Gå til innhold

Hva er det verste du ser i en bolig-annonse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, jabx skrev:

Puppedama?

Likte innsiden, jeg. Men så er jeg ikke så glad i hytteaktige boliger heller. Liker litt modernitet og slikt.

Jepp, puppedama. Må si det var et litt vel stort blikkfang, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, strawberry skrev:

Skjønner ikke helt greia med å legge håndklær på dolokket. 

Enig. De håndklærne ville jeg ansett som møkkete etter å ha ligget der.

En annen ting som er teit er bilder av frukt/grønnsaker/urter osv. Samme med bilder av lysestaker og annet inetriørting de har. Det følger jo ikke med, så hva er poenget med å vise sånt??

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, EvaLena skrev:

Enig. De håndklærne ville jeg ansett som møkkete etter å ha ligget der.

En annen ting som er teit er bilder av frukt/grønnsaker/urter osv. Samme med bilder av lysestaker og annet inetriørting de har. Det følger jo ikke med, så hva er poenget med å vise sånt??

Å skape en stemning? Vekke følelser?

Vet ikke om det fungerer, men det er jo vist at f.eks. ulike dufter i butikker får folk til å kjøpe mer. Og visse typer musikk i bakgrunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg vært på husjakt og ser på hus og leiligheter i nærområdet mest av nysgjerrighet. Men blomstervasen som flytter seg fra rom til rom. Bruk av vidvinkel som gjør at gjenstander ser helt ville ut. 

Anonymkode: 8350b...062

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 21. november 2015 at 12.06, prt90 skrev:

Fordi hvis det er noe galt med boligen (vannskade på bad, brannfarlig elektrisk anlegg, lekk tak, el) så må du isteden for å gjøre opp med SELGER (som er en vanlig mannen i gata) gjøre opp med forsikringsselskapet fra helvete (protector el.) Tror knapt det finnes eksempler på forbrukere som har vunnet en rettsak mot denne gjengen.

Videre er eierskifteforsikring et tydelig tegn på at det er noe galt med boligen. Er man sikker på at boligen er i orden tegner man jo selvfølgelig ikke eierskifteforsikring...

Du må ha misforstått noe! 

Du kan tegne boligkjøperforsikring og det vil da være din advokat mot motpartens advokat som gjør opp.

Og vi har nettopp vunnet en sak mot et eierskifteforsikrings firma (det finnes flere enn ett) og det kosta selskapet mange hundretusen og eier selv hadde absolutt ingen anelse om skaden, selv om han var delvis skyld i dette. Hadde ikke eier hatt denne forsikringen så hadde vi antageligvis ikke fått penger på lenge (om noen i det hele tatt) og ikke fått utbedret skaden tidsnok. 

Det er faktisk mye du ikke vet om din bolig og en sånn forsikring varer i fem år, det er absolutt veldig lurt av deg å skaffe en sånn. Både for din del og kjøper. Jeg kommer ikke til å selge eller kjøpe et hus igjen uten en sånn forsikring. 

Anonymkode: 865a1...8d5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke ute etter noe nytt, men synes det er gøy å se på Finn uansett :) 

Jeg kom over en annonse der hun la ut 4 bilder. Et av kjøkken, gang og 2 av stua i ulike vinkler. Hvorfor legger hun ikke ut bilde av badet f.eksempel? Er det så stygt at ingen vil komme på visning hvis de ser hvor fælt det er? Begynner jo å lure. Heller ingen bilder av hvordan det ser ut utvendig, som også kan være greit å se. 

All den overdreven pyntingen og flytter pynten og blomstene fra rom til rom. Hvorfor? Ser jo bare teit ut med ananaser på gulvet, fult av planter på badet og masse ræl overalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på boligjakt, men er samtidig dødelig allergisk mot sitrusfrukter + kiwi og ananas, så jeg holder meg LAAAANGT unna alle leiligheter med ananas i alle rom :fnise: (selv om jeg vet at de ikke er der på visning :P )

Anonymkode: fe8e6...8a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne se bilder av ALLE rom, fra alle vinkler. Inkludert bod/kott osv.

Hater detaljbilder av interiør. :sinna:

Anonymkode: b5256...aa0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil gjerne se bilder av ALLE rom, fra alle vinkler. Inkludert bod/kott osv.

Hater detaljbilder av interiør. :sinna:

Anonymkode: b5256...aa0

Du, jeg måtte til detaljbeskrivelsen av en bolig for å vite at de 4 rommene (!) man bare så døra av, at det var henholdvis en bastu, og to walk-in-closet og stort forvaring/kontor rom. 

Jeg trodde først de to dørene på soverommet var til pynt, for de var ikke engang tegna inn på planskissen! Så ut som att det var naboen på andre siden av veggen.

 

Jeg tenkte i mitt stille sinn at den mekleren vil ikke jeg bruke. Slett jobb rett og slett.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Missoni-håndklær "slengt" over kanten på badekaret.

Interiør-blader tilfeldig lagt på stuebordet.

*gjesp*

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nettopp vært på boligjakt selv:

Vidvinkelbilder, var på visning hvor samtlige som dukket opp, gikk ettet 5 min igjen, alt var mindre/trangere og mørkere enn annonsen gav inntrykk av. 

Stemningsbilder.Bare nei....

Manglende plantegning/bilder av rom. Om du ikke har med bilder av relevante rom, f.eks soverom, vaskerom, så antar jeg at megler håper resten av boligen vil veie opp for dårlig rom som jeg garantert vil se på visning.

Rot. Hold det enkelt og oversiktlig, rydd og vask før fotografen kommer, si nei til dilldall,  som planter i vaskemaskinen???? Det er som selger lov å tenke selv også, og si nei.

Duftlys på visning. Det er varseltrekant og rødt lys for meg, hva prøver megler å skjule?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som har blitt sagt her,  rotete bilder, dårlige bilder av de forskjellige rommene,  mye dill og pyntegjenstander overalt og er det virkelig noen som har stappet en plante i vaskemaskinen? Hva skjer med det? Irriterende når de prøver å få et rom til å se dobbelt så stort ut og ikke bilder av alle rom. Da tenker jeg,  hvorfor har ikke megler lagt ut bilde av vaskerom eller gangen? Sånn vi ikke skal se hvor stygt det faktisk er? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Har aldri tenkt over det med å bruke folk i bildene, men nå er jeg absolutt ikke fan. Hva har det med boligen å gjøre å ta bilde av en guttunge som sitter på do? Og i tillegg sette det som første bilde du ser av boligen?

Og må nevne bildet av mor og sønn (antar jeg) som sitter i senga. I bildeteksten står det: "Soverom 2 2. etasje. Garderobe er satt inn." Vel, du ser jo ingenting av soverommet, bare de som sitter og leser og litt av utsikta. 

http://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=83048421

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hater at det er ørten bilder av vaser, blomster og frukt men ingen av badet. Badet som er det desidert dyreste rommet å pusse opp fortjener noen bilder.

Liker heller ikke skrivefeil, og når det er tydelig at megler ikke har peiling.

De kan omtale dusjdører/dusjhjørne som et kabinett, og de skriver ofte 'moderne baderomsmøbler' når møblene er fra 90'tallet.

Anonymkode: 17536...bfe

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater at det er ørten bilder av vaser, blomster og frukt men ingen av badet. Badet som er det desidert dyreste rommet å pusse opp fortjener noen bilder.

Liker heller ikke skrivefeil, og når det er tydelig at megler ikke har peiling.

De kan omtale dusjdører/dusjhjørne som et kabinett, og de skriver ofte 'moderne baderomsmøbler' når møblene er fra 90'tallet.

Anonymkode: 17536...bfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk på bildene er faktisk smart fordi det gir størrelseperspektiv. En soffa sier jo ikke så mye om størrelsen på et rom, den kan jo være megastor eller en minivariant. :) 

Men det der bilde av ungen som sitter på do... Morra ville jo ikke lagt ut bilde av seg selv på do, hvorfor skal ungen utsettes for det? Og nærbilde av de to som lager mat er jo bare teit. Spesielt når man ikke ser noe av kjøkkenet!

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når nåværende eier ikke greier å TONE NED sin egen stil før bildene blir tatt! Som oftest er det shabby chic-damer som er synderne her... Dette er et primaeksempel; jeg greier ikke se hvordan rommene faktisk ser ut gjennom alt dillet!

http://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=83452308

Anonymkode: 4610b...c7d

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...