palamina Skrevet 26. november 2015 #41 Skrevet 26. november 2015 Nei de fleste har mage etter 30 år, og jeg mener en sånn bollemage. Få er det som ikke har en liten mage iallefall. Det er selvsagt ikke alle men de fleste jo .Er det sånn at magen bare automatisk kommer tiltross for et sunt levesett? Jeg er faktisk interessert i å vite det.Anonymkode: a298b...a34Bukfett, henger ikke det sammen med testosteron? Eldre menn har lavere verdier av testosteron, derfor får de mage. På samme måte som kvinner har lettere tendens til å få mage også.
Gjest Skrevet 26. november 2015 #42 Skrevet 26. november 2015 min man på over 40 har ikke mage,m en det henger nok med at han trener mye og har et bra sunt kosthold + ikke minst noen sykt gode gener :D
AnonymBruker Skrevet 26. november 2015 #43 Skrevet 26. november 2015 Men vil man bli kvitt magen må man uansett spise mindre. Anonymkode: 3961e...b71
AnonymBruker Skrevet 26. november 2015 #44 Skrevet 26. november 2015 Kan ikke skjønne det der, ikke går de igjennom svangerskap som ødelegger magen heller. Men mage har de alle sammen!Hvor finner jeg en mann over 30 som ikke har den karakteristiske magen ? Er det så vanskelig å få bort den magen da?Vet jo selv at etter 30 blir det vanskelig å holde på vekten og man må legge mer innsats i å holde formen, men ærlig talt. Har datet mange menn nå men samtlige som er over 30 har mage. Datet en i slutten av 20 årene og han hadde ikke det. Merkelig fenomen Hilsen dame på 40 som holder seg i form og har flat mageAnonymkode: a298b...a34Det er nok e kombinasjon av usunne matvaner,lite fysisk akrivitet og ofte arvelige anlegg for overvekt.Det er ofte i 30-årene denne livsstilen begynner å vises.Det er ufattelig trist at så mange menn i denne alderen ikke tar mer vare på seg selv,og skjerper seg når det gjelder kosthold og trening.Det hjelper heller ikke å trene et par ganger i uka når man bøtter nedpå med øl hver helg.Jeg er en slank dame i 30 årene,og får ofte respons fra disse kulemagemennene på datingsider.Kunne aldri vært sammen med en slik mann,men det virker som mange av de tror at damer ikke bryr seg.De damene som selv er overvektige gjør kanskje ikke det,men vi som er slanke og opptatt av sunn livsstil er ihvertfall ikke interessert. Anonymkode: 074ff...084 6
AnonymBruker Skrevet 26. november 2015 #45 Skrevet 26. november 2015 Bor i en by om det har noe å si, men ikke i en storby. Kanskje det er noe i det? At menn i storbyer tar bedre vare på seg selv?Anonymkode: a298b...a34Både menn og kvinner i større byer ser bedre ut enn de på mindre steder. Nå er det bare Oslo i Norge som er av en viss størrelse, men selv i utlandet ser du flere attraktive mennesker i storbyene.Det er mer velstand, mer karriere, mer press på utseende. Det er ikke alle som liker å ta del i det "racet", men bryr man seg om slikt så er det klart man passer bedre inn. Jeg har jobbet i typisk finansmiljø og alle mennene jeg har jobbet for er i kjempeform, og de er i førtiårene. Det handler om å signalisere at man er selvdisiplinert og har ambisjoner på alle områder. Anonymkode: 818cd...d9a 1
Wiggins Skrevet 26. november 2015 #46 Skrevet 26. november 2015 (endret) Kan ikke skjønne det der, ikke går de igjennom svangerskap som ødelegger magen heller. Men mage har de alle sammen!Hvor finner jeg en mann over 30 som ikke har den karakteristiske magen ? Anonymkode: a298b...a34Hvor er det du ser etter menn da? Det fins drøssevis av menn over 30 uten "ølvom". Jeg husker en gang jeg sykla et ritt og syntes det var noe litt uvanlig med folka som var der, og så slo det meg at ingen av deltakerne hadde synlig mage, det var bare et par funksjonærer som hadde det. Hvis man tar ut 50-60 tilfeldige folk på gata er det som regel en del som har stor mage, men hvis du oppsøker miljøer der folk driver med utholdenhetsidretter som sykling og langrenn finner du mange slanke menn over 30. Det er nok dårlig med sixpack blant oss syklister selv om vi har lite fett, man trenger ikke så veldig mye magemuskler for å sykle. Hvis du vil ha det, får du heller oppsøke fitnessgutta. Endret 26. november 2015 av Wiggins
AnonymBruker Skrevet 26. november 2015 #47 Skrevet 26. november 2015 Denne tråden bekrefter bare at...Det er fortsatt slik at det forventes at kvinner skal tilpasse seg mennene, men menn skal ikke tilpasse seg kvinner.På høy tide at menn også lærer seg å måtte tilpasse seg kvinnenes ønsker! Anonymkode: 29eae...80b 4
Gjest Skrevet 26. november 2015 #48 Skrevet 26. november 2015 (endret) Denne tråden bekrefter bare at...Det er fortsatt slik at det forventes at kvinner skal tilpasse seg mennene, men menn skal ikke tilpasse seg kvinner.På høy tide at menn også lærer seg å måtte tilpasse seg kvinnenes ønsker!Anonymkode: 29eae...80bDer tror jeg heller problemet ligger i grensesetting.. Og det går begge veier og er ikke kjønnsavhengig.Om man ønsker at den andre skal tilpasse seg, så må man tørre å ta den praten og man må tørre å si fra så hardt at det gir resultater og man kommer til enighet. Bare husk at det er den andre sin kropp og ikke ditt ansvar til å endre andre. Hvis dette derimot utgjør et problem for deg, så bør man prate om det.Når det gjelder temaet, så er det viktig å ta godt nok vare på seg selv for at man skal ha det bra. Jeg tror kvinner kan være flinkere der, noe som også kanskje er forklaringen på at kvinner har høyere levealder. Endret 26. november 2015 av Svampebobb1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2015 #49 Skrevet 26. november 2015 Det er nok e kombinasjon av usunne matvaner,lite fysisk akrivitet og ofte arvelige anlegg for overvekt.Det er ofte i 30-årene denne livsstilen begynner å vises.Det er ufattelig trist at så mange menn i denne alderen ikke tar mer vare på seg selv,og skjerper seg når det gjelder kosthold og trening.Det hjelper heller ikke å trene et par ganger i uka når man bøtter nedpå med øl hver helg.Jeg er en slank dame i 30 årene,og får ofte respons fra disse kulemagemennene på datingsider.Kunne aldri vært sammen med en slik mann,men det virker som mange av de tror at damer ikke bryr seg.De damene som selv er overvektige gjør kanskje ikke det,men vi som er slanke og opptatt av sunn livsstil er ihvertfall ikke interessert.Anonymkode: 074ff...084Det samme kan sies om kvinner, jeg ser ufattelig mange store, overvektige kvinner som med fordel kunne gått ned en 30 kilo. Faktisk er det vanligere at jeg ser slanke/veltrente menn enn det motsatte, da jeg tør påstå at det er stikk motsatt av slik du beskriver det i min omgangskrets. Der menn i tredveårene etterhvert innser at de ikke er usårbare og justerer livsstilen med mer trening og mer sunn mat, så ser du kvinner ese ut med graviditet man hadde for 5-10 år siden som unnskyldning. Personlig er jeg i midten av tredveårene og er sannsynligvis bedre trent enn noen gang jeg har vært i tidligere i livet. Jeg ser virkelig ikke mange kvinner som kan si det samme. Anonymkode: d636d...8a1 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2015 #50 Skrevet 26. november 2015 Både menn og kvinner i større byer ser bedre ut enn de på mindre steder. Nå er det bare Oslo i Norge som er av en viss størrelse, men selv i utlandet ser du flere attraktive mennesker i storbyene.Det er mer velstand, mer karriere, mer press på utseende. Det er ikke alle som liker å ta del i det "racet", men bryr man seg om slikt så er det klart man passer bedre inn. Jeg har jobbet i typisk finansmiljø og alle mennene jeg har jobbet for er i kjempeform, og de er i førtiårene. Det handler om å signalisere at man er selvdisiplinert og har ambisjoner på alle områder. Anonymkode: 818cd...d9aBeklager, men dette er nok bare tull. Jeg kjenner en del finansfolk, og alle er de relativt usunne av den enkle grunn at de jobber ekstremt mye. Er du av de mest ambisiøse er det ikke uvanlig at du må kjøre 80-100 timers arbeidsuker. Selv de mest ambisiøse kan ikke ha ambisjoner på alle andre områder også når man ønsker å være blant de beste i sitt fag. Anonymkode: d636d...8a1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2015 #51 Skrevet 26. november 2015 Denne tråden bekrefter bare at...Det er fortsatt slik at det forventes at kvinner skal tilpasse seg mennene, men menn skal ikke tilpasse seg kvinner.På høy tide at menn også lærer seg å måtte tilpasse seg kvinnenes ønsker!Anonymkode: 29eae...80bNei, for menn vet selvsagt ikke at kvinner er meget kresne...notDe fleste menn er nok svært klar over at kvinner ønsker en topp karriere, bra jobb/utdannelse, flott utseende etc. Kvinner er jevnt over mye mer overfladiske enn menn på alle arenaer. Norske kvinner har blitt noen motbydelige og bortskjemte barn som ikke evner å se litt inn i seg selv og hva man kan tilby av egenskaper selv. Anonymkode: d636d...8a1 1
draug 75 Skrevet 26. november 2015 #52 Skrevet 26. november 2015 Jeg klokker på 40 og har ikke mage. Så TS sin observasjon er ikke helt uten generalisering.Det koster ikke all verden til innsats heller. Daglig aktivitet der bilen velges bort når det skal handles, f.eks., og mest mulig friluft. Og "gammeldags" mat - mest mulig fisk. (Beklager - du holder ikke formen på pizza og pasta.) Så går det uten å henge på spinning timevis.Det er noe som heter samboerflesk, og er det som skjer når samboerlivet passifiserer og fyren ikke finner på noe av sitt eget liv. Eller når kjæreste/ kona trøkker i fyren mer mat enn han trenger.Forresten så var det en kar som hadde følgende observasjon: Single menn var tynne, mens samboende/ gifte menn var tjukke. Det kom av at når den single kom hjem, så kikka han i kjøleskapet: "Nei.. Off... Nei!" (det så ikke innydende ut), og så gikk han og la seg. Når den gifte kom hjem så kikka han i senga "Nei... Off... Nei!" (...) og så gikk han i kjøleskapet. 5
draug 75 Skrevet 26. november 2015 #53 Skrevet 26. november 2015 Både menn og kvinner i større byer ser bedre ut enn de på mindre steder. Nå er det bare Oslo i Norge som er av en viss størrelse, men selv i utlandet ser du flere attraktive mennesker i storbyene.Det er mer velstand, mer karriere, mer press på utseende. Det er ikke alle som liker å ta del i det "racet", men bryr man seg om slikt så er det klart man passer bedre inn. Jeg har jobbet i typisk finansmiljø og alle mennene jeg har jobbet for er i kjempeform, og de er i førtiårene. Det handler om å signalisere at man er selvdisiplinert og har ambisjoner på alle områder. Anonymkode: 818cd...d9aHer i Norge er det nok sånn på bygdene at karene fra attenårsalderen av lever livet i bilen, så den daglige aktiviteten med spasering til og fra uteblir. I større byer er folk mer tilbøyelige til å gå de kortere strekningene. Legger du da til burger fra bensinstasjonen et par ganger daglig, så begynner du å se det. 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2015 #54 Skrevet 26. november 2015 Selv er jeg lav, lite muskler og tynn beinbygning. Så må enten trene eller leve på salat om jeg ikke skal få mage. Så da blir det mage på meg:-)Det går an å trene, så får du muskler, slipper magen og det er sunt for deg. TS: Mannen min er i slutten av 20 åra og er svært godt trent med sixpack. Tror ikke det endrer seg over natta til den dagen han fyller 30 altså, men han er jo tatt allerede av meg så det spiller vel ingen rolle for deg. Anonymkode: 78150...7c9
AnonymBruker Skrevet 26. november 2015 #55 Skrevet 26. november 2015 Men vil man bli kvitt magen må man uansett spise mindre.Anonymkode: 3961e...b71Du trenger ikke spise mindre. Er bare å kutte det usunne, spise magrere i stedet for (f.eks kylling i stedet for rødt kjøtt, magert pålegg, soft light i steder for meierismør) og spise masse grønnsaker. Anonymkode: 78150...7c9 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2015 #56 Skrevet 26. november 2015 Det skrives ofte på forumet at menns høyde tilsvarer kvinners vekt hva attraktivitet angår -om dette skulle stemme er det jo lite poeng for menn å holde vekta - hvor attraktive de er bestemmes jo uansett hovedsaklig av genene, ikke livsstilen . Mange menn har nok fått med seg dette, Og koser seg med biff, boller og brus. Uansett så blir det mus. Anonymkode: c576a...df1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2015 #57 Skrevet 26. november 2015 Det skrives ofte på forumet at menns høyde tilsvarer kvinners vekt hva attraktivitet angår -om dette skulle stemme er det jo lite poeng for menn å holde vekta - hvor attraktive de er bestemmes jo uansett hovedsaklig av genene, ikke livsstilen . Mange menn har nok fått med seg dette, Og koser seg med biff, boller og brus. Uansett så blir det mus.Anonymkode: c576a...df1En kvinne som er svært overvektig kan også få seg en mann uansett, men det betyr kanskje ikke at det er akkurat den personen man vil ha. Så hvis en mann er usunn og inaktiv og i tillegg har en del ekstra fett på kroppen er det nok mange kvinner som ikke er interessert i han. Og jeg håper for din del AB at det ikke er sånn at du er glad så lenge dama har en vagina og driter i resten. Du skal i grunn være sammen med noen, og ikke vaginaen. Jeg hadde aldri valgt en mann som var utrent, overvektig og inaktiv (jeg hadde ikke valgt han om han var en av delene engang heller), men jeg har mange gode kvaliteter som gjør at jeg kan velge og vrake. Anonymkode: 78150...7c9 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2015 #58 Skrevet 26. november 2015 Jeg hadde aldri valgt en mann som var utrent, overvektig og inaktiv (jeg hadde ikke valgt han om han var en av delene engang heller), men jeg har mange gode kvaliteter som gjør at jeg kan velge og vrake. Anonymkode: 78150...7c9Jess! Det er riktig innstilling! Noe sier meg at du vil få pes for selvtilliten din. Men jeg synes det er bra du er både selvbevisst og nøye i dine valg. Anonymkode: 29eae...80b 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2015 #59 Skrevet 26. november 2015 Samboer er 28, trener 5 dager i uka og spiser sunt. Likevel har han noe "mage", selv om jeg vet det er muskler under. Jeg tipper det er mye genetikk. Hvis du tenker på den generelle øl-magen aka luftbobla mange menn får, så tipper jeg mye fet mat + øl + genetikk. Jeg har erfart menn som til tross for trening, ikke blir kvitt den heller. Noen klarer til og med å bygge sixpack over, så må være en god dose viceralt fett. Anonymkode: c5c1f...32d 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2015 #60 Skrevet 26. november 2015 Det går an å trene, så får du muskler, slipper magen og det er sunt for deg. TS: Mannen min er i slutten av 20 åra og er svært godt trent med sixpack. Tror ikke det endrer seg over natta til den dagen han fyller 30 altså, men han er jo tatt allerede av meg så det spiller vel ingen rolle for deg. Anonymkode: 78150...7c9Det er ikke alle som har anlegg for å få sixpack nesten uansett hva de gjør. Anonymkode: d636d...8a1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå