Gå til innhold

Skam på NRK

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sier ikke at Andem ikke er talentfull, har all respekt for det arbeidet hun har gjort. Men det betyr ikke at jeg blindt respekterer noen som gir opp det arbeidet de har påbegynt. 

Jeg forstår at det er mye arbeid og kan gjøre deg sliten, men det bør man tenke på før man gir seg igang med et slikt prosjekt, ikke underveis. 

Alle mennesker har lov til å ha vanskelige dager, men det betyr ikke at man skal gi seg og bare gi opp, det står det ingen respekt av. Har man startet noe så skal man også fullføre. En lege gir seg ikke midt i en operasjon, en bussjåfør tar ikke kvelden når han kun har kjørt halvveis. Samme er det med forfattere og regissører, man gir seg halvveis fordi det var slitsomt.  Jeg har derfor ingen forståelse for at Andem slutter midt i det. Foorståelse for at det er hardt arbeid har jeg, men det er derimot noe helt annet.

Anonymkode: 0b505...544

Herregud menneske! SØK HJELP og få deg et liv!!!!!!!

Anonymkode: d0237...700

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ærlig talt, hvordan kan dere sitte og kritisere Julie Andem for at hun har besluttet at dette blir siste sesong? Syns det er drøyt at dere mener at hun har en plikt til å lage 6 sesonger, og at hun skal fortsette fordi dere mener at skam skal ha 6 sesonger. 

For øvrig er russetiden en stor greie noen vgs-elever, og da er det naturlig at det blir mye russe-snakk både i vg1 og vg2. Det impliserer ikke at Andem må lage 6 sesonger for å please fansen. Herregud.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud menneske! SØK HJELP og få deg et liv!!!!!!!

Er ikke meg som kommer med personangrep fordi jeg ikke tåler at noen har en annen mening eller oppfatning. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor blir det ikke 6 sesonger slik at vi får se siste året på VGS? Noe så tragisk!

Typisk NRK, de hadde noe med skam, men så fucker de alt til!

Fuck NRK sier nå jeg!!! 😡😡😡😡

Merkelig å skrive "Fuck NRK"... ?? Det er SKAM teamet ved Julie Anden som har tatt denne beslutningen, og det er hun/de som faktisk har laget tre helt fantastiske sesonger, og som til og med skal lage enda en (helt sikkert fantastisk) sesong til. De har deres gode grunner til at dette er den siste.

Anonymkode: 9a5a2...642

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
52 minutter siden, bobleplast_ skrev:

Ærlig talt, hvordan kan dere sitte og kritisere Julie Andem for at hun har besluttet at dette blir siste sesong? Syns det er drøyt at dere mener at hun har en plikt til å lage 6 sesonger, og at hun skal fortsette fordi dere mener at skam skal ha 6 sesonger. 

For øvrig er russetiden en stor greie noen vgs-elever, og da er det naturlig at det blir mye russe-snakk både i vg1 og vg2. Det impliserer ikke at Andem må lage 6 sesonger for å please fansen. Herregud.

Jeg er så enig med deg! For å være ærlig er jeg dritt lei russetid og kombinasjonen russ/Vilde. Vilde har vært en viktig karakter i alle sesongene og har vokst, utviklet seg, og vært med hele veien. Hele utgangspunktet til SKAM er å ta opp viktige temaer og å være aktuelle. Det vil denne sesongen helt sikkert toppe.

Anonymkode: 9a5a2...642

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kritisere Andem er bare tull, hun skylder ingen av oss noen ting. Hver sesong står godt på egne ben, uten at man trenger en sesong for hvert halvår av VGS for at serien skal være "komplett". At serien skulle bli så annerkjent og bli fornyet til flere sesonger enn den første sesongen tipper jeg Skam-teamet ikke nødvendigvis tok som en selvfølge, og da er ikke rart at arbeidsmengden blir overveldende, eller at potensiale av historier og muligheter som holder like høy kvalitet som de forrige begynner å bli mindre. Jeg har tilfeldigvis gått forbi mens de filmet Skam, og jeg trodde det først var en liten skoleproduksjon som holdt på, fordi teamet var så utrolig lite. Ble overrasket når jeg plutselig så at det var Skam de filmet. Kan se for meg at arbeidsmengden og presset blir enormt når produksjonen er så liten, og forventningene så høye. Jeg vil mye heller at de skal slutte på topp, enn å lage flere sesonger som ender opp med å være middelmådige. Og jeg vil ikke at noen skal bli utbrent og syke av å jobbe 24/7 for at et mindretall av (egoistiske) seere skal kunne se Vilde rulle rundt i russebuss og endelig føle seg komplette. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, media skrev:

Å kritisere Andem er bare tull, hun skylder ingen av oss noen ting. Hver sesong står godt på egne ben, uten at man trenger en sesong for hvert halvår av VGS for at serien skal være "komplett". At serien skulle bli så annerkjent og bli fornyet til flere sesonger enn den første sesongen tipper jeg Skam-teamet ikke nødvendigvis tok som en selvfølge, og da er ikke rart at arbeidsmengden blir overveldende, eller at potensiale av historier og muligheter som holder like høy kvalitet som de forrige begynner å bli mindre. Jeg har tilfeldigvis gått forbi mens de filmet Skam, og jeg trodde det først var en liten skoleproduksjon som holdt på, fordi teamet var så utrolig lite. Ble overrasket når jeg plutselig så at det var Skam de filmet. Kan se for meg at arbeidsmengden og presset blir enormt når produksjonen er så liten, og forventningene så høye. Jeg vil mye heller at de skal slutte på topp, enn å lage flere sesonger som ender opp med å være middelmådige. Og jeg vil ikke at noen skal bli utbrent og syke av å jobbe 24/7 for at et mindretall av (egoistiske) seere skal kunne se Vilde rulle rundt i russebuss og endelig føle seg komplette. 

Jo det syns jeg man trenger. Klart hun skylder å ikke skuffe fansen. Noe annet går jo bare negativt utover henne selv

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 minutter siden, Maleficenta skrev:

Jo det syns jeg man trenger. Klart hun skylder å ikke skuffe fansen. Noe annet går jo bare negativt utover henne selv

:rolleyes:

Anonymkode: 0c169...1e7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Talentløs er nok litt feil, men er uansett jævlig useriøst og uproft av Julie Andem å bare kutte serien fordi HUN ikke gidder mer. 

Det blir som at en snakker stopper med huset før det har fått tak fordi han ikke orker. Når Julie Andem starter en VGS serie med 6 deler så er det faktisk uproft og direkte råtten og slutte etter 4 av 6 sesonger. 

Jeg mener SKAM fansen bør vise at dette ikke er greit. Hjelper ikke at Andem pakker det inn og kaller oss verdens beste fans. Det hun gjør er å svikte alle som har gitt henne den suksessen, råttent og selv boikotter jeg 4 sesong. Oppfordrer andre til å gjøre det samme slik at Andem ser at hun ikke kan behandle fansen slik man vil. Vi bør behandles med respekt, og det gjør ikke Andem ved å kaste innhåndkleet uten noen god grunn.

Du tuller nå? 

Hun svikter ingen, dette er hennes univers som hun deler med oss. 

Du aner jo ikke hva hun føler. Hvis hun føler at hun ikke har mer å gi, så er det enda verre om hun fortsetter. Det blir jo aldri bra hvis man lager noe man ikke ønsker å lage. 

Tror dine følelser tar overhånd, siden du elsker skam såpass mye. Litt som en tidlig kjærlighetssorg. 

Anonymkode: 25728...2f7

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sier ikke at Andem ikke er talentfull, har all respekt for det arbeidet hun har gjort. Men det betyr ikke at jeg blindt respekterer noen som gir opp det arbeidet de har påbegynt. 

Jeg forstår at det er mye arbeid og kan gjøre deg sliten, men det bør man tenke på før man gir seg igang med et slikt prosjekt, ikke underveis. 

Alle mennesker har lov til å ha vanskelige dager, men det betyr ikke at man skal gi seg og bare gi opp, det står det ingen respekt av. Har man startet noe så skal man også fullføre. En lege gir seg ikke midt i en operasjon, en bussjåfør tar ikke kvelden når han kun har kjørt halvveis. Samme er det med forfattere og regissører, man gir seg halvveis fordi det var slitsomt.  Jeg har derfor ingen forståelse for at Andem slutter midt i det. Foorståelse for at det er hardt arbeid har jeg, men det er derimot noe helt annet.

Du er definitivt ingen regissør eller forfatter, for du har jo ikke peiling i det hele tatt :) 

Ikke snakk om ting du ikke kan noe om.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke meg som kommer med personangrep fordi jeg ikke tåler at noen har en annen mening eller oppfatning. 

Men du trenger å logge av og få deg en wake-up call ass...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 timer siden, kattehviskeren skrev:

Ja, men tror ikke man skal lese den så direkte. som noen andre var inne på, dette kan være et bilde på hvordan en liten spøk eller no får store konsekvenser, og hvordan  ting ofte kan henge sammen selv om man ikke først ser det. og sangen er et veldig godt hint (og valg).

Tror, og håper, intrigen denne sesongen blir litt mer enn bare kjærlighetsintriger, elsker romansene, altså, men det begynte å bli litt vel mye av det som hovedfokus, ungdomstida er mye mer enn kun kjærlstedrama.

Jeg klarer ikke skjønne hvilken sang det er som spilles. Hvilken låt er det, og hvordan er det et hint?

Gleder meg masse til sesongen med Sana!

Anonymkode: 31bd6...954

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg klarer ikke skjønne hvilken sang det er som spilles. Hvilken låt er det, og hvordan er det et hint?

Anonymkode: 31bd6...954

Det er denne sangen, av Cat Stevens, som har konvertert til Islam og nå kaller seg Yusuf Islam

I'm just a soul who's intentions are good. Oh lord please don't let me be misunderstood

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er definitivt ingen regissør eller forfatter, for du har jo ikke peiling i det hele tatt :) 

Ikke snakk om ting du ikke kan noe om.

Er så lei folk som ikke har bedre motargumenter enn "du har ikke peiling". Hadde du hatt noe bra motargument så hadde du klart å si hvorfor jeg uke har peiling.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 timer siden, mikrobe skrev:

Tipper Sana gjør noe for moro skyld, ting spinner ut av kontroll og ender opp med å skade noen. At traileren er baklengs symboliserer kanskje at ting slår tilbake på henne til slutt. 

Kanskje hun blir selvmordsbomber og skolen går i lufta? Det hadde tatt seg ut etter den mer politisk korrekte sesongen sist, og forklart hvorfor det ikke blir flere sesonger og russetid :laugh:

Anonymkode: 5a670...b92

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mener jeg har lest et sted at Andnem har sagt at hun hat stoff, mais od ideer til 6 sesonger til. Derfor syns jeg det var veldig merkelig å avslutte nå.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men samtidig så stoler jeg på at Julie Andem har tatt riktig avgjørelse. Skam sesong 1-3 har vært dødsbra fordi det har vært historier å fortelle. Alt fra små kleine, morsomme, hverdagslige, filosofiske og triste scener til de større dramaene som har vært tema for hver sesong. Hvis Andem føler seg ferdig med serien og ikke har flere historier å fortelle om akkurat dette universet så er det mye bedre at hun gir seg etter sesong 4 enn å skulle kaste seg rundt og produsere med bare fordi serien er etablert med et kjent navn. 

I tillegg kan det være andre omstendigheter som gjør produksjonen vanskelig. Nesten alle skuespillerene er opptatt med andre prosjekter og har fått en karriere gjennom skam. Allerede i sesong 3 så har det vært tydelig at enkelte storylines har blitt justert eller skrevet for å forklare fraværet til enkelte. Da serien startet var de fleste skuespillerene nokså ukjente og gikk på VGS selv. Nå er de voksne og må ta standpunkt til hvorvidt de ønsker en karriere i bransjen og det er nok dessverre realistisk å forvente at en del vil falle fra serien enten fordi de jobber med nye prosjekter eller fordi de vil studere eller jobbe med noe annet. 

Alt i alt så er jeg lei meg for at det ikke blir mer. Selv hadde jeg elska dersom serien gikk gjennom hele VGS med en egen sesong for Chris og Vilde i 3. klasse, men samtidig så er jeg glad for at regissøren er mer opptatt av å levere et produkt hun kan stå for enn å gå etter seertallene alene. 

Alt for mange amerikanske serier blir dratt ut i evigheten med stadig drøyere plot-lines og hovedkarakterer skrives ut og dør helt til seriene ikke lenger ligner på seg selv. 

Anonymkode: bc177...098

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje hun blir selvmordsbomber og skolen går i lufta? Det hadde tatt seg ut etter den mer politisk korrekte sesongen sist, og forklart hvorfor det ikke blir flere sesonger og russetid :laugh:

Anonymkode: 5a670...b92

Dette er ikke Hotel Cæsar. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Susa skrev:

Mener jeg har lest et sted at Andnem har sagt at hun hat stoff, mais od ideer til 6 sesonger til. Derfor syns jeg det var veldig merkelig å avslutte nå.

Ja. hun sa hvertfall at hun hadde utviklet 9 karakterer som hver seg skulle kunne være hovedperson.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...