Gå til innhold

Som Cata's dager går......

Fremhevede innlegg

Skrevet
[Nå har jeg forresten ferieplan C klar. :)

Hvilken versjon er den planen som jeg kanskje er en del av? :klø:

GOD TUR! Og kjør forsiktig! :reise:

Våre planer påvirkes ikke i det hele tatt - det er bortoverturen som er blitt plan C. Hjemveien er fremdeles plan A.

Godt med ferieplaner på plass. Da er sjansene for å nyte ferien større.

Du er ei dame som ikke gir seg - godt at du har fått lys på badet.

Og gratulerer med ny telefon. Jeg hører til den minoriteten som leser bruksanvisninger, jeg. Hvordan er det med deg? Er du trykk og prøv typen eller les og forstå typen.

Gratulerer med ny telefon, ja.... :klø: Det er bare det at i dag er jeg telefonløs igjen. Dvs. jeg er jo ikke det for min trofaste lille Siemens er tatt til nåde igjen. Ny telefon ville etterhvert ikke la seg slå på. Jeg trykket og trykket og trykket og like svart var skjermen. Omsider kom det et slags innloggingsbilde, men før det kom til passordinnskrivning så slo den seg av igjen. Så jeg har returnert hele greia (får den fikset eller får ny). Kan ikke ha en mobil som ikke vil bli slått på, må vite.

Dustedings!

Forøvrig så er jeg "trykke og feile" typen. Bruksanvisningen bruker jeg for å unngå å ødelegge noe og hvis jeg står helt fast, men ellers er det se-hva-som-skjer prinsippet som gjelder. :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da hører du til majoriteten, altå - eller som Halvdelen sier; Bruksanvisning er for feiginger. Noen ganger skulle jeg ønske jeg var sånn, men - vi er forskjellig skrudd sammen, og godt er egentlig det.

Dumt med telefon som ikke vil skri seg på. Håper du raskt får en ny.

Skrevet

Bruksanvisning er nok lurt... Har en venninne som er bruksanvisningsfreak og hun skjønner jo ting mye bedre enn jeg da.

Men jeg er sikker på at jeg har det mer moro mens jeg prøver meg fram. :ler:

Skrevet

Gratulere med ny mobil som ikke virker.... :ler:

sånt er kjempeirriterende. Jeg er på jakt etter ny mobil jeg også, men finner søren ikke ut hvilken jeg vil ha.Jeg vil også ha kamskjell eller skyve model. Liker ikke de andre som alle har. Jeg er også litt hengt opp i Sony Ericcson, men jeg kna jo kanskje prøve en annen?

Hvilken type kjøpte du?

Høres deilig ut med varme stener. Sikkert lurt å ta litt vare på seg selv i hverdagen.

Lykke til med ferieplanlegging og gjennomføring.

:klem:

Skrevet
Hvilken type kjøpte du?

Jeg kjøpte Nokia 6131 og anbefaler den ikke. Den er stor og klumpete og stygg. Den så mye bedre ut på bilder enn i virkeligheten. Og så lar den seg ikke slå på....:ler: . Men det siste skyldes sikkert bare at jeg har fått en "mandagstelefon". Funksjonaliteten så bra ut (så lenge det var liv i den), men jeg blir jo helforvirret av Nokiamenyene siden jeg har brukt Siemens i så mange år. (Men det er heller ikke telefonen sin feil, stakkar. ;) )

Skrevet

Jeg har én ting å si: Bruksanvisning er en grei ting. ;)

Skrevet
Jeg har én ting å si: Bruksanvisning er en grei ting. ;)

....for pingler!

(Unnskyld Bettie :sjenert: )

Skrevet (endret)

:ler: Setter et digert krus med kaffe på bordet til deg. :kaffekopp:

Så du hadde litt krise i dag... stakkars :klem: Jeg vet akkurat hvordan det er...

:kaffe:

Endret av mysan
Skrevet (endret)

Takk :) . Kaffekrise på en søndag er ikke moro. (Men vi har da alltids kaffe hos Narvesen om det skulle bli for ille - men tasser jo ikke dit i søndagsformiddagssløvejoggebukse, da.)

Endret av Cata
Skrevet
Takk :) . Kaffekrise på en søndag er ikke moro. (Men vi har da alltids kaffe hos Narvesen om det skulle bli for ille - men tasser jo ikke dit i søndagsformiddagssløvejoggebukse, da.)

Ikke farlig å gå med søndagsformiddagssløvejoggebukse på Narvesen, da. ;) Jeg er fast gjest hos Hydro på søndager når jeg har drukket vin hos venninna mi. Alltid like fyllesjuk, med maskara i halve ansikte, lukter vondt og ser ut som en russerhore - men smågodt og potetgull + film må man ha på fyllesjuke søndager når man har selskap. De bryr seg ikke, for har vært på Hydro i både bunad og gallakjole, joggedress og pysj. Variasjon for de som jobber der det!

Kaffekrise er nok omtrent som andre kriser. Tampongkrise, tom for pepsi max-krise osv.

Håper du kommer deg igjennom dagen selv med en litt treg og kaffeløs start. Har du ikke en nabokjerring som ikke skravler for mye når man ber om å få låne noe da? :ler:

Skrevet
Ikke farlig å gå med søndagsformiddagssløvejoggebukse på Narvesen, da. ;) Jeg er fast gjest hos Hydro på søndager når jeg har drukket vin hos venninna mi. Alltid like fyllesjuk, med maskara i halve ansikte, lukter vondt og ser ut som en russerhore - men smågodt og potetgull + film må man ha på fyllesjuke søndager når man har selskap. De bryr seg ikke, for har vært på Hydro i både bunad og gallakjole, joggedress og pysj. Variasjon for de som jobber der det!

Du er ung, vennen min, du er ung.... Gamle tanter i søndagsformiddagssløvebukse ser myyyye verre ut. ;)

Har trøstet meg med et par glass vann og sier til meg selv at det er mye sunnere. Sant nok, men.....gjør ikke helt samme nytten. Jaja, handle kaffe i morra. Kan være jeg rusler opp på Narvesen senere i kveld og får meg en kveldskaffe i stedet.

Rusle, ja, det har jeg faktisk gjort i dag, mens jeg sendte iltre forbannelser til værgudene. Det regner nemlig ikke. Det er greit det, men.....det ser hele tiden ut som det skal begynne å regne snart - så jeg tør ikke begynne på det løst planlagte helgeprosjektet som heter "vaske og polere bil". Vil definitivt ikke bli overrasket av en skur når jeg er i poleringsfasen.

Ser dere en rar dame som står på parkeringsplassen utafor et hotell senere i år og polerer bil så er det sikkert meg :ler: .

Skrevet

Fra en teknolog til en annen: :hallo:

De telefonene som ikke har brette- eller skyve-del er mye mindre utsatt for slitasjesvikt..... :engel:

(Jeg skaffet meg ny tlf i våres, og fikk en som jeg ikke klarte å svare på, før jr (10 år) lærte meg det! :vetikke: Bruksan...hvafferno??)

Ellers er det godt å vite at planen vår gjelder, for jeg har nemlig begynt å glede meg! :5: (Regner med at jeg får beskjed når jeg skal begynne å bestille time.)

Skrevet

Huff - kaffekrise er ikke bra. Jeg har et glass pulverkaffe (nei- det er ikke godt) stående i tilfelle helkrise, men går vi tom, ender det med at Halvdelen kjører avgårde til nærmeste bensinstasjon og kjøper litt.

Det hadde ikke gått an å polere bil her heller i dag. Ikke fordi det har vært uttrygt for regn, men fordi det har blåst noe innmari, slik at støv og løv og alt som ikke har vært surret fast, har flakset gjennom lufta.

Helt greit å bli kalt pingle når det gjelder burksanvisninger. Er pinglete når det gjelder nye duppeditter.

Skrevet

Kaffe er i hus. Men drikker såpass mye på jobb at jeg ikke gidder drikke kaffe når jeg er kommet hjem igjen. Og - asta- den mobilen jeg har nå er altså en skyvetelefon som jeg har hatt i snart 5 år og den holder ennå rent slitasjemessig. Men den mangler et par funksjoner som jeg har lyst på, skjønner du.

Forøvrig er det helt greit om Nokia'n slites litt fort, for den var ikke så fin i levende live som på bildet ;) .

Skal si fra når det skal bestilles ja. Har nettopp rotet meg unna hotellbestillingene på bortovertur, så nå må jeg få litt orden på hjemturen også. Har funnet hotell, tror jeg, skulle bare sett om jobben har avtale med dem så jeg kan få en kjekk pris. Men det blir de dagene jeg skisserte okkesom, så vi kan egentlig bare begynne å kikke.

Ellers er jeg en smule hekta på Secondlife. Har utvidet "tomta" mi der så jeg kan bygge mer ;) . Moro å bygge. Dette er sandkasse for voksne. Hadde forresten en sær opplevelse der inne i dag. Jeg forvillet meg inn i en tomtehandel (ikke min) som foregikk på engelsk og fransk (!) og endte med å forsøke meg som tolk. Selger (engelsk) og kunde (fransk) skjønte ikkeno' av hverandres språk. Jeg kan jo engelsk og skjønner bittelitt fransk. Men.....det var ikke helt problemfritt å uttrykke seg om tomtesalg på fransk får'n si. Stakkars mennesker som skulle prøve å begripe min oversettelse.

Skrevet

Moro å være tolk, da. De klarte seg sikkert bedre med deg som tolk enn alene.

Lenge til du skal ha ferie?

Skrevet

Ferie blir det om en liten måned - nærmere bestemt 3,5 uke. Har nå klart å få meg hotellrom i din by også, asta, så nå er det bare å begynne planleggingen. Blir dyre greier med så mange hotellovernattinger på turen, men jeg orker ikke campinghytter eller andre former for "krypinn" når jeg reiser alene. Jeg vil ha det komfortabelt.

På jobben har travelhetsnivået tatt seg litt opp igjen. Greit det, forrige uke var for fredelig. Man skal tross alt holde seg beskjeftiget gjennom dagen. I går hadde jeg riktignok tidenes lateste oppdrag - jeg satt i flere timer og matet termoelementer inn i en ovn. Følte meg som høne på et vaggel der jeg satt. Nå må det sies at vi skiftet på å sitte der så hver økt ble bare på ca. halvtimen, men - det er kjeeedelig å sitte slik :ler: .

I dag har jeg flydd omkring og vært assisterende håndtlanger. Det betyr i praksis at jeg har assistert han som er der for å assistere meg ;) , men det er faktisk en god del ting han er flinkere til enn jeg så da blir det sånn.

Skrevet

Er enig med deg i at komfort er viktig når man er på tur.

Ikke dumt å assistere assistenten når han har områder han kan. Så assisterer han vel deg på dine spesialområder.

Skrevet

Er det noen som vil ha et kne?

I dag kan jeg gladelig bytte bort mitt høyre i en ny og bedre modell. Så snart jeg bøyer det og legger litt mer enn 100g vekt på det så gjør det vondt - og jeg veier nok litt mer enn 100g. Det er plagsomt!

Vet hva det skyldes, -jeg har en gammel skade der som av og til stikker hodet fram og plager meg, men.....det blir jo ikke mer medgjørlig av den grunn.

Dessuten lurer jeg på hva skatteuvesenet vil? Fikk brev fra dem i dag om at det er noe data de ikke har fått dersom sameiet vårt er oppgavepliktig. Og så vidt jeg begriper av brevet så er det bare oppgavepliktig hvis det er 8 eller fler boenheter i det, -og det er langt mer enn hva vi kan skryte av. Men for å være ærlig så skjønner jeg ikke det plukk av hva de etterlyser :klø: ? Jeg er for pokker ikke økonom, så jeg ville satt pris på om de kunne skrive brevene sine slik at normale mennesker kan skjønne dem.

Får prøve litt høflig kverulering på dette med antall boenheter, tror jeg. De kan jo bare sjekke i folkeregistret.

Skrevet

Ny mobil er ankommet, batteri er satt i og den ligger til lading. Nå får vi se om den er mer villig til å la seg slå på enn forrige utgave var.

*spent nå ja*

Selv om jeg er veldig glad i den jeg har så blir det moro med nye funksjoner for en "dingsenerd" som jeg :hallo: . Dessuten får jeg ikke gjort stort annet enn å ligge/sitte i ro i dag, så da kan det være OK med ny mobil som må stilles inn og tilpasses.

I dag er nemlig kneet bra, men jeg har ett av disse ubegripelige "svimmelhetsanfallene" mine. Skjønt, jeg er ikke egentlig svimmel, snarere ustø.... Eller.....hodet mitt er. Merkelig følelse, jeg må liksom "sikte litt" når jeg går - det virker som om hodet ikke helt henger med i balansereguleringen :klø: . Elendig forklart, men så er det en rar følelse også.

Mistenker at Secondlife har en del av skylda. Jeg satt og re-bygde huseet mitt i går og på laptopskjerm så blir man litt anspent når små deler skal tilpasses. Tror det er nakke og skuldermuskler som lager rot for hodet. Det har i allfall vært en sammenheng der før.

Ja, jeg vet....Burde egentlig kommet meg ut og gått i stedet for å sitte enda mer, men det er slitsomt når verden ikke helt står på plass også. Vel, det gir seg i løpet av en dag eller to, tenker jeg.

Skrevet

Snille telefonen. Den lar seg slå på :) . Godt å se at det ikke bare var jeg som var tekno-kløne sist. Denne oppfører seg som telefoner skal, til tross for at emballasjen var lettere most da jeg hentet den på posten. Fryktet en stund det verste.

Har nå etter litt plunder klart å synce alle kontakter i adresseboka på PC'n :hoppe: og denne gangen var jeg smart nok til ikke å hente noen fra SIM-kortet først. Det skapte et sabla rot sist.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...