AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #3641 Del Skrevet 7. april 2017 3 minutter siden, sukkerspinnn skrev: Har de noensinne sagt at de skal lage seks sesonger? Ja, hele serien har bygget opp til russetiden i VGS 3, hvor vært år har 2 sesonger. Hele manuskriptet er skrevet med en 6 sesongs serie i tankene. Anonymkode: 0b505...544 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #3642 Del Skrevet 7. april 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, hele serien har bygget opp til russetiden i VGS 3, hvor vært år har 2 sesonger. Hele manuskriptet er skrevet med en 6 sesongs serie i tankene. Anonymkode: 0b505...544 Hei du. Prøv å sett deg inn i Julies situasjon. Som hun selv har sagt har det vært og er en 24-timers jobb. Som det har vært siden sommeren 2015. Jeg tror nok du hadde vært sliten da også. Bra å gi seg mens det fortsatt er på topp, så det blir husket som det er. Dette har vært noen fantastiske sesonger som har gjort meg mindre fordomsfull. Julie er utrolig flink, hun! Anonymkode: 033fb...223 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #3643 Del Skrevet 7. april 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei du. Prøv å sett deg inn i Julies situasjon. Som hun selv har sagt har det vært og er en 24-timers jobb. Som det har vært siden sommeren 2015. Jeg tror nok du hadde vært sliten da også. Bra å gi seg mens det fortsatt er på topp, så det blir husket som det er. Dette har vært noen fantastiske sesonger som har gjort meg mindre fordomsfull. Julie er utrolig flink, hun! Anonymkode: 033fb...223 Jeg sier ikke at Andem ikke er talentfull, har all respekt for det arbeidet hun har gjort. Men det betyr ikke at jeg blindt respekterer noen som gir opp det arbeidet de har påbegynt. Jeg forstår at det er mye arbeid og kan gjøre deg sliten, men det bør man tenke på før man gir seg igang med et slikt prosjekt, ikke underveis. Alle mennesker har lov til å ha vanskelige dager, men det betyr ikke at man skal gi seg og bare gi opp, det står det ingen respekt av. Har man startet noe så skal man også fullføre. En lege gir seg ikke midt i en operasjon, en bussjåfør tar ikke kvelden når han kun har kjørt halvveis. Samme er det med forfattere og regissører, man gir seg halvveis fordi det var slitsomt. Jeg har derfor ingen forståelse for at Andem slutter midt i det. Foorståelse for at det er hardt arbeid har jeg, men det er derimot noe helt annet. Anonymkode: 0b505...544 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sukkerspinnn Skrevet 7. april 2017 #3644 Del Skrevet 7. april 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, hele serien har bygget opp til russetiden i VGS 3, hvor vært år har 2 sesonger. Hele manuskriptet er skrevet med en 6 sesongs serie i tankene. Anonymkode: 0b505...544 Er du sikker på det? Det hadde jo vært naturlig, men det trenger ikke bety at det var planen. Og hvordan har serien bygget opp til russetiden? Utover at Vilde snakker om det hele tiden, som jo mange gjør fra de starter på VGS. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #3645 Del Skrevet 7. april 2017 2 minutter siden, sukkerspinnn skrev: Er du sikker på det? Det hadde jo vært naturlig, men det trenger ikke bety at det var planen. Og hvordan har serien bygget opp til russetiden? Utover at Vilde snakker om det hele tiden, som jo mange gjør fra de starter på VGS. Hele første sesong handlet om å komme seg på buss, hele andre sesong var det William som var russ. Begge sesongene med jentene har hypet opp forventningene rundt det å selv bli russ, så jo serien har bygget opp til russetiden. Sier ikke at det var planen, men det legger liksom forventingene der. Kunne sammenlignet det med Harry Potter, der er det 7 klassetrinn så derfor forventes det 7 bøker, da hadde det vært ufint av J.K. Rowling å stoppe etter 5 bøker fordi hun ikke hadde lyst til å skrive de to siste årene. Samme er det med Skam, serien skal følge et kull på VGS, da er det rart å avbryte etter 2 av 3 år. Anonymkode: 0b505...544 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #3646 Del Skrevet 7. april 2017 Jeg håper ikke denne sesonget blir sterkt preget av bitterhet over det vi ikke fikk. Kan vi ikke bare være glade for det vi faktisk har fått? En dritbra og engasjerende serie som skaper både latter og gråt. Å føle at Andem skylder oss noe som helst er bare rart i mine øyne. Hun har allerede gitt oss mye. Anonymkode: 8a3be...fc6 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sukkerspinnn Skrevet 7. april 2017 #3647 Del Skrevet 7. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hele første sesong handlet om å komme seg på buss, hele andre sesong var det William som var russ. Begge sesongene med jentene har hypet opp forventningene rundt det å selv bli russ, så jo serien har bygget opp til russetiden. Sier ikke at det var planen, men det legger liksom forventingene der. Kunne sammenlignet det med Harry Potter, der er det 7 klassetrinn så derfor forventes det 7 bøker, da hadde det vært ufint av J.K. Rowling å stoppe etter 5 bøker fordi hun ikke hadde lyst til å skrive de to siste årene. Samme er det med Skam, serien skal følge et kull på VGS, da er det rart å avbryte etter 2 av 3 år. Anonymkode: 0b505...544 Du skriver at hele serien er skrevet med seks sesonger i tankene. Det er vel det samme som at planen var å lage seks sesonger? Og det er jeg ikke så sikker på. J.K. Rowling var åpen om at det skulle bli sju bøker og hun skrev siste delen av den siste boka ganske tidlig. Julie har ikke gjort noe tilsvarende. Jeg tror heller hun planla å holde på så lenge hun følte hun hadde noe å komme med, framfor å presse ut et gitt antall sesonger fordi VGS tilfeldigvis varer i tre år. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #3648 Del Skrevet 7. april 2017 Jeg er litt overrasket over at dere skriver at serien avsluttes fordi Andem ikke "gidder mer". Hun er manusforfatter og serieskaper, noe større enn det hun har oppnådd nå finnes vel omtrent ikke. Jeg tolker heller instameldingen hennes dit hen at hun er utslitt, presset er blitt for stort og forventningene for høye og hun må gi seg mens de er på topp. Hvilket jeg egentlig synes er klokt, selv om jeg er knust. Jeg hadde hatet det hvis SKAM hadde gått inn i rekken av serien som har svinnet hen med årene og tapt seg til den grad at du ser tilbake på den og trekker på skuldrene. Vi vil i alle fall huske denne serien som legendarisk, selv om ingen vil gi fra seg noe de elsker. Anonymkode: 753ca...807 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mikrobe Skrevet 7. april 2017 #3649 Del Skrevet 7. april 2017 (endret) Tipper Sana gjør noe for moro skyld, ting spinner ut av kontroll og ender opp med å skade noen. At traileren er baklengs symboliserer kanskje at ting slår tilbake på henne til slutt. Tror dere vi får se mer av historiene til de andre karakterene siden det er avslutning, eller er Andem tro mot konseptet? edit: En annen ting som slo meg da jeg så traileren var det Even sa i forrige sesong om episk kjærlighetshistorie. Endret 7. april 2017 av mikrobe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #3650 Del Skrevet 7. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår at det er mye arbeid og kan gjøre deg sliten, men det bør man tenke på før man gir seg igang med et slikt prosjekt, ikke underveis. Du tror de så for seg å jobbe 24 7 med dette, pøse på med masse paneler og intervjuer, fandom over halve kloden og alt det medførte? Jeg tror ikke hun hadde avsluttet nå om det ikke hadde tatt så av. Kanskje hun har andre prosjekter på gang, ting som ikke kan flyttes. Hun skylder oss ingen verdens ting. Men du behøver ikke se på hvis du ikke vil. Anonymkode: da7fd...deb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kattehviskeren Skrevet 7. april 2017 #3651 Del Skrevet 7. april 2017 For en overdådig kult trailer, med en veldig skuffende sluttbeskjed ble helt tatt på senga. Til den utakknemmwlige grinebiter-ab'en over her: Andem skriver og filmer episodene kontinuerlig, ca to uker før vi får se det, det er ikke noe som er ferdigskrevet for sesong 5 og 6! Hvis du ikke skjønner hvilket enormt arbeid dette er, og hvor stressende, så håper jeg du i det minste er veldig ung, for kommentarene dine er utrolig korttenkte og umodne. Jeg skulle så gjerne hatt mer, men forventer en knallsterk siste sesong,som igjen vil revolusjonere tv-universet😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #3652 Del Skrevet 7. april 2017 Jeg er utrolig spent på hvordan samfunnet reagerer på at Sana er hovedkarakteren. Syns det er utrolig tøft gjort å gjøre en jente med hijab til hovedpersonen i en så stor og suksessfull serie! Jeg tror produsentene må tilfredsstille langt flere målgrupper nå, enn de måtte med f.eks Noora eller Eva (og forsåvidt Even), for dette er jo et relativt betent tema i dagens samfunn hvor mange har utrolig delte meninger (om Islam, hijab, sosial kontroll osv). Personlig gleder jeg meg virkelig til å se hvordan de har løst det! Anonymkode: 05336...0a1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 7. april 2017 #3653 Del Skrevet 7. april 2017 2 timer siden, sukkerspinnn skrev: Du skriver at hele serien er skrevet med seks sesonger i tankene. Det er vel det samme som at planen var å lage seks sesonger? Og det er jeg ikke så sikker på. J.K. Rowling var åpen om at det skulle bli sju bøker og hun skrev siste delen av den siste boka ganske tidlig. Julie har ikke gjort noe tilsvarende. Jeg tror heller hun planla å holde på så lenge hun følte hun hadde noe å komme med, framfor å presse ut et gitt antall sesonger fordi VGS tilfeldigvis varer i tre år. Jo men føler ikke serien blir skikkelig ferdig om avslutninga ikke skal bli russetiden som vilde spesielt gleder seg sånn til. Føler serien blir amputert midt i 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 7. april 2017 #3654 Del Skrevet 7. april 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei du. Prøv å sett deg inn i Julies situasjon. Som hun selv har sagt har det vært og er en 24-timers jobb. Som det har vært siden sommeren 2015. Jeg tror nok du hadde vært sliten da også. Bra å gi seg mens det fortsatt er på topp, så det blir husket som det er. Dette har vært noen fantastiske sesonger som har gjort meg mindre fordomsfull. Julie er utrolig flink, hun! Anonymkode: 033fb...223 4 sesonger er lite da. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 7. april 2017 #3655 Del Skrevet 7. april 2017 4 timer siden, sukkerspinnn skrev: Synes det er tøft av dem å avslutte nå. Vi har blitt helt ødelagt av netflix, som slavisk følger seernes ønsker og strykes oss medhårs. Skam har også blitt noe "alle" føler de eier; Mimir Kristjansson er sur fordi serien ikke handler om klassekamp, Camilla Hellum er sur fordi den ikke er hyperrealistisk og nå er hele Norge sinte fordi vi hadde gledet oss til å se Vilde som russ. Men dette er ikke netflix, det er Julie Andems personlige prosjekt. Nå gjør hun det klart for oss, én gang for alle. Surt, ja, men personlig synes jeg at de beste seriene er serier som dette. De som plager oss, men som vi likevel elsker. Det gjør de ikke. Orphan black slutter nå i sesong 5 med stor skuffelse fra fansen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 7. april 2017 #3656 Del Skrevet 7. april 2017 Creepy trailer. Sana ser rett og slett ut som hun har onde hensikter med noe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kattehviskeren Skrevet 7. april 2017 #3657 Del Skrevet 7. april 2017 2 minutter siden, Maleficenta skrev: Creepy trailer. Sana ser rett og slett ut som hun har onde hensikter med noe Ja, men tror ikke man skal lese den så direkte. som noen andre var inne på, dette kan være et bilde på hvordan en liten spøk eller no får store konsekvenser, og hvordan ting ofte kan henge sammen selv om man ikke først ser det. og sangen er et veldig godt hint (og valg). Tror, og håper, intrigen denne sesongen blir litt mer enn bare kjærlighetsintriger, elsker romansene, altså, men det begynte å bli litt vel mye av det som hovedfokus, ungdomstida er mye mer enn kun kjærlstedrama. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 7. april 2017 #3658 Del Skrevet 7. april 2017 1 minutt siden, kattehviskeren skrev: Ja, men tror ikke man skal lese den så direkte. som noen andre var inne på, dette kan være et bilde på hvordan en liten spøk eller no får store konsekvenser, og hvordan ting ofte kan henge sammen selv om man ikke først ser det. og sangen er et veldig godt hint (og valg). Tror, og håper, intrigen denne sesongen blir litt mer enn bare kjærlighetsintriger, elsker romansene, altså, men det begynte å bli litt vel mye av det som hovedfokus, ungdomstida er mye mer enn kun kjærlstedrama. Ser ikke for meg så mye kjæresteri med sana. I alle de dorrige sesongene virker hun totaøt uinteressert i kjærestedrama eller i det hele tatt å finne seg kjæreste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
s0la Skrevet 7. april 2017 #3659 Del Skrevet 7. april 2017 Er også litt eldre enn målgruppen, men synes det er en veldig god og spennende serie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #3660 Del Skrevet 7. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du tror de så for seg å jobbe 24 7 med dette, pøse på med masse paneler og intervjuer, fandom over halve kloden og alt det medførte? Jeg tror ikke hun hadde avsluttet nå om det ikke hadde tatt så av. Kanskje hun har andre prosjekter på gang, ting som ikke kan flyttes. Hun skylder oss ingen verdens ting. Men du behøver ikke se på hvis du ikke vil. Anonymkode: da7fd...deb Hvilke andre prosjekter skulle vært viktigere enn en serie som har vært banebrytende for hennes karriere? At skam tok av mer enn hun hadde tenkt er ingen unnskyldning for å stoppe halvveis i arbeidet, det burde vært en motivasjon til å faktisk fullføre serien. Jeg forstår at Andem har lagt ned mye arbeid og fortjener ros for det, men selv om hun er dyktig så betyr ikke det at hun bør skånes for kritikk når henne gjør noe så drastisk som å bare droppe en serie midt-i. Den kritikken fortjener Andem, uavhengig av hvor dyktig eller hvor mye hun jobber. Starter man på noe så fortjener tilhengerene at det blir ferdiggjort, så det å si at vi ikke har rett til å kreve noe av Andem blir feil. Regner med at du som alle forventer at en bok eller film er komplett når du kjøper den, og at historien ikke stopper midt-i. Anonymkode: 0b505...544 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå