Gå til innhold

Som Cata's dager går......

Fremhevede innlegg

Skrevet
Har du noen gang gjort noe med hus elle bil eller pc eller hva det måtte være, hvor du i etterkant har sagt: "Det var det. Enkelt og greit."

Jeg kan bare huske mange latterkuler basert på dine mer eller mindre kunstferdige historier.

Uhm...kunstferdige? Ren skjær sanning, som bilen som havarerte midt oppi eksamen og idet jeg hadde betalt fæl regning så fikk jeg streptokokkinfeksjon (stadig i eksamenstida)???? Eller mener du vaskemaskina som hadde lekk kopling for avløpsvann og straks det var fikset røk programvelgeren? Eller leiligheta der til og med oljekaminen var lekk???

Hm, mulig du har et poeng.

Dessuten har flere vært utsatt for blinket i strøm i går kveld og effekten av nytilkoplet varmepumpe når vel ikke flere kvartaler bort. Håper jeg :sjenert: .

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke du kan ta æren for at det blinket i går hvis det er flere som har opplevd det.

Du får fortelle hvordan dingsen virker etterhvert.

Skrevet

Dings funker på kjøling også. I dag har det vært sol ute og jeg har sittet i komfortable ca. 24 grader inne. Nå vet jeg jo ikke med sikkerhet hvor varmt det ville vært uten dings, siden det er litt kjølig i lufta, men jeg vil tro det hadde blitt nokså varmt utover ettermiddagen. Dessuten føles lufta inne friskere.

Nåja, det siste kan jo skyldes at jeg har hatt en runde med min kjære tørrmopp også :ler: . Bjørka er ikke helt ferdig ennå, så jeg må ha noen sveip for å få vekk det grøvste av pollenkorn som siver inn.

Gjest Fjellsippa
Skrevet

Gratulerer med ny kjøler og varmer.

Det blir godt å få det kjølig om sommeren når sola steiker. Du blir nok fornøyd med den.

Skrevet (endret)

.

Endret av Smygel
Skrevet

Sånn. Der var den gamle gulvovnen deportert til loftet- behørig innpakket i søppelsekk for ikke å støve helt ned. Endelig fri gulvflate i stua. Dessuten har jeg sett TV. Det medførte litt mer "teknonerver". Sannsynligvis har parabolselskapet oppdatert ett eller annet for jeg fikk ikke signal. Heldigvis husket jeg at montøren sa noe om at ved innjustering av kanaler så kunne det ta litt tid før alle kanalene var inne igjen, så jeg la inn tålmodighetsgiret. Det fungerte, for etter en halvtimes tid var alle kanalene jeg pleier å bruke med på notene igjen.

Skrevet

Det var jo bra at TV-n fikk signaler etterhvert. Får håpe du slipper å hente ovnen ned fra loftet igjen til vinteren. Men det gjør godt å få pakket vekk ting som står på gulvet og tar opp plass.

Skrevet

Mennesker burde leveres med reservedeler!

Den floken jeg fikk i ryggen forrige søndag har enda ikke "knytt seg opp" skikkelig. Det er ikke sånn konstant verking eller så vondt at jeg ikke holder ut, men jeg kjenner det er noe som ligger baki der og murrer og venter på første sjanse til å kaste seg over meg. Og jeg liker det ikke.

Det hemmer meg. Har ikke vært på trening hele denne uka. Dels var jeg jo på reise, og da jeg kom hjem så var jeg for trøtt til å gidde. Men det hjalp jo ikke på motivasjonen med småilskne murringer bak i korsryggen heller da. Lurer på åssen det kommer til å være etter at jeg har travet gatelangs i Krakow neste fredag. Gjett om masaiskoene skal få bli med på den turen.

Gidder ikke gå til legen og klage heller. Det pleier som regel ende med at de ivrig forteller meg at jeg ikke har vondt i det hele tatt. Jeg vet jo selv at det er muskulært så det er liksom ikke så mye å gjøre ved annet enn å vente til det går over.

Jeg synes det skal gå over NÅ. :sur:

Skrevet

:hoppe: Ryggen er mye bedre. En times tur i masaiskoene synes å ha gjort underverker. Og jeg er nesten ikke snufsete en gang. Ser ut som våryr bjørk begynner å trekke seg tilbake.

Det er nesten et kinderegg det. Hva skal jeg ta som den 3. bra tingen?

*gruble veldig*

Har fått tatt oppvasken og litt klesvask. :ler:

Skrevet

Slett ingen dum oppsummering - Kindereggmetoden din.

Har du vært i Krakow før? Hvis ikke har du noe å glede deg til. Jeg liker den byen veldig godt. Men gode sko er å anbefale.

Skrevet

Dessuten har jeg meditert....

:ler: Nei, jeg er ikke sprø, var det i allfall ikke ved siste sjekk. For mange år siden gikk jeg meditasjonskurs (var i en heller stresset arbeidssituasjon og så det som en måte å lære meg å stresse ned på), men pga. dum arbeidstid nå så har det falt bort. Det frister ikke å stå opp 20 minutter før om morra'n når man skal møte tidlig på jobb.

Men i og med at denne ryggen min driver og finner på teite ting innimellom så kunne det kanskje være bra å begynne igjen. Får klare meg med ettermiddagsøkta en stund framover og se hvordan det går. Kanskje jeg får så mye overskudd at jeg orker de 20 minuttene for tidlig likevel ;) .

Uansett - det var moro å se at jeg ikke hadde glemt teknikken. Kjente litt effekt av det også. Skuldrene senket seg litt.

Skrevet
Uhm...kunstferdige? Ren skjær sanning, som bilen som havarerte midt oppi eksamen og idet jeg hadde betalt fæl regning så fikk jeg streptokokkinfeksjon (stadig i eksamenstida)???? Eller mener du vaskemaskina som hadde lekk kopling for avløpsvann og straks det var fikset røk programvelgeren? Eller leiligheta der til og med oljekaminen var lekk???

Hm, mulig du har et poeng.

Om jeg har et poeng?? :enig:

Hvor mange historier fikk du ut av din tidligere arbeidsplass?

Hvor mange ganger var du utlagt, nedlagt, bortlagt osv.osv.???

Å nei du! Å fortelle historier med krumspring, det kan du! :hoho:

:dagens-rose:

Og jeg er sikker på at jeg kjenner opptil flere som er enige med meg!

Skrevet
Om jeg har et poeng?? :enig:

Hvor mange historier fikk du ut av din tidligere arbeidsplass?

Jamenattedetatte, det bare skjedde liksom. Jeg bare fortalte historiene etterhvert som de trillet på..... :sjenert:

Maisaisko? Hva i all verden er det? Noe masaiene bruker?

Og hvor kjøper du det her evnt?

Masaisko er ikke noe som masaiene bruker, nei (enda). Det er sko som etterlikner måten man går på når man går barbent på mykt underlag. Nettside finner du her. De er fantastisk gode når man først er blitt litt vant til dem, og like fantastisk dyre......

Nå vet jeg ikke hvor "her" er, siden jeg ikke vet hvor du bor, men det står liste over forhandlere på siden jeg linket til, så du får bare lete. De fleste større byer har forhandler, og jammen har ikke noen småsteder det også.

Skrevet

Her har det regnet i hele dag - null pollen og null tett nese.

Skrevet

Direkte lekre og smekre er de jo ikke, Smygel. Det skal jeg være enig i, men de er fenomenale å gå tur i.

I dag er jeg blitt "avhåret" så det er nyklipt Cata som reiser til Krakow. Var ikke krise med sveisen enda, men det kunne fort blitt det før neste planlagte frisørbesøk. Dessverre fant frisøren det for godt å gi meg en hårkur så nå får jeg ikke vaske håret før om tidligst et døgn. Selvsagt fikk hun lov til å "kure" meg, for etter gjentatte farginger så antok jeg håret trengte litt omsorg og det er ingen krise i seg selv at jeg ikke får vaske hår enda. Det er rent nok. Men alle disse små hårstubbene som sitter igjen etter klippingen drysser jo overalt og klør. Jaja, får dusje av meg de som sitter på meg i allfall, så får resten bare drysse som de vil.

Her er også snufsesesongen over, Bettie. I dag har jeg min første dag uten pollenpille på evigheter. Har vel knasket dem i nesten en måned nå. Deilig at det er et år til neste gang. Snufset litt, men ikke verre enn at jeg fint kan leve med det.

Har forøvrig meldt meg inn på QXL i dag. Tenkte jeg skulle prøve meg som selger. Har f.eks. masse pocketbøker liggende som jeg godt kan få ut av hyllene. Har ikke hjerte til å kaste, men noen kan være villig til å kjøpe for en billig penge. Det er i allfall lov å prøve. Grei måte å få ryddet litt på, selv om det neppe blir den store inntekten.

Droppet forresten innom biblioteket i kveldinga. Fant ut jeg skulle låne meg en reiseguide om Polen og Krakow så jeg har litt idé om hva jeg ser. I tillegg til guiden så ble det med en bok om Feng Shui hjem, så nå har jeg begynt å lese om energier i hus :ler: . Har så vidt lest om det før og selv om jeg ikke er helt sikker på det der med energiene, så synes jeg ofte det er tiltalende interiører som blir avbildet. Tror også jeg ubevisst har plassert en del møbler i tråd med den filosofien, så antakelig har den noe for seg når det gjelder å skape rom som det er behagelig å oppholde seg i.

Skrevet

Det er snart tid for en avhåring her i huset også. Men jeg har tenkt å forandre klipp, og må leve med "mellomhår" en stund til. Og det er deilig å puste uten å snufse. Men jeg kan vente meg nye snufs og nys når gresset blomstrer - huff.

Du bare må innom Mariakirken i Krakow(ligger ved toget), og ta en tur i basarene på torget. Og så finnes det masse små, koselige restauranter i byen.

Skrevet

Burde jeg begynne å pakke tro? :klø: I allfall må kofferten ned fra loftet.

Vel, det er jo ikke så mye jeg trenger for et par dager så pakkingen skal gå rimelig kjapt. Må ha litt "finklær" (dvs. ikke dongeri) til vi skal ut og spise middag. Og så må jeg ha gode sko. Har veldig lyst til å ta med masaiene. Det blir nok mye trasking, tenker jeg.

Men.... selv om det er 17. mai i morgen så trenger de ikke ta trommesoloer i dag????? :overrasket:

Alt det rare man kan observere på dette stedet.....

Og, Bettie, jeg skal nok få med meg både kirke og markeder. Vi skal nemlig bo i "gamleby-strøket" så vi er midt i smørøyet i så måte.

Skrevet

Da kommer du til å bo godt og sentralt.

Trommesoloer og annet har vært observert her i flere dager nå. Oppkjøring til 17.mai tror jeg det må være.

Skrevet

Klar til avgang. Må bare vente til barnetoget er ferdig toget sånn at det går an å få med seg bilen ut av byen. Det er jo sperret både her og der mens toget går.

Skrevet

Håper Krakow svarer til forventningene, Cata!

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...