holde deg til de under 30 år. Samme gjelder menn så klart. Det er jo bare å gå etter det utseende du liker uansett alder, ellers så må du akseptere den naturlige kroppen.Utover høsten starter jeg med å bygge mage, ved å spise næringsrik mat - nøtter, egg og annet. Dette for at jeg rett og slett skal tåle vinteren bedre. Har man lite fett så fryser man uansett nesten. Så jeg prøver å bygge pondus. Når våren og sommersesongen kommer har man så mye å gjøre at det itte er no probelm for å si det sånn. Mage på menn etter 30år skyldes et naturlig fall i testosteronnivåene. Mangel på dette akkumulerer fett raskt rundt midjen.Mye fett her er også av det usunne slaget. Får du en fettfordeling jevnt over hele kroppen så snakker du mer om den sunne varianten. Kun på magen og det er et tegn på feilernæring. Menn som jevnlig har brukt tid på å bygge musklatur i gymmen får nå veldig betalt for det. Tung muskelmasse er den beste fettforbrenner av dem alle. Samtidig som man over år har fått utviklet musklaturen og fysikken slik at man ser bedre ut enn man noen gang har gjort. Så for å oppsummere så tror jeg ikke du skal satse på å bygge pondus fordi det er intet annet enn ansamling av usunt bukfett. Fett som fordeler seg jevnt over kroppen er derimot bra. Får du det kun rundt magen så må du revurdere kostholdet.Dessuten så har alle tid til 6-7timer i uken i gymmen for å løfte og utvikle fysikken sin. Det kreves noe disiplin men det er få som egentlig kan si at de har brukt de timene i uken til noe som kunne gitt en så mye bedre avkastning. Når man er mannfolk på over 30år så er det vel litt spesielt å se ut som en guttunge av størrelse. Da er man en ferdigutvikla mannfolk og bør se ut som deretter. Kraftig ryggtavle, kraftige armer, V-form og kraftige bein\sete musklatur.Klarer Arnold å ha terminator fysikk i 2015 som 70åring så må du ihvertfall ikke se ut som en med fyrstikk armer og stor mage. som 30åring og være stolt av det.(Pinnedyr) Anonymkode: e9c16...21f 1
Okapi Skrevet 25. november 2015 #33 Skrevet 25. november 2015 Er sikkert mest av alt samboerflesk. Omtrent alle menn jeg kjenner som er i langvarige forhold har fått mage. Som evig singel er selvsagt min flat. 3
Onar Skrevet 26. november 2015 #34 Skrevet 26. november 2015 AsMage på menn etter 30år skyldes et naturlig fall i testosteronnivåene. Mangel på dette akkumulerer fett raskt rundt midjen.Mye fett her er også av det usunne slaget. Får du en fettfordeling jevnt over hele kroppen så snakker du mer om den sunne varianten. Kun på magen og det er et tegn på feilernæring. Menn som jevnlig har brukt tid på å bygge musklatur i gymmen får nå veldig betalt for det. Tung muskelmasse er den beste fettforbrenner av dem alle. Samtidig som man over år har fått utviklet musklaturen og fysikken slik at man ser bedre ut enn man noen gang har gjort. Så for å oppsummere så tror jeg ikke du skal satse på å bygge pondus fordi det er intet annet enn ansamling av usunt bukfett. Fett som fordeler seg jevnt over kroppen er derimot bra. Får du det kun rundt magen så må du revurdere kostholdet.Dessuten så har alle tid til 6-7timer i uken i gymmen for å løfte og utvikle fysikken sin. Det kreves noe disiplin men det er få som egentlig kan si at de har brukt de timene i uken til noe som kunne gitt en så mye bedre avkastning. Når man er mannfolk på over 30år så er det vel litt spesielt å se ut som en guttunge av størrelse. Da er man en ferdigutvikla mannfolk og bør se ut som deretter. Kraftig ryggtavle, kraftige armer, V-form og kraftige bein\sete musklatur.Klarer Arnold å ha terminator fysikk i 2015 som 70åring så må du ihvertfall ikke se ut som en med fyrstikk armer og stor mage. som 30åring og være stolt av det.(Pinnedyr) Anonymkode: e9c16...21fNå har ikke akkurat jeg mage eller pondus. For oss med høy forbrenning er det faktisk et slit å holde vekten oppe. Og å ha bulende helsestudiemuskler betyr ikke at man er helsesunn. Faktisk er kardio trening mye sunnere for helsen og kroppen. Går man tur i snitt to timer om dagen er det ikke noe problem. Og gå på helsestudio og bli selvopptatt av egen kropp, nei takk. Da blir jeg heller et "pinnedyr". Lurer på hvordan folk klarte å overleve i gamle dager? Men forstår at det kvinnelig kjønn draes til de som ser sunne, sterke og som kvinnen tror har best DNA ( noe ingen klarer å avsløre visuelt uansett).Har man lite testosteron er det et helseproblem i seg selv, og pondus er en bieffekt av dette. Enig med deg i dette 1
Onar Skrevet 26. november 2015 #35 Skrevet 26. november 2015 Mage på menn etter 30år skyldes et naturlig fall i testosteronnivåene. Mangel på dette akkumulerer fett raskt rundt midjen.Mye fett her er også av det usunne slaget. Får du en fettfordeling jevnt over hele kroppen så snakker du mer om den sunne varianten. Kun på magen og det er et tegn på feilernæring. Menn som jevnlig har brukt tid på å bygge musklatur i gymmen får nå veldig betalt for det. Tung muskelmasse er den beste fettforbrenner av dem alle. Samtidig som man over år har fått utviklet musklaturen og fysikken slik at man ser bedre ut enn man noen gang har gjort. Så for å oppsummere så tror jeg ikke du skal satse på å bygge pondus fordi det er intet annet enn ansamling av usunt bukfett. Fett som fordeler seg jevnt over kroppen er derimot bra. Får du det kun rundt magen så må du revurdere kostholdet.Dessuten så har alle tid til 6-7timer i uken i gymmen for å løfte og utvikle fysikken sin. Det kreves noe disiplin men det er få som egentlig kan si at de har brukt de timene i uken til noe som kunne gitt en så mye bedre avkastning. Når man er mannfolk på over 30år så er det vel litt spesielt å se ut som en guttunge av størrelse. Da er man en ferdigutvikla mannfolk og bør se ut som deretter. Kraftig ryggtavle, kraftige armer, V-form og kraftige bein\sete musklatur.Klarer Arnold å ha terminator fysikk i 2015 som 70åring så må du ihvertfall ikke se ut som en med fyrstikk armer og stor mage. som 30åring og være stolt av det.(Pinnedyr) Anonymkode: e9c16...21fSå hvis en dame i førsten av 30 åra har små pupper er hun ikke et ferdigutviklet kvinnfolk? Om du er mann eller kvinne, så lenge du er kjønnsmoden så er du mann/kvinne uansett kroppsform. Kjøper ikke den med,v-form, muskler som bodybuilder osv. Alle vet jo at Arnold i sin tid tok steroider osv, så generelt at han ser ut som en Broiler så vil nok ikke jeg ta steroider av den grunn. Ikke rart det er mye av slik hvis menn må ha struttende gluteus, deltamuskelen, biceps, triceps og defa kropp osv. 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2015 #36 Skrevet 26. november 2015 Jeg har ingenting i mot at de har litt mage og ting som viser seg å ikke være helt på stell. Det er stor forskjell på å ha litt mage og være ekstremt overvektig. At man har litt mage forteller egentlig veldig lite negativt om et menneske, det har gjentatte ganger bevist seg med venner, bekjente og kjærester. Prøver ikke å overtale noen til å date noe de ikke liker, men å snu synet og være litt mer realistisk har vært utrolig positivt for min del. Anonymkode: ab5bb...9d3
Summers Skrevet 26. november 2015 #37 Skrevet 26. november 2015 Men da tar du det igjen på aktivitet vet du . Mer aktivitet, jo mer kan du spise Anonymkode: a298b...a34Det kunne jeg selvsagt gjort, men jeg trives bedre med litt mage enn ved å trene. 1
Okapi Skrevet 26. november 2015 #38 Skrevet 26. november 2015 Nå har ikke akkurat jeg mage eller pondus. For oss med høy forbrenning er det faktisk et slit å holde vekten oppe. Og å ha bulende helsestudiemuskler betyr ikke at man er helsesunn. Faktisk er kardio trening mye sunnere for helsen og kroppen. Går man tur i snitt to timer om dagen er det ikke noe problem. Og gå på helsestudio og bli selvopptatt av egen kropp, nei takk. Da blir jeg heller et "pinnedyr". Lurer på hvordan folk klarte å overleve i gamle dager? Men forstår at det kvinnelig kjønn draes til de som ser sunne, sterke og som kvinnen tror har best DNA ( noe ingen klarer å avsløre visuelt uansett).Har man lite testosteron er det et helseproblem i seg selv, og pondus er en bieffekt av dette. Enig med deg i detteFør var folk generelt tynnere. Leste et intervju med en fyr som ville lage film om Woodstock, og han slet skikkelig med å finne nok mennesker som så, vel, troverdige ut. I dag er menn stort sett enten trente eller tjukke, veldig få er bare slanke, noe som faktisk var normen for bare 30-40 år siden. Den kroppen man får gjennom normal aktivitet er vel så sunn, men ser ganske annerledes ut enn den man får gjennom å pumpe jern på studio. Omtrent ingen gjorde det før. 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2015 #39 Skrevet 26. november 2015 Er sikkert mest av alt samboerflesk. Omtrent alle menn jeg kjenner som er i langvarige forhold har fått mage. Som evig singel er selvsagt min flat. Hehe, jepp! Anonymkode: 3961e...b71 1
Gullik Skrevet 26. november 2015 #40 Skrevet 26. november 2015 Fordi det er den siste plassen på kroppen hvor fettet tæres bort hos mange menn. Så for å få bort magen må du da ha ekstremt lav fettprosent. Noe de færreste ser grunn til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå