Gå til innhold

Som Cata's dager går......

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det med sommertid har du sikkert rett i, ja. Jeg tenkte ikke så langt. Har nå skeiet ut med en liten cola og det betyr en liten sprekk i dagens kaloribudsjett - dermed må jeg ut og spasere en liten kveldstur, tror jeg.

Som sagt - det kjekke er at man kan skeie ut på en side og jobbe det inn igjen på andre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ett ord: FLINK!

Det skal du ha - du er flink til å følge opplegget ditt.

Nå er det Star Wars og siden Yme skal se, så blir det vel til at jeg ser på med et øye også.

God lørdag!

Skrevet

Det ble 15 min trask :ler: . Holder opplegget så langt!

Skrevet

Så har man søndagstrasket i en time. Ikke kjempetempo men nok til å bli varm og litt småsvett. Deler det opp i "gå, lett intensitet" og "gå, middels intensitet" så tror jeg det blir noenlunde rett i regnskapet.

Da blir det middag i dag også ;) . Akkurat nå inntas lunchen i form av en yoghurt og et stort glass vann. Burde plusset på med et fiberknekkebrød også, men.... Mistenker i grunnen den der kalorikalkulatoren for å være litt for generøs med minuskalorier når det gjelder trening, men det får bare være. Det er en glimrende motivasjonsfaktor i allfall.

Egentlig tror jeg at jeg må holde meg i den vektklubbgreia et års tid etter at ønsket vekt er oppnådd så kanskje jeg klarer å holde på vanene sånn at jeg ikke går opp igjen. De har jo et eget "vedlikeholdsprogram" for å holde vekta.

Får tenke litt på det. Har først 11 uker som skal gjennomleves. Men foreløpig går det bra. Faktisk tror jeg det er blitt litt mindre av meg allerede. Turbuksa kjentes ut til å være bittelitt videre i livet.

Skrevet

Jeg hadde en gang et skjema over aktivitet/forbrenning. Skal se om jeg finner det igjen så sender jeg deg det.

Den er ikke spesielt snill :sjarmor:

Skrevet

Vil ikke ha. Bruker vektklubben sitt program som jeg vet funker, uansett hvor skeptisk jeg er.

Skrevet (endret)

Fjernet tabellen igjen jeg Cata...

Endret av mysan
Skrevet

hihi, jeg klarte det, men den blir jo sikkert slettet igjen.. bilder er vel fremdeles forbudt antar eg

Skrevet (endret)

:grine: Du er slem :sur:

Eller egentlig er du ikke det for den var ikke så uenig med vektklubben sin minustabell likevel. Er litt forskjell, men ikke noe dramatisk.

PS: Kjære modder - når dere fjerner den der uhumske tabellen som mysan har droppet i boka mi, så kan dere jo "glemme" George??? :ler::mrgreen:

Endret av Cata
Skrevet

Hei du

Jeg har problemer med å komme inn i dagboka di - siste side. Alle andre sider går greit.

Men - jeg smetter innom for å ønske deg en fortsatt god pinsehelg, og forsøker å lure systemet

Skrevet

Ser du er her, Bettie. Har ikke merket noe surr selv, men kanskje megasnikinnlegget (:ler:) til mysan har laget rot i systemet. Det innlegget tyter jo helt ut over sidelinja.

Må kanskje hyle om hjelp fra en modde? :klø:

Skrevet

Jeg kommer inn helt uten problemer her jeg

Skrevet

Nå kom jeg også inn uten problemer. Skal se det er hos meg feilen lå.

Skrevet

Yihaaaa :hoppe: . Veiedag og ned 1,4 kg.

Greit nok, det er sikkert masse væske i den der så det går nok ikke så fort framover. Men flying start er ikke å forakte. Det gir litt ekstra guts til å gå på uke 2. Jeg ligger litt i forkant av målsetningskurven. God følelse.

Og til tross for dette så har jeg altså unnet meg to brus og en dessert i løpet av uka, men de utskeielsene har jeg sørget for å kompensere for med å røre meg litt mer.

Skrevet

Satser på å fortsette flinkhet. Nå blir det et klibrød og en yoghurt til lunch og så skal jeg hale stompen min ut av stolen og først ta en liten tur på jobb og deretter raka vägen på trening.

Skrevet
Håper du fikk brent av en hel haug kalorier på treninga i dag, da.

Så flink du er.

Jeg er ikke like flink.

Hater å trene.

Jeg hater også å trene sånn egentlig, men jeg har en rygg som ofte er kranglete så det må til skal jeg ikke knekke sammen - nesten helt bokstavelig. Da vi fikk nytt, fint treningssenter etter jul så bestemte jeg meg for at det var nå eller aldri så jeg meldte meg inn med årskort. Og jammen har jeg klart å holde meg til et par treninger i uka, sånn stort sett i allfall. De ukene jeg har vært en del på reise har jeg ikke giddet, men er jeg hjemme så går jeg.

Det er bonus nå når jeg er begynt på slanker'n.

Etter trening i dag så gikk jeg på pizzarestaurant (alene :spise: ). Det er ikke noe jeg gjør ofte, men jeg hadde ikke idé om hva jeg skulle ha til middag i dag. Den opprinnelige planen var omelett, men på mystisk vis var visst løken jeg kjøpte for å ha i omeletten blitt liggende igjen i butikken - og løk vil jeg ha. Så det ble pizzarestaurant, -men uten pizza. Jeg fant nemlig at de hadde bruschetta. Jeg er ikke glad i grønnsaker (ja, jeg vet - det er usunt og dumt), men bruschetta spiser jeg gjerne. Det smaker liksom litt. Ble ikke helt mett av den, men siden jeg hadde trent så var det plass i kaloribudsjettet til å plusse på med en is til dessert, så nå er jeg god og mett og sitter og hygger meg med et glass vann :mrgreen: . Har nettopp byttet vannfilter, så akkurat nå er det helt greit med vann.

Skrevet

Hei du

flink du har vært. Det er helt ok med en liten ekstrabonus på veiekurven - gir litt mer motivasjon til å fortsette.

I dag har jeg ikke gjort noenting, ikke trent eller gått tur - bare sløvet, så det er ikke noe bonusmat på meg i dag.

Skrevet

:frustrert:

Her kommer man hjem etter lang dag på jobb og hiver i seg den magreste ferdigmiddagen man kan finne, men akk - her ble det pluss i regnskapet. Dermed blir det "strafferunde" gitt.

25 minutters spasertur er det som skal til for å ta knekken på de 100 kcal som ble for mye.

Tror jeg stikker før regnet kommer....

I'll be back!

Skrevet

Jeg rakk det. Akkurat i det jeg skrenset inn "gata mi" kom regnet for alvor, og da hadde jeg kontroll på de 25 minuttene som skulle til. Her teller man seriøse kalorier, må vite.

Har forøvrig hatt lang dag på jobb. Det er litt skummelt når de skal bytte serveren som et av våre viktigste datasystemer ligger på. Hadde lagt opp til en passende kriseløsning og ville følge med til den var godt i gang. Men....fikk i grunnen aldri prøvd så mye av det for serverbytterne(!) var lynkjappe og fikk orden på det meste før vi hadde fått tatt i bruk alle nødløsningene.

Egentlig er det jo veldig bra, men kunne vært greit å se om vi hadde en løsning som funket i tilfelle vi en gang skulle få et lengre havari.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...