Gå til innhold

Skam på NRK

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
4 minutter siden, Skam4life skrev:

Tror dere vi får en trailer for sesong 3 som vi gjorde for sesong 2? 

Tror det. I fjor fikk vi jo traileren bare et par timer etter den siste episoden. Ikke at jeg forventer det samme skal skje for denne sesongen, men så utrolig kjedelig å vente! Vil vite hvem som blir hovedpersonen nå!

Anonymkode: a7712...f32

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Ms. Daisy skrev:

Stakkars deg som må påpeke utseende til andre. Patetisk! Kanskje du skal finne noe annet å se på?

Oh Jesus Krist. Jeg skrev jo det var vinkelen. De har filmet han mye nedenfra og opp. Kanskje du skal ta det sure humøret ditt et annet sted?

Anonymkode: 33e64...1c5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, Maleficenta skrev:

William blir sikkert en kjekk mann når han blir voksen

Ja. Kanskje, eller kanskje ikke  

Jeg er 50, og har ikke for vane å falle for mye yngre gutter.  For meg er det bare menn på nesten 40 og oppover som er attraktive. William er allikevel et unntak. Ikke sånn å forstå at jeg ville ligget med ham dersom jeg hadde hatt sjansen - langt derifra - men mer sånn at han, i motsetning til alle andre andre idoler for den aldersgruppen, fremstår som attraktiv for meg, og at jeg dermed skjønner (i motsetning til Justin Bieber, f.eks.) hvorfor tenåringsjenter synes at han er hot. 

Anonymkode: 33ac8...6cd

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, likte å se Jonas og Isak, minte meg litt om sesong 1, som var mye bedre enn denne sesongen. Egentlig likte jeg Noora og William og "kjærlighetshistorien" deres, men etter denne sesongen er jeg bare lei og savner å se mer av "gjengen" og de andre elevene, serien blir mer dynamisk og spennende med de andre karakterene. 

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg likte sesong en mye bedre. Det var én historie, og det var spennende å finne ut hva som egentlig hadde skjedd mellom Eva og Pepsi Max-gjengen, og å se vennskapene til jentene utvikle seg. Denne sesongen har halvparten bestått av Noora og William som kliner. De kunne gjort noe bra ut av at Vilde så Noora og William kysse på broa,

Enig. Siste episode var litt "ooookeeiiii..."

De måtte bli sammen og de måtte ha sex. Det er reisen denne sesongen, at de tør å åpne seg opp. Og de er bare så gode til å kline. Hjelp. Kjenner så igjen det med hender som vandrer rundt på kjæresten og bare må klappe og stryke helt av seg selv. Bra spilt hver gang.

Men litt lite annet kanskje? Jeg savna å samle trådene og build up til det sånn som i sesong 1. Litt mange huller. OK Vilde var mest lettet, men måtte hun ikke jobbe litt med seg selv? Og var hun helt OK med at det tok så lang tid før Noora fortalte? N og W har ikke åpnet seg for andre før. De bestemmer seg for å flytte sammen før de til og med har hatt sex? All build up om å snakke med Yakuza? Og hvorfor hasta det forresten så mye med det? Og "INGEN snakker med Yakuza oi du snakka med dem allikevel OK ville gjort det samme selv".  Kasper møttes på festen? Hvor ble det av Nooras moralske kompass? Har hun oppdaget at hun har mistet det? Hvordan tar hun det? Hvordan bestemte William seg for å tilstå? Hvorfor sa han ikke noe på forhånd? 

Evas vei til å gjøre det slutt med Jonas var en sterkere historie, spesielt build up på slutten. Kunne kjenne hvordan hun var revet mellom alt og alle og at det gjorde vondt selv om hun var sikker på hva hun skulle gjøre til slutt. Selv om sesong 2 hadde noen helt rå episoder manglet litt av den reisen.

Skam er fortsatt veldig, veldig bra. Skuespillere, manus, musikk, regi og alt sammen. Og tror det teller mer at målgruppa likte slutten, da. Er jo dem det er skrevet for!

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at det var så mange løse tråder, jeg, som noen her sier. Det er vel bare det med Isak, som antakelig nøstes opp i neste sesong? Jeg liker også at ikke alt snakkes ihjel. Ellers hadde det jo blitt en såpeserie? Og så liker jeg så godt at det bygges opp mot noe, som at Vilde skulle lage drama av det hemmelige forholdet mellom W og N, og at W skulle bli sint på N for den meldingen til Yacuza, men så viser det seg at de er mer forståelsesfulle enn man skulle tro. 

Mannen min påpekte også at det var myye klining i siste episode, men så snakket vi om hvor realistisk det var fra hvordan vi husker den alderen selv. Og det måtte jo nesten med for å bygge opp under Nooras seksuelle "oppvåkning", ellers ville vel det at hun var klar for sex kommet nesten ut av det blå. Det og at hun fortalte W om sin seksuelle debut.

Jeg er kjempefornøyd med sesongavslutningen, og syns sesong var enda mye bedre enn sesong 1. Deilig at ting ble ordentlig avklart med W og N før sommeren...

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes ikke det var så urealistisk at han Mette-Marius-fyren dukket opp på festen, egentlig. Dette er jo på vestkanten og William er jo en slags "konge" på skolen, som sikkert kjenner en del sånne folk.

Jeg har selv møtt mange sånne William-typer, som skryter av å kjenne masse kjendiser.  

Endret av Kelsi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sett sidte episode om det med et dukkehjem. William ville Noora skulle lese den for han pga navnet sikkert. Likevel ingen korrelasjon mellom historien om Nora og Hilmar og Noora og William.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes sesong 2 ble kjedeligere og kjedeligere jeg. Ble lei av Noora og William. Alle de andre jentene var jo så vidt med mot slutten. Jeg synes historiene om alle jentene samtidig i første sesong var mye mer spennende. Og hver scene i sesong 2 med Noora og WIliam var så lange. Jeg tok fram telefonen og surfet etterhvert. 

Håper ikke det blir Isak neste sesong. jeg liker ikke han. Han er kjedelig. Håper Vilde eller Sana. 

Anonymkode: e679f...876

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes sesong 2 ble kjedeligere og kjedeligere jeg. Ble lei av Noora og William. Alle de andre jentene var jo så vidt med mot slutten. Jeg synes historiene om alle jentene samtidig i første sesong var mye mer spennende. Og hver scene i sesong 2 med Noora og WIliam var så lange. Jeg tok fram telefonen og surfet etterhvert. 

Håper ikke det blir Isak neste sesong. jeg liker ikke han. Han er kjedelig. Håper Vilde eller Sana. 

Anonymkode: e679f...876

Håper og Sana. Religionen hennes er så omdiskutert. Og jeg er så spent på de greiene med hun svigerinna og hijabpolitiet som chris kaller de. Spent på hvilket forhold sana har til broren sin og sånn.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det virker som om Thomas (William) er oppriktig forelsket i Josefine (Nora). Søtt :-) 

Anonymkode: f9d87...19e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det virker som om Thomas (William) er oppriktig forelsket i Josefine (Nora). Søtt :-) 

Hva baserer du dette på? :-)

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 3.6.2016 at 22.36, AnonymBruker skrev:

Da er jo Sana sannsynligvis litt "synsk" da, hun snudde seg mot ham før noen hadde sett at han kom. Nå skjønte jeg greia.

Anonymkode: 94e93...7f7

Trodde et øyeblikk at de jentene, som ble veldig sjokkerte, så at Noora og William hadde sex eller noe :P

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 5.6.2016 at 16.41, Maleficenta skrev:

Nå har jeg sett sidte episode om det med et dukkehjem. William ville Noora skulle lese den for han pga navnet sikkert. Likevel ingen korrelasjon mellom historien om Nora og Hilmar og Noora og William.

du tenker at når det er to scener igjen av sesongen, og de velger de å bruke store deler av den nest siste scenen på "Et dukkehjem", i tillegg til at de faktisk kaller scenen for "et dukkehjem", så gjør de dette uten at det skal bidra til tolkingen på noe vis? uten at det skal ha noen mening? Det er helt tilfeldig, og de kunne like gjerne valgt Vildanden eller et stykke av Jon Fosse?

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Josefine (Noora) har jo kjæreste i virkeligheten, så det blir nok ikke noe T + J, nei. Med mindre de drar en Angelina/Pitt, og blir forelsket på innspilling.

Anonymkode: 05336...0a1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4.6.2016 at 11.49, AnonymBruker skrev:

Denne sesongen har halvparten bestått av Noora og William som kliner.

Og klipp som varer i typ 6 minutter, hvor det kun er dialog i ca. 2 minutter fordi Nora. aldri. kan. snakke. ferdig. en. hel. setning. i dialog med William eller noen andre.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Den 5.6.2016 at 20.38, AnonymBruker skrev:

Jeg synes sesong 2 ble kjedeligere og kjedeligere jeg. Ble lei av Noora og William. Alle de andre jentene var jo så vidt med mot slutten. Jeg synes historiene om alle jentene samtidig i første sesong var mye mer spennende. Og hver scene i sesong 2 med Noora og WIliam var så lange.

Helt enig. Og det uten dialog i mange av de lengste... ZzZzzzzZZZZ.

Sesong 1 var best, interessante historier, og da var faktisk Noora kul :hjerte:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27.5.2016 at 21.54, AnonymBruker skrev:

Jeezes ikke gå inn i en tråd om en TV-serie og be folk slutte å diskutere lidenskapelig #overit

Anonymkode: 33d94...e36

Jo, diskuter hva du vil for min del altså, men det er bare en tv-serie. Den er ganske bra - det er ikke det, men serier og filmer er jo ikke alltid virkelig. Dette er jo ikke en dokumentar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når begynner det igjen???

Er det meningen at det skal begynne ved skolestart?

Jeg synes Noora er oppskrytt og til tider voldsomt irriterende. Men det hadde sikkert vært det samme for alle skuespillerne når man har sett "nok" av dem. Jeg liker best ingen av dem. Akkurat det samme på alle.

Men jeg er mest nyskjerrig på Vilde nå. Hvordan en så alvorlig sykdom som anoreksia bare "forsvant" feks. Jeg har slitt veldig med slike ting, i en alder av 14-17, og selv nå i en alder av 33, så sitter det i tankene til tider.

Sana også er en rar gåte. Og så har vi jo Isak da. Det kunne blitt en god "problem"stilling.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Du er så kåt nå atte hjæælp" - min favorittquote i hele serien! Eskil :hjerte: 

Jeg er så FERDIG med Noora og William nå. Altså, flytte sammen etter å ha kjent hverandre i fem minutter, som sekstenåring!? Og det er liksom SÅ lett å bare "shøpe en ny leilighet"! Jeg blir helt gæren av de to. Også de jævla pausene da, NOORA! Sesong 2 ble bare tregere og mer kjedelig for hver episode, med få morsomme øyeblikk. Fulgte nesten ikke med i siste episode. 

Gleder meg til fokus på noen andre, som kan prate ordentlig. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...