AnonymBruker Skrevet 15. april 2017 #3861 Del Skrevet 15. april 2017 Sana kommer til å bane vei for at muslimske kvinner skal kunne leve som en vestlig, samtidig som de beholder troen sin. Anonymkode: 7b4d6...13c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 15. april 2017 #3862 Del Skrevet 15. april 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sana kommer til å bane vei for at muslimske kvinner skal kunne leve som en vestlig, samtidig som de beholder troen sin. Anonymkode: 7b4d6...13c Kanskje 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 15. april 2017 #3863 Del Skrevet 15. april 2017 59 minutter siden, kattehviskeren skrev: Vi så vel ikke de guttene faktisk drikke, gjorde vi? Bare Vilde osv som dreiv og svingte flaskene. Jeg har møtt mange unge muslimske gutter som ikke drikker, selv om de er på fest. Til gjengjeld røyker de masse hasj, for det er det ikke noe forbud om! Jeg heller også til at Sana er mer troende enn broren og kameratene hans, bønnetidene er de samme for alle, så at de ikke overholder det er et klart tegn. Hvis man ber allle fem gangene i løpet av en dag er man dedikert, jeg kjenner ingen muslimer som faktisk overholder dem. Men fasten er det gjerne vanligere å overholde. Jo jeg så en av de drakk mens de gikk fra togstasjonen til festen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2017 #3864 Del Skrevet 15. april 2017 Ok, jeg heier LETT på Sana og Yousef! Og litt bra at Elias ba henne hilse Noora, kanskje det ikke var noen sparks mellom Noora og Yousef *drømme* Anonymkode: 753ca...807 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tapas Skrevet 15. april 2017 #3865 Del Skrevet 15. april 2017 Den sesongen her kommer til å bli helt magisk. Det kan jeg forutse allerede! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 15. april 2017 #3866 Del Skrevet 15. april 2017 Er så glad for Sana-sesong! og ekstremt glad for at dere her inne er enige. Prøvde å skrive noe om dette i den skamgruppa, men ble brutalt sabla ned av damer i 40-årene som har et usunt forhold til Evak og sesong tre😅 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2017 #3867 Del Skrevet 15. april 2017 Jeg elsker denne sesongen! Er jo dette vi vil se.. Jada, Isak og Even var og fantastisk og gjorde faktisk vondt enkelte ganger, men er så moro å se jentene samlet og livet til Sana! Kjenner meg igjen når de møter guttene, og er moro å se reaksjonene deres.. Virker som om Vilde og er betatt av de, virker som Magnus er glemt innimellom.. Er Eva singel eller sammen med gutte Chris? Husker ikke fra sist. Anonymkode: 97bb1...1c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest blåbærpike Skrevet 15. april 2017 #3868 Del Skrevet 15. april 2017 Det er en ting jeg har tenkt på i løpet av klippene vi har sett nå... Er moren til Sana kanskje etnisk norsk? De har kommunisert på norsk både på sms og i telefonen. Moren både skriver og snakker godt norsk, og jeg kunne i alle fall ikke høre eller se antydninger til at norsk er andrespråket hennes. Jeg er klar over at nordmenn med annet morsmål enn norsk kan være gode i norsk, og for alt vi vet kan moren til Sana ha foreldre som har innvandret til Norge, hun kan ha kommet som barn eller bare ha et godt språkøre. Samtidig forteller erfaringene mine både privat og gjennom jobb i skolen at språklige minoriteter nesten utelukkende kommuniserer sammen på morsmålet, da uavhenig av hvilket land de kommer fra. Det eneste unntaket jeg kommer på nå er en venninne med polsk mor og en bekjent med nederlandsk mor. De kommuniserer på norsk, men til tross for at begge mødrene har vært i Norge siden de var unge avslører setningsoppbygging, trykk, osv at norsk ikke er morsmålet deres. Forøvrig så skjønner jeg også at det er et poeng at vi skal forstå hva Sana og moren sier til hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PaperFlower Skrevet 15. april 2017 #3869 Del Skrevet 15. april 2017 6 minutter siden, blåbærpike skrev: Det er en ting jeg har tenkt på i løpet av klippene vi har sett nå... Er moren til Sana kanskje etnisk norsk? De har kommunisert på norsk både på sms og i telefonen. Moren både skriver og snakker godt norsk, og jeg kunne i alle fall ikke høre eller se antydninger til at norsk er andrespråket hennes. Jeg er klar over at nordmenn med annet morsmål enn norsk kan være gode i norsk, og for alt vi vet kan moren til Sana ha foreldre som har innvandret til Norge, hun kan ha kommet som barn eller bare ha et godt språkøre. Samtidig forteller erfaringene mine både privat og gjennom jobb i skolen at språklige minoriteter nesten utelukkende kommuniserer sammen på morsmålet, da uavhenig av hvilket land de kommer fra. Det eneste unntaket jeg kommer på nå er en venninne med polsk mor og en bekjent med nederlandsk mor. De kommuniserer på norsk, men til tross for at begge mødrene har vært i Norge siden de var unge avslører setningsoppbygging, trykk, osv at norsk ikke er morsmålet deres. Forøvrig så skjønner jeg også at det er et poeng at vi skal forstå hva Sana og moren sier til hverandre. Jeg tenkte det samme. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 15. april 2017 #3870 Del Skrevet 15. april 2017 12 minutter siden, blåbærpike skrev: Det er en ting jeg har tenkt på i løpet av klippene vi har sett nå... Er moren til Sana kanskje etnisk norsk? De har kommunisert på norsk både på sms og i telefonen. Moren både skriver og snakker godt norsk, og jeg kunne i alle fall ikke høre eller se antydninger til at norsk er andrespråket hennes. Jeg er klar over at nordmenn med annet morsmål enn norsk kan være gode i norsk, og for alt vi vet kan moren til Sana ha foreldre som har innvandret til Norge, hun kan ha kommet som barn eller bare ha et godt språkøre. Samtidig forteller erfaringene mine både privat og gjennom jobb i skolen at språklige minoriteter nesten utelukkende kommuniserer sammen på morsmålet, da uavhenig av hvilket land de kommer fra. Det eneste unntaket jeg kommer på nå er en venninne med polsk mor og en bekjent med nederlandsk mor. De kommuniserer på norsk, men til tross for at begge mødrene har vært i Norge siden de var unge avslører setningsoppbygging, trykk, osv at norsk ikke er morsmålet deres. Forøvrig så skjønner jeg også at det er et poeng at vi skal forstå hva Sana og moren sier til hverandre. Hæ? Hører du ikke at hun har aksent? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2017 #3871 Del Skrevet 15. april 2017 Tror jeg har lest en plass at moren er norsk. Anonymkode: 97bb1...1c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 15. april 2017 #3872 Del Skrevet 15. april 2017 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg elsker denne sesongen! Er jo dette vi vil se.. Jada, Isak og Even var og fantastisk og gjorde faktisk vondt enkelte ganger, men er så moro å se jentene samlet og livet til Sana! Kjenner meg igjen når de møter guttene, og er moro å se reaksjonene deres.. Virker som om Vilde og er betatt av de, virker som Magnus er glemt innimellom.. Er Eva singel eller sammen med gutte Chris? Husker ikke fra sist. Anonymkode: 97bb1...1c3 Haha Vilde den lura. Hun bare ååå broren til sana er såå kjekk. Og Noora bare. Hallo. Har ikke du kjærste? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2017 #3873 Del Skrevet 15. april 2017 Ja, og man ser jo tydelig at hun liker det hun ser.. Anonymkode: 97bb1...1c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 15. april 2017 #3874 Del Skrevet 15. april 2017 Mora til hun som spiller Sana er etnisk norsk ihvertfall. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kattehviskeren Skrevet 15. april 2017 #3875 Del Skrevet 15. april 2017 1 time siden, missdior skrev: Er så glad for Sana-sesong! og ekstremt glad for at dere her inne er enige. Prøvde å skrive noe om dette i den skamgruppa, men ble brutalt sabla ned av damer i 40-årene som har et usunt forhold til Evak og sesong tre😅 De er helt syke der inne! Evak evak, kvakk kvakk kvakk! De klarer jo ikke å frigjøre seg fra forrige sesong, rett pinlig, syns jeg. jeg for min del er dødsglad for at jentegjengen er tilbake i sentrum! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kattehviskeren Skrevet 15. april 2017 #3876 Del Skrevet 15. april 2017 41 minutter siden, Maleficenta skrev: Hæ? Hører du ikke at hun har aksent? Hun har da ikke aksent? Sana, altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kattehviskeren Skrevet 15. april 2017 #3877 Del Skrevet 15. april 2017 41 minutter siden, Maleficenta skrev: Hæ? Hører du ikke at hun har aksent? Hun har da ikke aksent? Sana, altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2017 #3878 Del Skrevet 15. april 2017 Iman Meskini har sagt i et intervju en gang at hun har flere likheter med Sana. Iman har en norsk mor og en far fra Tunisia, så det er ikke usannsynlig at de har gitt Sana en etnisk norsk mor. Anonymkode: da7fd...deb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #3879 Del Skrevet 16. april 2017 På 15.4.2017 den 1.24, AnonymBruker skrev: Nå er jeg nysgjerrig på muslimer. Må innrømme at jeg ikke kan noe om dem. Jentene er jo tildekket, men gutta går i bar overkropp. Guttak kan drikke men det kan ikke jentene? Det spørs hvor troende man er og hvordan man praktiserer, men i utgangspunktet avstår de fleste muslimer helt fra alkohol og rus. I min familie regnes dette som et personlig valg, derfor drakk f.eks. jeg i russetiden, mens søsteren min og broren min gjorde ikke det. Kan guttene ha kjæreste? Norsk kjæreste? Muslimsk kjæreste? Mens jentene ikke kan? Igjen: det spørs på familien. Og ikke minst også på nasjonalitet. Det er ulike tradisjoner Jeg er av pakistansk bakgrunn og foreldrene mine lar meg velge helt selv hvem jeg er sammen med, men det finnes mange eldre mennesker i det pakistanske miljøet som ikke liker det når pakistansere får seg kjæreste av annen etnisitet. Tenk på "bygdedyret", bare groruddalen-style. Og hva med sex? Sana sier jo at hun kan, men at hun velger å ikke ha det? Kan hun virkelig det? Jeg skjønner ikke helt spørsmålet... Sana går på skole, drar på hyttetur og overnatter med venninner, drar på fest etc.. Hvis hun virkelig ville hatt sex så har hun hatt mange muligheter til å gjøre det, hvis det er sosial kontroll fra familien du tenker på. Jeg tror at det hun mener med den setningen er at det å være troende er et valg du har og hun ikke vil ha noe sympati for det Jeg kan rett og slett ingenting om dette, og blir litt nysgjerrig... Anonymkode: 4b3df...dee Anonymkode: bc177...098 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #3880 Del Skrevet 16. april 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror jeg har lest en plass at moren er norsk. Anonymkode: 97bb1...1c3 Moren til Iman er norsk, moren til Sana er ikke "etnisk norsk".. Anonymkode: 9a5a2...642 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå