Gå til innhold

Som Cata's dager går......

Fremhevede innlegg

Skrevet

Neida, jeg reagerer heldigvis bare på bjørk (+alle kryssallergiene). Så jeg snufser meg ferdig i løpet av noen uker :) .

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:grine:

Nei, jeg gråter ikke - jeg renner. Men mulig lillepille ikke har virket skikkelig enda? Og det enda jeg sitter med lukkede dører og vinduer i finværet. Heldigvis blåser det ikke og det er ikke bjørk i umiddelbar nærhet av huset. Jeg tør ikke tenke på hvordan det kunne vært ellers. Men det aner meg at dette kan bli en "2-pillers dag". Pleier holde meg til en, men i går kveld ble jeg temmelig snufset og kløende utpå kvelden da virkningen begynte å gå ut.

Får tasse på apoteket og fylle opp lageret i morgen.

Og så håper jeg på regn......-gjerne i et par ukers tid ;) .

:kaffe:

Skrevet

Sitt der og håp på regn du, - så lenge du bor langt vekk herfra. Her vil vi nemlig ikke ha regn - vi vil ha sol og varme dager!!!

Skrevet

Greit mysan. Jeg sender sola så snart du ser en regnsky som du kan sende i min retning, OK? Har klart meg bra i dag, men blir jo lei av å sitte inne hele dagen. Jeg er på ingen måte noe friskluftmenneske, men det er merkelig hvor fristende det er å være ute når det er u-lurt :ler: .

Men venninne og jeg har sittet i hver vårt hjørne av landet og prøvd oss fram med MySpace, så nå begynner jeg å få dreis på mitt. (Forsåvidt hun på sitt også.) Det som er litt kjedelig er at våre respektive venner er opptatt med Voksne Fornuftige Ting så vi har ingen å spane på.

Det er av og til litt kjedelig å være barnslig av natur når ikke omgivelsene er det samme :ler: .

PS. Har klart meg med en snufsepille i dag også. *stolt* :tommel:

Skrevet (endret)

:) Kjole er i hus og passet nesten. Dvs. den passer teknisk sett men det var halterneck :overrasket: . Av en eller annen grunn har det gått hjernen min hus forbi, selv om det faktisk er ganske synlig på bildet. Men skitt au. Den gikk på. Bulken på magen (ikke gravid nei, det er bare flesk :grine: ) ble litt for synlig så her må det aksjoneres intenst for å få vekk et par cm de neste ukene. Men alt i alt så passet den meg vel så bra som noe annet jeg har sett. Det sier forresten ikke stort - jeg kler ikke kjoler uansett hvordan man snur og vender på det.

Fargen var finere enn det bildet tydet på. Jeg vet jo bilder gjerne lyver i så måte, men her ble jeg veldig positivt overrasket. Fargene var dypere og varmere enn jeg trodde - og så var det bittelitt "glitter" på den som heller ikke var synlig på bildet. Så det ble gullsandaler til. Stakk innom skobutikken borti her og fant et par som både damen i butikken og jeg likte, og som ikke var altfor vonde på selv om det var høy hæl. Blir så fin så....

Nå må jeg bare finne et lett sjal som jeg kan ha over. Ettersom det blir bar rygg så vil jeg ha noe som kan slenges over skuldrene og kamuflere litt. Driver nå og saumfarer ebay etter mulige kandidater. Vil ha noe som er gyllent/grønt i fargetonene, men det må ikke være helt gullglitrende og heller ikke noe som er overkill med tanke på mønster. Men det ser ut som jeg ender med kjole, sko og sjal for ca. 1000-lappen til sammen. Det kan man vel ikke klage på, vel?

Endret av Cata
Skrevet

Så bra at kjolen passet da, og flaks at fargen var enda finere enn du i utgangspunktet forestilte deg. Jeg for min del forestilte meg forresten glitter på den kjolen ;)

Håper du finner et passende sjal nå da, men skal du lete etter et grønt så ville jeg tatt med meg kjolen i butikk og funnet noe som matchet, som du sier selv så kan fargene på et bilde være ganske så misvisende, og to grønne nyanser kan godt kræsje nokså ulekkert.

Eksempel:

I dag i butikken kom en ung dame inn og bestemte seg for en kjole i glade sommerfarger, som hun trengte sjal til. Jeg hadde et cerisefarget, som matchet fargene i noen av blomstene i stoffet perfekt, og ett som var nesten cerise som bare så feil ut. Sånn til info.

Skrevet

Hva er det som er stort og brunt og likner på en veps?

Aner ikke, men det sitter på dusjveggen min akkurat nå..... :hår:

Det er sannhet med modifikasjoner, for nå er den flat og skylt ned i do, men den satt der da jeg sto opp i morges :klø: . Heldigvis var den ganske daff, så det var lett å ta knekken på den. Men jeg lurer veldig på hvor den kom fra. For det første har jeg ikke luftet selve leiligheta på flere dager pga. pollenet og selv om den kom inn da så burde jeg ha merket den. Soverommet har jeg luftet i sene kveldstimer, men der er jo døra inn til resten av leiligheta lukket. Og badet har kun en ventilasjonsåpning i taket og der blåses jo lufta ut. Nei, dette skjønner jeg ikke....

Apropos ventilasjon: I morgen kommer varmepumpemontøren og monterer. :hoppe: Savner ikke varmen akkurat nå, men gleder meg til kjølinga.

Så til mysan: Jeg er klar over fargetrøbbelet så jeg går for et "gyldent" sjal (nei, jeg mener ikke gullglitrende... ). Så passer det med skoene, men kræsjer ikke med kjolen. Men det er ikke så lett å finne det heller altås. Skal prøve meg med et pashminasjal i litt sånn lys kamelfarge. Mulig det blir kræsj, men pashminaen kan jeg uansett bruke til andre ting.

Skrevet

Nå er det synd du ikke bor nærmere her, vi har et nydelig sjal på jobben, litt organsaaktig, stedvis gjennomsiktig, i gyllene farger...

Skrevet

Du får ta med deg kamera på jobben i morgen, mysan ;) . Sjal kan kjøpes og sendes via venner, vet du.....

Ellers sitter jeg her og blir kokt igjen. Det har vært sol i dag så nå begynner temperaturen å ta seg opp til de store høyder. Huff! *krysser fingre for prosjekt varmepumpe atter en gang*

Jeg har vært 1. mai-flink og vært på trening. Syntes jeg måtte det, for i morgen blir jeg sikkert bare sittende og trykke "fjernkontroll" :ler: og stille inn temperatur. Godt å få rørt seg litt. Nå skal jeg straks hive meg rundt og sette en brøddeig. Det er sørgelig tomt i brødskuffen i fryseren nå.

Ja, og så har jeg skifta nettleser. Safari snakket heller dårlig med MySpace så jeg måtte til slutt bite i det sure eplet (ikke gresset, nei) og installere Firefox. Liker det ikke, men den funker i allfall på Space't. Får se om den kræsjer på noe annet etterhvert.

Skrevet

Gratulerer med nytt antrekk til en anstendig pris.

Forstår godt at du vil sitte med fjernkontrollen og eksperimentere med nyanskaffelsen i morgen

Skrevet

Forstår godt at du vil sitte med fjernkontrollen og eksperimentere med nyanskaffelsen i morgen

Skrevet

Skrevet

Stakkars Bettie - har posteknappen din fått hikke?

Joda, Cata, jeg kunne nok ha tatt med kamera på jobb i morgen, hadde det ikke vært for at jeg fatisk ikke har noe kamera, og faktisk heller ikke skal på jobb i morgen... livet er ikke lett serr'u :sur:

Skrevet
Joda, Cata, jeg kunne nok ha tatt med kamera på jobb i morgen, hadde det ikke vært for at jeg fatisk ikke har noe kamera, og faktisk heller ikke skal på jobb i morgen... livet er ikke lett serr'u  :sur:

:sur:

Skrevet

:sur:

Ville gjerne, men kan ikke....

Dingsen må jo ha strøm. Nå er jeg ikke så dum at jeg ikke skjønte det fra før, men dings må ha strøm på utsiden av huset og det betyr elektriker..... For montør er jo ikke elektriker, må vite. Jeg er litt sur. Ikke fordi montør ikke er elektriker, men fordi firmaet ikke sa at jeg måtte ha elektriker i tillegg. Da kunne jeg bestilt det for noen dager siden. Nå må jeg prøve å få bestilt i morgen - til tross for at jeg sitter i heldagsmøte, og jeg får jo garantert ikke noe strøm før i neste uke - tidligst. Søren og!!!! :sinna:

Så dings henger der på veggen og er foreløpig unyttig.

På den positive siden så må jeg si at inne-dings er mindre stygg enn ventet. Utedings ble større enn ventet - de satte den på verandagulvet i stedet for å henge den på veggen. Men får få en snekkerkyndig bekjent til å kle den inn litt.

Skrevet

Det var jo synd at du ikke kunne begynne å kneppe ivei. De kunne godt ha fortalt deg at du måtte ha en elektrikker også.

Skrevet

Ja, det kunne de så menn....

Får trøste meg med at da får jeg gledet meg litt mer ;) .

Skal ringe og bestille elektriker i morgen, så da ordner det seg nok en gang. Har hatt naboene innom på snarvisitt og de har beundret vidunderet. Alle er enig om at den ikke var så veldig stygg :ler: . Tror jeg har startet en ny trend i nabolaget... Har allerede fått større stue. Jeg har nemlig fjernet ekstraovnen som sto på gulvet. Kommer jo ikke til å trenge den noe mer, antar jeg. Utrolig så mye det utgjorde i min lille stue. Alt i alt er jeg veldig fornøyd med å ha fått klimadingsen opp på veggen. Det ble faktisk ganske pent på utsiden også. Montøren dekket rørene som går ned til utedelen med en blikk-skinne sånn at man nesten ikke ser at det er noe der.

Ellers så er jeg i ferd med å bite i det sure eplet. Jeg har som tidligere nevnt installert Firefox for å få bedre funksjonalitet i MySpace og begynner å like den. *hysj, ikke si det til noen* I dag fant jeg et sånt tema som fikk den til å likne Safari og Opera av utseende, dvs. de der fæle, digre Firefox knappene på verktøylinja forsvant og vips så var jeg med en gang mer fornøyd bruker.

Nå prøver jeg å lære meg litt om adblock funksjonen.

Er jeg amatørnerd eller? :overrasket:

Skrevet

Litt, kanskje, men det gjør ikke noe. Det er mange skapnerder rundt om kring.

Skrevet

:forkjola: Hater fremdeles pollen!

Har vært i heldagsmøte i dag og gutta ville ha vindu åpent. Man må jo ha frisk luft, som kjent. Dessverre var det vinduet som sto åpent like foran der jeg satt og dermed: Snørra rant (beklager ufine detaljer). Fikk jo lukket det etterhvert da og åpnet et som i det minste var lenger bort fra meg, men helt bra ble det jo ikke. Så jeg klør og renner. Klarte meg noenlunde gjennom dagen, men nå så er tydeligvis effekten av lillepille på vei ut så nå er det kaninrøde øyne og kløe her :sur: .

Men......jeg får elektriker om en uke :hoppe: . De kunne kanskje fått skviset meg inn i planen på mandag, men da skal jeg jo reise bort "i embets medfør" så det går ikke. Men torsdag er jeg tilbake så da skulle de stille på morgenen, lovte de.

Det ordner seg for snille piker (og for resten av oss også :sjarmor: ).

Skrevet

Tror det ordner seg for de som vet hvordan de skal få ting ordnet, jeg. Og da behøver man ikke være snill bestandig.

Lurer på om dette har vært den dagen hvor bjørka virkelig har sendt sine pollenskyer av gårde.

Men jeg synes du har ufølsomme medmøtedeltagere. De kunne jo trekke frisk luft i pausene, så du kunne fått en bedre dag.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...