Gå til innhold

Som Cata's dager går......

Cata

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lurer på om jeg er inne i noe så ukarakteristisk som en runde med flaks? :klø:

Forsikringsselskapet har i allfall svart og jeg ble ikke tvert avvist. De skulle se på saken. :)

Dessuten......jeg satt og sludret litt med en litt mer perifer kollega i dag og sukket over et par av de arbeidsoppgavene jeg er mindre glad i, hvorpå samme person kunne fortelle meg at gruppen han er tilknyttet antakelig skal se seg om etter litt "forsterkninger" så han kunne nevne for sin sjef at jeg var interessert i litt forandringer, så kunne jeg nevne det for min. (Er jo samme selskap og grupper som er ganske nært knyttet opp mot hverandre så det blir ikke tale om dramatisk bytte i såfall, men.....kanskje akkurat det jeg har ventet på? )

Spennende :sol:

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette virket jo lovende - både i forhold til forsikringsselskapet og muighet til nye oppgaver på jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo: Litt hekta.... Tilfeldigvis registrerte jeg meg på Secondlife for noen dager siden, -attpåtil med nicket Cata og så ser jeg nå i dag at KG har fått eget hus der. Klart jeg måtte inn og sjekke.

Så nå har jeg vært på KG mingling i hele kveld, sammen med en gjeng nybegynnere som var ca. like forvirret som meg selv. Kjempemorsomt. Trygt å øve sammen med kjente før man tar det store steget ut i "verden".

Minner veldig om The Sims, bare at det er "ekte" personer. Dvs. hver og en styrer sin avatar og "møter" andre. Vet nok hvor jeg kommer til å tilbringe litt tid de neste kveldene :rodme: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intet dagbokinnlegg i går. Gjett hva jeg drev på med.... (Se innlegg 2505) :ler:

Men i helga skal jeg på jentehelg (IRL ;) ) sammen med to gode venninner som jeg ikke ser så ofte. Gleder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jentehelg er morsomt. Siden "vi damene" bor på helt forskjellige steder i landet så pleier vi legge treffene til de litt større byene sånn at det skal være noenlunde greit å komme seg dit for alle. I år falt valget på Stavanger. Vi hadde flaks og fikk hotell helt nede i sentrum. Dermed var vi ca 10 minutter fra .....alt. Vi kom seilende inn utover fredagskvelden og fant hverandre etterhvert ved bruk av mobil og gode forklaringer. To av oss kom samtidig, -og litt tidlig på kvelden så vi gikk ut for å spise mens vi ventet på sistemann, -jeg mener kvinne. Vi havnet på et heller uformelt sted med veldig god mat (meksikansk stil) - deretter trasket vi rundt til vi fant en passende kaffebar å slenge oss ned på.

Været var nydelig så det var ikke noe problem å sitte utendørs. Dvs. det var det jo - for alle andre var også ute, så det var vanskelig å finne plass. Men vi klarte det. Siste dame ankom ganske sent så da trakk vi opp på hotellrommet og ble sittende der og prate. Tross alt var det 4 år siden vi var samlet alle sammen.

Lørdag travet vi rundt i byen. Shoppinggenenen gikk amok og alle kom "hjem" til hotellet med nye antrekk. Vi hadde for sikkerhets skyld bestilt bord på en Thai-restaurant til kvelden. Vi måtte nemlig time det litt. Kl. 21 skulle vi på humorfestival. ;)

Valget hadde falt på Tim Minchin. Ingen av oss hadde vært borti ham før eller hørt om ham, men vi var skjønt enig om at når vi først var samlet så burde vi få med oss noe annet uteliv enn bare pub/restaurant. Så vi troppet opp og fikk oss en overraskelse. Jeg er ikke spesielt begeistret for "stand up comedians" vanligvis, men han her var dyktig. Og i tillegg til å være morsom, så kunne han både spille og synge. Sjelden har en 1,5 timers forestilling gått så fort.

Kommer han noensinne i nærheten av der dere bor, så løp og kjøp billett.......

Etter forestillingen ble det en liten tur på pub før vi tørnet inn på hotellet og ble sittende og prate til langt på natt (igjen). I dag var vi enig om at det å sove litt utpå og så få oss en lang, fredelig frokost var det helt rette å gjøre :ler: . Så det gjorde vi. I og med at værgudene var i ekstremt godt humør, valgte vi å droppe vårt planlagte besøk på oljemuseet til fordel for stille bygatevandring. (Det angrer jeg riktignok litt på nå for jeg ser jeg er sånn passe solbrent på halsen.....) Så bar det ut til flyplassen der vi endte med å spise en solid lunch på flyplasskafeen før vi begav oss avsted i våre respektive himmelretninger.

Er nettopp kommet hjem til varm leilighet. Er visst ikke bare Stavanger som har det varmt i dag. Her var 32 grader da jeg kom inn. (Ville ikke bruke strøm på kjøling når jeg ikke var hjemme.) Airconditionen er på og jeg kjenner tempen nå begynner å gå ned etterhvert.

Det er godt, for 32 grader er i meste laget innendørs......

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt at det er eget KG-hus på Secondlife. Jeg tør allikevel ikke hive meg inn der. jeg bruker for mye tid foran pc som det er, og ikke på det jeg burde heller... Skal jeg sitte her bør jeg helst skrive, ikke sant? Og det bortfaller hvis jeg starter med sånt... nei, tør ikke...

Spennende å høre at du kanskje får skifte arbeidsoppgaver, det er alltid greit med forandringer. Jeg for min del elsker forandringer. Kanskje fordi jeg egentlig ikke er fornøyd med livet i seg selv? Hvem vet...

Ha en fin søndagskveld!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bettie: Se referat ovenfor ;) .

I dag har jeg vært i opplæringsbransjen. Morsomt, for jeg fikk en entusiastisk elev som attpåtil viste seg å være kjapp i replikken. Dermed ble det mye fliring og replikker som haglet gjennom lufta inne på kontoret, men han fikk lært det han skulle altså - og litt til.

Så det går nok bra.

Ellers har jeg droppet treninga i dag også. Jeg vet jo at de har luftavkjølingsanlegg på helsestudioet, men den vitenen kommer ikke inn til sjela. Den stopper i hjernen min. Hadde rett og slett ikke ork til å dra dit. Mye koseligere å bli inne i egen avkjølt leilighet... Er jo varmt nok her også for jeg gidder ikke bruke strøm i utrengsmål, men jeg kjøler ned såpass at det er grei shorts og T-skjortetemperatur.

Nå skal jeg hive meg i dusjen og ta tidlig kveld. Det ble sene kvelder i helga så jeg savner litt søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:sprettoy: Auuuh!

12 timers arbeidsdag kjennes i beina. Og når jeg deretter gikk ut og spiste middag med de besøkende så føler jeg absolutt at jeg har dagen inne.

Middagen var ingen livsnødvendig forpliktelse, men de jeg tok med ut er mennesker som det er en stor fordel å ha et godt forhold til så jeg spurte sjefen min om jeg fikk lov til å utnytte representasjonskontoen. Vi har riktignok ingen slik konto, men jeg fikk lov likevel :ler: .

Uansett, jeg føler meg temmelig mør. Noe sier meg at jeg ikke kommer til å henge over PC'n så veldig lenge i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer er veldig lenge, selv om det var inkludert en middag.

Det er moro med folk som er kjappe i replikken og som tåler en fleip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Labbene er rehabilitert, ja. Det ble mindre trasking i dag, og dessuten sluttet jeg i mer normal tid. Men det aner meg at jeg blir ganske mør utover kvelden likevel, for jeg har vært og fått massert opp en ilter muskelfloke i ryggen. Det pleier merkes når vevet faller til ro etter "julingen".

Men det blir bra etterpå :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der virker som et au. Men det er jo noe som heter at vondt skal vondt fordrive.

12 timer + middag - det ble jammen en veeeeeldig lang arbeidsdag, det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er au! Men det stemmer at vondt fordriver vondt. Jeg hadde et par knuter baki ryggen som var ganske tøffe og vet av erfaring at massasje hjelper, om enn bare for en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...