AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #3701 Del Skrevet 8. april 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: bc177...098 Gadd ikke å lese lenger enn til den første setningen. Jeg vet hvordan ting er i andre land, ikke Norge hadet bra. Anonymkode: 48a75...140 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nutella Skrevet 8. april 2017 #3702 Del Skrevet 8. april 2017 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er vi så sikre på at vi ikke får sett noe fra russetiden i den siste sesongen? Kan jo hende den avsluttes med det. Anonymkode: 4c968...d26 Det bryter jo med hele konseptet med real-time, siden de går 2. året nå. At vi får se russetiden til de som er året eldre enn de kan godt hende, men det er jo ikke det folk vil ha 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #3703 Del Skrevet 8. april 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal være ærlig å si at jeg ikke kjenner til hvordan slik fungerer i Norge. Om skuespillerene ikke ønsker å fornye kontrakten sin synes jeg det er råttent gjort av dem, da det er Skam som har gitt dem suksess og jeg synes at de skylder serien og Andem å forbli i usle 1-2 sesonger til. Om Andem ønsker å jobbe med andre prosjekter synes jeg ikke er en god grunn. Hun kan vel fint vente 1 år til, da serien uansett var lagt opp til å slutte. Det kan hende, men er det noen særlig stor sannsynlighet da Skam er så suksessfull som den er? Hvis årsaken ene og alene er at Andem plutselig har bestemt seg for å droppe Skam så er det faktisk uprofesjonelt. På dette tidspunkt bør det være en god grunn til at Skam har fått fyken. Anonymkode: 48a75...140 Det er ikke råttent gjort av noen. Det er helt normalt å slutte i jobben man har. Det er helt vanlig i arbeidslivet at man bytter jobb - selv om noen arbeidsgivere har brukt tid på å trene deg opp. Det kan være mange grunner - kanskje man er nødt til å flytte, endret livssituasjon, sykdom, tilbud om bedre jobb - det er mange faktorer som gjør at folk tar andre veier. Vi må også huske på at flere i serien er eldre enn vanlige vgs-elever. Sana studerer ved UiO, og Noora er rundt 20 år? Jeg syns faktisk det er ganske imponerende at alle karakterene vi har blitt kjent med i Skam, fortsatt er med. Det er helt vanlig at folk slutter/blir skrevet ut av ulike serier. Skulle Skam fortsatt utover jul og inn i vår 2018, så er det ikke sikkert alle karakterene ville vært med, og det ville kanskje også blitt litt rart? Sånn som med William i sesong 3 som liksom var i London. Hva skulle det neste vært? Vilde hadde byttet skole, og Eskild hadde flyttet ut av byen? Da ville plutselig ikke Skam vært det samme. Og hvor mye tjener man på å være med i Skam? 50 000 kr i året? Det er ikke akkurat mye å leve av når man kommer opp i 20-åra og kanskje må leie hybel/leilighet. Julie Andem er ikke uprofesjonell. Hun har mest sannsynlig gode grunner til å gi seg. Hun kjenner seg nok selv bedre enn oss andre. Kanskje hun også har funnet ut at det vil være vanskelig å fortsette med serien fordi det ikke lenger vil være så mye å spille på? Det som faktisk ville vært uprofesjonelt var å fortsette med serien hvis hun ikke lenger kunne garantere en kvalitetshistorie. Det er jo synd at du kanskje har fått forventninger om at det skulle bli flere sesonger. Men for oss som har levd en stund og sett mange TV-serier, så er dette helt vanlig. Det er mange virkelig gode og populære TV-serier som kun har fått noen få sesonger. Kan nevne en populær serie som het "Firefly" som bare fikk én sesong, samt en serie ved navn "Rome" som bare fikk to sesonger. Det er selvføgelig trist, men sånn er det. Anonymkode: 26b03...697 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trimsi Skrevet 8. april 2017 #3704 Del Skrevet 8. april 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir lettere sjokkert over uttalelsene til enkelte "SKAM skylder oss" "Fuck NRK" "råttent gjort hvis skuespillerne ikke vil fornyer kontrakten" "talentløs, feigt og useriøst" og "Vi mååå jo bare se russetiden da.." Dette er bare psychooo 😵 Hvis det er det 13-åringer som kommer med slike ting kan jeg til en viss grad akseptere det (unnskyld alle 13 åringer). men er det folk over 18 år er det bare tragisk. Dere har missforstått totalt hva SKAM egentlig er, dere skjønner lite av hvor mye tid, dedikasjon og kreativitet som skal til for å lage en slik serie. Dette er en masse mennesker av kjøtt og blod som har gjort noe fantastisk sammen, og som faen meg ikke skylde dere utakknemlige drittunger noe som helst! Vi skylder dem derimot en stor takk. Og for å være helt ærlig burde dere nektes å få sett en dritt av neste sesong 😖😖😖 Grrrrrr.. Skaperen av SKAM, Julie Andem, har aldri lovet 6 sesonger. Her er noe av det hun har svart når antall sesonger har vært et tema På spørsmål om hvor mange sesonger det blir av «Skam», svarte regissøren: – Det vet vi ikke, det er ikke bestemt, men vi kan si at det kommer en sesong 3. Jeg skal begynne å skrive den før sommeren. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kathrinerr Skrevet 8. april 2017 #3705 Del Skrevet 8. april 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Den er ikke av Cat Stevens...... Anonymkode: d461e...6e8 Joo, det er det, men du får opp Yusuf Islam når du søker den opp Han har bare bytta navn, men det er hans versjon 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trimsi Skrevet 8. april 2017 #3706 Del Skrevet 8. april 2017 5 minutter siden, kathrinerr skrev: Joo, det er det, men du får opp Yusuf Islam når du søker den opp Han har bare bytta navn, men det er hans versjon Han/hun mente nok at den ikke er laget av Cat Stevens/Yusuf Islam. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kathrinerr Skrevet 8. april 2017 #3707 Del Skrevet 8. april 2017 1 minutt siden, Trimsi skrev: Han/hun mente nok at den ikke er laget av Cat Stevens/Yusuf Islam. Åja, da misforsto jeg, trodde hun mente hvilken versjon det var 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 8. april 2017 #3708 Del Skrevet 8. april 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde DET vært hennes drivkraft bak SKAM.. å ikke skuffe fansen, være livredd for at noe skal gå negativt ut over henne selv.. men heller lage hundrevis av sesonger til vi ble så drit lei at ingen ønsket å se på mer, hadde serien aldri blitt til. Her virker det som om du ikke har forstått noen ting. Takk og pris for at det finnes dyktige, innovative og seriøse regissører som Julie Andem. Som bruker måneder av research, manusskriving og casting for å lage en best mulig serie. Som er opptatt av å gi ungdom redskaper til å takle vanskeligheter, til å lette på presset de føler, og å vise at mennesker trenger mennesker. Som hun sier, nerven i SKAM skal være sterk og relevant. Ikke være bare platt russe underholding.. Om grunnen til at dette er siste sesong er at hun vil skåne de unge skuespillerne sine som opplever et enormt press, at hun er sliten og trenger nye utfordringer, at skuespillerne ønsker andre utfordringer eller at hun mener at SKAM har gjort det serien kan og ikke har mye mer å gi.. aner vel ingen. Men hennes avgjørelse er selvfølgelig riktig. At hun ikke søker etter penger, berømmelse og å "please" fansen setter bare hennes integritet enda høyere. Anonymkode: 9a5a2...642 Hvorfor ellers skal man lage en serie om det ikke er for fansen. Hadde ikke setien hatt seere så hadde den jo ikke blitt noe av. Alt av filmer og serier er avhengige av et publikum. Uten publikum er det ingenting. Så det er seerne som avgjør om serien er en suksess eller ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #3709 Del Skrevet 9. april 2017 13 minutter siden, Maleficenta skrev: Hvorfor ellers skal man lage en serie om det ikke er for fansen. Hadde ikke setien hatt seere så hadde den jo ikke blitt noe av. Alt av filmer og serier er avhengige av et publikum. Uten publikum er det ingenting. Så det er seerne som avgjør om serien er en suksess eller ikke. Nei. Spør en musiker, en forfatter eller en billedkunstner. De som er seriøse, som virkelig utretter noe og som lever og ånder for det, gjør det fordi de vil lage noe de synes er bra. Og de håper at andre setter pris på det. Hadde Beatles, Hamsun, Van Gogh eller Stanley Kubrick laget noe for å ikke "skuffe fansen" for å gjøre fansen fornøyd.. hadde de kun laget crap! Det har sikkert vært en fantastisk motivasjon for Julie Andem og SKAM-crewet at de har fått så mye positiv feedback fra fans, og spesielt fra de serien var rettet mot, ungdom. Det er helt sikkert fantastisk, og selvfølgelig slitsomt, at serien har blitt såpass kjent og verdsatt i store deler av verden. Det må være surrealistisk å vite at flere millioner kinesere har streamet serien din, og at du som 17- åring har et par millioner russiske fans. Det har aldri vært bestemt hvor mange sesonger det skulle bli, det har kun vært spekulasjoner blant folk. Sannsynligvis er historien om SKAM ferdig etter sesongen om SANA. Sannsynligvis har Julie Andem og skuespillerne annet spennende arbeid de skal gjøre, og sannsynligvis vil den neste sesongen bli råbra. Det er i hvert fall en spennende karakter, og det blir interessant å se verden gjennom en 17 år gammel muslimsk jentes øyne. Det tror jeg vi alle har godt av 😊 Anonymkode: 9a5a2...642 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kaida Skrevet 9. april 2017 #3710 Del Skrevet 9. april 2017 Jeg synes det er helt bakvendt at en serie som blir så populær avsluttes etter 4 sesonger. Det burde vært motsatt, at populariteten sikret at det ble fortsettelse. Ønsket meg heller ikke Sana sesong, særlig ikke nå som det ikke blir flere. Men den blir sikkert bra, for all del! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kattehviskeren Skrevet 9. april 2017 #3711 Del Skrevet 9. april 2017 Føler jeg gjentar meg selv her, og jeg skjønner at folk er skuffa, men det går ikke an å være seriøst sinna på JA for dette! dere som er det skjønner ikke noe av kreativt arbeid og hvor stressende det kan være, aspirerende forfatter eller ei. (og akkurat det st du aspirerende forfatter, du som skrev det, viser jo bare at du ennå ikke vet hvordan det faktisk er å få utgitt noe og hvordan det fortoner seg da. hadde ønsket meg litt mer respekt fra noen her, dere skriver som om å lage Skam er som en hvilken som annen 9-5 jobb. Vel, det er det ikke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #3712 Del Skrevet 9. april 2017 Jeg syns det er spennende at det ble Sana. Av jentene er det henne som er mest mystisk. Vi kjenner Eva og Noora godt. Alternativet ville kanskje vært Vilde, men Sana er et mer spenstig valg. Gleder meg til å bli bedre kjent med henne. Anonymkode: 26b03...697 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 9. april 2017 #3713 Del Skrevet 9. april 2017 Vedder på at det popper opp en siste sesong på denne tiden neste år. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #3714 Del Skrevet 9. april 2017 Skjønner ikke hvorfor ikke noen andre kan ta over å lage serien? Det er jo ikke som om det er umulig liksom. Er massevis av talentfulle regissører der ute som kunne gjort en strålende om ikke bedre jobb enn Andem. Anonymkode: d13b7...b3b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mikrobe Skrevet 9. april 2017 #3715 Del Skrevet 9. april 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke hvorfor ikke noen andre kan ta over å lage serien? Det er jo ikke som om det er umulig liksom. Er massevis av talentfulle regissører der ute som kunne gjort en strålende om ikke bedre jobb enn Andem. Anonymkode: d13b7...b3b Nice try. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #3716 Del Skrevet 9. april 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke hvorfor ikke noen andre kan ta over å lage serien? Det er jo ikke som om det er umulig liksom. Er massevis av talentfulle regissører der ute som kunne gjort en strålende om ikke bedre jobb enn Andem. Anonymkode: d13b7...b3b Og du nevner i fleng? Anonymkode: 8a3be...fc6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trimsi Skrevet 9. april 2017 #3717 Del Skrevet 9. april 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke hvorfor ikke noen andre kan ta over å lage serien? Det er jo ikke som om det er umulig liksom. Er massevis av talentfulle regissører der ute som kunne gjort en strålende om ikke bedre jobb enn Andem. Anonymkode: d13b7...b3b Hehe.. 😂😂😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #3718 Del Skrevet 9. april 2017 6 timer siden, kattehviskeren skrev: Føler jeg gjentar meg selv her, og jeg skjønner at folk er skuffa, men det går ikke an å være seriøst sinna på JA for dette! dere som er det skjønner ikke noe av kreativt arbeid og hvor stressende det kan være, aspirerende forfatter eller ei. (og akkurat det st du aspirerende forfatter, du som skrev det, viser jo bare at du ennå ikke vet hvordan det faktisk er å få utgitt noe og hvordan det fortoner seg da. hadde ønsket meg litt mer respekt fra noen her, dere skriver som om å lage Skam er som en hvilken som annen 9-5 jobb. Vel, det er det ikke! Jeg vet på forhånd at det blir mye arbeid om jeg hadde blitt så suksessfull. Jeg vet at jeg hadde måtte ofret mye. Jeg hadde vært kjempe takknemlig om andre likte verket mitt så godt at det ble en like stor suksess. Jeg hadde ikke tatt suksessen for gitt, jeg hadde verdsatt den. Jeg hadde jobbet 20 timer i døgnet om jeg måtte. At man ikke har en 8-16 jobb og må jobbe ugunstige timer, og mye, vet alle som driver med slikt. Det kommer liksom ikke som et sjokk for noen. De/vi er forberedt på det. Jeg vet hvordan kreativt arbeid er og hvor stressende det kan være da jeg allerede har skrevet en bok. Vet du? Anonymkode: 48a75...140 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #3719 Del Skrevet 9. april 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet på forhånd at det blir mye arbeid om jeg hadde blitt så suksessfull. Jeg vet at jeg hadde måtte ofret mye. Jeg hadde vært kjempe takknemlig om andre likte verket mitt så godt at det ble en like stor suksess. Jeg hadde ikke tatt suksessen for gitt, jeg hadde verdsatt den. Jeg hadde jobbet 20 timer i døgnet om jeg måtte. At man ikke har en 8-16 jobb og må jobbe ugunstige timer, og mye, vet alle som driver med slikt. Det kommer liksom ikke som et sjokk for noen. De/vi er forberedt på det. Jeg vet hvordan kreativt arbeid er og hvor stressende det kan være da jeg allerede har skrevet en bok. Vet du? Anonymkode: 48a75...140 Hvordan vet du at du er i stand til å jobbe så mye? Det er ingen selvfølge. Viljen alene er ikke alltid nok. Anonymkode: 7f0b8...dbf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #3720 Del Skrevet 9. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvordan vet du at du er i stand til å jobbe så mye? Det er ingen selvfølge. Viljen alene er ikke alltid nok. Anonymkode: 7f0b8...dbf Hvis jeg ellers er frisk og rask så hadde jeg vært i stand til det ja. Jeg har allerede jobbet mye da jeg skrev boka mi, men jeg vet selvsagt at det å skrive bok alene ikke er det samme som å filme. Til info har jeg også vært med på filming av kortfilmer. Anonymkode: 48a75...140 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå