Gå til innhold

Som Cata's dager går......

Cata

Anbefalte innlegg

:sur: Hvorfor er dingser så vanskelige?

Har kjøpt litt mer RAM til PC'n men å få den brikken på plass var ikke barebare....

Først ut med batteriet. Det gikk greit, -opp med en låseskrue og vipp det ut. Men så begynte trøbbelet. 3 bittebittebittesmå skruer skal skrus opp. Og hvilken vanlig husholdning har så små skrutrekkere? Ikke min. Trodde jeg. Skrudde og skrudde og skrudde og gav opp. 2 skruer løsnet lett, den 3. ville absolutt ikke være med på dette.

Akkurat i det jeg hadde pakket vekk sakene fant jeg en bit i skrutrekkersettet som jeg hadde oversett og jammen var ikke den litt mindre enn den jeg hadde prøvd.

Nå er RAM sstappet inn og jeg merker at PC er kjappere i snuinga enn den var. Hurra!!!! (Burde kjøpt en litt større brikke mens jeg først var i gang....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det gikk ikke i det hele tatt, skal jeg si deg mysan. Lille mac ble helt suicidal og hengte seg ved alle gitte anledninger. Det kan vi ikke ha noe av så dermed ble det investering.

Han ble jo innkjøpt bare med forum som formål så det var litt behersket ram fra før. Men det blir jo bare mer og mer grafikk alle veier, så det skader sikkert ikke ellers heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grafikkort tror jeg er litt vanskelig i en laptop. Men litt mer ram kanskje. Ble jo bare 768 til sammen nå.

Har vært flink i dag. Kom meg omsider på trening. Det satt langt inne, men...... godt å få rørt seg litt etter travel uke på jobb. Men er ajour med en del småoppgaver som har ligget på vent. Det føles bra.

Deilig med helg. Neste uke blir også travel. Først seminar og så bryllup. Tenker jeg kommer til å være nokså slapp neste søndag. Men for all del, det frisker jo opp i hverdagen - kunne bare vært fordelt litt mer rettferdig så ikke alt skjer samtidg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det er en eller annen lovmessighet i det - alt skal skje på en gang.

Det er godt å få unna småoppgaver på jobben. Føler meg flink når jeg får gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffe!

Har nettopp vært i nettbank og betalt kredittkortregning. Fæl opplevelse. Men det må da sies at mye av det var for en jobbereise, så det har jeg fått dekket av reiseregninga. Det bare ser så fælt ut i betalingsøyeblikket. :ler:

Litt av den private regninga skyldes et besøk på Lillevinkel sko på nettet :rodme: . Det ble et par tøffe, brune pumps på meg. De viste seg å være litt store, men jeg tror ikke jeg tør bytte dem etter at jeg har gått med for små pensko i flere år. Føttene pleier dessuten å hovne litt utover dagen og det er helst om kvelden jeg får brukt sånne sko. Så jeg stakk innom den lokale skobutikken og fikk "innleggssåle" sånn at jeg bygger ut littegrann. Så jeg tror det blir bra. Den innleggssålen gir forresten litt mykere underlag for "forfoten" så dermed regner jeg med de blir litt mer behagelige også. Men til å være høyhælte (etter min standard da) så var de faktisk ganske gode å ha på.

Dessuten har jeg vært hos frisør. Håret ble som vanlig bra. (Flink frisør, ja.) Men tror likevel ikke jeg skal vise meg for mye utendørs i dag. Hun tilbød nemlig å rydde i skogen (les:øyenbrynene) og der var det en del.... Nå er jeg rød og lett hoven over øynene (au!) og det har til og med piplet ut blod et par plasser. Kun sånne små " nålestikk", men kan ikke si jeg er smellvakker akkurat nå ;) .

Men i morgen blir det nok fint. Ser jo det hjelper med litt napping, gidder bare aldri gjøre det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Beina har hovnet litt .....

:ler: Vet det er tåpelig å si hurra for noe sånt, men var redd jeg skulle ha feilbedømt nyskoene. Nå passer de akkurat (fremdeles med innlegg altså, men likevel....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, nå skal vi se... Jeg er kommet fram til at nettverksbygging kan være smart. Har jo litt uformelle nettverk rundt om, men ser at mye går via internett også nå. (Det har jo tatt helt av med Facebook, f.eks.) Så nå har jeg registrert meg på Linkedin.

Regner med det kommer til å bli en temmelig hvilende konto, men at jeg etterhvert kan få litt faglige kontakter. Faktisk oppdaget jeg et par stk. som jeg kjenner der også.

Faglige nettverk er ikke å forakte, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillebøll

Facebook taper seg veldig nå når det bare er invitasjoner til alle mulige rare funksjoner jeg overhodet ikke trenger.

Hva er linkedin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her står det litt om linkedin. Nå er ikke jeg i markedet for ny jobb for tida, men nettverk i forbindelse med jobb er en lur ting å ha uansett.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er deilig å finne pensko som passer.

Skulle ha vært hos frisøren selv, men ikke søren om jeg har tatt tid til det. Sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med nye sko, som faktisk passer om kvelden når føttene litt større enn på morgenen. Det var igrunnen en god idé som jeg skal ta med meg videre.

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det er lurt å prøve sko på ettermiddagen - eller legge inn litt slingringsmonn. Har gjort den tabbe å kjøpe passende sko på formiddagen 2 ganger. Det er ikke smart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jada, bra søndag. Har gått tur og deretter hengt litt inne på Secondlife. Prøver å finne ut av dette med tomtekjøp og husbygging der inne.

Og dere må bare ikke på noen måte tro jeg er hektet altså.... :sprettoy:

Ellers en ganske begivenhetsløs søndag i grunnen. Jeg kjeder meg i opphøyd verdighet ettersom det blir ganske mye sosialt liv neste uke med både seminar og bryllup. Jeg går fort i metning av å ha masse folk rundt meg, så det blir mye på en gang. Men jeg klarer det nok.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia meg.... :ler:

Veiedag i dag og ned 0,8 kg siste uke, til tross for ganske bra påfyll av mat. I tillegg var det måledag og jeg har krympet 4 cm siden jeg begynte å slanke meg for en måned siden. :juhu:

Me like.

Dette er sånt som merkes på bukselinninga og jeg føler meg allerede mer vel. Det går jo i rykk og napp, men......det må da være mulig å få dytta vekk 7 kg til, sakte men sikkert?

Driver ellers og lager nettverk i strie strømmer. Har allerede fått 2 kontakter og i kjølvannet av dem 2 nye. Morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du har vært.

Vi krymper begge to, og siden det var litt av målet, må vi jo si oss fornøyd. Har noen utfordringer foran meg i uka som kommer, men - den tid, den sorg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo på deg. Mange cm og kilo..du er fantastisk faktisk!

Jeg hev meg på steppen i dag og gadd ikke mer enn femten minutter, rett og slett fordi det er gørr kjedelig :ler:

Nå er det frustrerte fruer, så jeg takker av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...