Gå til innhold

Som Cata's dager går......

Cata

Anbefalte innlegg

Det er alltid skummelt når det er serverbytter. Som regel er det noe som mangler, eller som ikke har fulgt helt med når det skjer hos oss.

Godt du rakk hjem før regnet startet for alvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:sur: Nå har jeg sittet og sett på TVN. "10 dager - 10 år yngre". Blir rent misunnelig, jeg. Altså, det er jo ikke lov å si at kosmetiske operasjoner fører noe bra med seg og man skal jo helst eldes med verdighet og alt det der, men......sleng meg på benken anytime :ler: . Altså, jeg mener det muligens ikke fullt så bokstavelig, men jammen lurer jeg på hvordan jeg kunne sett ut dersom eksperter hadde fått lov å herje med meg en periode. Et par raske kikk i speilet sier meg at her er stort forbedringspotensiale på flere hold, -hvis jeg bare hadde kunnet og giddet.

Kan noen komme og ta noen riktig fæle bilder av meg (lett match :sur: ) så jeg kan bli ny med KK i det minste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli ny med KK ja, det kunne jeg godt tenkt meg også. Men jeg har hørt om folk som ikke har blitt fornøyd, de tas jo ikke med på råd, og klærne er plukket ut på forhånd enten du liker fargene og stilen eller ikke... så jeg vet ikke.. men kunne jo vært morsomt allikevel da. Bare for å s hva ekspertene mener...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nettopp det jeg mener. Eksperter vil helt sikkert kle meg opp på måter jeg aldri ville tenkt på, så det ville vært morsomt. Ble det mislykket så trenger jeg jo ikke se sånn ut resten av livet.

Men det er vel kamp om å komme med, så man skal nok ha litt flaks for å bli trukket ut.

Uansett så skal det først vekk en del kilo, hvilket ikke er fullt så lett i dag. Jeg er sulten. :frustrert:

Ikke så rart, det ble bare salat til middag og grøntfor er ikke min greie. Men nå skal jeg snart røske med meg bag'en og ta en tur i svømmehallen. Blir vel ikke rare trimmen, for jeg er dårlig til å svømme, men noen kalorier forsvinner vel.

Og jeg har plass på "budsjettet" til et par klibrød når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:mrgreen: Humøret har bedret seg. Har vært i svømmehallen og plasket (vil ikke si svømt). Det kom noen ivrige treningssvømmere og okkuperte treningsbanen så jeg fant det klokest å fortrekke til fredeligere strøk. Så dårlig som jeg er til å svømme så ble jeg passert i eninga. Dermed endte jeg i boblebadet sammen med et par karer fra jobb. Så vi ble sittende og boble og prate om løst og fast en stund, før jeg plasket litt videre i det store bassenget. Så nå er jeg garantert renskrubbet og har antydning til svømmehud mellom tærne :ler: .

Dessuten har jeg fått i meg et par klibrød med ost og en skinkeskive så magen er også venn med meg igjen. Den ble litt fornærmet når den bare fikk salat til middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svømmehud mellom tærne er bra. Kanskje det kunne bli din inngangsbilett til KK? Har svømmehud - hvilken stil passer meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ah, med svømmehud så blir det nok en maritim stil, skal du se. Hvis jeg varer så lenge. For det første er jeg sulten i dag også. For det annet er jeg en smule oppløst :ler: .

For å ta det første først... Vi feiret avgangen til en kollega i dag. Han er nettopp trådt inn i pensjonistenes rekker og da blir jo det markert med......bløtkake. Det er jo ikke den aller verste kaloribomben man kan stappe i seg, men ble såpass mange kalorier i det stykket jeg tok at det er blitt beskjeden middag i dag også. Posesuppe. Ikke et vondt ord om den, men den metter ikke veldig. Plussa på med et klibrød også så det blir sikkert bedre etterhvert når magen skjønner at den har fått mat.

Oppløst er jeg fordi jeg ble inspirert av "Ekstrem rengjøring" på TVN, og kjøpte salmiakk. Proppen i kjøkkenvasken ser ikke pen ut så nå har jeg skrubbet og skrubbet med salmiakkvann. Den blir bedre, men jeg skal ha den blank! Dermed basta. Men *host* salmiakk lukter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gruer meg til juni, for da er det flere som fyller år, med kaker og annet godt i sikte. Blir litt magert å knaske epler, da. Jeg får hale fram sykkelen i tide og utide som en kompensasjon.

Lurer på om jeg så at damene brukte eddik på stygge propper? Er ikke sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jeg stort sprekere nå så kan jeg visst bare gå og legge meg. :ler: Har vært og trent etter jobb i dag og kjenner det godt i leggene, til tross for at jeg var moderat med vektene. Har hatt noe greier som kranglet inni en hofte i noen dager. Jeg trodde jeg hadde trent såpass lenge nå at jeg ikke skulle kjenne så mye når jeg gikk ned med vektene, men den gang ei.

Er i grunnen litt daff. Tror jeg skal gå og se hva TV kan by på om en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eimen av salmiakk har bredd seg i heimen.

Jeg har i lengre tid gått rundt og skult på skapet under kjøkkenvasken. Smuler og alt mulig annet rart synes å ha flyttet inn der (avhoppere fra søppelbøtta ?). Jeg kan alltids ha hybelkaniner som kjæledyr noen dager, men - smuler? Isj og æsj. Så i dag ryddet jeg helt ut av skapet, støvsuget vekk alle løse smuler og deretter fikk hele skapet seg en runde med salmiakkvann.

Nå skinner det som solen ;) .

I samme omgang fikk gulvene seg en runde med Ajax og parkettklut. Sverger til tørrmopping sånn til hverdags, men en og annen gang må det noe fukt på kjøkkengulvet. Og alle tepper og matter er ristet og luftet.

Me like!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiiiiii! Her gambles det. Har bestilt unbra.... Det kan bli tidenes finansielle katastrofe, men på den annen side.... Jeg prøvde feststasen i dag. På pluss-siden så er magen i ferd med å krympe så kjolen ser mindre dum ut enn da jeg prøvde første gang, men....

Jeg burde hatt en BH og med halterneck og medfølgende bar rygg så er ikke det så enkelt. Så jeg gambler på Unbra og håper det beste. (Takk skjebne for at jeg fikk moderate pupper..... :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg furter!

Jammen "truer" ikke avløseren min med å bytte jobb. Dvs. han er vel litt på stadium "leker med tanken". Han vil ha bedre lønn. Nå er ikke det min sak sånn direkte, for det er ikke meg som setter lønna - men jammen håper jeg det er tomme trusler. Det blir i tilfelle ikke enkelt å lære opp en annen. Dessuten gjør han jo masse andre ting og er kjempedyktig i jobben.

*sukk*

Får virkelig håpe det bare blir med tanken, men kan jo skjønne det litt også. Når man har hatt samme jobb i mange år så frister det litt å finne på andre ting også.

Jeg er litt på det nivået selv også. Liker mye ved jobben, men har en del arbeidsoppgaver jeg godt kunne byttet vekk ;) . På den ene siden har jeg nok hatt samme jobb litt for mange år, men samtidig har jeg ikke helt lyst til å flytte på meg heller. Altså - jeg kan fint bo et annet sted, for jeg har ikke noe som holder meg her og jeg trives ikke spesielt bra med stedet en gang pga. det litt mangelfulle sosiale livet. Men jeg liker leiligheta mi og etter en heller omvandrende tilværelse i studietiden og like etter den, så setter jeg pris på å slippe å flytte - sånn rent fysisk. Jeg er rett og slett lat i så måte.

Dermed melder spørsmålet seg: Hva kan jeg finne på som gjør jobben jeg har (eller en annen jobb i samme bedrift) mer spennende? Gresset er som kjent ikke alltid grønnere på andre siden av gjerdet, så det burde være muligheter til å forbedre situasjonen her jeg er også. Det er jo tross alt ikke snakk om mistrivsel, bare lyst på litt forandring og nye utfordringer.

Lurer på om jeg skal finne meg en coach, for å få litt innspill til hva jeg kan gjøre :klø: ? Hvor finner man forresten sånne? Gule sider?

Er jeg rett og slett havnet i "midtlivskrisen" tro? ;)

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok ikke akkurat en midtlivskrise, men en naturlig tanke når man har vært en stund på et sted. Jeg er sjøl en nomade, og har flyttet og byttet jobb mange ganger. Men nå er det foreløpig nok, selv om jeg blar gjennom ledig stilling annonser rett som det er - har i hvert fall utfordringer nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe det er sånn det er, og at jeg klarer å finne litt nytt beite innafor porten.

Har forresten tabbet meg grundig i dag. Skulle omsider melde inn til forsikringsselskapet at jeg tror det er blitt "varig invaliditet" av en skade jeg pådro meg for noen år siden, bare for å oppdage at jeg har misforstått tidspunktet for innmelding. Det var maks, 3 år, ikke min. 3 år. Og nå er det 3 år pluss 2 uker.

Dum? Jeg? Neiiiiida, bare renspikka idiot. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj da. Ingen mulighet til å få "nåde" for tidsfristen. To uker er jo ikke akkurat all verden. Prøv å forklare at du hadde oppfattet min. 3 år som grensa. Kanskje det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg prøver selvsagt det. Stappa avgårde brev pr. mail så snart jeg skjønte "blemma". Det er jo lov å prøve seg i allfall. Får ikke noe verre enn "nei". Krise er det ikke siden skaden ikke hemmer meg nevneverdig i arbeidslivet, men på den annen side så fungerer ting ikke helt som de skal heller, så når jeg meldte inn skaden like etter operasjonen så bør de kunne vurdere varig mén når det bare er tale om 2 uker på overtid.

Kan ikke skylde på at jeg prøver å hale penger av systemet for tidlig iallfall.

Men det er irriterende at jeg klarte å lese så til de grader feil. dum pleier jeg ikke være.

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...