Gå til innhold

Ditt beste sminketips :)


kornelia84

Anbefalte innlegg

Gjest Betty Boop

Kræsjer? Kan du ikke holde øynene lukket i noen sekunder til det har tørket, så gjør det ikke noe om de kræsjer?

Hvis man tar på øyenskygge etter mascaraen, drysser det gjerne litt ned på vippene og fester seg i den halvtørre mascaraen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Har ganske lange vipper, og uansett om jeg lukker øynene, gnir de seg oppetter under øyenbrynene :-? ganske frustrerende i lengden, men hadde ikke dette problemet da jeg ikke brukte vippetang. Men igjen blir det jo mye finere med det, så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bruke eyeliner rundt hele øyet hvis man har små øyne.

Hm? En tykk svart linje rundt øynene gir jo verdens tøffeste katteøyne.. aldri sett noen med det som ikke så kjempefine ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

1. Grunnlaget er alfa og omega. Start med et hudpleieregime som passer huden og lommeboka di

2. Foundation - fungerer som et "lerrett" for resten av makeupen

3. Smink deg i lys som tilsvarer lyset hvor makeupen skal brukes

4. Ta hensyn til klærne dine - hvilken stil har du. Er du nøytral i klesveien er flashy ikke riktig makeup. Og omvendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Butterflygirl

Lyse fager om dagen og mørke farger om kvelden. Spes på øynene.

tynne lepper: lys leppestift/gloss

tykke lepper: mørk leppestift/gloss helst med lipliner for å "lukke" igjen leppene

når du tar på blush, så skal du "suge luft" innover for å fremheve kinnbena. for riktig farge på blush, klyp deg lett på kinnet.

vippetang virker bedre hvis den er varmet opp litt på forhånd. da holder vippene seg lengre

øyebryn- avslutt med litt, bitte litt markara. stryk det forsiktig over øyebryna så ser det litt naturlig ut. at man ser hårene mener jeg

*hvis noen av tipsene ligner på deres så beklager jeg, jeg har ikke rukket å lese hele innlegget. disse tipsene har jeg fått fra blader og slikt* :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan anbefale en god foundation? :)

Christian Dior - Teint Diorlight. Den legger seg som silke på huden, helt fantastisk.

Mitt beste sminketips er det samme som Piglet sitt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bertine

Bruk GODE redskaper og vask dem regelmessig.

Bruk kost til å ta på øyenskygge, enklere å jobbe med og gir et finere resultat. De applikatorne som ofte følger med er til å "redigere" på øyenskyggen..nesten som et viskelær.

klem B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest manic

-Bruk den mest holdbare øyenskyggen du eier og bruk den som eyeliner, påfør med pensel, da er det lettere å legge pene streker :)

-Framhev skjønnhetsflekker med bittelitt ekstra farge :)

-Bruk stainer eller krem rouge, smelter inn i huden og ser mer naturlig ut

-Bittelitt sjokkrosa rouge gir deg flott vært-på-ski-tur-glød, pass opp for oppblåsbare-barbra-look :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

- En god rougekost er verdt hver krone!

- Legg flytende eyeliner "prikk i prikk" mellom øyevippene, eller så tett inntil som mulig. Ikke prøv å lage strek.

- Fjern eventuelt søl med litt foundation på q-tips.

Mitt beste sminketips er forresten å kjøpe en eyeliner-kost og bruke svart/mørk øyeskygge innerst ved øyevippene. Ser mye mer naturlig ut enn eyeliner.

Jeg har brune øyne og mørke vipper. Legger turkis øyenskygge langs vippekanten, oppe og nede, og toner ned med gråbrun på hele øyelokket. Blir ikke 80-talls, gir bare kjempefin intensitet! (Bruker forresten en flat liplinerpensel.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coral

Å legge litt skimmerøyenskygge (ikke ta for mye!) innerst i øyekroken både oppe og nede "lysner opp" blikket.

Også fint å bruke en bronsefarget kajal, fremhever spesielt blå øyne veldig fint. Fikk tips om det her inne i en annen tråd for en stund siden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Andromeda

Nå om vinteren når jeg er bleik og føler meg lettere ufiks, tar jeg litegrann solpudder i ansiktet så føler jeg meg friskere og mer opplagt med en gang.

Solpudder er i alle fall min beste oppdagelse på en stund. Men man må passe på å ikke ta for mye - det ser fort kunstig ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode tips her ;)

Og noen litt mindre... ;)

*Velg riktig farge på foundationen!

*"Ton ut" foundationen i hårfestet og ved ører og hals. Skille er det STYGGESTE som finnes...!

(Velger du riktig farge på foundationen er ikke dette noe problem...)

*Ikke fjern øyenbrynene for å heller tegne på en tynn strek!!!

Ikke napp de for tynne eller for korte...

*Det er en regel som sier "ikke match makeup og klær".

En av grunnene er at du sminker øynene dine for å fremheve DEM, ikke for å fremheve klærne... ;)

I tillegg er det jo litt kjedelig med den samme fargen all over.. Man kan godt MATCHE fargene slik at de harmonerer, men ikke bruke helt lik farge...

Vet ikke om finnes flere grunner... De over er gode nok for meg uansett...

*Fjern sminken før du legger deg!!!

*Bruk vippetang FØR mascara

*Følgende rekkefølge er "riktig":

foundation,

pudder,

øyenskygge,

eyeliner/kajal,

bryn (hvis tørr skygge)

mascara,

bryn (hvis våt/blyant)

rouge,

skimmer,

lipliner,

leppestift.

*Lyst gjør større

*Mørkt gjør mindre

Huff.. jeg har så mange gode tips, men jeg kan ikke gi bort alle tipsene gratis.. jeg har jo betalt over 50 000 for å få dem selv...

:sur::sjenert::roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sminkøren
Match med klærne!  

At sminke og klær matcher gjør en veldig stilig effekt...

Er ikke enig her. Matcher du f.eks. øyeskygge, blander den seg på en måte inn med tøyet. (hvis du skjønte det...) Ved å bruke en annen farge, gjerne en kontrastfarge fremhever du derimot øynene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mitt beste er helt ærlig, kjøp deg kvalitetsprodukter. Gå på parfymeriet, få hjelp til å velgi farger som er fine til deg, og legg heller igjen en del penger på disken. Med skikkelig kvalitet trenger du absolutt ikke å være verdensmester for å legge en flott sminke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg løspudder under øynene før du legger på skyggene. så slipper du flekker i forskjellige farger under øynene.

Når du så er ferdig tar du bare en kost og koster vekk pudderet som det nå had drysset skygge på:)

Ang maskara. Legg den på til sist som noen sa her. Og legg alltid på de nederste vippene først.Så slipper du at maskaraen flekker til øyeskyggen. slik det blir om du tar de øverste vippene før de nedreste.

Små øyne- unngå mørke farger.

Husk mørkt trekker tilbake, lyst fremhever.

Og en liten veldig viktig ting: aldri lån bort 'våt' sminke.dvs eyeliner,kajal,maskara,++eller makeupkoster.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sverger til MaxFactor-produktene! Som Vigfa sier, velg kvalitetsprodukter. Mye lettere å få et pent resultat som varer, dessuten må du som regel ha på mye mindre av produktet for at det skal synes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous
Jeg sverger til MaxFactor-produktene! Som Vigfa sier' date=' velg kvalitetsprodukter. Mye lettere å få et pent resultat som varer, dessuten må du som regel ha på mye mindre av produktet for at det skal synes![/quote']

Kan ikke si meg enig i at Max Factor er kvalitet akkurat. De tingene jeg har prøvd har vært direkte dårlige.. Men fint at det passer til deg! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sverger til MaxFactor-produktene! Som Vigfa sier, velg kvalitetsprodukter. Mye lettere å få et pent resultat som varer, dessuten må du som regel ha på mye mindre av produktet for at det skal synes!

Jeg vil vel ikke akkurat si at Max Factor går under katogorien "kvalitetsprodukter".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Mitt råd er: less is more! Ikke pøs på med pudder og foundation. Vær nøye med å pleie huden, så trenger den mindre for å se fin og jevn ut.

Ellers er mascara, concealer og solpudder et must. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm? En tykk svart linje rundt øynene gir jo verdens tøffeste katteøyne.. aldri sett noen med det som ikke så kjempefine ut.

Små øyne? Da legger man streken utenfor øyevippene og drar den ut til sidene.

Noe som faktisk kan gi en utrolig fin effekt er å legge på strek under øyevippene oppe!

Legg på øyeskygge med øynene åpne, slik at du ser hvordan resultatet blir hele tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...